Camilla_krøier

Kræsen gæst....

53 indlæg i dette emne

En af vores venner er pænt kræsen når det kommer til drikkevarer, han drikker ikke vin og heller ikke noget med brus i (øl, sodavand og lign) til receptionen er det ikke noget problem der vi har masser af alternativer, men til middagen om aftenen har vi inkluderet vin, øl og sodavand hvor kan så ikke drikker noget af det... Til hans eget bryllup (og til alle almindelige fester) drak han vodka appelsinjuice, men nu er det så jeg bliver lidt zilla og synes at det ser helt forkert ud at en gæst sidder og drikker drinks, mens alle andre skal drikke hvad der bliver serveret og jeg gider ikke at betale x kr ekstra pr gæst for at alle har mulighed for at drikke drinks efter middagen....

Jeg vil gøre rigtig meget for mine gæster, men på den anden side sidder jeg selv og drikker vand til halvdelen af festerne (inkl deres bryllup) fordi folk ikke har et sukkerfrit alternativ...

Hvad ville I gøre? Er det bare mig der er zilla-monster?

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt se problemet. Vi har også bekendte som er så kræsne, men det tager jeg simpelthen ikke hensyn til. Vi serverer det som vi elsker når det er os som holder noget og ligeså den anden vej :-)

Kan han ikke selv købe drinks hvis han vil have det til maden? Det var da ihvert fald en løsning... :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt se problemet. Vi har også bekendte som er så kræsne, men det tager jeg simpelthen ikke hensyn til. Vi serverer det som vi elsker når det er os som holder noget og ligeså den anden vej :-)

Kan han ikke selv købe drinks hvis han vil have det til maden? Det var da ihvert fald en løsning... :wink:

Jo det kunne vi nok godt finde ud af, det er nok lige så meget fordi jeg synes det er synd at sidde og drikke vodka-juice til vores lækre menu :-S

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Når man er så kræsen, så kan man ikke forvente at der bliver taget hensyn. Det bliver jo en stor udgift for jer hvis i skal please ham, da det jo vil betyde at i er nødt til at tilbyde alle drinks, jeg synes i hvert fald at det ville være underligt hvis i kun købte drinks til en gæst. Der er vel vand på bordene?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Når man er så kræsen, så kan man ikke forvente at der bliver taget hensyn. Det bliver jo en stor udgift for jer hvis i skal please ham, da det jo vil betyde at i er nødt til at tilbyde alle drinks, jeg synes i hvert fald at det ville være underligt hvis i kun købte drinks til en gæst. Der er vel vand på bordene?

Ja det er jo også det, vi bestiller jo heller ikke anden forret til mine onkler der ikke spiser laks, de må spise laksen eller nøjes med brød....

Og jo der er vand på bordene så han sidder jo ikke uden drikkelse hele aftenen....

Hotellet har sagt go for at det bliver muligt for gæsterne selv at købe de gængse drinks efter maden (de ville ikke hyrer rigtig bartender til at lave cocktails når vi ikke vidste om det ville blive brugt, og fair nok)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker at han vel ikke forventer at få noget særligt? - Jeg plejer også altid at drikke vand når jeg er ude. Fordi jeg bryder mig hverken vin eller sodavand. Det er intet problem for mig :)

På den anden side tror jeg ikke at der er nogen gæster, som bliver misundelige over at I tager hensyn til ham :)

Havde det været hos os havde vi givet ham det han kan lide - men det er også betydeligt lettere når vi holder det hjemme i telt :)

Hvis I vil "glemme" det, fordi det er det I kan overskue, så synes jeg godt I kan det :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker at han vel ikke forventer at få noget særligt? - Jeg plejer også altid at drikke vand når jeg er ude. Fordi jeg bryder mig hverken vin eller sodavand. Det er intet problem for mig :)

På den anden side tror jeg ikke at der er nogen gæster, som bliver misundelige over at I tager hensyn til ham :)

Havde det været hos os havde vi givet ham det han kan lide - men det er også betydeligt lettere når vi holder det hjemme i telt :)

Hvis I vil "glemme" det, fordi det er det I kan overskue, så synes jeg godt I kan det :)

Havde vi holdt brylluppet som havefest så havde jeg helt sikkert også taget hensyn til det, og det er heller ikke fordi at det koster 100 kr ekstra, det er nok mere princippet at jeg ikke synes vodka-juice hører til "finere" 4 retters menu... Ja jeg er total madsnob....

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi tager hensyn til allergier, og så skal jeg lige tale med feststedet om min fætter på 12 kan få enten mælk eller saftevand, idet at han ikke kan li sodavand/brus, og jeg synes det vil være synd for ham hvis han kun kan få vand hele dagen.... Men han er jo også kun 12, og er jo ikke fordi at han vælger alt fra, kun lige sodavand.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager hensyn til allergier, og så skal jeg lige tale med feststedet om min fætter på 12 kan få enten mælk eller saftevand, idet at han ikke kan li sodavand/brus, og jeg synes det vil være synd for ham hvis han kun kan få vand hele dagen.... Men han er jo også kun 12, og er jo ikke fordi at han vælger alt fra, kun lige sodavand.

Hvis det var et barn ville jeg også finde en løsning, men han er 30 såååå...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager hensyn til allergier, og så skal jeg lige tale med feststedet om min fætter på 12 kan få enten mælk eller saftevand, idet at han ikke kan li sodavand/brus, og jeg synes det vil være synd for ham hvis han kun kan få vand hele dagen.... Men han er jo også kun 12, og er jo ikke fordi at han vælger alt fra, kun lige sodavand.

Hvis det var et barn ville jeg også finde en løsning, men han er 30 såååå...

Præcis, så synes da også at han er gammel nok til selv at måtte finde en løsning.... om det så er at gå ud og købe sig til drinks igennem maden hvis han virkelig er så besværlig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi tager hensyn til allergier, og så skal jeg lige tale med feststedet om min fætter på 12 kan få enten mælk eller saftevand, idet at han ikke kan li sodavand/brus, og jeg synes det vil være synd for ham hvis han kun kan få vand hele dagen.... Men han er jo også kun 12, og er jo ikke fordi at han vælger alt fra, kun lige sodavand.

Hvis det var et barn ville jeg også finde en løsning, men han er 30 såååå...

Præcis, så synes da også at han er gammel nok til selv at måtte finde en løsning.... om det så er at gå ud og købe sig til drinks igennem maden hvis han virkelig er så besværlig.

Jeg vil tro at det er helt fint med ham, men på en måde vil man jo også bare gøre alle ens gæster glade.... Ihhh det evige pleaser-gen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså nu kan alle godt nok godt lide både sodavand og vand til vores bryllup, men der er flere inkl. mig selv , som hverken drikker øl eller vin, og så må vi altså bare drikke vand og sodavand. Vi servere KUN øl, sodavand og vin igennem hele dagen, lige pånær velkomstdrinks og baileys/portvin til kaffen. Vi har valgt drinks osv fra, da det for det første ville være en ekstra udgift, for det andet ønsker vi ikke en vild fest, og for det tredje skal de fleste køre hjem ( pånær dem der køre med andre), så der ville med garanti ikke blive drukket særlig meget, og så ville vi bare ende med en masse sprut i overskud, som vi alligevel ikke ville få drukket.

Så jeg syntes da at det ville være et fint alternativ, at I så kunne give ham muligheden for at drikke resterne af limonaden/hyldeblomsten fra receptionen, og ellers så må han nøjes med vand. Sådan havde jeg i hvert fald vagt at gøre.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg havde valgt at lade ham drikke vodka og juice. Vi har gæster vi tager hensyn til også. En gravid der får alkoholfri drikkevarer, en veninde der kun drikker Asti - og det er for at de føler sig godt tilrette. Vi holder det i et festlokale hvor vi selv kan medbringe drikkevarer, så det er også noget andet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder det nu også i et festlokale, men jeg gider simpelthen ikke og skal ud og købe 500 forskellige slags drikkevarer, fordi den ene kun drikker mokai, den anden kun drikker asti osv. Så må de altså nøjes med sodavand eller vand, som jeg også selv gør. Man behøves ikke død og pine alkohol , for at have en fantastisk dag/aften. Men det er jo så bare vores mening, man skal jo gøre hvad man selv føler mest for :)

Redigeret af Rikke aka rapanden
1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det lidt dobbelt med det, da jeg synes han er vildt kræsen, og kan godt se det bliver vildt dyrt for jer. Jeg har selv en veninde, som skal have sit spædbarn med til vores bryllup, så alkohol er udelukket og hun drikker ikke sodavand, så jeg har købt nogle forskellige Søbogård drik til hende. Vi holder det hele i spejderhytte med über lækre italienske vine og resterende drikkevarer fra Tyskland, så for os gør det ikke den store forskel, da der er det der er, og så må folk finde et alternativ, hvis der ikke er mere cider f.eks. Tror nu vi er så godt forberedt til brylluppet, at vi ikke går tør på noget. Vi regner med, at vore venner med spædbarnet kun bliver nogle timer, men der skal da være lidt lækkert til hende også, når hun nu ammer... Derfor er det en helt anden situation end jeres

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for alle jeres tanker, meninger og gode råd..... Har ikke endeligt taget stilling.... Kan godt se at det er lidt kedeligt at drikke vand, men på den anden side så synes jeg bare overhovedet ikke at vodka-juice hører sammen med vores menu, havde været noget andet hvis det var noget buffet halløj hjemme i en have.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er enig med dig, Camilla. Mener på ingen måde at du skal tage særligt hensyn til den ene person. I mine øjne er det noget andet når det drejer sig om allergier eller om man bare er kræsen.

Nu er jeg allergisk overfor peber og min mor og papsvigerfar er allergiske overfor nødder så det sørger vi selvfølgelug for at der ikke er i. Vil helst ikke have dødsfald på den dag:-)

Men at han er kræsen med drikkevarer er da bare synd for ham. Du skal da ikje betale ekstra penge fordi han ikje kan lide de drikkevarer i allerede har valgt. Han må drikke vand! Han er vel en voksen mand. Hvis han ønsker andet at drikke, må det være på hans egen regning.

Du er på ingen måde Zilla-monster, for jeg er enig og det er min h2b også.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Er enig med dig, Camilla. Mener på ingen måde at du skal tage særligt hensyn til den ene person. I mine øjne er det noget andet når det drejer sig om allergier eller om man bare er kræsen.

Nu er jeg allergisk overfor peber og min mor og papsvigerfar er allergiske overfor nødder så det sørger vi selvfølgelug for at der ikke er i. Vil helst ikke have dødsfald på den dag:-)

Men at han er kræsen med drikkevarer er da bare synd for ham. Du skal da ikje betale ekstra penge fordi han ikje kan lide de drikkevarer i allerede har valgt. Han må drikke vand! Han er vel en voksen mand. Hvis han ønsker andet at drikke, må det være på hans egen regning.

Du er på ingen måde Zilla-monster, for jeg er enig og det er min h2b også.

Glad for at hører at det ikke bare er mig der er en snobbet bridezilla ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer