Camilla_krøier

Kræsen gæst....

53 posts in this topic

Annonce ♥

Det er de vant til, sådan skal det da være. Irriterende med alle de småændringer, men det bliver nok altid sådan i sidste ende. Er sikker på, at du er godt med :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Det er de vant til, sådan skal det da være. Irriterende med alle de småændringer, men det bliver nok altid sådan i sidste ende. Er sikker på, at du er godt med :cheerleader3:

De er bare såååå søde deroppe, får altid hurtigt svar og tilnærmelsesvis alt kan lade sig gøre, er så glad for at vi skal holde det der

0

Jeg har en vininde der ikke drikker vin eller øl, kun bacardi blandet med sodavand, vi tager en flaske med til hende, da det er lov da vi skal holde det i et forsamlingshus der man godt må medbringe speciel drikkelse så længe det er købt i Danmark :P Jeg vil heller at min veninde skal kunne hygge sig, men skal lige siges at hun er meget stille og at hun har det svært ved at tale med mennesker vis hun ikke har drukket noget, specielt i et stor selskab der hun ikke har så mange som hun ved hvem er. Men du skal jo føle dig okay med det valget du tager, men jeg ser personligt intet problem i det :)

0

Jeg ville normalt heller ikke tage hensyn, vi gør det heller ikke med maden f.eks. Men med drikkevarer har vi været heldige fordi vi holder det på hotel, har vi fri drikkelse fra klokken 18:00 og det indbefatter alle former for drikkelse, dog kun hollandske øl.

0

Jeg har en vininde der ikke drikker vin eller øl, kun bacardi blandet med sodavand, vi tager en flaske med til hende, da det er lov da vi skal holde det i et forsamlingshus der man godt må medbringe speciel drikkelse så længe det er købt i Danmark :P Jeg vil heller at min veninde skal kunne hygge sig, men skal lige siges at hun er meget stille og at hun har det svært ved at tale med mennesker vis hun ikke har drukket noget, specielt i et stor selskab der hun ikke har så mange som hun ved hvem er. Men du skal jo føle dig okay med det valget du tager, men jeg ser personligt intet problem i det :)

Jeg er sikker på at han sagtens kan klare sig uden alkohol, han er overhovedet ikke genert, snarere tværtimod.... Og igen vi kan ikke bare medbringe egen drikkelse

0

Annonce ♥

Selvom man så kan medbringe egen drikkelse, så syntes jeg altså ikke at man SKAL tage hensyn til hvad alle kan og vil drikke. Vi holder det i festlokalet herude hvor vi bor, ergo kan vi gøre lige præcis hvad vi selv ønsker med mad, drikkevarer osv, men vi har altså besluttet at der kun skal serveres øl og vin af alkohol, og så baileys og portvin til kaffen. Og vi VED at flere ikke drikker øl og vin, jeg er selv en af dem. Men så må vi altså bare drikke vand og sofavand, det dør vi ikke af at gøre en enkelt dag/aften, og skal med garanti nok få en god dag alligevel. Hvis man først begynder at tage hensyn til en, så skal man i mine øjne tage hensyn til alle, og det har vi ganske enkelt valgt fra, da det ville være en ekstra post i vores meget stramme budget.

0

Jeg er sikker på at han sagtens kan klare sig uden alkohol, han er overhovedet ikke genert, snarere tværtimod.... Og igen vi kan ikke bare medbringe egen drikkelse

Alle kan sagtens klare sig uden, og vi ville måske ikke ha gjort det vis vi ikke kunne medbringe drikkelsen selv :)

Og jeg synes I skal tage det valg der i har det godt med, og vil da bestemt heller ikke tro det vil være et problem for ham å ikke drikke alkohol.. Det bliver jo som regel kun serveret øl og vin til et bryllup ^^

Edited by Nahdia
0

Jeg synes også sagtens i kan tillade jer at sige at der er det der er, kan han ikke drikke andet må han drikke vand.. Til gengæld synes jeg det er rigtig godt at i har fået aftalt at baren åbner efter middagen, så er der lidt til alle.. :thumbsupsmileyanim:

Ja folk kan selv bestemme om de vil betale for hver enkel drink eller om de vil købe et stempel og så have fri bar, så synes det er en rigtig fin ordning....

0

Annonce ♥

Jeg har ikke læst hele tråden igennem, men her får du lige mine 2 cents :)

Min mand og jeg spiser ikke fisk. Det er ikke allergi (sådan nogle har jeg også) men vi kaster simpelthen begge op hvis vi prøver. Rigtig ofte serveres der fisk til forret når vi er til fest, men vi brokker os ikke - er der brød, plejer vi at spise lidt af det, sommetider er der noget grønt på tallerkenen vi kan spise, ellers venter vi bare til næste ret.

Pointen er: Din gæst kan drikke det der bliver serveret. Kan han ikke lide det, kan han drikke vand - det gør jeg i øvrigt selv hvis der ikke er cola, da jeg hverken drikker øl, vin, kaffe eller the - jeg råber bare ikke op om det, men lider i stilhed, fordi jeg ved at at det er MIG der er besværlig :wink:

0

Jeg tror faktisk også jeg havde sørget for et alternativ til ham. Mest fordi jeg gerne vil have at alle hygger sig. Og at I ikke synes at drinks passer til maden, synes jeg ærligtalt ikke er et ordentligt argument. Det er jeres behov i presser over hovedet på ham. Jeg synes ideen med resten af limonaden er super.

Hvis jeg var jer ville jeg snakke med feststedet og hører om i ikke kan finde en løsning, som ikke ruinerer jer :)

0

Jeg vil lige slå fast at det ikke er fordi jeg ikke vil have at alle gæster hygger sig, men hvad så med dem der ikke kan li laks, sauce eller nougat så skal de jo også tilbydes en anden menu for det er da hyggeligst når man kan spise noget man godt kan li.... Min fætter på 14 er vildt kræsen og jeg kan med sikkerhed sige at det eneste han kommer til at spise er bøffen og de smørstegte kartofler til hovedretten, men hans mor har bestemt at så er det det han må spise, han skal ikke have specialmad.... Øv jeg synes det er rigtigt svært....

0

Annonce ♥

Hvorfor er det egentligt at folk ikke mener manden kan hygge sig hvis han må nøjes med at drikke isvand til maden? Der er jo alternativer til vand til receptionen og også mulighed for at han kan købe drinks senere på aftenen?

Camilla - hvis der er rester af limonade/hyldeblomst, så hør lige hotellet om I må tage lidt af det med til ham - ellers må han drikke vand.

0

Så længe der kun er tale om, at gæsten er kræsen og ikke allergisk, så ville jeg umiddelbart ikke tage hensyn til det, når nu der er alm. vand på bordene ... :)

0

Hvorfor er det egentligt at folk ikke mener manden kan hygge sig hvis han må nøjes med at drikke isvand til maden? Der er jo alternativer til vand til receptionen og også mulighed for at han kan købe drinks senere på aftenen?

Camilla - hvis der er rester af limonade/hyldeblomst, så hør lige hotellet om I må tage lidt af det med til ham - ellers må han drikke vand.

Mon ikke at det skyldes vores alkohol kultur her i landet ? Siger ikke at alle herinde er sådan, men mange mener jo ikke man kan feste og have en god fest, uden der er alkohol.

Jeg kan ikke se det forfærdelige i at han må drikke vand, der er mange valg muligheder, men han er kræsen. Jeg er selv en krisenpind, og jeg forventer altså ikke at der er specielt til mig. Som nævnt før, giver man først en noget specielt, så bliver man nødt til at gøre det ved alle dem som ikke vil have det ene og andet , og så stopper det jo aldrig.

Edited by Rikke aka rapanden
0

Jeg var til bryllup i weekenden. Jeg er gravid og det ved brudeparret, men til selve middagen blev der kun serveret vin og postevand, til receptionen var der champagne, Asti og øl, kaffe og the, og til de første par timer under festen var der whisky, cognac, øl og kaffe.

Jeg fik vand og kun vand og jeg blev på intet tidspunkt sur over det. Det er mig der er den "besværlige". Besværlige gæster skal der ikke altid tages hensyn til. Man drikker det der bliver serveret basta bom, man kan som gæst ikke forvente at få serveret drinks fordi man er kræsen så må vand være ligeså godt.

1

Annonce ♥

Han er ganske almindelig uopdragen , man drikker hvad der bliver serveret , længere er den ikke .... så vand til ham ved bordet og sprut senere

Der står ingen steder at han har krævet at der var andre drikkevarer. Som jeg læser det er der bare en brud - som så mange andre - der tager sorgerne på forskud :-)

0

Han er ganske almindelig uopdragen , man drikker hvad der bliver serveret , længere er den ikke .... så vand til ham ved bordet og sprut senere

Der står ingen steder at han har krævet at der var andre drikkevarer. Som jeg læser det er der bare en brud - som så mange andre - der tager sorgerne på forskud :-)

Nej han har slet ikke sagt/krævet eller brokket sig...

0