Josefinelykke

Hjælp-min kæreste er SÅ kræsen

12 posts in this topic

Jubiii jeg skal giftes med manden i mit liv. Men hov, han er super kræsen og vi har lidt problemer med at finde en forret han kan lide. Den eneste han har forslået er tunmousse, og det bliver det altså ikke. Han kan ikke lide fisk ( udover tun fra dåse ) ;) , skaldyr duer heller ikke, parmaskinke nej, råt kød- nej tak. Og and, som vi også er blevet foreslået, er heller ikke lige ham. Hvis nogen kan foreslå en ret som min kæreste ville Sige ja tak til så bliver jeg og ikke mindst min kæreste meget glade :)

På forhånd tak :)!

0

Annonce ♥

Hvad med en lækker cremet suppe (så kan han næsten selv vælge hvad den skal være med)? Og så serveret med rigtig lækkert brød til?

Forslag til supper:

Jordskokkesuppe

Avocado suppe med små broccoli buketter

Gulerodssuppe med chili, kanel og lakrids.

Ærtesuppe med creme fraiche.

Kartoffel/porre suppe.

Alle supperne kan serveres med baconknas (kan evt. undlades på din kærestes version hvis han heller ikke kan lide det :) ), og med lækkert friskbagt brød eller flute til.

0

Det lyder fuldstændig som min tilkommende..

Vi dropper af samme grund forretten og serverer mere af den lækre hovedret og mere dessert.

Men hvis man insisterer på forret - hvorfor så ikke tunmousse når det er det (eneste) han kan lide?

0

Annonce ♥

Tusind tak for jeres svar. Dejlig i gider bruge tid på at svare-

Det vil jeg helt sikkert foreslå ham og høre om der er noget der kunne falde i go jord. Selv synes jeg det hele lyder lækkert ( mega mad glad )
Jeg ved godt at vi bare kunne få tunmousse når det nu er det 'eneste' han kan , men vi får det så tit herhjemme til aftensmad, så vil gerne have noget andet til vores bryllup :-)

Hvad står menuen på til jeres eget bryllup. Vi skal ha helstegt pattegris til hovedret. Desserten er ikke planlagt endnu.

0

Vi regner med tunmousse til forret hehe. Nok er det "kedeligt" og vi får det også ofte, men vi eeeeeeelsker det, så for os betyder det ikke noget om det anses for kedeligt og almindeligt :)

Hovedretten bliver højst sandsynlig en buffet med noget lam, svinesteg og oksesteg samt kartofler, salat og brød osv.

Dessert har vi snakket om skulle være enten frugt med noget råcreme eller en lækker brownie med en klat is og nogle bær :)

Natmaden bliver tarteletter :)

0

Vi skal også have helstegt pattegris til hovedret og vi har fravalgt forretten og i stedet for får gæsterne starters/appetizers når vi kommer fra kirken ved 15 tiden og vi skal spise kl 17.30. Jeg har fundet 6 forskellige og derudover bliver der grøntsags hapser og frugt :) desserten er bryllupskagen og lækkert chokolade og natmaden er hotdog mv. Ad libitum da vi har bestilt en pølsevogn til at komme :)

0

Jeg kan jo se det sjove i at servere en moderniseret version af 80'ernes (eller var det 90'erne?) "suppe, steg og is". Det kunne være så sjovt bare at skrive "suppe, steg og is" på menuen, og så tage røven på alle ved at gøre det på en vanvittig lækker måde.

0

Annonce ♥

mmhh ja, det med at undvære forretten er måske ikke en dårlig ide, vi skal nemlig ha bryllups kage samt sandwiches etc til receptionen. Vi har også tænkt på pølsevogn, kan lige se for mig alle de mennesker i deres fine tøj stå derude og spise en " hotter " Det er fedt ! :)

Hvor er det fedt i skal ha tunmousse , det lyder som en fantastisk dejlig dansk menu i skal have. mmm tarteletter ....... :-D
( kan se man kan besvare den enkelte, men ved ikke lige hvordan man gør ?? )

Ja hehe sådan en version lyder om en god ide, det er jo nærmest det de fleste skal have suppe, steg og is. Det lyder sådan lidt sølvbryllups agtigt gør det ik? :-)

0

Lige et par forslag mere til samlingen

Mini tærter, man kan jo evt lave forskelligt fyld

Ovnbagt gedeost på lækkert brød

Gazpacho

Store tapasfad hvor man kan tage det man har lyst til

Humus, baba ganush, tzaziki eller andet med hjemmebagt pitabrød til at dyppe

Opdateret tunmousse... Server den på en anden måde end i plejer, tilsæt andre krydderier eller lign

Supper (se daysies foreslag.... Elsker selv suppe)

Smushi (mini smørrebrød)

0

Annonce ♥