ANWRA

Tilretning af brudekjole

8 posts in this topic

Hej B2B

Der lå en besked på min telefonsvarer om at min brudekjole er kommet :loveshower:

Jeg skal giftes til Oktober, men hvor langt tid i forvejen skal man have tilrettet kjolen? Plejer man normalt ikke at sige ca. 1-2 måneder før? Den er bestilt hjem i den rigtige størrelse og så vidt jeg kunne forstå var det kun ved barmen den skulle tilrettes.

Jeg tænker at ringe til dem i morgen og aftale tid til tilretningen, så der kan jeg nok også få at vide hvad der er normalt, men er også lige så jeg ved sådan ca. :)

0

Annonce ♥

Min bliver tilrettet lidt under 1 måned før fordi jeg vil være sikker på at jeg ikke taber mig mere efter tilretningen

0

min bliver også tilrettet en mdr. før cirka. Det er butikken der gør det, og det var kutymen hos dem :)

0

Jeg har tid til første prøvning på tirsdag. Får en mere lige før brylluppet som er i august.

0

Annonce ♥

Min kjole blev købt sidst i april, hvor der også blev taget mål til tilretningen. Kjolen skal bl.a. lægges op og syes ind ved brystet. Skrædderen er færdig med den d. 7. juli, hvorefter jeg skal prøve den igen og se om den sidder som den skal. Skal der laves yderligere tilretninger, har vi altså en måneds tid til at få det på plads :)

0

Jeg regner også med at min først bliver helt færdig i løbet af juli.. Den bliver syet efter mål og burde være klar til tilretning i starten af juli.. Tænker at ca en måned før er optimalt så der ikke er så stor risiko udsving i vægt.

0

Min kjole blev færdig i sidste uge, så præcis en måned før brylluppet. Jeg bor dog også i en helt anden landsdel end kjolen var købt, så havde det været i samme by kunne jeg godt finde på at vente med at få det gjort helt færdigt til måske to uger før...

0

Jeg skal til første tilretning d. 10 juli, jeg skal giftes d. 30 august. Jeg skal så have endnu en lige 3 uger før bryllup, så de kan sikre sig at alt der er rettet passer.

0

Annonce ♥