Camilla_krøier

Drikkevarer til reception

38 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Gode opskrifter :wink: må få afprøvet hvad der smager bedst.

Har i erfaring med frugt-farve i? vil gerne ha mint eller peach farvet lemonade :cheerleader3:

Jeg ville bruge pastafarve hvis det var mig , det er MEGET drøj i brug, så man tager farven med en tandstik, for ikke at få for meget farve :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Gode opskrifter :wink: må få afprøvet hvad der smager bedst.

Har i erfaring med frugt-farve i? vil gerne ha mint eller peach farvet lemonade :cheerleader3:

Har kun lavet den pink/rød med en smule rødbedesaft, men prøv dig frem, evt med pastafarve da det farver mere end frugtfarve Redigeret af Camilla_krøier
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Den her bruger jeg altid...den smager mega godt og så er den så let og hurtig....

1 portion (giver ca 1 liter)

Saft af 8 citroner

Saft af 4 lime

2 dl sukker

5 dl iskold alm vand eller danskvand

Isterninger og citronskiver til serveringen

Det hele blandes bare sammen og så er den ged barberet....pt kører jeg forsøg med at fryse henholdsvis koncentrat og opblandet lemonade, når de bliver taget op i morgen har de stået i fryseren 1 måned

Uh det kunne da være at jeg skulle bruge den som drink nummer 2. Har jo lavet hyldeblomst, men vi vil gerne have 2 forskellige velkomstdrinks, så folk har lidt forskelligt at vælge imellem :)

Vi servere netop lemonade og svigermors hyldeblomstsaft som alternativ til sodavand til dem der hurtigt "bobler over"

Jeg er nemlig ikke selv helt vildt tosset med hyldeblomst, men ved at en del andre er det. Limonade kan jeg derimod rigtig godt lide, så skal vist lige teste din opskrift. Skal også have smagt på det hyldeblomst, hvilket jeg hele tiden udskyder, ahahahahaha.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Den her bruger jeg altid...den smager mega godt og så er den så let og hurtig....

1 portion (giver ca 1 liter)

Saft af 8 citroner

Saft af 4 lime

2 dl sukker

5 dl iskold alm vand eller danskvand

Isterninger og citronskiver til serveringen

Det hele blandes bare sammen og så er den ged barberet....pt kører jeg forsøg med at fryse henholdsvis koncentrat og opblandet lemonade, når de bliver taget op i morgen har de stået i fryseren 1 måned

Uh det kunne da være at jeg skulle bruge den som drink nummer 2. Har jo lavet hyldeblomst, men vi vil gerne have 2 forskellige velkomstdrinks, så folk har lidt forskelligt at vælge imellem :)

Vi servere netop lemonade og svigermors hyldeblomstsaft som alternativ til sodavand til dem der hurtigt "bobler over"

Jeg er nemlig ikke selv helt vildt tosset med hyldeblomst, men ved at en del andre er det. Limonade kan jeg derimod rigtig godt lide, så skal vist lige teste din opskrift. Skal også have smagt på det hyldeblomst, hvilket jeg hele tiden udskyder, ahahahahaha.

Vi er så ego så vi har valgt noget vi selv kan li :-D

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, det skal der også være plads til. Min indre husmor blev bare fristet at alle de hyldeblomster herude, og så tænkte jeg at det var et billigt alternativ, når jeg nu ved mange kan lide det. Jeg udsætter som sagt bare smagningen, fordi jeg jo ikke selv er vildt begejstret for hyldeblomst , så gider jo egentlig ikke drikke det :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, det skal der også være plads til. Min indre husmor blev bare fristet at alle de hyldeblomster herude, og så tænkte jeg at det var et billigt alternativ, når jeg nu ved mange kan lide det. Jeg udsætter som sagt bare smagningen, fordi jeg jo ikke selv er vildt begejstret for hyldeblomst , så gider jo egentlig ikke drikke det :tunge:

Kan du ikke få H2B til at smage til? Sune fik godkendt "vores" i weekenden i rigelig mængde, det er godt der er lavet stor portion

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha, det skal der også være plads til. Min indre husmor blev bare fristet at alle de hyldeblomster herude, og så tænkte jeg at det var et billigt alternativ, når jeg nu ved mange kan lide det. Jeg udsætter som sagt bare smagningen, fordi jeg jo ikke selv er vildt begejstret for hyldeblomst , så gider jo egentlig ikke drikke det :tunge:

Kan du ikke få H2B til at smage til? Sune fik godkendt "vores" i weekenden i rigelig mængde, det er godt der er lavet stor portion

Min kæreste kan ikke fordrage hyldeblomst, så det får jeg ham ikke til ;) Jeg må bare bide i det sure æble, og så få det smagt. Altså det dufter helt fint som det skal, men skal jo også finde ud af hvor meget det skal blandes op osv. Måske jeg bliver overrasket og syntes det er lækkert, fordi det er hjemmelavet, måske jeg tænker " yffer pyffer, men det smager som det skal" :lol:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Haha, det skal der også være plads til. Min indre husmor blev bare fristet at alle de hyldeblomster herude, og så tænkte jeg at det var et billigt alternativ, når jeg nu ved mange kan lide det. Jeg udsætter som sagt bare smagningen, fordi jeg jo ikke selv er vildt begejstret for hyldeblomst , så gider jo egentlig ikke drikke det :tunge:

Kan du ikke få H2B til at smage til? Sune fik godkendt "vores" i weekenden i rigelig mængde, det er godt der er lavet stor portion

Min kæreste kan ikke fordrage hyldeblomst, så det får jeg ham ikke til ;) Jeg må bare bide i det sure æble, og så få det smagt. Altså det dufter helt fint som det skal, men skal jo også finde ud af hvor meget det skal blandes op osv. Måske jeg bliver overrasket og syntes det er lækkert, fordi det er hjemmelavet, måske jeg tænker " yffer pyffer, men det smager som det skal" :lol:

Jeg synes hjemmelavet smager mega meget bedre end det købte og min søde svigermor har i år udvidet produktionen med en sukkerfri udgave så jeg må drikke det....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Lemonaden er nu prøvesmagt efter 1 måned på frys og den smager ganske udemærket som den plejer, muligvis en anelse mere koncentreret så man kan med fordel tilsætte en anelse mere vand

Fantastisk :cheerleader3::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites
On 2/7/2014 at 0:25 PM, Camilla_krøier said:

Nå jeg har prøvet at skrive en indkøbsseddel , hvad synes I?

6 rammer øl

6 rammer Coca cola zero (der kommer en del PCO piger, derfor sukkerfrit)

2 rammer alm Coca Cola (til dem der bare ikke kan det sukkerfri)

6 rammer Faxe kondi (gommen og store dele af gæsterne har et alvorligt Faxe kondi forbrug)

3 rammer Miranda/fanta/ nicoline appelsin

2 rammer nicoline hyldeblomst

2 rammer ice Tea

2 rammer cider

1 ramme Garage

5 rammer aqua'dor 33 cl

10 flasker San Pellergrino 1,5 l (fordi bruden er mega kræsen når det kommer til dansk vand)

Velkomstdrinks:

4 fl. St. Germain hyldeblomst likør

15 fl boblevand

10 fl San Pellegrino 1,5 l

Derudover

Hj. lavet hyldeblomstsaft (har svigermor lavet)

Hj. lavet lemonade

Kaffe

Te

Chai latte (breve)

Cappuccino (breve)

Varm chokolade (breve)

 

Hvordan endte mængderne med at passe?

Jeg/Vi skal til sommer holde reception i 4½ time med ca 100 gæster så jeg vil mægtig gerne høre hvordan det gik for jer :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

On 2/1/2017 at 5:49 PM, >mahh< said:

 

Hvordan endte mængderne med at passe?

Jeg/Vi skal til sommer holde reception i 4½ time med ca 100 gæster så jeg vil mægtig gerne høre hvordan det gik for jer :)

 

Der blev drukket vanvittige mængder hyldeblomstsaft og lemonade, stort set alt jeg havde lavet.... Så blev der taget omkring 30 kildevand, men øl og sodavand var meget begrænset, folk synes de hjemmelavede ting var 100 gange mere lækkert....

 

"buffeten" med de varme drikke fungerede ret godt både til receptionen og festen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer