Frkrasmussen

Ebay - hjælp :)!

32 indlæg i dette emne

Hejsa.

Jeg er ny i forhold til alt det her nethandel. Jeg er helt pjattet med mange af de ting, som jeg ser folk har købt på både ebay og etsy. :cheerleader3:

MEN jeg er simpelthen en skovl til at finde rundt på de forskellige sider og finde alle de fantastiske ting, som jer andre. :blink:

Er der nogle der kan give mig en lille lynguide, eller komme med links til nogle af jeres bedste køb eller nogle af de bedste forhandlere.

Evt gode råd om, hvad man skal kigge efter og hvad der er bedst at søge under? :)

På forhånd tak! :heart:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvad vil du gerne lede efter???

Både på ebay og etsy skal man være opmærksom på nogen ting...

1) hvor bor sælger? Mange tror fejlagtigt at alle sælgere på ebay.co.uk bor i England det er laaangt fra rigtigt, tjek altid FORDI Danmark har latterligt lave import grænser så allerede ved 80 dkr plus porto/shipping går bagatel grænsen og derfor kan man risikere at få en ekstra regning på moms (evt. told alt efter beløb) og gebyr (post Danmark tager 160 i gebyr) der kan derfor være en fordel i at holde sig under 80 kr eller gå efter sælgere indenfor EU.

2) mange sælgere især fra Asien har free shipping, men det kan godt tage 30-45 dage før man får varen

3) betal altid via paypal så er du sikker på at kunne få pengene tilbage hvis varen ikke dukker op eller ikke lever op til det beskrevede

4) især på ebay er sælgerne meget obs på hvad de får af feedback, og mange vil gå langt for at holde deres købere glade. Feedback er også altid en god ide at tjekke før køb både på etsy og på ebay

5) på etsy kører man med faste priser, men de fleste sælgere vil gerne give mængderabat hvis man kontakter dem før køb

6) ebay kører dels med auktioner og dels med faste priser (buy now) vær opmærksom på om prisen er angivet i us dollars, au dollars, pund, euro eller noget helt andet.

7) især på ebay er der mange sælgere der har fuldstændigt identiske vare, undersøg priserne....

Hvis der er noget bestemt du leder efter eller har spørgsmål så skriver du bare.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvad vil du gerne lede efter???

Både på ebay og etsy skal man være opmærksom på nogen ting...

1) hvor bor sælger? Mange tror fejlagtigt at alle sælgere på ebay.co.uk bor i England det er laaangt fra rigtigt, tjek altid FORDI Danmark har latterligt lave import grænser så allerede ved 80 dkr plus porto/shipping går bagatel grænsen og derfor kan man risikere at få en ekstra regning på moms (evt. told alt efter beløb) og gebyr (post Danmark tager 160 i gebyr) der kan derfor være en fordel i at holde sig under 80 kr eller gå efter sælgere indenfor EU.

2) mange sælgere især fra Asien har free shipping, men det kan godt tage 30-45 dage før man får varen

3) betal altid via paypal så er du sikker på at kunne få pengene tilbage hvis varen ikke dukker op eller ikke lever op til det beskrevede

4) især på ebay er sælgerne meget obs på hvad de får af feedback, og mange vil gå langt for at holde deres købere glade. Feedback er også altid en god ide at tjekke før køb både på etsy og på ebay

5) på etsy kører man med faste priser, men de fleste sælgere vil gerne give mængderabat hvis man kontakter dem før køb

6) ebay kører dels med auktioner og dels med faste priser (buy now) vær opmærksom på om prisen er angivet i us dollars, au dollars, pund, euro eller noget helt andet.

7) især på ebay er der mange sælgere der har fuldstændigt identiske vare, undersøg priserne....

Hvis der er noget bestemt du leder efter eller har spørgsmål så skriver du bare.....

Tusinde tak :-)!

Jeg har idag oprettet mig på ebay og prøver at finde rundt i det. Men er der noget bestemt du søger under? F.eks. Wedding eller søger du direkte på det su står og mangler :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Annonce ♥

Tusinde tak - hvor er du god! Det er der jeg bliver helt tabt. Men hey, med et lille år til brylluppet, mon ikke jeg så lære det på et tidspunkt :tunge:

Mon min kommende laver forbud mod ebay og etsy på et tidspunkt så :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusinde tak - hvor er du god! Det er der jeg bliver helt tabt. Men hey, med et lille år til brylluppet, mon ikke jeg så lære det på et tidspunkt :tunge:

Mon min kommende laver forbud mod ebay og etsy på et tidspunkt så :floejt:

Det skal nok komme.... Jeg tror mit første ebay køb blev gjort for 6 år siden...nu bor jeg jo i Sverige der har en noget mere liberal toldlov så der er næsten ikke det jeg ikke køber på nettet...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er der nogle af jer, der ved hvad jeg skal søge under, hvis jeg skal finde blonde bånd? :):blink:

Ligesom dette på billedet.

attachicon.gifpost-58278-0-51142500-1389623937.jpg

Lace ribbon eller lace trim

(Se i øvrigt det afklippede blonde jeg har på min salgstråd, det passer til størrelsen på pocketindbydelser og lign)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

er der nogle af jer, der ved hvad jeg skal søge under, hvis jeg skal finde blonde bånd? :):blink:

Ligesom dette på billedet.

attachicon.gifpost-58278-0-51142500-1389623937.jpg

Lace ribbon eller lace trim

(Se i øvrigt det afklippede blonde jeg har på min salgstråd, det passer til størrelsen på pocketindbydelser og lign)

jeg kan ikke finde din salgsside, kan du evt linke til den, så kan jeg lige kigge det :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer