Camilla_krøier

Kirkehæfter... At få plads til....

8 posts in this topic

....det hele.

Jeg ville prøve at lave en skabelon til vores kirkehæfter som jeg havde en ide om skal være A4 ark af vores Cancon karton foldet i 3 kolonner...men jeg synes jeg kæmper med at få plads til alle vers af salmerne hvis det også skal være i en skriftstørrelse som man kan læse...

I blev skabt som mand og kvinde er blevet lidt et mareridt fordi den har så hulens masse vers... Hvordan har I gjort?

0

Annonce ♥

Vores er lavet på a4 foldet i 2 kolonner bare. Altså bare en a4 side foldet én gang. Jeg lavede skriftstørrelsen 14 med Lucida Calligraphy. Sangen "I blev skabt..." fylder således 2 sider i vores hæfte (svarende til en a4 side). Men jeg tænkte, at folk kan læse hvad der står i salmebogen, så kan de nok også læse det i vores hæfte.

Jeg har så puslet med det så længe, så det passer med at når det bliver printet ud og foldet, så er hele sangen ved siden af hinanden og det hele kommer i rigtig rækkefølge. Lidt af et puslespil, men det lykkedes. Har kun printet en prøveudgave ud, da jeg ikke vil printe det hele ud, før vi har fået godkendt salmerne af præsten. Men jeg kan lige smide et billede ind, så snart det er muligt.

Kan man i øvrigt smidebilleder på fra telefonen?

Edited by nillemor3
0

Ja det bliver nok også løsningen hvis jeg ikke lige finder på noget smart....

Og ja på mobilen kan du også smide billeder op, du skal bare bruge "anvend fuld editor"

0

Annonce ♥

Jeg kan hører, at du køre sammen princip som jeg med de 3 koloner.. Og med de prøve salmer jeg startede med at smide ind, tror jeg det blev en skriftstørrelse 10 eller 9, for at få plads til dem..

Vi skal have møde med præsten i eftermiddag, så der får vi helt styr på hvilke sange vi skal have ind i hæftet. Håber de kan være i de 3 koloner, men bliver skriftsstørrelsen for lille, må jeg nok finde mig i, at tage en af kolonerne fra forsiden i brug, selvom der her skulle være bla. et billede af kirken i en kolone (forsiden), programmet for kirken, og så et af de billeder med "kærlighed er..." samt noget info om vore risposer.. (ved ikke om den smøre er til at forstår :tunge: )

Kan lige ligge et billede ind, når jeg har fået dem færdig.

0

Jeg kan hører, at du køre sammen princip som jeg med de 3 koloner.. Og med de prøve salmer jeg startede med at smide ind, tror jeg det blev en skriftstørrelse 10 eller 9, for at få plads til dem..

Vi skal have møde med præsten i eftermiddag, så der får vi helt styr på hvilke sange vi skal have ind i hæftet. Håber de kan være i de 3 koloner, men bliver skriftsstørrelsen for lille, må jeg nok finde mig i, at tage en af kolonerne fra forsiden i brug, selvom der her skulle være bla. et billede af kirken i en kolone (forsiden), programmet for kirken, og så et af de billeder med "kærlighed er..." samt noget info om vore risposer.. (ved ikke om den smøre er til at forstår :tunge: )

Kan lige ligge et billede ind, når jeg har fået dem færdig.

Det giver fin mening.... Jeg har mailet salmerne til præsten og spurgt ham om hans mening før jeg bruger aaaalt for meget tid på at få det klippe-klistret sammen

0

Så fik jeg flettet sangene ind i mit hæfte. Jeg bruger skrift str. 10 og type Times new roman, så kan det lige være på sidderne, og teksten er stadig til at læse.

0

Tak for tilbagemeldingen Rakama, det er godt at hører at du fik plads til det hele

0

Annonce ♥