Susbruden

At komme i hvid kjole til et bryllup

15 posts in this topic

Hej alle,

jeg blev gift for et par weekender siden, og havde den mest fantastiske dag ever :loveshower:
Der var bare så meget kærlighed og glæde fra (stort set) alle vores gæster, - skøn oplevelse.

Men nu til mit emne:

For at gøre en meget laaaang historie kort, så har en af min mands bedste venner en kæreste som jeg tidligere var rigtig god veninde med, men grundet nogle forskellige omstændigheder (hun viste sig at være manipulerende, egoistisk og følelseskold) er vi ikke på god fod mere og sidste gang vi så hinanden blev det til en ordentlig omgang mudderkastning fra hendes side. Så vi har ikke set hinanden siden!

Men min kæreste ville rigtig gerne have hans bedste venner med til brylluppet, og mente ikke at vi kunne tillade os ikke at invitere kæresten med når de andres kærester var inviterede. Hun blev så inviteret af høflighed og vi forventede nok lidt at hun ville melde afbud, da vi jo absolut ikke er gode venner. - Men nej!

Hun valgte at troppe op i hvid kjole til mit bryllup! :td::angry:

Har vedhæftet et billede af kjolen som jeg fandt på nettet. Hun havde taget en lille sort bolero udover armene som hun så smed senere på aftenen. Det skal lige siges, at det sorte stof foran er gennemsigtigt så man kan se hendes grande...-you know what.

Jeg kan ikke lade være med at tro at det er gjort i ren provokation og jeg synes det er så smagløst. Det er virkelig en statement om at hun ikke kan lide mig.

Mit spørgsmål til jer: Er det bare mig der synes at det er total ondskabsfuldt gjort at troppe op i hvidt til mit bryllup, især når vi er uvenner? Og er jeg forkert på den når jeg bliver enormt vred over det?

Kan godt bruge jeres input og også gerne høre hvad I ville gøre/sige her bagefter brylluppet til hende/kæresten?

Mvh. den ellers så glade nygifte brud ()()

1

Annonce ♥

Personligt har jeg ikke noget mod lyse/hvide kjoler så længe det ikke ligner en brudekjole, men jeg synes bestemt hun burde have vendt den med dig før hun tog den på netop fordi der er nogen brude der ikke vil se hvide (eller sorte) kjoler den dag....

Hvad du skal gøre efterfølgende...tja... Hvis du vælger at sige noget vil det blot gøre jeres forhold endnu dårligere, men på den anden side, hvis det betyder rigtigt meget for dig og du alligevel ikke kan tilgive hende for det så kan du lige så godt få sagt at det skuffer dig og få det ud af hovedet

0

Jeg har før set kvinder i hvide kjoler (bortset fra bruden/brudene) men det er min fornemmelse at de enten har vendt den med bruden først eller har kendt hende så godt at de har vidst at det ikke betød noget for hende. Det er næppe tilfældet her og derfor er det smagløst som du siger.

Umiddelbart ville jeg sige at du ikke bør konfrontere hende med det her og nu og bare lade den køre men den vil ligge i dit baghoved som noget du spekulerer meget over og derfor skal det selvfølgelig ud. Det er måske bare et spørgsmål om at finde rette tidspunkt. Det kan jo også være at hun selv bringer den på banen og at det viser sig at det er noget helt andet der ligger bag: Det kunne måske være at hun ikke ved hvad man gør og hvad man ikke gør til bryllupsfester. Jeg taler af og til med brude som giver udtryk for at de aldrig har været til bryllupsfester før (måske som børn).

0

Annonce ♥

Den ligner jo på ingen måde en brudekjole, så jeg kan personligt ikke se problemet i det. Uanset synes jeg dog du skal lade den ligge ved det, med mindre det er sådan en ting du vil gå og bære nag over, så er det sgu bedre at få det ud nu. Kan dog ikke rigtig se hvad du skulle få ud af det. Hvis det er noget hun har gjort med vilje for at genere dig, ville det så ikke være federe ikke at lade sig genere af det, så hun ikke opnår sit mål? Der er ikke noget værre for folk der bevidst prøver at pisse en af (eller for at få opmærksomhed) end at det de gør for at opnå dette bliver ignoreret eller ikke generer "offeret".

0

Jeg mener ikke at det var et særlig heldigt valg. Kardinalreglen til bryllupper er : Kom ikke i hvid kjole som gæst!

Der er så mange andre farver at vælge mellem, så synes faktisk ikke der er nogen undskyldning for at komme i hvidt.

0

Helt personligt kunne jeg ikke finde på selv at komme i en hvid kjole. Hvis kjolen var sort/hvid halvt halvt, så havde jeg intet problem med det.

Jeg er blevet spurgt af flere om de måtte tage sort på, og det bar jeg det helt helt fint med - jeg går selv meget i sort. Men en helt hvid ville jeg syntes er sært - specielt når jeres forhold er som det er til hinanden.

Jeg kan godt forstå du har lyst til at sige noget til hende, men jeg ville nok ikke gøre det. Jeg ville bare se gennem fingre med det, det kan jo ikke ændres. Og du har uden tvivl overstrålet det hele :-)

Edited by BetonCirkeline
0

Jeg kan dælme godt forstå dig.

Havde I ikke været uvenner havde jeg nok tænkt at du var lidt sippet.. men når i er uvenner virker det faktisk lidt... tja.. i al fald dårlig stil..

Selvfølgelig er der muligheden for at hun bare har været uopmærksom og ikke tænkt så langt, eller ikke har kendt traditionerne.. men igen..

Desuden kommer jeg til at tænke på hvordan det ville foregå i mit hjem, hvis jeg skulle til et bryllup og tog en hvid kjole på.. så ville Sømanden som min. spørge ind til det..

Any way.. jeg vil give samme råd som de andre... lad det fare.. men gem det på den der liste over årsager til at hun ikke er den du spiser bland selv slik med fredag aften ;-)

0

Annonce ♥

Jeg forstår et simpelthen ikke! Hvor svært kan det være for en gæst IKKE at tage en hvid eller lys kjole på den ene dag?!

Jeg forestiller mig, at det kun er kvinder, der ikke er gift, der kan finde på den slags.

Ej det lyder måske også hårdt, men jeg synes simpelthen det er så dårlig stil - uanset om det ligner en brudekjole eller ej.

Hver brud sin smag og nogle er nok ikke så sarte som mig, men som gæst bør man lige overveje det en ekstra gang og i det mindste lige spørge bruden inden!

Dejligt, at I havde en god aften alligevel :)

Undskyld mit udbrud :)

1

Hold op hvor er det bare dårlig stil... Jeg er helt chokeret over at nogen kan finde på det...

Hvad du gør fremadrettet er helt op til dog og din personlighed, men jeg synes ikke at du er sippet over at føle dig stødt.

Det var ærgerligt at der ikke lige faldt en bemærkning fra din bedste veninde til hende under brylluppet om at det da må være frygtelig at være så skinsyg at man tager en hvid kjole på til en andens bryllup!

0

Man tager bare ikke hvid på til et bryllup! Om du så er mand eller kvinde! SLUT FÆRDIG! Kæft en dum @$€{@£€@{£

Det skal du bare ikke finde dig i! Tror bestemt det var gjort med vilje, hun har i hvert fald ikke tænkt sig om! Puha, sidder og bliver helt rasende på dine veje.......

0

Annonce ♥

Vi havde faktisk et par stykker i hvid kjole til vores bryllup. Men begge var det kun halvdelen af dagen - den ene til kirken og den anden til festen.

På dagen skænkede jeg det ikke en tanke, men når jeg ser billederne bliver jeg en lille bitte smule irriteret :pokey: Det er dårlig opdragelse! :(

0