Charlielise

vielse i det fri - hvordan?

11 posts in this topic

Hej alle søde (kommende) brude

Min H2B og jeg har valgt at blive i gift udenfor (i tilfælde af at vejret holder) :wink:

Det er en borgerlig vielse, og borgmesteren vier os, men hendes del varer nok ikke mere end 5-10min maks.

Jeg er begyndt at tænke mere i dybden med, hvad der skal foregå til selve vielsen, og umiddelbart noget musik når jeg går op af "gulvet" og så tænker jeg på om man kan synge en sang når vi er blevet viet, inden vi går tilbage.

Er der nogle herinde som er blevet borgerligt viet udenfor,eller har været til sådanne vielse. Så vil jeg meget gerne hører hvad i har gjort. For umiddelbart så synes jeg at vielsen ellers bliver rimelig kort (måske 15min) i forhold til hvad man oplever i en kirke hvor den ca er 30.

Håber i vil komme med jeres erfaringer eller egne planlægninger eller bare gode ideer modtages også :rolleyes:

Mvh

Elise - bride 2 be

0

Annonce ♥

Sidst vi var til borgerlig vielse i gommens forældres have gik bruden ind til noget musik, selve vielsen blev udført med en fra kommunen, der blev sunget en sang og så sagde forloveren nogen personlige ord om parret og så blev der uddelt sæbebobler til gæsterne

1

Jeg har været til én borgerlig vielse i det fri. Inden vielsen stod gæsterne og talte lidt sammen og nød det - heldigvis - gode vejr. Efterfølgende blev der taget billeder og alle hilse tillykke. Det tog sammenlagt ca. en time, der var ingen musik, men fuglefløjt og det fungerede rigtig godt.

Vi skal selv vies på stranden og planen er godt vejr og at det forløber nogenlunde sådan som beskrevet ovenfor. Ingen musik, men gerne lyden af masser af glade mennesker. Det synes jeg virker mest naturligt i de valgte omgivelser.

For at give oplevelsen af at arrangementet taget længere tid, slår vi det sammen med receptionen. Vi regner med at det hele kommer til at tage ca. 1½ time.

0

Vi skal giftes i udlandet og har fået tilsendt dette som inspiration som I måske kan overveje - ift at lave jeres egne bryllupsløfter

Standard Civil Vows

(Name), I take you to be my lawfully wedding (husband/wife).
Before these witnesses I vow to love you and care for you
as long as we both shall live.
I take you, with all your faults and your strengths,
as I offer myself to you with my faults and my strengths.
I will help you when you need help,
and will turn to you when I need help.
I choose you as the person with whom I will spend my life.

Traditional Vows

I ( Name ) take you ( Name ) to be my wedded wife/ Husband. To have and to hold, from this day forward, for better, for worse, for richer, for poorer, in sickness or in health, to love and to cherish 'till death do us part. And hereto I pledge you my faithfulness.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~

I, [name], choose you [name] to be my [husband/wife], to respect you in your successes and in your failures, to care for you in sickness and in health, to nurture you, and to grow with you throughout the seasons of life.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I, (name), take you, (name), to be my partner, loving what I know of you, and trusting what I do not yet know. I eagerly anticipate the chance to grow together, getting to know the (man/woman) you will become, and falling in love a little more every day. I promise to love and cherish you through whatever life may bring us.

I (name), take you (name) to be my (husband/wife), my partner in life and my one true love. I will cherish our union and love you more each day than I did the day before. I will trust you and respect you, laugh with you and cry with you, loving you faithfully through good times and bad, regardless of the obstacles we may face together. I give you my hand, my heart, and my love, from this day forward for as long as we both shall live.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
In the presence of God and these our friends I take thee to be my husband/wife, promising with Divine assistance to be unto thee a loving and faithful husband/wife so long as we both shall live.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I, (name), take you, (name), to be my friend, my lover, the (mother/father) of my children and my (husband/wife). I will be yours in times of plenty and in times of want, in times of sickness and in times of health, in times of joy and in times of sorrow, in times of failure and in times of triumph. I promise to cherish and respect you, to care and protect you, to comfort and encourage you, and stay with you, for all eternity.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I, [name], choose you [name] to be my [husband/wife], to respect you in your successes and in your failures, to care for you in sickness and in health, to nurture you, and to grow with you throughout the seasons of life.

~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~
I, (name), take you, (name), to be my partner, loving what I know of you, and trusting what I do not yet know. I eagerly anticipate the chance to grow together, getting to know the (man/woman) you will become, and falling in love a little more every day. I promise to love and cherish you through whatever life may bring us.

After both have said individual vows, they may wish to say something in unison such as:

Entreat me not to leave you, or to return from following after you, For where you go I will go, and where you stay I will stay. Your people will be my people, and your God will be my God. And where you die, I will die and there I will be buried. May the Lord do with me and more if anything but death parts you from me.

1

Annonce ♥

I kunne jo evt få noget musik, evt violin eller klassisk guitar. Prøv at søge efter nogle konservatorie studerende, de tager tit bare en slik for at spille sådan nogle steder (da det jo er god øvelse for dem), så kan de også give et nummer. I kan evt få en nær ven/familiemedlem til at læse et digt.

0

Tak for de mange svar, det er helt sikkert nogle ting som lige skal følges op på.

Jeg havde også tænkt på at gå op ad "gulvet" (vi skal giftes tæt ved skov) til noget klassisk musik, måske bare noget som er indspillet på ipod (der er rigtig mange gode numre på youtube, som direkte henvender sig til bruden der kommer op af gulvet)

Ideen om en sang efterfølgende inden vi går sammen tilbage, synes jeg er en rigtig god ide. Har selv tænkt på "kald de kærlighed", den kender alle, også selvom det måske er lidt "plat" ;-)

Vi går direkte til receptionen samme sted bagefter, så tiden bliver nok hurtigt brugt. Men er nok alligevel nervøs for det går FOR hurtigt :-)

0

Tak for de mange svar, det er helt sikkert nogle ting som lige skal følges op på.

Jeg havde også tænkt på at gå op ad "gulvet" (vi skal giftes tæt ved skov) til noget klassisk musik, måske bare noget som er indspillet på ipod (der er rigtig mange gode numre på youtube, som direkte henvender sig til bruden der kommer op af gulvet)

Ideen om en sang efterfølgende inden vi går sammen tilbage, synes jeg er en rigtig god ide. Har selv tænkt på "kald de kærlighed", den kender alle, også selvom det måske er lidt "plat" ;-)

Vi går direkte til receptionen samme sted bagefter, så tiden bliver nok hurtigt brugt. Men er nok alligevel nervøs for det går FOR hurtigt :-)

Nu tager en alm kirkelig vielse jo kun 35-45 min

0

Hejsa...

Vi blev borgerligt viet udendørs i august sidste år.

Vi blev viet i haven bag feststedet, hvor vi også holdt receptionen.

Vi have fået et byrådsmedlem ud og lave den officielle vielse, men min mands barndomspræst (frikirke og må ikke vie uden vi er medlem af hans kirke i kbh.)ville lave en velsigelse for os. Den del kan man jo skifte ud med at en god ven af familien holder en tale/fortæller lidt om brudeparret og om ægteskab. Gerne lidt humoristisk.

Her får du lige programmet:

13.00-13.20 gæsterne ankommer

13.30 bruden ankommer til musik som gommen har valgt, som overraskelse til bruden.(en sang fra min yndlingsfilm)

Velkomst af ven/"præsten"

Fællessang: "Du som giver os bliver og gøre os glade"

Tale om brudepar og det at blive gift.

To af vores veninder synger en sang for os. " By my side"

Selve den officielle vielse ved byrådsmedlemmet og velsignelse ved ven/"præsten"

Vores veninder slutter af med en sang, hvor folk gerne må synge med.

"I blev skabt som mand og kvinde"

Vi gik væk fra plænen da det sidste vers blev sunget og fik et kort øjeblik alene inden vi fik knus og lykønskninger.

Receptionen var fra 14.30-17.30 og vi var ude at få taget billeder fra kl 16.00- 17.00 ca.

1

Annonce ♥

Hejsa...

Vi blev borgerligt viet udendørs i august sidste år.

Vi blev viet i haven bag feststedet, hvor vi også holdt receptionen.

Vi have fået et byrådsmedlem ud og lave den officielle vielse, men min mands barndomspræst (frikirke og må ikke vie uden vi er medlem af hans kirke i kbh.)ville lave en velsigelse for os. Den del kan man jo skifte ud med at en god ven af familien holder en tale/fortæller lidt om brudeparret og om ægteskab. Gerne lidt humoristisk.

Her får du lige programmet:

13.00-13.20 gæsterne ankommer

13.30 bruden ankommer til musik som gommen har valgt, som overraskelse til bruden.(en sang fra min yndlingsfilm)

Velkomst af ven/"præsten"

Fællessang: "Du som giver os bliver og gøre os glade"

Tale om brudepar og det at blive gift.

To af vores veninder synger en sang for os. " By my side"

Selve den officielle vielse ved byrådsmedlemmet og velsignelse ved ven/"præsten"

Vores veninder slutter af med en sang, hvor folk gerne må synge med.

"I blev skabt som mand og kvinde"

Vi gik væk fra plænen da det sidste vers blev sunget og fik et kort øjeblik alene inden vi fik knus og lykønskninger.

Receptionen var fra 14.30-17.30 og vi var ude at få taget billeder fra kl 16.00- 17.00 ca.

Super, mange tak for det, det er et rigtigt fint program. Det tror jeg, at jeg vil drage inspiration fra :-)

0

Velbekomme...

0

Jeg er selv blevet borgerlig viet i en park. Og det var simpelthen perfekt. Vi fik politikeren der viede os, til sige lidt, for at trække det lidt ud. Havde ind- og udgangsmusik, med blomsterpige, brudepiger osv.

Så det blev ikke for kort, synes jeg.

synes godt du kan synge :)

0