Dinie

Troen, håbet og viljen, dagligt ca.

26 posts in this topic

Hej Alle i skønne zillaer :)

Jeg kan se, at der er masser af tråde omkring vægttab, både stort og småt, og jeg ved ikke helt hvor jeg skal skrive henne, til trods for det er et stort vægttab jeg skal igang med.

Jeg er 31 år, vejer aaalt for meget, pga dovenhed og hygge og sygdom.

Jeg har en tro på, at jeg nok skal komme ned i vægt, jeg har et håb om at blive tilfreds, og en vilje, der på andre områder er utrolig stærk. Så viljen skal også bruges på denne tur.

Er der nogen der vil være med? Hvis i vil, vil jeg bede jer om at skrive ofte, ellers glider det blot ud i sandet som alle de andre gange jeg har forsøgt (Kender i det?)

Tråden kan bruges til gode råd, kærlige los i bagdelen, opdateringer you name it... Jeg ved godt at der er andre motivations tråde, men denne er for dem, der gerne vil have daglige opdateringer. Det er så ærgerligt når man poster et svar, og der så går næsten en uge før nogen svare eller skriver.

Jeg håber nogen har lyst til at være med :)

0

Annonce ♥

Hej Fellow zilla :-)

Den er jeg i den grad med på, har det lige som dig. Mangler til tider det sidste spark i popoen..

Er selv 29, og skulle gerne af med min. 10 kg inden vores bryllup, gerne et par mdr inden :wink: Har haft så svært ved at smide de der pokkers graviditets kilo igen.. Baby bliver 1 år her den 30/07, så nu begynder det at være lettere flovt ikke at være sig selv igen hehe

Ved jo egentlig godt hvor det hele skal gøres, MEN får det bare ikke gjort.. Spiser som sådan ikke usundt, men der ryger nok for mange kulhydrater ind, det er klart, min største last eeeellllssskkker de der pokker kulhydrater :a1221:

Kærligst Rose

0

Jeg er også igang og har smidt 8kg, mangler endnu 11. Håber på de er røget inden vores bryllup D. 4.oktober.

Jeg har droppet brød, kartofler og pasta (spiser dog knækbrød) og søde sager.

Det hænder dog at jeg falder i, men jeg tillader mig selv det, det er okay en gang imellem.

Jeg vejer mig selv hver dag for at følge det daglige fremskridt, og der er stort set fremskridt hver dag - med mindre jeg er faldet i.

Det motiverer mig at se, at der er fremskridtsår vægten dagligt. En dag hvor der ikke er fremskridt er jeg mere tilbøjelig til at falde i, for "så kan det jo også være ligemeget"

Og så forsøger jeg at få bevæget mig, men er ærlig talt ikke super god til det altid.

Er præcis 11.6kg fra mit mål og har 11 uger til at smide dem, så der skal fart på.

0

Hej Rose og Nillemor :)

Super godt, at i vil være med :cheerleader3:

Jeg mangler også det lille spark hver dag haha.

Mit problem er også kulhydraterne, og så nok for store portioner nogle gange, men hvis nu bare jeg kunne få mig smølet igang med at træne igen, så ville det gå meget bedre. Når jeg træner, så er jeg meget bedre til at passe på det jeg spiser.

Jeg har prøvet det med vejning hver dag og det dur ikke for mig, jeg bliver så grebet af det og får de vildeste humørsvingninger, for selvom vægten gik ned, var det ikke altid nok.

Jeg har desværre alt for lavt stofskifte, så skal have medicin resten af livet, men det skal ikke stoppe mig. Det gør dog at jeg til tider er "lige ved" at give op, når vægten lige pludselig går op igen. Men det skal lykkedes :)

0

Annonce ♥

Det er altså heller ikke nemt, når man har noget imod sig! For mig går det ret stærkt, når jeg holder mig fra de der kulhydrater (der røg 600g af mig siden i går), nu har vi 3 små børn, så får heller ikke lov at sidde særlig meget ned, ved ikke om det hjælper på det også. Men hver gang jeg spiser brød el. Lign., så går det i stå et par dage. Jeg er lige inde i en stime lige nu (2-3 dage haha), hvor det er gået godt, og så længe det gør det, så kan jeg godt holde ved. Synes bare det er svært, for vi skal til fødselsdag på fredag og på mandag, og så er der altså mange fristelser! Og så forsøger jeg at handle mindst muligt, for så er der færrest mulige fristelser/muligheder for at komme til at købe noget. Nåh ja og så ikke handle når man er sulten.

I fredags købte min kæreste 2 plader marabou (jeg ELSKER marabou!) og jeg spiste en halv plade. Det er ret sejt gået, for normalt, ville jeg spise det hele. Og den sidste halve ligger stadig i køleskabet!

Jeg har før brugt metoden at det smager af det samme som det dufter, så hvis jeg har duftet noget, behøver jeg ikke smage på det. Det virkede engang, men ikke lige nu. Der er det lidt omvendt, at dufter jeg det, får jeg bare mere lyst til det :D

Det hjælper også mig at få det sagt højt til folk, for så kan man ikke synde i hemmelighed, dels er det pinligt, dels støtter folk en, når de ved, man skal tabe sig.

Edited by nillemor3
0

Jeg er også igang med et vægttab, og har pt smidt mellem 12-14 kg. Det afhænger lidt af hvor forkert jeg får spist, og lige for tiden er det slemt :(
Jeg skal smide 15 kg i alt før brylluppet, da det er hvad jeg tog på efter at have købt min kjole :(

Efter brylluppet skal der så smides yderligere 15 kg mere, så har lang vej til det endelige mål :)
Jeg bruger meget facebook til at finde inspiration, og læsse af på :)

Har skabt en side derinde, hvor man kan følge min kamp mod kiloerne :)

Der er link til den i min signatur :)

0

Jeg er også igang med et vægttab, og har pt smidt mellem 12-14 kg. Det afhænger lidt af hvor forkert jeg får spist, og lige for tiden er det slemt :(

Jeg skal smide 15 kg i alt før brylluppet, da det er hvad jeg tog på efter at have købt min kjole :(

Efter brylluppet skal der så smides yderligere 15 kg mere, så har lang vej til det endelige mål :)

Jeg bruger meget facebook til at finde inspiration, og læsse af på :)

Har skabt en side derinde, hvor man kan følge min kamp mod kiloerne :)

Der er link til den i min signatur :)

Det er da super godt gået. Så er du jo super tæt på at være på kjolevægten :) og når du har smidt 15kg en gang, kan du gøre det igen!

Det fede er, at jo mere man taber, jo bedre har man det med sig selv og jo mere motiveret bliver man. Sådan har jeg det i hvert fald. Så du skal nok få smidt de sidste 15 kg efterfølgende.

0

Er det eltroxin du får mod det lave stofskifte? Det er det jeg får. :)

Jeg har tabt 8kg, mangler stadig 12kg. Jeg har kørt 5:2 og det går egentlig fint, men kan faktisk bedre lide helt at faste på fastedagene frem for at få en smule mad. Og så har jeg trænet som en gal, så der er røget en del muskler på. Det er super fedt!

Oveni forsøger vi i hverdagene at spise flad-mave mad, for min tykke mave er bare et kæmpe problemområde for mig, det er monster surt at blive spurgt hvornår man har termin, når man ikke er gravid, og i øvrigt er blevet spurgt om dette med jævne mellemrum de sidste 10 års tid (er 28)... Selv når jeg ikke har været overvægtig... :(

0

Annonce ♥

Nej jeg skal helst heller ikke dufte til noget medmindre jeg må spise det haha, heldigvis eeeelsker jeg jordbær og alle de andre bær der er fremme lige nu, så det er det jeg bruger som slik og snolder pt.

Flot med dit vægttab, nej så er der ikke lang vej igen. Jeg bruger også fb til inspiration, men det er desværre tit at det først er bagefter andres vægttab at man får øje på deres sider haha men jeg må da lige ind og lure din side, hvis det er ok?

Ja det er eltroxin, det fungere godt for mig, men der er perioder hvor mit system crasher. Jeg får taget blodprøver hver tredje måned for at holde styr på det og vitaminer, for det sker alt for ofte at der går kludder i det med vitaminerne. Dem har jeg mega svært ved at optage åbenbart, så dem får jeg også diverse mange extra af.

Det fungere bedst for mig mht vægttab at skære kulhydrater væk, og så tænke lidt i kcal, men mit problem er ofte når jeg gør det, at jeg ikke får mere end 800-1000 kcal, hvilket jo er alt for lidt, men det er svært at spise så meget. Jeg er vist det man kalder en "enten eller" person haha

0

For mig er det absolut ikke en positiv ting at gå på vægten hver dag, den kan svinge alt alt for meget (i henhold til væske-træning etc) og det er da lige til at blive depri af :( (i hvert fald hos mig)

Jeg er på vægten max hver anden uge. Og burde egentlig helt gå væk fra den, og kun veje mig 1 gang om mdr + måle cm..

Jeg syntes bestem ikke man skal leve af knoldselleri og kogt kylling, og det at have en synde dag i ny og næ gør faktisk at man virkelig kan mærke hvor dejlig man har det på den sunde kost :lol:

Min plan er at droppe ALT sukker til hverdag. det vil sige intet frugt (frugt sukker er også sukker), slik, sodavand, saft, færdige youghurt produkter (mange "sunde" cheasy fx har et virkelig højt indhold af sukker/kulhydrat, men vi kæber dem gladelig fordi de sælges som fedt fattige :blink:).

Jeg dropper også det meste kulhydrat i form af ikke fuldkorns produkter (bager selv af boghvede, majs, spelt og fuldkorns mel).

Min plan er er puttet mere protein og flere fibre ind i min kost.

En dag vil ca. se sådan ud

omelet med 50g grønt til morgen el en æggelatte

formiddag 100g grønt (elsker bladselleri og rå blomkål) plus 1/2-1 dl skyr med mandler og 1/2tsk hjemmelavet æble sirup

middag 100g kød (fisk/kylling/bøf) 200g grønt

eftermiddag hvis nødvendigt et stykke 100% fuldkorns knækbrød (rugsprø hedder det fakta har dem) med ost eller andet pålæg

aften 250g grønt og 150-200g kød og hvis der er plads er det ok med en lille håndfuld ris/kartoffel..

Hvis jeg er lækker sulten om aftenen, hvilket sjældent sker. så spiser jeg lidt mandler eller måske lidt frosne vindruer :)

Motion dyrker jeg 2-4 gang om ugen. Gerne 40min kardio og 40min styrke (eget program med fri vægte)

Jeg har rigtig mange gode idder til måltider der mætter og er lækre.. Plus et par trænings tricks eller 2 :cheerleader3:

0

Her er en fantastisk blog om den sund livsstil uden alt det kedelige.

Prøv at Google sundmums så skal i bare se :-)

0

Tak for tipsene :)

Jeg vil gerne holde igen med de synde dage, da de nemt tager overhånd. Derfor spiser vi lidt frugt hverdag, så vi ikke går helt kold i det. Du har helt ret i det med diverse yoghurter, det er svindel og humbug rent ud sagt. Jeg bruger alm skyr og tilsætter evt kanel eller vanilje pulver, eller sukkerfri marmelade, det fungere rigtig godt.

Jeg vil da lige prøve at google den side :) og kom du endelig bare med flere tips og tricks !

0

Annonce ♥

mmm opskrifter på snacks ville være lækkert. Ja også på gode måltider, som hele familien kan spise.

Min familie er sgu lidt kræsne. Hvis jeg fx laver wok med enten laks eller kylling, så vil de ikke have det pga alle grøntsagerne der er blandet . Selv hvis de får kødet ved siden af vil de ikke. Til en sådan ret skal børnene gerne have noget pasta eller lign. ved siden af og så gulerodsstave, agurk osv ved siden af.

Det kunne være rart med nogle måltider, som er slankevenlige og børnevenlige på samme tid.

Men man burde ikke gå på vægten hele tiden, men for mig holder det mig motiveret (hvis der altså er fremskridt- eller hvis det begynder t gå den anden vej). Lige nu er der fart på, tror der ryger et par kilo om ugen. Men der bliver også gået mange ture og mange ture i svømmehallen, og så ELSKER jeg også bær, så dem spiser jeg som erstatning for fx chokolade.

Vi skal i biffen en dag snart og der har jeg planer om at tage cherrytomater, jordbær og en light sodavand/som altid ender med at blive alm vand alligevel.

Men jeg synes det er meget svært når man er på besøg hos nogen. Så er der jo det, der bliver serveret.Jeg plejer at spise en masse grønt hjemmefra inden, så jeg i detmindste får godt af det, men nybagte boller, kage osv er altså virkelig en fristelse! Og kartofler til aftensmaden, det kan jeg næsten ikke stå for. Så jeg frygter lidt hvordan det bliver på fredag, når vi skal til den første fødselsdag. Min familie er heldigvis forstående og støttende, så der er helt sikkert lækker salat og kød, men helt sikkert også fødselsdagskage og måske boller.

0

endnu et godt fif er ALTID at have mørk chokolade i huset min. 72%kako indhold og så få kulhydrater som muligt. Det er super godt med et lille stykke i ny og næ hvis alt andet ikke går :-)

Når vi er ude, springer jeg som regl det over jeg ikke "må" spise, men det er jo egentlig ikke ret meget, mange steder bliver der jo også serveret grønt til maden. At jeg ikke tager brød og kartofler bliver der sjældent stillet ? ved. Mht. søde sager kager osv. så springer jeg bare let og elefant over, der er da ikke nogen der skal bestemme om jeg vil fylde min krop med sukker eller ej :-) Mæt skal jeg nok blive, så spiser jeg lidt mere kød eller grønt..

En rigtig god måde at få mange og mange forskellige grønsager i de der kære børn er lasagne, blend eller riv grønsagerne på den helt lille rive på rivejernet, så er de faktisk usynlige i kødsovsen og hvis man krydder godt med spidskommen, salt, peber og tomatpure så smager det mildt og lækkert og man smager ikke alle de lækre grønsager der er i :-) Jeg plejer at lave et hjørne at lasagnen hvor jeg bruger grønsager som plader fx spinat, squash, kål, aubergine you name it og jeg spiser det i min lasagne :-)

En anden god ting er jo den traditionelle pasta og kødsovs, igen blend mange grønsager i. MEN når familien spiser pasta så spiser jeg lange tynde strimler af hvidkål.. Det er super nemt og lækkert.. Min kæreste er ikke kræsen og spiser faktisk det samme som jeg. Men hvis han ikke ville spise det, så havde jeg tage en portion kødsovs fra til mig selv i en gryde, sat varme på og skåret hvidkål i tynde strimler, puttet dem op til sovsen ladet dem stå med på varmen 5min ca. og vupti så har man lange tynde "spagetti" :-)

0

Puhaaa kender i det med at man ser sig selv på et billede (som er taget idag) og man går i total chok.. Hvordan kan det være? Man ved at man er for stor, men av hvor gør det dog ondt at se.. Men det er nu også nødvendigt at se. Jeg er ihvertfald top motiveret lige nu, og lidt grædefærdig haha...

Nå men der er kun en vej og det er frem af.

0

Puhaaa kender i det med at man ser sig selv på et billede (som er taget idag) og man går i total chok.. Hvordan kan det være? Man ved at man er for stor, men av hvor gør det dog ondt at se.. Men det er nu også nødvendigt at se. Jeg er ihvertfald top motiveret lige nu, og lidt grædefærdig haha...

Nå men der er kun en vej og det er frem af.

Kender det :(

Så er det bare med at komme igang. Og ja. Jeg er sgu tit mere grædefærdig end motiveret.

endnu et godt fif er ALTID at have mørk chokolade i huset min. 72%kako indhold og så få kulhydrater som muligt. Det er super godt med et lille stykke i ny og næ hvis alt andet ikke går :-)

Når vi er ude, springer jeg som regl det over jeg ikke "må" spise, men det er jo egentlig ikke ret meget, mange steder bliver der jo også serveret grønt til maden. At jeg ikke tager brød og kartofler bliver der sjældent stillet ? ved. Mht. søde sager kager osv. så springer jeg bare let og elefant over, der er da ikke nogen der skal bestemme om jeg vil fylde min krop med sukker eller ej :-) Mæt skal jeg nok blive, så spiser jeg lidt mere kød eller grønt..

En rigtig god måde at få mange og mange forskellige grønsager i de der kære børn er lasagne, blend eller riv grønsagerne på den helt lille rive på rivejernet, så er de faktisk usynlige i kødsovsen og hvis man krydder godt med spidskommen, salt, peber og tomatpure så smager det mildt og lækkert og man smager ikke alle de lækre grønsager der er i :-) Jeg plejer at lave et hjørne at lasagnen hvor jeg bruger grønsager som plader fx spinat, squash, kål, aubergine you name it og jeg spiser det i min lasagne :-)

En anden god ting er jo den traditionelle pasta og kødsovs, igen blend mange grønsager i. MEN når familien spiser pasta så spiser jeg lange tynde strimler af hvidkål.. Det er super nemt og lækkert.. Min kæreste er ikke kræsen og spiser faktisk det samme som jeg. Men hvis han ikke ville spise det, så havde jeg tage en portion kødsovs fra til mig selv i en gryde, sat varme på og skåret hvidkål i tynde strimler, puttet dem op til sovsen ladet dem stå med på varmen 5min ca. og vupti så har man lange tynde "spagetti" :-)

Jeg har ikke prøvet lasagnen, men det andet har vi prøvet, også med gulerødder. Det er faktisk ret lækkert, men ungerne køber den ikke :) men skal helt sikkert prøve lasagnen!

0

Annonce ♥

Kender det bestemt også alt for godt :-( Folk fatter ikke at jeg skal smide 10kg++, men de ser mig sku heller ikke uden tøj på...

Men ja det giver blod på tanden, men også en tårer i øjet..

0

Jeg mangler 10 kg før jeg er i mål, men i dag siger min mor så, at så kan jeg ikke passe kjolen! Det er jo begrænset hvor meget den kan lægges ind.

Hvad tænker I? Jeg vejede 80 da den passede perfekt, og den kunne tåle at blive strammet 2 cm ind og stadig være pæn. Den er med snører så er fleksibel på den måde.

Så var det jeg tænkte, at den vel kunne lægges en størrelse (?) ind og så strammes ind hvis det er nødvendigt.

Hvor meget kan en kjole egentlig lægges ind?

0

Jeg ved desværre ikke rigtig noget om kjoler :blush: men du skal jo gøre som du selv føler for, enten at vente med yderligere vægttab eller finde en ny kjole, hvis den ikke kan lægges mere ind.

0

Det gik godt med fødselsdag i går!

Jeg havde taget 2 stykker sukkerfri kage med i tilfælde af at jeg ikke kunne holde mig, men det kunne jeg!

Dog måtte jeg tage en bolle, da aftensmaden blev ret sen, men ellers gik det super :)

0

Annonce ♥

Hvor dejligt :) Det er fedt når man kan stå imod!

0

Ja det er så fedt! Jeg har netop rundet de 10kg. Det går sindssygt hurtigt syns jeg. Og så kommer en prøve mere i morgen, hvor vi har næste fødselsdag :)

0

Vi har været til 3 grill/have feste denne uge, så beklager at jeg ikke har skrevet mere her inde. Motivationen efter den sidste fest er lig 0 desværre. Håber med lidt mere søvn at jeg kan sparke mig selv igang. Hvordan går det med jer?

0

Det lyder dejligt og fristende med hovedet.

Her har jeg syndet! En dag vi intet havde, forsøgte jeg mig med tomatpuré lavet af dåsetomater, men det jeg fik kokkereret smagte bare rigtig skidt, så det endte med vi bestilte en pizza. Og pommes frites. Ups! Og for at gøre ondt værre, blev det til bland selv slik bagefter. Dagen efter blev det til rester (spistetrrods alt kun 2 stykker dagen før), men det blev jo til en synder alligevel. Men nu er jeg tilbage på sporet :) vægten har jeg ikke været på de sidste par dage. Tænker det r kløgtig nok at vente lidt :)

0

Haha ja jeg venter også med at gå på vægten :wink:

Jeg ved ikke, jeg har bare så mange bekymringer for tiden og det fylder rigtig meget efterhånden. Har netop afsluttet et barselsvikariat, så er pt arbejds søgende, og det ser lidt håbløst ud. Så prøver på ikke at gå helt i sort humør, men er samtidigt også så nervøs for hvordan det hele skal gå. Nå men der er kun en vej og det er frem af.

0