Dinie

Troen, håbet og viljen, dagligt ca.

17 indlæg i dette emne

Hej Alle i skønne zillaer :)

Jeg kan se, at der er masser af tråde omkring vægttab, både stort og småt, og jeg ved ikke helt hvor jeg skal skrive henne, til trods for det er et stort vægttab jeg skal igang med.

Jeg er 31 år, vejer aaalt for meget, pga dovenhed og hygge og sygdom.

Jeg har en tro på, at jeg nok skal komme ned i vægt, jeg har et håb om at blive tilfreds, og en vilje, der på andre områder er utrolig stærk. Så viljen skal også bruges på denne tur.

Er der nogen der vil være med? Hvis i vil, vil jeg bede jer om at skrive ofte, ellers glider det blot ud i sandet som alle de andre gange jeg har forsøgt (Kender i det?)

Tråden kan bruges til gode råd, kærlige los i bagdelen, opdateringer you name it... Jeg ved godt at der er andre motivations tråde, men denne er for dem, der gerne vil have daglige opdateringer. Det er så ærgerligt når man poster et svar, og der så går næsten en uge før nogen svare eller skriver.

Jeg håber nogen har lyst til at være med :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej Fellow zilla :-)

Den er jeg i den grad med på, har det lige som dig. Mangler til tider det sidste spark i popoen..

Er selv 29, og skulle gerne af med min. 10 kg inden vores bryllup, gerne et par mdr inden :wink: Har haft så svært ved at smide de der pokkers graviditets kilo igen.. Baby bliver 1 år her den 30/07, så nu begynder det at være lettere flovt ikke at være sig selv igen hehe

Ved jo egentlig godt hvor det hele skal gøres, MEN får det bare ikke gjort.. Spiser som sådan ikke usundt, men der ryger nok for mange kulhydrater ind, det er klart, min største last eeeellllssskkker de der pokker kulhydrater :a1221:

Kærligst Rose

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Rose og Nillemor :)

Super godt, at i vil være med :cheerleader3:

Jeg mangler også det lille spark hver dag haha.

Mit problem er også kulhydraterne, og så nok for store portioner nogle gange, men hvis nu bare jeg kunne få mig smølet igang med at træne igen, så ville det gå meget bedre. Når jeg træner, så er jeg meget bedre til at passe på det jeg spiser.

Jeg har prøvet det med vejning hver dag og det dur ikke for mig, jeg bliver så grebet af det og får de vildeste humørsvingninger, for selvom vægten gik ned, var det ikke altid nok.

Jeg har desværre alt for lavt stofskifte, så skal have medicin resten af livet, men det skal ikke stoppe mig. Det gør dog at jeg til tider er "lige ved" at give op, når vægten lige pludselig går op igen. Men det skal lykkedes :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er også igang med et vægttab, og har pt smidt mellem 12-14 kg. Det afhænger lidt af hvor forkert jeg får spist, og lige for tiden er det slemt :(
Jeg skal smide 15 kg i alt før brylluppet, da det er hvad jeg tog på efter at have købt min kjole :(

Efter brylluppet skal der så smides yderligere 15 kg mere, så har lang vej til det endelige mål :)
Jeg bruger meget facebook til at finde inspiration, og læsse af på :)

Har skabt en side derinde, hvor man kan følge min kamp mod kiloerne :)

Der er link til den i min signatur :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er det eltroxin du får mod det lave stofskifte? Det er det jeg får. :)

Jeg har tabt 8kg, mangler stadig 12kg. Jeg har kørt 5:2 og det går egentlig fint, men kan faktisk bedre lide helt at faste på fastedagene frem for at få en smule mad. Og så har jeg trænet som en gal, så der er røget en del muskler på. Det er super fedt!

Oveni forsøger vi i hverdagene at spise flad-mave mad, for min tykke mave er bare et kæmpe problemområde for mig, det er monster surt at blive spurgt hvornår man har termin, når man ikke er gravid, og i øvrigt er blevet spurgt om dette med jævne mellemrum de sidste 10 års tid (er 28)... Selv når jeg ikke har været overvægtig... :(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej jeg skal helst heller ikke dufte til noget medmindre jeg må spise det haha, heldigvis eeeelsker jeg jordbær og alle de andre bær der er fremme lige nu, så det er det jeg bruger som slik og snolder pt.

Flot med dit vægttab, nej så er der ikke lang vej igen. Jeg bruger også fb til inspiration, men det er desværre tit at det først er bagefter andres vægttab at man får øje på deres sider haha men jeg må da lige ind og lure din side, hvis det er ok?

Ja det er eltroxin, det fungere godt for mig, men der er perioder hvor mit system crasher. Jeg får taget blodprøver hver tredje måned for at holde styr på det og vitaminer, for det sker alt for ofte at der går kludder i det med vitaminerne. Dem har jeg mega svært ved at optage åbenbart, så dem får jeg også diverse mange extra af.

Det fungere bedst for mig mht vægttab at skære kulhydrater væk, og så tænke lidt i kcal, men mit problem er ofte når jeg gør det, at jeg ikke får mere end 800-1000 kcal, hvilket jo er alt for lidt, men det er svært at spise så meget. Jeg er vist det man kalder en "enten eller" person haha

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig er det absolut ikke en positiv ting at gå på vægten hver dag, den kan svinge alt alt for meget (i henhold til væske-træning etc) og det er da lige til at blive depri af :( (i hvert fald hos mig)

Jeg er på vægten max hver anden uge. Og burde egentlig helt gå væk fra den, og kun veje mig 1 gang om mdr + måle cm..

Jeg syntes bestem ikke man skal leve af knoldselleri og kogt kylling, og det at have en synde dag i ny og næ gør faktisk at man virkelig kan mærke hvor dejlig man har det på den sunde kost :lol:

Min plan er at droppe ALT sukker til hverdag. det vil sige intet frugt (frugt sukker er også sukker), slik, sodavand, saft, færdige youghurt produkter (mange "sunde" cheasy fx har et virkelig højt indhold af sukker/kulhydrat, men vi kæber dem gladelig fordi de sælges som fedt fattige :blink:).

Jeg dropper også det meste kulhydrat i form af ikke fuldkorns produkter (bager selv af boghvede, majs, spelt og fuldkorns mel).

Min plan er er puttet mere protein og flere fibre ind i min kost.

En dag vil ca. se sådan ud

omelet med 50g grønt til morgen el en æggelatte

formiddag 100g grønt (elsker bladselleri og rå blomkål) plus 1/2-1 dl skyr med mandler og 1/2tsk hjemmelavet æble sirup

middag 100g kød (fisk/kylling/bøf) 200g grønt

eftermiddag hvis nødvendigt et stykke 100% fuldkorns knækbrød (rugsprø hedder det fakta har dem) med ost eller andet pålæg

aften 250g grønt og 150-200g kød og hvis der er plads er det ok med en lille håndfuld ris/kartoffel..

Hvis jeg er lækker sulten om aftenen, hvilket sjældent sker. så spiser jeg lidt mandler eller måske lidt frosne vindruer :)

Motion dyrker jeg 2-4 gang om ugen. Gerne 40min kardio og 40min styrke (eget program med fri vægte)

Jeg har rigtig mange gode idder til måltider der mætter og er lækre.. Plus et par trænings tricks eller 2 :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tak for tipsene :)

Jeg vil gerne holde igen med de synde dage, da de nemt tager overhånd. Derfor spiser vi lidt frugt hverdag, så vi ikke går helt kold i det. Du har helt ret i det med diverse yoghurter, det er svindel og humbug rent ud sagt. Jeg bruger alm skyr og tilsætter evt kanel eller vanilje pulver, eller sukkerfri marmelade, det fungere rigtig godt.

Jeg vil da lige prøve at google den side :) og kom du endelig bare med flere tips og tricks !

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

endnu et godt fif er ALTID at have mørk chokolade i huset min. 72%kako indhold og så få kulhydrater som muligt. Det er super godt med et lille stykke i ny og næ hvis alt andet ikke går :-)

Når vi er ude, springer jeg som regl det over jeg ikke "må" spise, men det er jo egentlig ikke ret meget, mange steder bliver der jo også serveret grønt til maden. At jeg ikke tager brød og kartofler bliver der sjældent stillet ? ved. Mht. søde sager kager osv. så springer jeg bare let og elefant over, der er da ikke nogen der skal bestemme om jeg vil fylde min krop med sukker eller ej :-) Mæt skal jeg nok blive, så spiser jeg lidt mere kød eller grønt..

En rigtig god måde at få mange og mange forskellige grønsager i de der kære børn er lasagne, blend eller riv grønsagerne på den helt lille rive på rivejernet, så er de faktisk usynlige i kødsovsen og hvis man krydder godt med spidskommen, salt, peber og tomatpure så smager det mildt og lækkert og man smager ikke alle de lækre grønsager der er i :-) Jeg plejer at lave et hjørne at lasagnen hvor jeg bruger grønsager som plader fx spinat, squash, kål, aubergine you name it og jeg spiser det i min lasagne :-)

En anden god ting er jo den traditionelle pasta og kødsovs, igen blend mange grønsager i. MEN når familien spiser pasta så spiser jeg lange tynde strimler af hvidkål.. Det er super nemt og lækkert.. Min kæreste er ikke kræsen og spiser faktisk det samme som jeg. Men hvis han ikke ville spise det, så havde jeg tage en portion kødsovs fra til mig selv i en gryde, sat varme på og skåret hvidkål i tynde strimler, puttet dem op til sovsen ladet dem stå med på varmen 5min ca. og vupti så har man lange tynde "spagetti" :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Puhaaa kender i det med at man ser sig selv på et billede (som er taget idag) og man går i total chok.. Hvordan kan det være? Man ved at man er for stor, men av hvor gør det dog ondt at se.. Men det er nu også nødvendigt at se. Jeg er ihvertfald top motiveret lige nu, og lidt grædefærdig haha...

Nå men der er kun en vej og det er frem af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har været til 3 grill/have feste denne uge, så beklager at jeg ikke har skrevet mere her inde. Motivationen efter den sidste fest er lig 0 desværre. Håber med lidt mere søvn at jeg kan sparke mig selv igang. Hvordan går det med jer?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Haha ja jeg venter også med at gå på vægten :wink:

Jeg ved ikke, jeg har bare så mange bekymringer for tiden og det fylder rigtig meget efterhånden. Har netop afsluttet et barselsvikariat, så er pt arbejds søgende, og det ser lidt håbløst ud. Så prøver på ikke at gå helt i sort humør, men er samtidigt også så nervøs for hvordan det hele skal gå. Nå men der er kun en vej og det er frem af.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

SÅ er jeg SÅ meget på i tråden igen :-) Har ikke kunne finde ud af at skrive her inde via min telefon, men nu er computeren oppe igen :-)

Det da okay med en synde dag i ny og næ, vi gør det gerne 1 gang om mdr. ca.

Her går det faktisk okay, spiser egentlig som det passer mig, men vægten stiger ikke, så må have fundet den rette hylde for min krop.

NU er ferien snart slut og den virkelige verden begynder igen, dvs. massere sund mad på jobbet og træning når lille pigen er puttet. Der er nu knapt 11mdr til vi skal stå i kirken, så hvis jeg tager 1 kg om mdr, så skal jeg ikke stresse min krop for meget :-)

En god sund måde at lave pizza på er at bruge boghvedemel i stedet for alm mel. Jeg bruger gær på str med en ært, før det ud i lunkent vand ca 1/2l og kommer mel i til dejen stadig er godt klistret, den skál ikke kunne æltes. Så kommer hælder man den ud på bagepladen med bagepapir på. Kommer mel på fingrene og "skubber" den ud så den bliver flad og dækker hele pladen.

Som fyld bruger jeg oksefars, som er tilberedt på panden med massere blendet grønt. plus ost på toppen :-)

Bages 10-15 min på 200' nemt og lækkert :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer