Frk. dm

Hvordan fandtes i tema/farver?

15 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Jeg samlede en masse inspirationsbilleder på pinterest, alt hvad jeg synes så godt ud, derfra tog jeg 3-4 billeder fra hver "stil" printede dem ud, sorterede dem fra som jeg ikke synes passede til os, dem som jeg synes var for feminine og dem som ikke passede til vores feststed (f.eks. Beach weddings) og efterhånden nærmede jeg mig noget.... Jeg har så også justeret da jeg først gik i gang for at beholde en rød tråd....

Personligt kan jeg bedst lide at der er en konsekvent linje, en rød tråd så det ikke stritter for meget i forskellige retninger, men jeg synes man skal gøre det der bedst afspejler brudeparret....

Jeg synes selv at vores stil afspejler både det feminine og det maskuline og så har det et gennemgående minimalistisk islæt da det passer bedst til os og vores personlige smag (i tøj, bolig osv)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved egentlig ikke som sådan hvordan vi blev enige om farven lilla. Men for mig var det vigtigt at jeg kunne købe blomster i den farve vi valgte ( da jeg ikke gider hvide blomster den dag) , så skulle det ikke være en alt for tøset farve, som f.eks lyserød , samtidig skulle det være en farve jeg selv godt kunne lide. Så ja vi endte med lilla, og så i forskellige nuancer, og så bruger vi hvide duge, service, lys, for at det hele ikke bliver lilla i lilla :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min kjole er ivory

sort er altid god til detaljer og så elsker jeg pink

det var farverne

Derudover har jeg altid elsket ALT med hjerter - vi har en hjemmelavet sengegavl som er hjerteformet og jeg køber altid alt muligt med hjerter, så det var jo oplagt at hjerter skulle være en del af temaet til et bryllup :) I øvrigt er hjerter jo gode i pink :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Rent tilfældigt 😚 Sad på ipad'en og surfede efter jakkesæt til mine drenge og faldt over nogen flotte grå sæt med hvide skjorter og turkise sæt som jeg med det samme tænkte ville passe perfekt til mine drenge. Så farverne blev hurtigt hvid/offwhite/ivory - har ikke helt lagt mig fast endnu, men det kommer meget snart - og så selvfølgelig den turkise som kommer til at gå igen på indbydelser, bordkort, kirkehæfter mm og så bliver det nok kombineret med en smule pink/lyserødt ind imellem. Bla skal der hvide lys på bordet med turkise perlekæder rundt om og små pink/lyserøde hjerter som pyntesten. Vores blomster bliver en hvid og en lyserød/pink gerbera til lige at bryde det turkise :-)

Vi har ikke noget decideret tema andet end der fx kan komme et hjerte, en sommerfugl ell lign på indbydelser, bordkort mm. Har ikke lagt mig helt fast endnu. Men kommer der sådan noget på skal det selvfølgelig gå igen for at skabe sammenhæng og rene linier :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes i slutningen af september, som næsten er efterår :) Efterår er den smukkeste måned efter min mening, så vi bruger efterårets farver som inspiration. Derfor bruger vi farverne chokoladebrun, guld og creme. Vi benytter os også af efterårsstemningen, og placerer derfor forskellige lanterner omkring nogle træer med tykke stammer i kroens have samt fakler her og der. Så lyser de op og varmer når mørket falder på :)

Så det var en blanding af personlig præferance og heldigt sammenfald. Ville nok have kørt nogle andre farver hvis vi skulle have været gift i foråret :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal holde strandbryllup, så vores farver var ret oplagte; blå (hvilket både er himmel/hav og vores begge ynglingsfarve, sand/Ivory og marhalm grøn :tunge:Vi skal have servietter med strandskaller og sand til receptionen, Rubjerg knude fyr til middagen og med en solnedgang over Vesterhavet til natmaden. Enkelt men fint

post-72758-0-12127300-1405848935_thumb.j

post-72758-0-80525100-1405849099_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Noget tyder på at lilla er den mest populære bryllupsfarve herinde, der er godt nok mange med lilla bryllup herinde :-D

Hvilket egentlig er sjovt, da det kan være ret svært at finde lilla ting (karton fx), hvis man ikke er til de lidt mere fesne lyse nuancer af lilla.

Hvordan vi valgte farver? Det er ret simpelt, jeg elsker lilla. Derudover synes jeg ikke mørk lilla er nær så tøset, som de lysere nuancer af lilla, pink, lyserød og gammelrosa. Synes det er vigtigt, at det ikke bliver alt for feminint. H2B skal jo også have lov til at være der. Han er i øvrigt også glad for lille :)

Den elfenbensfarvede gav lidt sig selv, da det er meget svært at se sort skrift på mørk lilla :wink: Guld kom ind i billedet, fordi det passede ind på invitationerne, og gav det hele et lidt mere elegant touch. Kobber er også en slags temafarve for os, da vi får lavet vores ringe i rosaguld (en kobber-guld legering), så synes snildt jeg kan snige lidt kobber ind også :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Noget tyder på at lilla er den mest populære bryllupsfarve herinde, der er godt nok mange med lilla bryllup herinde :-D

Hvilket egentlig er sjovt, da det kan være ret svært at finde lilla ting (karton fx), hvis man ikke er til de lidt mere fesne lyse nuancer af lilla.

Hvordan vi valgte farver? Det er ret simpelt, jeg elsker lilla. Derudover synes jeg ikke mørk lilla er nær så tøset, som de lysere nuancer af lilla, pink, lyserød og gammelrosa. Synes det er vigtigt, at det ikke bliver alt for feminint. H2B skal jo også have lov til at være der. Han er i øvrigt også glad for lille :)

Den elfenbensfarvede gav lidt sig selv, da det er meget svært at se sort skrift på mørk lilla :wink: Guld kom ind i billedet, fordi det passede ind på invitationerne, og gav det hele et lidt mere elegant touch. Kobber er også en slags temafarve for os, da vi får lavet vores ringe i rosaguld (en kobber-guld legering), så synes snildt jeg kan snige lidt kobber ind også :tunge:

Min konfirmation var helt lilla så vidste på forhånd at det ikke skulle være farven....og Sune er godt tilfreds med sit AGF bryllup (NOT, men han kan jo kalde hvad han vil så længe han kan li det :-D )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Min yndlingsfarve er også helt sikkert lilla, men først tænkte jeg meget bredt og vidste i hvert fald bare, at det ikke skulle være hvidt og rødt. Mange af mine beslutninger er kommet ud fra, hvilket ting jeg ikke ville, for så kan jeg sortere noget fra fra starten :7himmel:

Da jeg så fandt min kjole som er ivory/champagnefarvet - vidste jeg at det var een af farverne og så valgte jeg umiddelbart en dyb mørk lilla/purpur-farver til at peppe op efter accept fra H2B. Efter besøg hos blomsterhandleren, valgte jeg at have grundfarve ivory og så holde det så enkelt som muligt, men at blomsterne (brudebuket og borddekorationer) bliver i farverne: lilla, purpur, stærkt røde og måske med et strej af meget lys grøn - lidt som du ser nedenfor.

post-70715-0-83785500-1400762446_thumb.j

Ellers er al tekst på menukort, kirkehæfter, indbydelserne og senere takkekort i lilla samt på vores hjemmeside (se nedenfor). Derudover ivory bordkort med lilla sommerfugle/blomster på samt bordkortholdere i lilla med ivorykort og lilla bordkorttal på (se evt. i min tråd, hvor jeg har samlet alt).

Jeg vil også sige, at det kan være svært at ramme den samme lilla i alting - men det er jo også sjovt at søge :cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer