Guest lubas

Valg af dato?

40 indlæg i dette emne

Hejsa!

Egentlig har vi fastsat en dato, men problemet er at det er en racerfamilie jeg skal giftes ind i, så risikoen for datoen vil falde sammen med et motorløb er der altså... Dvs. at skal jeg være 100 % sikker på ikke at ramme sammen med et løb, så skal brylluppet holdes mellem oktober og april og det er nok ikke de skønneste måneder at holde bryllup i...

Vi har fundet lokalet og skal nu bare have reserveret lokalet.. Men hun siger at alle de bryllupper de holder ligger i august som regel.. Og der kan blive en mulighed for der ikke er nogle løb i august.


Så mit spørgsmål er hvilke måneder er de mest optimale at holde bryllup i? Hvornår holder i selv og hvorfor? :help:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Efter min mening er der ikke nogen måneder der nødvendigvis er bedre at holde bryllup i end andre.

De fleste drømmer jo om godt vejr og vælger derfor et sommerbryllup, men sommermånederne er jo ingen garanti for godt vejr herhjemme i DK. Det kan samtidig jo også ske at det simpelthen er for varmt til at både bruden og gommen kan holde deres dress ud. Så mit råd er umiddelbart at forsøge at lade være med at tænke på vejret som en faktor. Tænk hellere på stemning og farver.

Mine favoritter var fra start april/maj og september/oktober.

Foråret med sine spæde og friske farver og efteråret med de dybe og gyldne.

Ofte er "ydermånederne" også meget nemmere hvad angår lokaler, fotograf, musik osv.

- og for den sags skyld nogen gange også lidt billigere.

Vi er endt op med et septemberbryllup.

Både af den grund at det skal foregå i Italien og det ikke må være for varmt, men også da vi har lidt "vintema" og det derved er lige omkring vinhøsten.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal giftes i september fordi det var der vores hotel var ledigt... Vi havde ellers en plan om at holde bryllup på min fødselsdag den 23/8, men august er mega populær og da vi først blev forlovede 30/12-13 var alle august datoer taget de steder vi så på som potentielle feststeder...

Vi valgte sensommeren fordi vejret som regel er godt og folk er tilbage fra ferie.....da rigtig mange af vores gæster ikke har børn kan folk godt finde på at ligge deres ferie efter højsæsonen derfor sendte vi STD-kort ud i januar lige så snart vi havde fastsat dato og bestilt kirke og feststed og umiddelbart ser det også ud til at de eneste der ikke kommer er de 3 vi regnede med ville være forhindret af helbredsmæssige grunde

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi holder bryllup d. 11 oktober. Vi ville have holdt et sommerbryllup, men valgte at rykke det, da det var mest praktisk for os også i forhold til at undgå at ramle ind i ferieperiode m.v. og så valgte vi oktober, da vi er rigtigt mange i familien der har fødselsdag i September måned. Så passede det også perfekt at den 11 lige faldt på en lørdag, som er vores 8 år og 3 måneders dag og så synes vi begge at efteråret er utroligt smukt.

Det var også lidt økonomisk valgt, da det er udenfor bryllupssæsonen og så nemmere at skaffe ønskede lokaler m.v., samt at det er billigere.

Vi sendte så STD-kort ud i januar måned, da vores bryllup ligger lige op til efterårsferien.

Tror ikke man skal tænke så meget over om vejret er godt når man vælger dato, da man ikke kan gardere sig imod dette, men kun tage sine forholdsregler i tilfælde af dårligt vejr. Vælg en dato der betyder noget for jer og så længe i får planlagt brylluppet i jeres ånd, så betyder det jo intet om det ligger i perioden oktober -> april. Det er hvad man gør det til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg meldte ud fra starten at jeg ikke ville have et sommerbryllup (pga. mulighed for meget varmt vejr) og samtidig ville jeg ikke det skulle være for meget vinter. Så vi stod med sensommer/efterår/forår tilbage og da min H2B gerne ville vores bryllup skulle være i år blev vi enige om september måned :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder i slutningen af maj... Vi ville have haft den 2. maj, fordi jeg har en idé om at det skal være en dato med "2", vi kunne så ikke få stedet 2. maj, så vi gik videre til den 23. maj og jeg kan mærke at det er den helt rigtige dato for os :) (bare kald mig mærkelig :wink: )

Jeg synes i skal vælge den dato der passer jer bedst, om det så er januar eller oktober, det er jo jer der bestemmer :) Der er mange bryllupper fra maj til september, men man behøver jo ikke gøre som alle andre ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal giftes 16/5-2015 for det er min bedstemors og bedstefars 65 års bryllupsdag og jeg er vild med symbolikken i det, specielt fordi jeg lige har mistet min ene lillebror. Så på den måde føler jeg de er lidt med og brudebuketten skal efterfølgende ned på deres grav hvor min bror også er begravet. Brylluppet bliver holdt 12 dage før 1-årsdagen for min brors død.

Havde på forhånd valgt at det skulle være i sommer halvåret da vi gerne vil have helstegt vildsvin og pølser. Juli var hurtigt udelukket pga sommerferie og gider faktisk heller ikke at det er 30 grader varmt :-) i august har både min svigermor/far og en kusine bryllupsdag - begge inden for de sidste par år. Plus min svoger som har fødselsdag og min ældste søn har fødselsdag i starten af september og derefter min niece og min yngste søn. Alle 3 børn inden for en måned :-) Så vi endte hurtigt på perioden midt maj til midt juni og så sagde min mor det med min bedstemors og bedstefars bryllupsdag og så kunne det bare ikke blive anderledes :-)

Jeg sys da bare i skal vælge en dag som passer jer og passer det bedst i vinterhalvåret jamen så skal i da bare gøre det. Man kan jo vælge at inddrage elementer fra årstiden i brylluppet og så kan det da være lige så godt som et sommerbryllup. Det er også nemmere at få den dato man gerne vil både i kirken og evt festlokaler. Held og lykke med planlægningen 😀

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle årstider kan give fantastiske bryllupper og så kan man jo bruge årstiden som inspiration mere eller mindre...

Vil man have forårsbryllupper skal man tænke på at det også er konfirmationstid så det kan være en fordel at booke feststed i god tid og sende STD-kort eller indbydelser ud i god tid så I "kommer først" konfirmationer kender man jo datoen på i rigtig rigtig god tid

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også giftes d. 23 maj 2015 :) Det passede med kirke, lokale og mad ( som jo er ret væsentlige ting i forbindelse med bryllup )og så er det desuden en forlænget weekend :) Min bror er dog noget fortørnet over datoen da der er classic car race den dag...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg syntes ikke der er noget der hedder " den perfekte månned/årstid" til bryllupper. Man kan have et fantastisk bryllup, uanset hvilken årstid det er.

Vi har bevidst valgt sommermånederne fra, da jeg ikke gider smelte væk af varme, risikere at få det dårligt, og fordi min kæreste sveder meget ( jeg gider ikke have en svend sved på alle billederne :wink: ) .

Da jeg var i kjolen ude ved svigermor for en måneds tid siden, der var jeg seriøst ved at gå til af varme, og det var kun i 20 minutter jeg havde den på. Så tør da slet ikke tænke på hvor varmt det må være at have den på en hel dag, her i sommervarmen. For nogen er det jo ikke noget problem, men har da tit hørt brude sige de var ved at smelte væk ( men derfor havde de selvfølgelig en god dag alligevel).

Så da vi skulle finde en dato, var vi enige om at det skulle være forår eller efterår. For selvom jeg elsker vinter og sne, ville jeg ikke risikere snestorm så gæster ikke kunne komme frem osv. Vi endte så med at vælge september, da det passer perfekt med planen om bryllupsrejse, da man kun kan rejse til Lanzarote ( direkte) fra september til april, så har vi nogle måneder at løbe på :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har skiftet dato og ikke lagt os fast på noget, fordi vi lige skulle have bryllupsrejsen på plads først. Thomas vil af sted på bryllupsrejse umiddelbart efter brylluppet, så datoen er valgt ud fra hvornår vi kunne få de mest attraktive billetter. Det bliver så 2. Maj 2015. Det har fra start af været meningen at det skulle være i foråret, og vores første dato var 28. marts, så april og nu maj. Jeg har det ofte meget varmt, så det skulle i hvert fald ikke være i sommeren.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare mest til d. 14 maj ... Det er det der passer bedst i mine planer ... :-( Også vil jeg helst det forårsbryllup ..

Jeg risikere bare at forloveren og min svigerfar ikke kommer med, hvis det falder sammen med et løb..

Har de ikke datoerne for hvornår der er løb så I kan planlægge jer ud af det?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er bare mest til d. 14 maj ... Det er det der passer bedst i mine planer ... :-( Også vil jeg helst det forårsbryllup ..

Jeg risikere bare at forloveren og min svigerfar ikke kommer med, hvis det falder sammen med et løb..

Har de ikke datoerne for hvornår der er løb så I kan planlægge jer ud af det?

De plejer først at blive offentliggjort i december/januar, og det er jo lige i sidste øjeblik :-(

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er bare mest til d. 14 maj ... Det er det der passer bedst i mine planer ... :-( Også vil jeg helst det forårsbryllup ..

Jeg risikere bare at forloveren og min svigerfar ikke kommer med, hvis det falder sammen med et løb..

Jeg har virkelig svært ved at forstå hvorfor de ikke kan komme fordi der er løb medmindre de er professionelle og selv kører?! Ja, undskyld, men tænker bare "hold da kæft nogen fjolser!" At gå glip af et enkelt løb kan fisme da ikke betyde så meget som jeres bryllup? I så fald er det da dem der er noget galt med!

Ja undskyld de hårde ord. Det lyder bare fuldstændig fjollet og uforståeligt i mine ører 😜

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er bare mest til d. 14 maj ... Det er det der passer bedst i mine planer ... :-( Også vil jeg helst det forårsbryllup ..

Jeg risikere bare at forloveren og min svigerfar ikke kommer med, hvis det falder sammen med et løb..

Har de ikke datoerne for hvornår der er løb så I kan planlægge jer ud af det?

De plejer først at blive offentliggjort i december/januar, og det er jo lige i sidste øjeblik :-(

Ja det kan jeg godt se..... Kan de ikke droppe et løb når nu det er hans søn der skal giftes??? (Aner intet om Racing)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ved naturligvis ikke om forlover og svigerfar selv deltager i løbet. Men alt handler om prioritering. Selvfølgelig kan jeg da godt læse at det er vigtigt for dem, men tror du ikke at de synes brylluppet er vigtigere? Ellers prøv at snakke med dem og drøfte dine bekymringer. Kan være de har en løsning på det.

Kan også godt se hvis det først bliver offentliggjort december/januar at det ikke er ret langt tid at løbe på, hvis det allerede skal være maj og et forårsbryllup du ønsker. Hvad siger H2B til det hele? For du skal da ikke være alene om dine frustrationer ift. valg af dato.

Kan godt se det er et problem, når i har fundet feststed og gerne vil have at det bliver det sted og gerne vil have booket det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man skal vælge det, man har lyst til-

fordele ved at have bryllup uden for højsæsonen er dog, at det er billigere, flere kan normalt og der er højst sandsynligt ikke andre i omgangskredsen, der har det... og så er det lidt specielt.

Man er alligevel primært indenfor, hvis man overhovedet er udenfor.

Om vinteren kan man dyrke det rene eventyrbryllup med karet i sneen, krystaller (pynt), det store dress up uden at dø af hede og så kan man tage nogle helt fantastiske billeder- og med tidligt mørke er det meget nemmere at skabe en fantastisk stemning med levende lys/fakler/lignende.

Vi havde et efterårsbryllup, hvilket var fantastisk- vejret var smukt og solen skinnede, men det var ikke for varmt- hvilket det godt kan være til et sommerbryllup. Folk havde ikke ferie etc.

Et forårsbryllup er også fantastisk-

alle blomster er i fuld flor og fuglene kvidrer igen...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu du siger der er risiko for løb så ville jeg også overveje fremtiden. Selv om i undgår løb den dag i år - har du så lyst til at risikere at manden skal til løb på de fremtidige bryllupsdage?

Det var en af de ting vi overvejede

Manden er nemlig landmand, og selvom det nok ville gå en enkelt år med forår/sommer/efterår bryllup så ønsker jeg stadig vi kan have tid til at fejre vores bryllupsdag fremover

Så for os var det udelukket fra 15/3 - 20/10. Vi er endt ud med d 1/11-14

Det var nemt at finde sted, musik, fotograf osv. Og alle gæster glæder sig helt vildt for der er ssååååå mange fester her om sommeren så folk bliver helt festtrætte. Megen de har alle go tid til nov, og trænger til en fest desuden så kan det også være godt vejr i nov - personligt krydser jeg fingre for sne

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer