Camilla_krøier

Er I nogen sinde i tvivl....

61 indlæg i dette emne

En kommentar fra en nygift herfra-

Tænkte nøjagtig det samme under vores forberedelser, og til tider syntes min mand også, at jeg gik liiidt for meget op i detaljer (vi planlagde alt selv). Jeg var bekymret for, at det blev for meget... så bekymret for at det blev for lidt og tilbage igen haha

Det der var min erfaring, var at jeg slet ikke havde 'overtænkt' det. Faktisk endte resultatet med at være meget elegant og sammenhængende- og folk kommenterede, at der virkelig var tænkt over detaljerne, og at der var en rød tråd. Så det var fedt. Set i baglyset kunne jeg sagtens have givet den mere gas, uden at det blev 'for meget', hvis det skulle være. Vi var dog meget tilfredse med alting, og det var fedt, at folk bemærkede helheden.

Har selv deltaget i fire bryllupper, og de har været lige så forskellige som de mennesker der blev gift, og alle lige smukke i mine øjne.

Med det vil jeg fremhæve det følgende:

- Det er ren jantelov- fuck hvad andre tænker (undskyld sproget), det er Jeres bryllup, og Jer der skal se tilbage på billeder, mindet etc. og være tilfredse (når andre selv skal giftes, kan de gøre præcis som de lyster til deres bryllup). Der har amerikanerne altså fat på noget: land of the free. Hvis du har drømt om glitter hele livet, let there be glitter!

- Ofte virker/ser pynt/ting meget vildere og større ud uden for konteksten; lige så snart det skal fylde fx et kæmpe feststed op, fylder det egentlig ret lidt

- Det vigtigste er, at det er Jeres bryllup, og det passer til Jeres personlighed

Det ville virkelig være ærgerligt at se tilbage resten af Jeres liv og tænke, at I ikke fik det som I ville have det, fordi I var bange for andres holdninger eller ønsker.

Så go for it :)

1000 tak for dine ord, det er rart at hører fra en der er "ude på den anden side" ..... Langt hen af vejen stoler jeg også på min e egne ideer, men når folk så siger HOOOOOLD DA OP når de har set 2 ting så bliver jeg lidt kylling ;-)

Ved du hvad søde Camilla, jeg tror simpelthen du skal øve dig i at tro på dig selv, og ikke tænke så meget over, hvad andre nu tænker. Nu kommer jeg lige i tanke om tråden om salmer også. Husk nu at det er JERES dag, så I skal da have det som I ønsker, og ikke som alle andre forventer/mener/tror.

Håber ikke du tager det negativt, for det er faktisk ment som en opfordring, og en lille "tro-på-dig-selv" peptalk :loveshower:

Jeg tager det bestemt ikke negativt Rikke.... Jeg er en kæmpe pleaser og det er til tider svært når man skal være "røv ligeglad" :-D

Jeg ved det jo godt, for det er jeg jo også selv. Men er blevet bedre til at sige fra, og tænke på mig selv før jeg tænker på alle andre Men falder skam stadig i ind imellem :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

En kommentar fra en nygift herfra-

Tænkte nøjagtig det samme under vores forberedelser, og til tider syntes min mand også, at jeg gik liiidt for meget op i detaljer (vi planlagde alt selv). Jeg var bekymret for, at det blev for meget... så bekymret for at det blev for lidt og tilbage igen haha

Det der var min erfaring, var at jeg slet ikke havde 'overtænkt' det. Faktisk endte resultatet med at være meget elegant og sammenhængende- og folk kommenterede, at der virkelig var tænkt over detaljerne, og at der var en rød tråd. Så det var fedt. Set i baglyset kunne jeg sagtens have givet den mere gas, uden at det blev 'for meget', hvis det skulle være. Vi var dog meget tilfredse med alting, og det var fedt, at folk bemærkede helheden.

Har selv deltaget i fire bryllupper, og de har været lige så forskellige som de mennesker der blev gift, og alle lige smukke i mine øjne.

Med det vil jeg fremhæve det følgende:

- Det er ren jantelov- fuck hvad andre tænker (undskyld sproget), det er Jeres bryllup, og Jer der skal se tilbage på billeder, mindet etc. og være tilfredse (når andre selv skal giftes, kan de gøre præcis som de lyster til deres bryllup). Der har amerikanerne altså fat på noget: land of the free. Hvis du har drømt om glitter hele livet, let there be glitter!

- Ofte virker/ser pynt/ting meget vildere og større ud uden for konteksten; lige så snart det skal fylde fx et kæmpe feststed op, fylder det egentlig ret lidt

- Det vigtigste er, at det er Jeres bryllup, og det passer til Jeres personlighed

Det ville virkelig være ærgerligt at se tilbage resten af Jeres liv og tænke, at I ikke fik det som I ville have det, fordi I var bange for andres holdninger eller ønsker.

Så go for it :)

1000 tak for dine ord, det er rart at hører fra en der er "ude på den anden side" ..... Langt hen af vejen stoler jeg også på min e egne ideer, men når folk så siger HOOOOOLD DA OP når de har set 2 ting så bliver jeg lidt kylling ;-)

Ved du hvad søde Camilla, jeg tror simpelthen du skal øve dig i at tro på dig selv, og ikke tænke så meget over, hvad andre nu tænker. Nu kommer jeg lige i tanke om tråden om salmer også. Husk nu at det er JERES dag, så I skal da have det som I ønsker, og ikke som alle andre forventer/mener/tror.

Håber ikke du tager det negativt, for det er faktisk ment som en opfordring, og en lille "tro-på-dig-selv" peptalk :loveshower:

Jeg tager det bestemt ikke negativt Rikke.... Jeg er en kæmpe pleaser og det er til tider svært når man skal være "røv ligeglad" :-D

Jeg ved det jo godt, for det er jeg jo også selv. Men er blevet bedre til at sige fra, og tænke på mig selv før jeg tænker på alle andre Men falder skam stadig i ind imellem :tunge:

Jeg synes jeg bliver bedre jo ældre jeg bliver og i forbindelse med brylluppet er jeg også sikker ca 95 pct af tide.... Meeeen så er der lige de sidste 5 procent ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja, det gjorde jeg mange gange før mit bryllup lige indtil en ældre snerpet kollega beklagede sig højlydt over et bryllup hun mente havde været "over the top" med lommeletter i kirken, kurve på badeværelset osv. så besluttede jeg at give den gas :) haha...

Vi fik heldigvis rigtig god respons efterfølgende og vores gæster satte pris på det store arbejde der var blevet lagt i detaljerne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

En kommentar fra en nygift herfra-

Tænkte nøjagtig det samme under vores forberedelser, og til tider syntes min mand også, at jeg gik liiidt for meget op i detaljer (vi planlagde alt selv). Jeg var bekymret for, at det blev for meget... så bekymret for at det blev for lidt og tilbage igen haha

Det der var min erfaring, var at jeg slet ikke havde 'overtænkt' det. Faktisk endte resultatet med at være meget elegant og sammenhængende- og folk kommenterede, at der virkelig var tænkt over detaljerne, og at der var en rød tråd. Så det var fedt. Set i baglyset kunne jeg sagtens have givet den mere gas, uden at det blev 'for meget', hvis det skulle være. Vi var dog meget tilfredse med alting, og det var fedt, at folk bemærkede helheden.

Har selv deltaget i fire bryllupper, og de har været lige så forskellige som de mennesker der blev gift, og alle lige smukke i mine øjne.

Med det vil jeg fremhæve det følgende:

- Det er ren jantelov- fuck hvad andre tænker (undskyld sproget), det er Jeres bryllup, og Jer der skal se tilbage på billeder, mindet etc. og være tilfredse (når andre selv skal giftes, kan de gøre præcis som de lyster til deres bryllup). Der har amerikanerne altså fat på noget: land of the free. Hvis du har drømt om glitter hele livet, let there be glitter!

- Ofte virker/ser pynt/ting meget vildere og større ud uden for konteksten; lige så snart det skal fylde fx et kæmpe feststed op, fylder det egentlig ret lidt

- Det vigtigste er, at det er Jeres bryllup, og det passer til Jeres personlighed

Det ville virkelig være ærgerligt at se tilbage resten af Jeres liv og tænke, at I ikke fik det som I ville have det, fordi I var bange for andres holdninger eller ønsker.

Så go for it :)

Lige præcis :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi efterhånden holdt mange "større" fester

min 20 års, 25 års og 30 års

mandens 25 års og 30 års

2x barnedåb

studentergilde

indflytterfest

Altså 9 større fester indenfor 12 år (pyyyh der ligger mange timer og kroner bag)

Med det i bagagen HAR vi altså haft både den hyggelige havefest og den lidt mere avancerede forsamlingshusfest - endda flere gange og derfor har VI LYST til og BEHOV for at gøre rigtig meget ekstra ud af denne - vores livs fest.

Jeg ved da godt at blandt andet mine svigerforældre synes det er for meget vi gør ud af det - der er også flere af de yngre gæster som uden tvivl kommer til at gå rundt og mukke over at vi "skal vise os og føre os frem" selvom vi faktisk netop gør noget ud af de ting der er FOR gæsterne - eksempelvis at de slipper for at sidde og bladre i en gammel fedtet salmebog og lede efter den rigtige salme - ikke skal tænke på at huske ris - kan finde næsten alt hvad de kan få brug for i toiletkurven - får en gave med hjem, både i form af favourboxens indhold og vores bordkort mv.

MEN det er JANTELOV og MISUNDELSE for disses vedkommende - ja jeg ved godt at der også findes den variant som rikke/rapanden der bare har det bedst med noget uformelt, men jeg vover den påstand at du Rikke - og andre i samme situation ikke går og øffer hvis I deltager i et bryllup som mit og tænker at jeg har lavet alle disse ting for at føre mig frem.

Dem der øffer - det er DERES problem - og JA jeg har også været en kæmpe pleaser hele mit liv, men jeg er i færd med at arbejde på det og har altså taget en beslutning om at jeg gør som det passer mig til MIT bryllup - og i øvrigt ved jeg at der også kommer en hel del mennesker som sætter pris på det jeg har lavet og som glæder sig på mine vegne og bare synes det hele er super fedt - så jeg laver det for dem, for mig og for min mand, som heldigvis er HELT på linje med det og som i øvrigt ikke mente at vi kunne undvære toiletkurve, da jeg ville skære dem fra :wink::lol::cheerleader3:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Man kan gå LIGE så meget amok med detaljer og DIY, som man lyster! Man skal bare ikke blive skuffet, hvis gæsterne ikke kommenterer det, for de lægger ikke nødvendigvis mærke til det i samme grad, som værterne gør. Gæsterne ser jo helheden :) Og jeg tror ikke, at det er alt DIY og detaljer, der gør udslaget for, om folk får en fantastisk dag og fest sammen med brudeparret - det gør menneskerne :)

Jeg synes, det er fedt, at folk gør så meget ud af det herinde. Jeg ryster selvfølgelig også på hovedet ind imellem :tunge: Jeg fatter fx fortsat ikke, hvad en toiletkurv skal gøre godt for. Men det er nok mest, fordi jeg ikke synes, det er hygiejnisk, hvis så mange mennesker skal bruge de samme ting som fx læbepomade og hårbørste. Desuden ville jeg ikke orke at stå med et bryllup HELT fra bunden i fx egen gildesal eller forsamlingshus, Der skal man jo tænke på ALT, selv lige ned til enkeltindpakkede tandstikkere...... :blink: Men det er også virkelig dér, man kan give den gas! Og det er helt ok :)

For os har det bare været vigtigt, at vi ikke skal stresse op til og tænke på, om tingene klapper på dagen. Så vi holder DIY og detaljerne på et minimum, og har valgt pakkeløsningen på hotel, hvor utroligt meget er bestemt for os på forhånd.

Rigtig god pointe... Alt det DIY er nu mest for min egen skyld fordi jeg synes det er hyggeligt, så er jeg i princippet ret ligeglad om gæsterne æder det der er i favorboksene og lader resten stå eller om de tager den med hjem og gemmer den til evig tid...

Vi har også valgt en pakkeløsning til selve festen så det kun er receptionen vi selv står for så vi ikke skal tænke på noget på selve dagen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg nogen gange tænker: Var det egentlig det vi ville?

Vi holder kæmpe fest på hotel, og folk har købt smukke smukke kjoler, og vi har brugt rigtig mange penge på det..... Vi startede ud med at ville have et stille og roligt have bryllup... Så tog det ene det andet. Nu har vi en fest der spænder over 4 dage faktisk, hvor vi har lejet et helt hotel, og holder to forskellige slags bryllupper.

(Rådhus bryllup, som er tvungen i Holland, d. 28 august, d. 29 august holder vi middag for hele den danske del af familien, d. 30 bliver vi gift i kirken og dagen efter har vi bryllups brunch. )

Vi startede ud med at tænke vi ville bruge omkring 30-40.000 kr. Vi har brugt 30.000 kr. alene på kjole og jakkesæt..... Alt det andet kommer til at koste omkring 90.000-110.000 kr. vil jeg skyde på.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg må indrømme at jeg nogen gange tænker: Var det egentlig det vi ville?

Vi holder kæmpe fest på hotel, og folk har købt smukke smukke kjoler, og vi har brugt rigtig mange penge på det..... Vi startede ud med at ville have et stille og roligt have bryllup... Så tog det ene det andet. Nu har vi en fest der spænder over 4 dage faktisk, hvor vi har lejet et helt hotel, og holder to forskellige slags bryllupper.

(Rådhus bryllup, som er tvungen i Holland, d. 28 august, d. 29 august holder vi middag for hele den danske del af familien, d. 30 bliver vi gift i kirken og dagen efter har vi bryllups brunch. )

Vi startede ud med at tænke vi ville bruge omkring 30-40.000 kr. Vi har brugt 30.000 kr. alene på kjole og jakkesæt..... Alt det andet kommer til at koste omkring 90.000-110.000 kr. vil jeg skyde på.....

Ja det kan jeg godt se er noget af et spring..... Vi har hele tiden haft den samme plan, eneste afvigelse er at vi alligevel besluttede at have reception som først var blevet valgt fra....
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som der er en der nævner om amerikanerne....så har de bare styr på det med at gøre hvad de vil.

Alene da jeg viste vores meget nede på jorden bordhæfter, var kommentaren fra svigermor: amerikaniseret.

Men altså, når nu vi holder i et helt almindeligt forsamlingshus, så skal den ha gas med noget hjemmelavet hygge krea

:-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt i det omvendte dilemma, at folk ikke synes jeg gør nok ud af det eller går nok op i det... Det eneste bryllup jeg har været til som voksen er min ene venindes. Min veninde havde også en drøm om det helt store skrud og voksne brudepiger i matchende kjoler, osv. hun ville gerne have en af os veninder til at være brudepige/maid of honor, og lod os om at bestemme indbyrdes hvem det skulle være. Hun havde en eller anden idé om at så kunne det gå på skift med at vi kunne være hinandens brudepige/maid of honor... Jeg må indrømme at jeg, da vi diskuterede det, mens den kommende brud ikke var til stede, rent ud sagde at det ville jeg ikke have noget med at gøre. Jeg ved, at min veninde helst ville have haft at det blev mig, men hendes forventninger og planer for det bryllup var bare for meget for mig, jeg ville ikke kunne leve op til hendes krav uden at yde vold på mig selv. Til gengæld gjorde jeg hvad jeg kunne til selve brylluppet og kom i galla, sådan som hun ønskede, som en af de eneste. Dress coden var "galla eller lignende".

For at svare på dit spørgsmål, så er det sandsynligt at nogle af jeres gæster synes det bliver "for meget", fordi de er vant til at fester foregår på en anden måde. Men du kan ikke gøre alle tilfredse. Og du skal ikke gøre alle tilfredse. Og helt ærligt? Mange af jeres gæster kommer langvejs fra, så de fleste vil sikkert sætte pris på at der er gjort lidt ekstra ud af det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som der er en der nævner om amerikanerne....så har de bare styr på det med at gøre hvad de vil.

Alene da jeg viste vores meget nede på jorden bordhæfter, var kommentaren fra svigermor: amerikaniseret.

Men altså, når nu vi holder i et helt almindeligt forsamlingshus, så skal den ha gas med noget hjemmelavet hygge krea

:-)

Wauuuw, så skal du da vise hende nogen af trådene herinde (her i bland min egen) så får hun da et chok....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt i det omvendte dilemma, at folk ikke synes jeg gør nok ud af det eller går nok op i det... Det eneste bryllup jeg har været til som voksen er min ene venindes. Min veninde havde også en drøm om det helt store skrud og voksne brudepiger i matchende kjoler, osv. hun ville gerne have en af os veninder til at være brudepige/maid of honor, og lod os om at bestemme indbyrdes hvem det skulle være. Hun havde en eller anden idé om at så kunne det gå på skift med at vi kunne være hinandens brudepige/maid of honor... Jeg må indrømme at jeg, da vi diskuterede det, mens den kommende brud ikke var til stede, rent ud sagde at det ville jeg ikke have noget med at gøre. Jeg ved, at min veninde helst ville have haft at det blev mig, men hendes forventninger og planer for det bryllup var bare for meget for mig, jeg ville ikke kunne leve op til hendes krav uden at yde vold på mig selv. Til gengæld gjorde jeg hvad jeg kunne til selve brylluppet og kom i galla, sådan som hun ønskede, som en af de eneste. Dress coden var "galla eller lignende".

For at svare på dit spørgsmål, så er det sandsynligt at nogle af jeres gæster synes det bliver "for meget", fordi de er vant til at fester foregår på en anden måde. Men du kan ikke gøre alle tilfredse. Og du skal ikke gøre alle tilfredse. Og helt ærligt? Mange af jeres gæster kommer langvejs fra, så de fleste vil sikkert sætte pris på at der er gjort lidt ekstra ud af det.

Jeg er ikke tilhænger af at "tvinge" ens gæster ind i roller de egentlig ikke har lyst til.... Som du ved har lillesøster sat sig på titlen som brudepige og hun går meget op i det og tager det meget alvorligt, men det er hendes eget valg og var det ikke fordi hun har villet være brudepige siden hun var 5 så havde jeg ikke haft nogen, men det er hyggeligt nok og det giver noget ekstra søstertid....

Da Sune først insisterede på at vores bryllup skulle være med betalt overnatning så var jeg lidt tvivlende om det var pengene værd, men nu hvor der er to måneder tilbage er det den bedste beslutning vi har gjort i vores planlægning (læg mærke til at det var gommens valg) og vi har fået så mange mega positive tilbagemeldinger, vores gæster synes det er så fantastisk at de ikke skal tænke på transport, sovesofaer osv.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som der er en der nævner om amerikanerne....så har de bare styr på det med at gøre hvad de vil.

Alene da jeg viste vores meget nede på jorden bordhæfter, var kommentaren fra svigermor: amerikaniseret.

Men altså, når nu vi holder i et helt almindeligt forsamlingshus, så skal den ha gas med noget hjemmelavet hygge krea

:-)

Er bare SÅ enig :-) Vi skal også "bare" holde det i et alm kedelig festsal/forsamlingshus som vi lejer hvor min mor bor. Så den skal da have gas med forskellige DIY-projekter, pynt osv. Min mor griner af det og siger det er for meget og bla bla bla. Men JEG vil nyde at lave det og JEG vil nyde det og sætte pris på detaljerne på selve dagen - også selv om jeg måske er den eneste. Men det gør slet intet, for jeg gør det udelukkende for min egen skyld 😜 Noget som ellers ikke sker så tit. Desuden er det jo (forhåbentligt) once in a life time, så det skal da nydes 😄

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville ELSKE hvis vi havde råd til at betale for overnatning til vores gæster, for de er nogle nærigrøve og mine forældre forventer at kunne overnatte hos os...

Uhh jeg ville synes det var stress hvis jeg skulle have nogen boende de dage (det der kæmpe servicegen er svært at holde i skak) min mor kommer over i ugen op til brylluppet, men hun skal bo hos lillesøster så vi slipper for at tage frem og tilbage over broen hele tiden og det passer mig faktisk udemærket, ikke fordi min mor forventer opvartning, tror bare jeg ville have svært ved at lade vær

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Som der er en der nævner om amerikanerne....så har de bare styr på det med at gøre hvad de vil.

Alene da jeg viste vores meget nede på jorden bordhæfter, var kommentaren fra svigermor: amerikaniseret.

Men altså, når nu vi holder i et helt almindeligt forsamlingshus, så skal den ha gas med noget hjemmelavet hygge krea

:-)

Er bare SÅ enig :-) Vi skal også "bare" holde det i et alm kedelig festsal/forsamlingshus som vi lejer hvor min mor bor. Så den skal da have gas med forskellige DIY-projekter, pynt osv. Min mor griner af det og siger det er for meget og bla bla bla. Men JEG vil nyde at lave det og JEG vil nyde det og sætte pris på detaljerne på selve dagen - også selv om jeg måske er den eneste. Men det gør slet intet, for jeg gør det udelukkende for min egen skyld 😜 Noget som ellers ikke sker så tit. Desuden er det jo (forhåbentligt) once in a life time, så det skal da nydes 😄

Det er jo lige præcis det. Den ene gang, det må godt være lidt mere specielt. Når nu vi har sparet en del udgifter, der sagtens kunne have kostet mere.

OG - så er det jo også lidt hyggeligt at nusse med det. Selvom det tidsmæssigt ville være nemmere at købe et færdigt produkt.

En anden brud herinde, har været så flink at jeg kunne leje chaircovers af hende. Sy kan jeg ikke, så det er jo bare perfekt. Og er sikker på det lige giver et lille ekstra til opdækningen, som ellers bliver enkel....

Men det er jo heldigvis vores fest - og jeg har sagt til dem at jeg er ego, lige hvad det angår. Så længe den anden halvdel er med på det :-) men han arbejder pt. Udenbys, så frit slag til B2B :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

For mig (både som gæst og værtinde) kommer det ikke an på hvor meget tid og kræfter der er lagt i festen, men hvordan værtsparret tackler de situationer der opstår. Hvis en rose på kagen sidder lidt skævt eller hvis hovedretten kommer 2 min. senere end planlagt, og bruden flipper ud over sådan noget, så vil alle huske hende som en bridezilla. Omvendt, hvis man blot griner af de ting som der alligevel ikke er nogen der dør af, så huskes man for det gode. Uanset om festen er low key eller over the top.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har faktisk brugt ret meget energi på det med at finde ud af hvilken stemning vi ville have.

For det var definerende for om vi ville ende i et herregårdsbryllup eller en "teltmodel".

I september sidste år blev min nærmeste veninde gift med sin skønne kæreste. De holdt det på en herregård. På det tidspunkt var vi relativt nyforlovede og ønskede først at gifte os i 2015. Men da Sømanden så fik besked om nok at skulle udsendes i 2014 (hvilket han så også blev) besluttede vi at fremrykke brylluppet.

Min venindes bryllup var fantastisk. Det var lige som det skulle være, bordservering, flotte rammer, skønne lokaler, et 18 mands big-band osv.

Det var lige hende.... men ikke rigtig os.. Det var hyggeligt men når vi talte om stemningen var det ikke sådan vores skulle være..

Derfor holder vi reception på en kanalrundfart

Derfor holder vi festen i et billigt festlokale

Vi griller og skal have helstegt pattegris

Vi skal have softicemaskine til dessert...fordi det er super sjovt..

Vi skal ikke have et band men god musik på playlist..

Vi har efter inspiration fra hendes bryllup tilvalgt favourbokse fordi vi simpelthen selv nød som gæster, at få en lille gave :-)

osv..

vi går efter en stemning og har så derudfra valgt rammerne.. selvfølgelig tæller økonomien også lidt der ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har faktisk brugt ret meget energi på det med at finde ud af hvilken stemning vi ville have.

For det var definerende for om vi ville ende i et herregårdsbryllup eller en "teltmodel".

I september sidste år blev min nærmeste veninde gift med sin skønne kæreste. De holdt det på en herregård. På det tidspunkt var vi relativt nyforlovede og ønskede først at gifte os i 2015. Men da Sømanden så fik besked om nok at skulle udsendes i 2014 (hvilket han så også blev) besluttede vi at fremrykke brylluppet.

Min venindes bryllup var fantastisk. Det var lige som det skulle være, bordservering, flotte rammer, skønne lokaler, et 18 mands big-band osv.

Det var lige hende.... men ikke rigtig os.. Det var hyggeligt men når vi talte om stemningen var det ikke sådan vores skulle være..

Derfor holder vi reception på en kanalrundfart

Derfor holder vi festen i et billigt festlokale

Vi griller og skal have helstegt pattegris

Vi skal have softicemaskine til dessert...fordi det er super sjovt..

Vi skal ikke have et band men god musik på playlist..

Vi har efter inspiration fra hendes bryllup tilvalgt favourbokse fordi vi simpelthen selv nød som gæster, at få en lille gave :-)

osv..

vi går efter en stemning og har så derudfra valgt rammerne.. selvfølgelig tæller økonomien også lidt der ;-)

Luksus med prøve bryllup så man kan se hvad man selv vil have :-)
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu har vi efterhånden holdt mange "større" fester

min 20 års, 25 års og 30 års

mandens 25 års og 30 års

2x barnedåb

studentergilde

indflytterfest

Altså 9 større fester indenfor 12 år (pyyyh der ligger mange timer og kroner bag)

Med det i bagagen HAR vi altså haft både den hyggelige havefest og den lidt mere avancerede forsamlingshusfest - endda flere gange og derfor har VI LYST til og BEHOV for at gøre rigtig meget ekstra ud af denne - vores livs fest.

Jeg ved da godt at blandt andet mine svigerforældre synes det er for meget vi gør ud af det - der er også flere af de yngre gæster som uden tvivl kommer til at gå rundt og mukke over at vi "skal vise os og føre os frem" selvom vi faktisk netop gør noget ud af de ting der er FOR gæsterne - eksempelvis at de slipper for at sidde og bladre i en gammel fedtet salmebog og lede efter den rigtige salme - ikke skal tænke på at huske ris - kan finde næsten alt hvad de kan få brug for i toiletkurven - får en gave med hjem, både i form af favourboxens indhold og vores bordkort mv.

MEN det er JANTELOV og MISUNDELSE for disses vedkommende - ja jeg ved godt at der også findes den variant som rikke/rapanden der bare har det bedst med noget uformelt, men jeg vover den påstand at du Rikke - og andre i samme situation ikke går og øffer hvis I deltager i et bryllup som mit og tænker at jeg har lavet alle disse ting for at føre mig frem.

Dem der øffer - det er DERES problem - og JA jeg har også været en kæmpe pleaser hele mit liv, men jeg er i færd med at arbejde på det og har altså taget en beslutning om at jeg gør som det passer mig til MIT bryllup - og i øvrigt ved jeg at der også kommer en hel del mennesker som sætter pris på det jeg har lavet og som glæder sig på mine vegne og bare synes det hele er super fedt - så jeg laver det for dem, for mig og for min mand, som heldigvis er HELT på linje med det og som i øvrigt ikke mente at vi kunne undvære toiletkurve, da jeg ville skære dem fra :wink::lol::cheerleader3:

Jeg har jo netop også sagt at jeg ikke tænker noget ondt om folk :wink: At jeg så nogle gange ikke kan forstå det, det er så en anden side af historien, men det er jo netop fordi jeg ikke selv er til sådan noget, så for mig er visse ting unødvendige. Men igen, det er ikke sådan at jeg går og tænker " kæft nogle idioter", eller noget som helst i den dur , folk styre helt selv hvad de ønsker på deres dag :)

Jeg skal jo f.eks også selv have lavet en toiletkurv, men det er så mest for min egen skyld, for så slipper jeg for at have taske med.

Men det kommer også HELT an på hvordan festen er, om jeg føler mig utilpas eller ej, min moster og onkel holdt f.eks stor fest på Sabro kro, og der følte jeg mig ikke utilpas.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er lidt i det omvendte dilemma, at folk ikke synes jeg gør nok ud af det eller går nok op i det... Det eneste bryllup jeg har været til som voksen er min ene venindes. Min veninde havde også en drøm om det helt store skrud og voksne brudepiger i matchende kjoler, osv. hun ville gerne have en af os veninder til at være brudepige/maid of honor, og lod os om at bestemme indbyrdes hvem det skulle være. Hun havde en eller anden idé om at så kunne det gå på skift med at vi kunne være hinandens brudepige/maid of honor... Jeg må indrømme at jeg, da vi diskuterede det, mens den kommende brud ikke var til stede, rent ud sagde at det ville jeg ikke have noget med at gøre. Jeg ved, at min veninde helst ville have haft at det blev mig, men hendes forventninger og planer for det bryllup var bare for meget for mig, jeg ville ikke kunne leve op til hendes krav uden at yde vold på mig selv. Til gengæld gjorde jeg hvad jeg kunne til selve brylluppet og kom i galla, sådan som hun ønskede, som en af de eneste. Dress coden var "galla eller lignende".

For at svare på dit spørgsmål, så er det sandsynligt at nogle af jeres gæster synes det bliver "for meget", fordi de er vant til at fester foregår på en anden måde. Men du kan ikke gøre alle tilfredse. Og du skal ikke gøre alle tilfredse. Og helt ærligt? Mange af jeres gæster kommer langvejs fra, så de fleste vil sikkert sætte pris på at der er gjort lidt ekstra ud af det.

Jeg forstår dig faktisk godt på et eller andet plan. Jeg føler mig også ind imellem som en særling, og total frk.modsat. F.eks nævner folk i mange forbindelser ordet "elegant", at de har valgt ting fordi det er elegant, at de ønsker det skal være elegant osv, og det er bare noget af det vi helt bevidst styre direkte udenom, vi vil netop ikke have det elegant :floejt:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er blevet kaldt kongen af Saba og mit bryllup er blevet sammenlignet med Frederik og Marrys ...

Jeg gider ikke nøjes og jeg vil have det, som jeg vil have det. Jeg går meget op i at det skal være noget folk går derfra og tænker "det var sgu en god fest!" .. Det skal være noget der er udover det sædvanlige og de vil snakke om.

Jeg gider ikke gøre det halvt bare fordi de synes det er vildt ... Det er sikkert mange penge og det kan sikket også gøres billigere. Men hvis det skal gøres billigere så tror jeg ikke på festen bliver lige så god.. Vi har skrabet helt ind til kragebenet mht. budget, fordi jeg fik kritik af at det var for langt henne i fremtiden og det skulle gøres indenfor et år ... Og jeg kan umuligt nå at skrabe så mange penge sammen med en SU.. Men vi har så sat datoen 2 år frem, som så er vores 2. års forlovelsesdag og skruet ned for budgettet..

Vi har valgt at leje et lokale, som er lidt dyre end de andre, men det er fordi det er så flot og fordi ejerne bare er så fantastiske og vi har en stor støtte i dem, da de altid er med til festerne.. Så har vi valgt at min mor laver forretten og desserten tror jeg nok min svigermor kommer til at lave, samt natmaden også bliver noget min mor kommer til at lave. Og ellers bestiller vi noget kødbuffet udefra og henter drikkevarer i Tyskland ... Kjolen bliver outlet og invitationer, bordpynt og brudebuket laver jeg selv :lol:

Vi har et budget der hedder 35-40.000 kr. til 58 mennesker også bliver det stadigvæk ikke bare sådan noget la la, men det bliver i den stil jeg gerne vil have det og jeg skal nok få det til at se expensive ud ( :wink: lokalet hjælper til, hehe!)


Jeg synes bare at det hele bliver hakket ned... Og jeg er bare skide træt af det ....

Så kort besvarelse: Nej jeg er ikke i tvivl, men det er andre på mine vegne!

Men vi gør sgu som vi vil
:cheerleader3::cheerleader3:

Redigeret af lubas
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi valgte et stort bryllup fra for at bruge pengene på noget andet, men jeg håber, at nogen i vores omgangskreds holder et stort bryllup en dag :) Jeg ville elske at komme til sådan ét, hvor alt bare klapper og folk har pænt tøj på :)

Normalt siger jeg: When in doubt - don't.

Men det er bare noget andet, når det kommer til bryllupper. Tendensen er vel meget, at less is more i disse finanskrise tider, men jeg synes altid, at man skal holde det bryllup, som man gerne vil. Og hvis det for dig er at gøre de her ting, så skal du/I endelig bare gøre det!

Jeres gæster får da et brag af en oplevelse! Det skal nok blive det hele værd :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Forresten, hvis der er nogen der har en gave i deres favorbokse som det er meningen at folk skal beholde så husk at sig det til personalet der skal rydde bordene, har været til et bryllup hvor vi alle fik personlige indgraverede lykkeamuletter fra Kina, men da personalet skulle rydde af efter maden og dække op til kaffe men folk trak frisk luft så havde de taget alle poserne og kylet ud.... Rigtigt ærgeligt for både gæster og brudepar....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer