Marie E

serviet diskussion

27 indlæg i dette emne

hvilken type servietter bruger i, grundet spørgsmålet er at vi diskuterer om hvad der ser pænest ud

Jeg vil rigtig gerne have stof servietter, da det ser knald godt ud og har en ide med at de skal stå som på billedet, men der mener min hubby at det kan man også med alm. servietter .....

Hvad gør i ?

post-58278-0-79919900-1405526021_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har valgt stof servietter, fordi vi synes det givet et lidt pænere udtryk end papir og så ser det virkelig flot ud når de står som lys på tallerknerne :)

kunne ikke være mere enig

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal have stofservietter præcis som på billedet fordi det er standard på hotellet medmindre man vil have noget andet og jeg synes faktisk det ser meget pænt ud... Enkelt og elegant....

Lige præcis som jeg også ønsker det enkelt og elegant, dog skal vi så ikke være på hotel, men derfor kan det godt være elegant og se på

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har alm servietter købt i Aldi. Deres studenterservietter passede lige i farven med vores tema :)

Havde vi masser af penge, havde vi nok valgt stof, men jeg synes alm er fint. Folk skal jo alligevel bare tørre mund i dem ;)

Den med at man alligevel bare skal tørre mund i dem, det kunne rent ud sagt havde været kommet fra min mand ( kommende) det han går op i er bare mad og drikkelse

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal bare have alm. papirsservietter. Stofservietter ville blive for elegante til hvad vi ønsker, og en ekstra unødvendig udgift for os :) Desuden ønsker vi ikke hvide servietter , da det så bliver alt for hvidt i hvidt, med hvid dug, hvide tallerkener og hvid serviet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Regner med at vi skal have stofservietter da det bare er mere "lækkert" i mine øjne og giver det hele et lille løft :-) Specielt da vores bryllup ikke bliver fint og fancy, men "bare" helstegt vildsvin/buffet og i afslappede rammer som vi nu godt kan lide det i en lejet festsal 😀 Der er heller ingen af os som føler os godt tilpas hvis det hele bliver for fint og stift.

Men til age til servietterne så bliver de som sagt af stof fordi det kan jeg godt lide 😃Vi lejer dem samme sted som vi lejer dugene... Det er billigere og de er bare lige til at lægge på bordet. Skal hverken bøvle med vask, strygning ell lign...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Regner med at vi skal have stofservietter da det bare er mere "lækkert" i mine øjne og giver det hele et lille løft :-) Specielt da vores bryllup ikke bliver fint og fancy, men "bare" helstegt vildsvin/buffet og i afslappede rammer som vi nu godt kan lide det i en lejet festsal Der er heller ingen af os som føler os godt tilpas hvis det hele bliver for fint og stift.

Men til age til servietterne så bliver de som sagt af stof fordi det kan jeg godt lide Vi lejer dem samme sted som vi lejer dugene... Det er billigere og de er bare lige til at lægge på bordet. Skal hverken bøvle med vask, strygning ell lign...

Det er lige præcis sådan vi også gerne vil ha det .....og derfor synes jeg også at stof servietterne giver det lidt ekstra

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har købt tekstilservietter fra Bækkelund. Det er papir, men en tykkere og blødere kvalitet. Jeg husker det dog som om dunis tekstilservietter, af det de kalder dunilin, er endnu tykkere, men de havde ikke rigtigt noget i lilla og æstetik vandt over komfort ;)

Havde vi lejet duge, så havde vi også lejet stofservietter. Det er bare lidt mere lækkert. Nu syer svigermor duge til os i lige præcis den lyse grå farve jeg gerne vil have og så må servietterne være af papir :) man kan jo ikke det hele

Eller kan man? :)

Redigeret af Christina G
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Marie, så vidt jeg husker det så kan det være lidt sværre at få de alm papirsservietter til at stå rigtigt i lige den "foldning" måske du kan bruge det som argument

ja det er et godt argument :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har alm servietter købt i Aldi. Deres studenterservietter passede lige i farven med vores tema :)

Havde vi masser af penge, havde vi nok valgt stof, men jeg synes alm er fint. Folk skal jo alligevel bare tørre mund i dem ;)

Den med at man alligevel bare skal tørre mund i dem, det kunne rent ud sagt havde været kommet fra min mand ( kommende) det han går op i er bare mad og drikkelse

Hi hi det er den synsvinkel jeg har valgt at have, da vi ikke har alverden økonomisk. Det er klart stof er blødere lækrere osv, og man risikerer ik de smitter af og sådan noget. Så jeg lader bare som om jeg synes papirservietter er det bedste, for at snyde mig selv til at være tilfreds :)

Haha...nice.... Det lyder lidt ligesom når jeg prøver at overbevise mig selv om at en eller andet random Crement/cava smager lige så godt som Möet champagne ;-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Går din mand op i materialet til servietter? Wow.. Jeg håber ikke at det er en 'rigtig' diskussion. Man skal vælge sine kampe med omhu.

Vi har købt almindelige servietter - jeg har slet ikke tænkt på stofservietter.

Nej det gør han egentlig ikke, og har ikke "rigtig " nogen argumenter for hvorfor det ikke skal være det ene eller det andet

Det var ikke nogen rigtig diskussion vi havde bare en samtale omkring det , det endte med at han så her til aften siger, at jeg gør som jeg har lyst til, :loveshower: for det er alligevel mig der går op i hvordan det skal se ud i sidste ende

Vi har heller ikke oseaner af moneys, men lidt godt skal vi ha og går all in, og jeg er altså også gået ALL in for at finde de bedste tilbud mv for at sparer penge

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes stofservietter er elegante, som mange andre også synes.

Men vi bliver 83 gæster, og så blev jeg ærligt talt for nærig til at leje stofservietter til 6-7 kr. pr. styk (næsten 600 kr.!), så jeg har købt 2x papirservietter (hvid og sandfarvet) fra Ikea (under 70 kr.), embosset den ene med et fint stempel og så bliver de lagt sammen som en 2-farvet rulle med snor omkring (rustikt og vintage). Der er ingen, der kommer til at tænke over det, når klaveret spiller. Der er stadig kælet for detaljen - over hele linjen - kan jeg garantere. Folk kommer ikke til at huske vores fest negativt for papirservietterne i hvert fald. Og så har de kostet max. 1/6 af stofservietterne.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores kokke fortalte i øvrigt, at nogle stofservietter godt kunne være så bløde, at der alligevel skulle en papirserviet under for at holde formen. Bare lige til info, at det måske er noget, man lige skal huske at høre ad, når man lejer dem.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes stofservietter er elegante, som mange andre også synes.

Men vi bliver 83 gæster, og så blev jeg ærligt talt for nærig til at leje stofservietter til 6-7 kr. pr. styk (næsten 600 kr.!), så jeg har købt 2x papirservietter (hvid og sandfarvet) fra Ikea (under 70 kr.), embosset den ene med et fint stempel og så bliver de lagt sammen som en 2-farvet rulle med snor omkring (rustikt og vintage). Der er ingen, der kommer til at tænke over det, når klaveret spiller. Der er stadig kælet for detaljen - over hele linjen - kan jeg garantere. Folk kommer ikke til at huske vores fest negativt for papirservietterne i hvert fald. Og så har de kostet max. 1/6 af stofservietterne.

Jeg har også embossed små servietter til receptionen og kaffen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:lol: Sidder altså lige og fniser lidt over mig selv og servietter pga. denne tråd. For den bekræfter netop hvorfor vi er gået langt uden om stofservietterne. Der bliver gang på gang nævnt ordet "elegant", og det er jo netop det vi for alt i verden vil undgå . Jaja frk. modsat, that`s me -HAHA-

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

:lol: Sidder altså lige og fniser lidt over mig selv og servietter pga. denne tråd. For den bekræfter netop hvorfor vi er gået langt uden om stofservietterne. Der bliver gang på gang nævnt ordet "elegant", og det er jo netop det vi for alt i verden vil undgå . Jaja frk. modsat, that`s me -HAHA-

-HAHA- det var da ikke hensigten med tråden

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi har købet nogle i parir har fakta, både i hvid og i gule. og så har jeg foldet dem så de kommer til og se sådan her ud, bare i 2 farver

serviet.jpg

Nøj, den er flot! Hvordan laver man sådan en? Hedder den noget? Så kan jeg søge efter foldeinstrukser på nettet. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgtduni dunilin servietter :)

Min lillesøster er tjener, så hun skal selvfølgelig folde servietterne :thumbsupsmileyanim: og det var et ufravigeligt krav fra hendes side, at vi købte dunilin, hvis ikke vi valgte stof, da det åbenbart er svært at folde alm. papirservietter så de forbliver pæne :blink: Og i frygt for, at jeg selv skulle folde de dumme servietter, så valgte jeg naturligvis at føje hende (bonussen er at farven også passer PERFEKT til temaet) :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Du kan godt lave dem i papir men det skal være i god kraftig kvalitet ikke billige fra Bilka derudover skal de foldes en fire fem dage i forvejen ellers holder de ikke og det er uanset om det er papir eller stof, hvis du vælger papir skal du passe på ikke at lægge dem i for hårdt spænd for så bliver de flade. det er sværre at folde dem i papir fordi papir ikke er så smidigt som stof så der kommer let foldning i papiret, jeg havde selv svært ved at undgå foldninger da jeg skulle lave vores (havde valgt papir) og jeg har som tidligere tjener på hotel hvor vi altid brugte denne foldning både til hverdag og fest medmindre gæsterne bad om en anden slags, foldet 10.000 vis af den type. Så med mindre du er meget ferm til den slags vil jeg klart råde dig til stof, det er meget nemmere at få pænt. hvis du vælger papir så husk at trække foldningerne servietten har i forvejen ud inden du ruller dem ellers vil du have en fold der går modsat rulningen :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer