JannieLH

Fotografering - parbilleder

13 posts in this topic

Vi er sådan i syv sind....

Vi får taget gruppebillede af os alle i haven efter vielsen.

Så er det vi tænker, bliver man glade for parbilleder? Nu når vi har gruppebilleder?

Vi vil næsten hellere at fotografen bruger tiden på os..

0

Annonce ♥

Jeg ved heller ikke rigtigt med parbilleder, jeg vil egentlig hellere have fotografen fri til at tage billeder af hvad der sker end at bruge en masse tid på dem. Det har han også selv givet udtryk for, at han synes der kommer mere ud af. Måske sætter vi en ikke-prof til at tage nogle parbilleder i stedet, ved det ikke helt.. Jeg er ikke lige sikker på hvem de billeder lige er til? Jeg vil gerne have billeder af alle gæsterne, men hellere journalistiske billeder af dem hvor de taler med hinanden eller der sker noget..

Så jeg kan godt forstå i er i tvivl, i kan jo overveje om der er en anden i kan sætte til at tage nogle parbilleder, så har i dem, men fotografen behøver ikke at bruge tid på dem :)

0

Annonce ♥

Jeg er nok også så "moderne" at jeg ikke lige ved hvad man skal bruge de parbilleder til... Jeg vil også meget heller have fotografen bruger tid på stemningen og festen i stedet. Jeg tænker også på gæsterne - Hvem syntes det er fedt at stå der på komando..

0

Vi fravalgte det- men har set det fungere før- der var der også to fotografer. Der tog de parbilleder foran en væg inden vielsen efterhånden som folk kom/under velkomst. Det passede godt på det tidspunkt, og der var der ca. 90 gæster. Dem der ikke gad, lod være. Hvis man er ligeglad med kvaliteten af billederne kan man måske få en ven/et familiemedlem til det :)

0

Annonce ♥

Det er slet ikke noget vi har overvejet, for mig er det ALT for "traditionelt" ( i mangel på bedre ord) , så det er total no-go for os :) Jeg har så heller aldrig været til et bryllup, hvor der er blevet taget sådanne par billeder, så det er heller ikke noget der er tradition for at gøre i min familie :)

0

Jeg har fotograferet til flere bryllupper, og nu hvor mit eget skal stå, så kom jeg i tanker om, hvad dælen man egentlig skal bruge de der parbilleder til, og det synes jeg ikke, jeg fandt et fornuftigt svar på.

Vi har valgt at købe et polaroidkamera, som min søster bliver bevæbnet med - så tager hun et uformelt "parbillede" af gæsterne, som bliver hængt på bordplanen (som er en stor guldramme med snore og klemmer med navn(e) på), så folk kan sætte ansigt på hinanden ved at kigge på bordplanen. Når aftenen er ved at være omme, så kan billederne sættes på nogle gæstebogsark, jeg har lavet, som gæsterne kan skrive en hilsen på, og som vi samler i en stor bryllupsmappe efterfølgende.

På den måde får parbillederne flere formål og er lidt mere uformelt.

Vi laver også en fotobod, så det kommer ikke til at mangle billeder af gæsterne, men vi vil bare gerne have, at de er sjove og afslappede i stedet for kedelige, opstillede billeder.

0

Vi var kun 40 til vores bryllup, så vi valgte at få dem taget. Vi havde også fotografen hele dagen, bagefter er jeg glad for at vi både havde gruppebillede, par billeder og alt det andet..Men heldigvis bestemmer man jo selv om man er til det eller ej.

God ide Mht. At sende billeder ud med takkekortet ;-)

0

Annonce ♥

Det var også i fht. takkekort at dem jeg kender fik taget dem- Med et parbillede og så et billede af brudeparret.

og man kan jo altså heldigvis få både journalistiske- og parbilleder på én og samme tid :)

0