Tazzie

Så Er Mine Prinsessedrømme Igang <3

156 posts in this topic

Ihhh havde en skøøøn aften igår, vi besluttede os til at fejre vores "-1 bryllupsdag", så vi var ude at spise, hygge og bare nyde at vi nu er tæt på den store dag, og at der er styr på sååå mange ting! Ærgelsen over den besked med kirken var der stadig lidt, men nu må vi bare fokusere på at vi har fået den ønskede dag og at der er bestilt nye invitationer og at der så bare er plads til endnu mere fest på dagen :loveshower:

Idag skal vi så til bryllup for anden weekend i træk, det er altså lidt fedt med alle de fester og chancer for at have flotte kjoler på :)

Edited by Tazzie
0

Annonce ♥

ihhh så er endnu et bryllup i flokken overstået, anden weekend i træk med bryllup, det er da for hyggeligt :) Og så, man skulle simpelthen tro at det var løgn, havde par nr 2 her booket samme band som spillede i sidste weekend!!!! og de to brudepar har INGEN relation til hinanden overhovedet, er det ikke for vildt!!!
Guitaristen genkendte min mand, stort set samtidigt med at vi genkendte bandet, hvor er det vildt!! de var lige så målløse over det som vi var, når man tænker på HVOR mange bands der findes bare på sjælland, så at møde det samme band til bryllup indenfor 7 dage, i indre kbh og helt ude ved kalundborg *GG*

Tænk, så er det vores tur næste gang!!! det er såååå vildt og helt igennem fantastisk :loveshower:

Og så lige et dejligt billede der blev taget af min svigerfar, af min elskede og mig <3

post-69268-0-02208600-1408375538_thumb.j

Edited by Tazzie
0

Uhhh, kunne den kirke ikke snart få sendt os en mail så vi har bookningen på skrift, og kan få betalt for det??? Man er jo ved at gå ud af sit gode skind oven på første dumme nyhed med at vores tid var snuppet selvom det ikke burde have været muligt ifølge deres egne ord :/

Har udfordret min veninde og navnesøster nu, efter min H2B kom med en kommentar om vi ikke bare selv kunne lave bordpynt og kirkepynt, når vi nu har klaret brudebuketten så fantastisk, så det måtte jeg jo lige sende videre, og hun har takket ja, så nu skal jeg dælme på jagt efter MANGE flere af de fantastisk flotte livagtige blomster, og det bliver bare så skønt!!! totalt tøsehygge med det her nu store DIY projekt :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Uhhh, kunne den kirke ikke snart få sendt os en mail så vi har bookningen på skrift, og kan få betalt for det???

Øh, skal I betale for at blive viet i en dansk folkekirke?

Jeps, deroppe skal man åbenbart, da vi ikke bor i sognet (min h2b er dog født deroppe, døbt og konfirmeret i kirken, hans forældre bor deroppe og er også gift i kirken og hans brors 6!! børn er også døbt der men sådan er reglerne åbenbart)

0

Uhhh, kunne den kirke ikke snart få sendt os en mail så vi har bookningen på skrift, og kan få betalt for det???

Jeps, deroppe skal man åbenbart, da vi ikke bor i sognet (min h2b er dog født deroppe, døbt og konfirmeret i kirken, hans forældre bor deroppe og er også gift i kirken og hans brors 6!! børn er også døbt der men sådan er reglerne åbenbart)

Vildt nok...vi skal ikke betale noget og vi bor ikke engang i Danmark og har absolut ingen tilknytning til kirken vi skal giftes i

0

Ahh, så giver det mening. Jeg troede, at I boede i sognet. Men så er kirken i sin fulde ret til at kræve betaling. For personalet (ikke præsten) er ansat til et vist antal tjenester om året og det antal tjenester er beregnet ud fra, hvor mange sognebørn der er.

Edited by GoldRumble
0

Annonce ♥

Ahh, så giver det mening. Jeg troede, at I boede i sognet. Men så er kirken i sin fulde ret til at kræve betaling. For personalet (ikke præsten) er ansat til et vist antal tjenester om året og det antal tjenester er beregnet ud fra, hvor mange sognebørn der er.

ihhh tak for forklaringen, jeg tænkte godt at der var en årsag, altså udover at kirken jo er utroligt populær og helt vildt smuk, og har man ikke nogen tilknytning dertil, så kan man slet ikke komme til, heller ikke selvom man gerne vil betale for det :)

0

ihhh tak for forklaringen, jeg tænkte godt at der var en årsag, altså udover at kirken jo er utroligt populær og helt vildt smuk, og har man ikke nogen tilknytning dertil, så kan man slet ikke komme til, heller ikke selvom man gerne vil betale for det :)

Jamen, selv tak :)

0

Ihhhh hvor er det fedt, vi havde egentligt ikke planlagt med nogen bryllupsrejse der næste år, vi vil hellere have en stor fest og så spare op bagefter og så tage til USA hvor min tilkommende har været mange gange, og har såååå mange ting han gerne vil vise mig, men nu har vi alligevel måske fundet en mulighed for et par dage lige efter brylluppet, altså bare her i dk et sted, på et skønt hotel, bare lige for at nyde den fantastiske stemning et par dage ekstra inden man skal hjem til hverdagen igen, jubiiii loveshower.gif

0

Synes altså at det er liiidt mærkeligt....de fleste vil så gerne have at man booker/reserverer hos dem så tidligt som overhovedet muligt, men nu er vi stødt på maaange steder der ikke kan tackle at det først er i det nye år....fx mit og min brudepiges ophold på et stort fint hotel med en stor luksuspakke....det kan de ikke booke før til januar....så forsøger vi jo at finde en fin og hyggelig lille bryllupsrejse her i dk, bare lige et par dage, det er der også flere af de steder vi skriver sammen med, som først kan tackle i det nye år.... kirken sagde jo også at de kun kunne booke præcis et år frem (som så desværre ikke passede for alle tydeligvis angry.png )osv osv osv.....det er da mærkeligt synes jeg, det må da også være i deres interesse at vide det så tidligt som muligt (altså så længe det ikke er årevis før!) a1221.gif

0

Annonce ♥

uhhh så er min H2B endeligt ude at rende, så nu kan jeg lige vise mine vidunderlige smykker jeg har fået lavet.....ææælsker dem, og håber bare så meget at de kan du sammen med min vidunderlige kjole :a1221:

post-69268-0-70112000-1409127403_thumb.j

0

Så fandt jeg også vej til din tråd!

Sikke nogle fine smykker - og SMUK SMUK kjole og ikke mindst lækker brudebuket. Efter at have set din overvejer jeg godt nok kraftigt selv at bevæge mig ud i at lave en med kunstige blomster, fremfor at betale i dyre domme for en jeg sandsynligvis ikke vil have nær det samme forhold til fremover..

0

Nogle super cool frisurer du overvejer! Kan godt se du har samme undercut som jeg fik, men det er nu altså langt federe, når man selv vælger det sådan! :biggrin:

Det bliver vildt godt med sådan en opsætning (og i bubblegum pink) og så den kjole!

0

ihhhhh.......348dage til, eller 11 måneder og 14 dage, og jeg er sååå spændt!! Har fået styr på kagen nu, bestilt og depositum betalt, og H2B og jeg var faktisk helt enige om hvordan vi tænker den skal se ud, så det er jo fantastisk, vi plejer ikke at have samme smag i sådan noget, så jubiiii :) (har vedhæftet et billede af vores ide, den vi har bestilt bliver bare rigtigt hvid)

Jeg har endda også fundet et prof par som underviser i brudevals, og min tilkommende er endda med på at vi skal lære det rigtigt, for jeg er altså født med to venstrefødder og uden rytme så det betyder meget for mig at kunne danse bare denne ene dans pænt, så det bliver dælme spændende, ved godt at det siges at den er nem at lære, men nu har vi altså booket prof hjælp til det :)

Er begyndt at bygge lidt tale inden i hovedet, vil så gerne have at den bliver rørende og lidt sjov, så der skal tænkes lidt over det, og min forlovede har afsløret at han allerede er godt igang med sin tale, så mine sommerfugle i maven blafrer helt vildt :loveshower: :loveshower: :loveshower:

post-69268-0-61685900-1409569211_thumb.j

0

Annonce ♥

tihihih, 11 måneder og 11 dage!!! Har brugt en FORMUE den sidste uges tid på ting jeg bare må have til den store dag, alt fra en bolero (min kjole kan godt vise sig at være meget kold hvis vejret ikke arter sig!), et armbånd der matcher mine fine smykker, mere pynt, flere skilte, gave til min brudepige osv osv.....kan ikke lade være med at tænke på hvor lidt sådan et budget egentligt holder i realiteten, for alle de ting jeg går her og klat-køber, de er jo ikke regnet ind i den store plan...men så igen, det kan vise sig at være en fordel :D

Uhh ja, og min H2B har købt sine sko!!! så er han første skridt på vejen til sin beklædning :loveshower:

0

Ihhh altså, så har vi været til undervisning i brudevals!!! det var såååå fedt, og selvom det jo egentligt er en rimeligt simpel dans når det er Engelsk vals, så er det faktisk lidt svær at gøre det rigtigt flot, så vi er begge to virkeligt glade for at være startet i RIGTIG god tid, for så kan vi øve henover vinteren selv, og så få et par lektioner mere næste år, til at få det pudset helt af...bliver simpelthen helt blød i knæene af at danse med min H2B, så tæt og at kigge hinanden dybt i øjnene, uuuuhhh jeg elsker den mand højere end selve livet :a1221:

Og så igår var jeg på photoshoot-"date" med en veninde, var meget meget spændt, for jeg er generelt ikke ret fotogen, men WAUUUWW ham fotografen var dygtig!!! er helt målløs, har aldrig set så gode billeder af mig selv, så jeg endte med at bruge en mindre formue på at bestille billederne bagefter :) Fik lavede et par helt specielle billede, som jeg faktisk overvejer at gemme væk indtil næste år, og så bruge som en morgengave til manden, men ved ikke helt om jeg kan vente så længe med at vise dem frem....lige nu går der hele 3 uger før de er klar til at blive hentet, så jeg kan ikke engang vise herinde hvor fede de er!!!

0

Vi skal ud og have en lektion i brudevals i morgen, og vi har kun en uge tilbage :) så har faktisk lidt stress over om vi når at kunne danset den ordentlig. Vi må bare øver os hver aften når den lille prut sover.

1

Jeg kan afsløre for dig at vi fik øvet os en gang hvor vi godt kunne, og den brudevals var bare ikke smuk på dagen:-) Men hvad gør det - bare man har det sjovt:)

Lyder fedt med lektion i dans, min mand gad det ikke - så det bliver da fedt:)

1

Annonce ♥

Hihihi, er her skam endnu, fik bare lige en rimelig masse ting at se til, både gode og mindre gode :/

af de gode kan nævnes at vi nu har booket en mindre bryllupsrejse, lige efter brylluppet, på en fin herregård med rigtig himmelseng på værelset og spa osv, og vi glæder os SÅ meget til lige at fejre de første par dage som hr & fru der :) Hundene er der også sørget for, vi har fået plads på det absolutte yndlingshundehotel til begge krapyler, så det var lige en stor sten der faldt fra hjertet der, at vide at de er i gode hænder mens vi nok kommer til at fløjte forvildede rundt i dagene op til brylluppet :a1221:

Jeg fik lige et skørt indfald og endte med at blive tatoveret (igen igen) for lidt over 14 dage siden, så nu er min ene overarm prydet af en stor fin lyserød Hello Kitty...totalt cool til min smukke kjole og vilde hår på den store dag <3

Det mindre gode er noget arbejdshalløj....MEGET forvirrende lige nu, og vil ikke tænke så meget over det endnu, er ikke blevet arbejdsløs eller noget, det er bare noget omstrukturering der vil gøre vores ellers dejlige hverdag en hel del mere besværlig, men nu må vi lige se hvad der sker, miraklernes tid er jo heldigvis ikke forbi :)

Og så idag er der 10 måneder og 2 dage til vores store dag....og jeg skal DÆLME til at have hevet mig selv op i nakkehårene, er kommet til at trøstespise NOGET rigeligt de sidste par uger, på grund af det arbejdshalløj, og vil altså ikke smadre mit flotte vægttab på 26kg på sådan noget pjat :oops:

0

Vi kom/kommer ikke lige på bryllupsrejse sådan i den nærmeste fremtid men min mand gav mig et gavekort til small danish hotels så vi også kan komme på spa ophold :) når jeg engang kan undvære baby så længe..

Det er træls når der er bøvl med arbejdet som lige tager ens fokus.. Jeg endte med at blive sygemeldt i stort set halvdelen af min graviditet fordi jeg blev presset for hårdt på arbejdet. Det var både stress og alt for meget løft. Jeg havde tit 2-3 dage med 11 timers vagter hvor jeg sad ned i max. 1 time om dagen, det resulterede i bækkenløsning, skævt bækken og risiko for, for tidlig fødsel. Det tog lige alt mit fokus og glæde omkring at planlægge brylluppet. Da jeg så fik gejsten igen, fik jeg heldigvis lavet en hel del, for de sidste uger af graviditeten fik vi at vide at baby ikke voksede og der ikke kom nok næring igennem navlestrangen. Det slog mig også en del ud, så der stod brylluppet også stille.

Kan kun sige hold hovedet højt og håber snart at det kommer på plads igen. så du kan fokusere på det gode og jeres dejlige bryllup. for der er jo ikke så længe igen og tiden går hurtig:)

0

YAAAAAAYY, så er min kjole landet oppe hos Kennedys, tror da nok lige at jeg var ved at falde ned af stolen af glæde og jubel da de ringede og fortalte det!!! samtidigt fik jeg så lige en skøn chance for at booke deres dygtige skrædder for en hel dag, så det tilbud tog jeg, så præcis en måned for vores store dag skal jeg til det jyske igen, have sat nåle osv i, og så tager min elskede mor og jeg på shoppe-hyggetur i århus, og når vi tager hjemad igen om eftermiddagen er det MED kjolen også loveshower.gif

Samtidigt har jeg ENDELIGT fået valgt mig en dansekjole, min mor mener bestemt ikke at jeg når at få den brugt på dagen, men nu må vi se, var så heldig at få opstøvet en af de første kjoler jeg faldt for, i en størrelse jeg kan passe, på ebay, så den måtte jeg have idag, har haft kigget på henved 5000 forskellige kjoler, så nu må det altså være den her smile.png

Undertøjet til den første nat et fundet og landet, smykkerne er der styr på, skoene er klar (begge par), der er booket 3 dages honeymoon i dk dagen efter vores store dag, og vi skal sove i den STØRSTE himmelseng jeg nogensinde har set!!! Hundene er booket ind i pension, det bedste sted de (og vi) ved, så der er virkeligt kommet ro over mange ting nu :)

Og så har vi 4års dag her i næste måned, så vi har planlagt et lille kærestesmut til kbh, med luksushotel, brunch, middag og cocktailbar, juhuuuu det bliver da bare fantastisk!!!

Håber at i allesammen derude har det skønt, på trods af bøvl med job stadig, så bobler jeg af spænding og glæde lige nu, og kosten er på rette spor igen a1221.gif

post-69268-0-50580800-1414674210_thumb.j

0

nøøøøj, så er min kjole landet hos Kennedys og hænger klar og venter på mig, fik med det samme booket skrædderen til en hel dag, så præcis en måned før brylluppet tager jeg min mor under armen og så skal jeg op og have kjolen gjort klar til den store dag OG får den med hjemad om eftermiddagen, helt klar til brug loveshower.gifloveshower.gifloveshower.gif

Og dansekjolen er fundet, hehe, faktisk hele 2 stk, men så kan jeg vælge ud fra hvad der føles mest rigtigt, de er ihvertfald gudesmukke begge to, den ene meget meget fin og smuk (se billedet her ovenover), og den anden supersmuk og noget mere vovet tongue.png

Kan slet ikke fatte at der er kun ca 8 måneder til nu, tiden den flyver jo helt vanvittigt og OVEN i det hele, så er der kun 22 dage til jul, jubiiiii Hjerte3.png

0