HappyWife

Større børn til højbords? Dilemma

27 indlæg i dette emne

Hej allesammen,

Oha vi sidder i en værre kattepine lige nu, og har brug for nogle løsningsforslag.

Min dejlige kommende mand vil gerne have verdens dejligste sødeste Bonusbørn på 7 og 9 med til at sidde ved højbordet.

Jeg elsker ungerne og syntes bestemt også at de skal føle sig som en del af brylluppet, og det er de skam også hele dagen, både i kirke, til reception og aften.

Men om aftenen, der vil jeg dog gerne føle at det er os der er i centrum. Jeg ved at ved at de sidder ved højbordet vil vores fokus være meget på deres behov og om de nu også har en god fest om aftenen og det syntes jeg er lidt ærgeligt når nu, det er vores bryllup.

Jeg har foreslået at de sidder lige ved siden af os med deres faster og at når de vil kan de joine børnebordet, da jeg er sikker på at de kommer til at kede sig bravt igennem talerne og ved børnebordet er der andre børn på deres alder.

Min kommende mand vil gerne have at de sidder med ved højbordet, da han ikke vil have at de skal føle sig udenfor, og de kan ligeledes selvfølgelig gå frem og tilbage som i mit forslag.

Praktisk Info:

Vi sider ved firkantede borde af 6-8 pax.

Der er 60 voksne og 10 børn

Vi har talt om min far + mor og stedfar ved min side og hans mor+ mand og Far + mor ved hans side. (Syntes allerede det er mange)

Vi ska ha buffet

Vi prøver at holde det uformelt, men ved godt at der kommer 100 taler. :0)

Alternative forslag ønskes og eller erfaringer omkring ovenstående modtages gerne med kys-hånd.

Kh. Kommende HappyWife

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Jeg ville sige nej. Den ville ikke gå hos mig. Jeg mener lige som dig at det er brudeparret der er i fokus, og hvis I pludselig skal til at opvarte børn så ville det for mig være for meget afledning. Jeg skal bare fokusere 100% på min dejlige nye mand :loveshower:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt forstå at din kommende mand vil have sine børn siddende ved hans side når han skal giftes og som du selv skriver så bliver de nok hurtigt trætte af at sidde der og foretrækker til børnebordet.... Deres bedsteforældre kan vel hjælpe dem hvis der er noget, de er jo så store så det må være begrænset

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Var det en ide at spørge børnene selv hvad de helst vil? Altså tænker bare, at det er dumt at føle, man tager hensyn til dem ved at sætte dem til højbords, men de så i virkeligheden hellere vil sidde ved børnebordet hvis de selv kunne vælge.. Har ingen erfaringer med hverken store eller små børn, så ved ikke om det er et dårligt forslag:) Det var bare lige min umiddelbare tanke, at din kommende mand måske tager overdrevet hensyn til børnene, fordi den der dårlige samvittighed over ikke at være en kernefamilie med deres mor længere, stadig lurer i underbevidstheden. Kender jo slet ikke jeres situation, men kender mange skilsmissebørn ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@Camilla: Tak for input :0)

@Shii: Tak for input :0)

@AS2014: Det var helt sikkert et forslag, men jeg syntes at vi ska sætte rammerne og tage en beslutning.

Mht. Dårlig samvittighed, ja det kommer man ikke udenom nogensinde, vi er heldigvis en rimelig harmonisk sammenbragt familie af slagsen; med mange år på bagen, så håber på at vi finder en god løsning :0)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nu holder vi barnedåb og bryllup sammen. og vi har valgt at vores datter skal sidde ved siden af farmor som sidder ved højbordet, så vi og dem der skal passe hende er i nærheden (hun er 6 mrd til den tid. ) Men jeg ville nok vælge at hun skulle sidde ved højbordet altid sammen med os, indtil hun når den alder hvor hun hellere vil lege med vennerne osv. så ville jeg smide hende ned til børnebordet så hun også havde en sjov dag i stedet for at sidde og glo hos de voksne ved højbordet.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu holder vi barnedåb og bryllup sammen. og vi har valgt at vores datter skal sidde ved siden af farmor som sidder ved højbordet, så vi og dem der skal passe hende er i nærheden (hun er 6 mrd til den tid. ) Men jeg ville nok vælge at hun skulle sidde ved højbordet altid sammen med os, indtil hun når den alder hvor hun hellere vil lege med vennerne osv. så ville jeg smide hende ned til børnebordet så hun også havde en sjov dag i stedet for at sidde og glo hos de voksne ved højbordet.

Lige præcis :-) Mine drenge vil være hhv 4 og 8 år til vores bryllup og de ryger altså ned til børnebordet. Ego mig gider simpelthen ikke bruge tid på at tørre snot og skærer kød ud til dem den dag, heller ikke selvom det er mine egne højtelskede børn ;-) De gider da heller ikke sidde mere end et kvarter, så skal de da lege og fred være med det. Vi har børn med til brylluppet så vi laver et børnehjørne i kælderen med dvd, andet and blade, barbie osv

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nu holder vi barnedåb og bryllup sammen. og vi har valgt at vores datter skal sidde ved siden af farmor som sidder ved højbordet, så vi og dem der skal passe hende er i nærheden (hun er 6 mrd til den tid. ) Men jeg ville nok vælge at hun skulle sidde ved højbordet altid sammen med os, indtil hun når den alder hvor hun hellere vil lege med vennerne osv. så ville jeg smide hende ned til børnebordet så hun også havde en sjov dag i stedet for at sidde og glo hos de voksne ved højbordet.

Lige præcis :-) Mine drenge vil være hhv 4 og 8 år til vores bryllup og de ryger altså ned til børnebordet. Ego mig gider simpelthen ikke bruge tid på at tørre snot og skærer kød ud til dem den dag, heller ikke selvom det er mine egne højtelskede børn ;-) De gider da heller ikke sidde mere end et kvarter, så skal de da lege og fred være med det. Vi har børn med til brylluppet så vi laver et børnehjørne i kælderen med dvd, andet and blade, barbie osv

Det lyder som en skide god ide, især at børnene får en legested hvor de kan hygge sig ! ^^

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg tænker også, at I måske skulle høre ungerne, hvad de synes eller i det mindste forventningsafstemme med dem, for så små er de jo heller ikke. Det er jo også fair nok, hvis de hellere vil sidde med jævnaldrende kammerater end at de skal føle sig forpligtede til at sidde sammen med jer, fordi faren/gommen synes de skal, og moren/bruden til gengæld gerne vil have lov at være brud den dag og ikke tænke på opsmøgede ærmer og snot mv. For hvis I er forvirrede eller uenige, hvordan skal ungerne så lure, hvad I vil?? Så kan de jo ikke gøre nogen af jer tilfredse.

Jeg tænker også, at I vel hellere vil sidde til bords med nogen, som sidder hos jer i løbet af hele aftenen, end at der er tomt ved jer, fordi ungerne hellere vil lege med kammeraterne.

Hvad er den gode løsning, som alle kan leve med?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@SoonTBMrsH: Den gode løsning vil vi rigtig gerne finde, udfordringen er at finde en løsning vi begge bliver glade for.

Tak for input :0) Jeg syntes ikke at børnene ska spørges for jeg ved at de helst vil sidde hos os.

- Ligesom enhver anden 7 årig helst vil sidde hos sin mor og Far.

Jeg mener det er en af de beslutninger vi må tage og sætte rammerne på en måde, som både gør børn og voksne glade.

Det er dog en svær én af slagsen, da vi begge har vores egne og ikke mindst børnenes interesse, men med forskelligt udgangspunkt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror hurtigt de vil gå fra, så børnebordet ville være den mest logiske løsning i mit hoved. Hos os er der en på 2år, 3 på 3 år, to på 6år, to på 9år og 1 på 11, så de fleste af dem har brug for deres forældre i nærheden. Så hav vi placeret de tre store børn for enden af det ene bord, så bliver der ikke huller ved bordene. De andre 4/2 jævnaldrende sidder ved bord 2 og to med deres forældre, så de naturligt har en at snakke med ved bordet, og kan gå fra i legekrogen og legepladsen uden at have forældrene med hele tiden. Det bliver fantastisk :tunge: Min søster sidder til bords med vores søn på 3år og har toastmasteren som bordherre, de sidder lige skråt overfor os

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

jeg ville høre børne hvad de ville,

jeg har hørt min datter hvad hun ville, hun fik valgt om hun ville sidde ved sin af morfar, eller hende far (min X-mand) som også kommer, så hun skal sidde sammen med sin far.

lige denne dage vil jeg gerne være fri for at være mor..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at min datter (8 år) skal sidde ved børnebordet, men.... hvad gør jeg med bonusdatteren på 14 år når hun nu er englænder og ikke kender de andre børn/unge. Desuden vil hun være den eneste der ikke snakker dansk ved dette bord :help: . Ender nok ud i en meget utraditionel bordplan...

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg regner med at min datter (8 år) skal sidde ved børnebordet, men.... hvad gør jeg med bonusdatteren på 14 år når hun nu er englænder og ikke kender de andre børn/unge. Desuden vil hun være den eneste der ikke snakker dansk ved dette bord :help: . Ender nok ud i en meget utraditionel bordplan...

Englænder eller ej, det er da nederen at sidde ved børnebordet som 14-årig medmindre der er flere i den alder og I sætter dem sammen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at min datter (8 år) skal sidde ved børnebordet, men.... hvad gør jeg med bonusdatteren på 14 år når hun nu er englænder og ikke kender de andre børn/unge. Desuden vil hun være den eneste der ikke snakker dansk ved dette bord :help: . Ender nok ud i en meget utraditionel bordplan...

Englænder eller ej, det er da nederen at sidde ved børnebordet som 14-årig medmindre der er flere i den alder og I sætter dem sammen

Bare rolig, min niece på samme alder skal også sidde der, men hun er meget usikker på hendes engelske. Desuden kommer der kun 5 under 18 år så de er nødt til at sidde ved samme bord.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg regner med at min datter (8 år) skal sidde ved børnebordet, men.... hvad gør jeg med bonusdatteren på 14 år når hun nu er englænder og ikke kender de andre børn/unge. Desuden vil hun være den eneste der ikke snakker dansk ved dette bord :help: . Ender nok ud i en meget utraditionel bordplan...

Englænder eller ej, det er da nederen at sidde ved børnebordet som 14-årig medmindre der er flere i den alder og I sætter dem sammen

Bare rolig, min niece på samme alder skal også sidde der, men hun er meget usikker på hendes engelske. Desuden kommer der kun 5 under 18 år så de er nødt til at sidde ved samme bord.
Personligt havde jeg nok droppet børnebordet så, men det er jo forskelligt hvad man synes
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har en datter på 6 - hun bliver placeret ved et børnebord, sammen med hendes fætre og kusiner.

Vi spørger hende ikke hvad hun helst vil. Det er noget vi har bestemt.

Hun vil uden tvivl komme op til os nu og da, og lige veksle nogle ord...men ellers så råhygger hun med de andre børn, da hun elsker at lege og være sammen med dem.

Vi skal giftes på lørdag, og kan så berette videre om hvor meget vi så til hende :-)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

@SoonTBMrsH: Den gode løsning vil vi rigtig gerne finde, udfordringen er at finde en løsning vi begge bliver glade for.

Tak for input :0) Jeg syntes ikke at børnene ska spørges for jeg ved at de helst vil sidde hos os.

- Ligesom enhver anden 7 årig helst vil sidde hos sin mor og Far.

Jeg mener det er en af de beslutninger vi må tage og sætte rammerne på en måde, som både gør børn og voksne glade.

Det er dog en svær én af slagsen, da vi begge har vores egne og ikke mindst børnenes interesse, men med forskelligt udgangspunkt.

Jeg ved ikke om enhver anden 7-årig helst vil sidde hos sine forældre. Men hvis I ved, de helst vil sidde sammen med jer, så synes jeg da at løsningen med fasteren og mulighed for at sætte sig ved børnebordet lyder som den bedste idé umiddelbart. De kunne vel have pladser begge steder så fasteren kan have tjansen med at holde øje med dem, når de sidder ved jeres bord, så I ikke selv skal være for meget over dem. Nu har I jo bestemt, at der skal børn med, og så må I jo tage det med, der hører med, bare aflastet lidt af den gode faster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer