Aganini

Erfaring med et "flyttende" brudepar!

11 indlæg i dette emne

Jeg vil ekstremt gerne høre fra brudepar eller folk der har været til et bryllup hvor brudeparret flyttede rundt, dvs. skiftede borde under festen.

Vi vil så gerne tilgodese flere gæster end kun højbordet med forældrene (vi er 10 mand pr bord), kan nogen dele erfaringer, gode som dårlige med os??

På forhånd tak! :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Følger lige med - vi skal nemlig også være "flyvende" :thumbsupsmileyanim:

Vi skal sidde ved 8 mands borde og jeg regner med at lave to bordplaner..

- den første er den traditionelle, hvor vi sidder med vores forældre og nærmeste familie, vores venner og familie bliver blandet med halv af hver ved bordene.

- den anden er mere løs og festlig anlagt, hvor 1 til 2 par ved hver bord roterer; således at vi flytter bord ned til vores nærmeste venner og bordene nu er mere en sammensætning af den man kender og ens egen generation

Vi regner med at skiftet sker, når de første taler er overstået (efter gom, forældre) og så inden hovedretten.

Rent praktisk så bliver det nok en lille seddel, der ligger under ens tallerken, hvor der står hvilket bord man skal flytte til og så en lille plan på hvert bord, så man ved hvilken stol man skal have og så tager folk selv deres bordkort med (skifferplader med skrift på).

:thumbsupsmileyanim:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal have flyttende bordplan. Vi skal sidde ved fem 12-mands borde (rektangulære). Folk er delt op efter relationer og personlighed. Brudeparret skal sidde midti og så skifter vi tre gange, hvor vi bytter plads med et andet bord som også har relationer til det bord som vi kommer fra, således at vi midt imellem så mange af vores gæster som muligt og at kun 2 par skal bytte plads. Vores pladser er altid i yderkanten således at vi altid kan se resten af selskabet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været til et bryllup hvor brudeparret rykkede rundt til alle bordene og synes det fungerede helt fantastisk. De havde et to-mandsbord som de rykkede hen for enden af alle de andre borde skiftevis (8-9 borde).

Lige siden dette bryllup har jeg ønsket at gøre det samme, kæresten synes det lyder som en god ide men nægter at skulle rykke rundt mens han er ved at spise og eftersom vi har 12 borde vil det være meget svært at nå dem alle. Vi skal have 4 retter og er endt med at flytte mellem hver ret. Forret sidder vi ved et familiebord tættest på min far og kærestens mor, mellemret er også et familiebord med de ældre hvor vi sidder tættest å kærestens farmor og min onkel som betyder rigtig meget for mig, hovedretten bliver et vennebord og til desserten skal vi igen til et familiebord med min mor og kærestens far. Vi overvejede først 2 venneborde men eftersom det højt sandsynligt er vennerne vi snakker mest med til festen efter middagen og tænker at i sær farmoren vil blive rigtig glad, er planen sådan.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for de gode svar! Vi er endt med at lade være. Der kommer til at være 7 runde borde, så vi vil ikke nå dem alle, og i stedet vil nogen af gæsterne blive snydt for at sidde med brudeparret.

Jeg må dog indrømme, at jeg synes ideen om at sidde til højbords hele aftenen, med alle vores forældre (pga. skilsmisse fylder de en del), ikke lige er min drømmebordplan. Jeg ville gerne have tilgodeset gæster der kommer langsvejs fra og vennerne også.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for de gode svar! Vi er endt med at lade være. Der kommer til at være 7 runde borde, så vi vil ikke nå dem alle, og i stedet vil nogen af gæsterne blive snydt for at sidde med brudeparret.

Jeg må dog indrømme, at jeg synes ideen om at sidde til højbords hele aftenen, med alle vores forældre (pga. skilsmisse fylder de en del), ikke lige er min drømmebordplan. Jeg ville gerne have tilgodeset gæster der kommer langsvejs fra og vennerne også.

Kunne i lave jeres eget bord til et langbord selvom alle andre sidder ved runde borde? Så kan i have venner overfor jer. Det er vores plan. Eller alle kommer så til at sidde ved langborde hos os, men ville også synes det var lidt kedeligt, hvis man skulle sidde ved et 8-mands rundt bord og de seks andre end en selv SKAL være forældre + deres kærester/koner/mænd..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Er helt enig. Det er ikke det sjoveste sted man kan sidde i 6 timer. Men det kan nok ikke rigtig lade sig gøre nu. Vi har bestilt duge til de runde borde og det hele er planlagt ud herfra. De firkantede borde vi har er også ret meget større :/

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det man skal tænke på er jo at det ikke er sådan at folk sidder sammen med de samme mennesker i de 3,5-5,5 timer som en middag typisk tager. Der vil være mange pauser, folk cirkulerer m.v. I dag ses det også i meget udbredt grad at brudeparret ikke nødvendigvis sidder sammen med forældrene men blandt venner m.v. Hvad der så forinden har været af kampe med forældre i den henseende skal jeg så ikke kunne sige.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer