MiaAndrea

Hjælp H2B's polterarbend potentielt marridt!

11 indlæg i dette emne

Hej alle BK'ere.

Jeg har brug for jeres råd og ekspertise!

Det er en længere historie som jeg vil forsøge at gøre kort.

Lidt info: Vi skal giftes 30.08 i Vejle. Til dagligt bor vi i Aalborg, men begge familier bor i Vejle. Vi har kendt hinanden i 6 år.

Det er h2b's storebror som er Best Man og som arrangerer polterarbend. Denne bror (lad os kalde ham R) bor i Odense. H2b og R har generelt ikke så meget kontakt. De er kun vokset op sammen i 6 år (R har boet ved faren det meste af barndommen) og da afstanden er stor ser vi ikke meget til bror R. H2b ønsker sig meget et godt forhold til storebror og ser op til ham.

Jeg har gennem længere tid hjulpet R med nødvendig information til polterarbend, navne på de bedste venner af h2b, gæsteliste, planer osv.

Jeg har også ytret til R, at jeg ved at h2b ikke ønsker det helt vilde og voldsomme setup, men en omgang mandehørm med de nærmeste drenge ala paintball eller gokart efterfulgt af bytur. Der må gerne være gang i den, men ikke for meget.

Desuden har jeg sagt at jeg ikke synes det bør ligge for tæt på brylluppet.

Jeg har nu gennem min egen bror fået at vide, at han også er inviteret til h2b's polterarbend den 23.08 og i Vejle. Altså én uge før brylluppet. H2b's vennekreds bror generelt her i Aalborg.

Desuden fortæller min bror, at samtlige mænd som er inviteret til bryllup også er inviteret til polterarbend (30 stk.) - Der foreligger ingen planer for arrangementet, pris, mødested eller lignende. Men det hele er ligesom smidt op til diskussion

Der er flere ting som går mig på ved dette:

- Dato for polterarbend 1 uge før bryllup

- At det bliver holdt i Vejle til trods for størstedelen af de nærmeste venner bor i Aalborg inkl. h2b. Jeg synes det er meget at bede så mange mennesker om, kort tid før bryllup - De færreste bor i Vejle.

Slutteligt fik jeg en besked i går om, at jeg skal sørge for at h2b er i Vejle 23.08 om formiddagen, jeg svarede at dette ville jeg nok få svært ved eftersom vi bor i Aalborg og ikke har planer om at tage til Vejle 1 uge før bryllup. R har læst min besked, men ikke svaret tilbage.

Så! Kære BK'ere - Nu vil jeg gerne høre hvad i tænker? Er jeg helt galt på den? Kan jeg tillade mig at sige eller gøre noget?

Jeg glæder mig til at høre fra Jer.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har meget svært ved at se problemet når du ikke skriver hvad problemet er. PA er en uge før brylluppet - hvorfor er det et problem? At du ikke synes godt om det, ja, men hvad synes din mand?

Der er endnu ikke faste planer - så vidt du er orienteret. Hvorfor er det et problem?

Som du selv skriver er det broren der står for PA. Pas på med at pylre for meget. Lad det være op til dem. De skal nok få en god dag selvom alting ikke er planlagt på minuttal.

Hvis folk ikke gider at tage til Vejle, så må de jo melde fra.

Det med at sørge for at din mand er i Vejle på den dag kan godt blive et problem, men her må man være kreativ. Jeg skal også sørge for at "aflevere" min mand det rigtige sted, men så er jeg gået i tænkeboks, og det skal nok lykkes :) Jeg har arrangeret at vi sammen skal til noget som han ikke ved hvad er. Det gør vi ofte, så han regner ikke ud at det er PA.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville mildest talt også være irriteret, men nok i sidste ende have fokus på, at ikke skabe for meget dårlig stemning. At ikke alt er planlagt mht. til det polterabend, er nok det jeg vil kalde "typisk mande-planlægning" Det er vist en naturlov at man mænd oftest ordner ting i sidste øjeblik. Dette er naturligvis også et gene for dig, men sådan noget man må accepterer er uden for ens kontrol.

Mht. til at få ham til Vejle, så kan du invitere jer selv på frokost og bryllupsplanlægning hos en af jeres forældre i Vejle - altså som påskud. Hvis du fastholder, at du ikke har tiden til at tage til Vejle (hvilket jeg så sandelig godt kan forstå!) så kan du enten overraske ham med at give ham en togbillet der hedder Aalborg - Vejle, uden at forklare grunden. Hvis best man argumenterer for, at denne løsning ødelægger det traditionelle overraskelsesmoment ved et polterabend, kan du jo argumentere med, at siden der er tale om den SIDSTE weekend før brylluppet - så er det nok ikke den vildeste surprise alligevel. Ellers må best man finde et påskud, for at få ham til Vejle den dag, således at du ikke blandes ind i sagen. Den bedste løsning ville for mig at se være, at vennerne tager din mand på sengen i Aalborg med rundstykker, og så tager de et hyggeligt roadtrip til Vejle.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mange tak for inputs :)

Der er selvfølgelig en del flere detajler omkring emnet som er svært at beskrive og komme ind på. Men best man kender bare ikke sin bror ret godt, det er også derfor jeg er nervøs for hvordan det udarter sig. De er meget forskellige og deler helt sikkert ikke mening om hvad der er sjovt til sådan et arrangement.

Jeg er glad for begge jeres meninger - for det er også sådan jeg er splittet omkring det - Jeg er irriteret og synes det kunne være gjort anderledes, men det er once in a lifetime og h2b skal have en god dag.

Så jeg må lægge en god plan for hvordan jeg får ham til Vejle og krydse fingre for at alt går godt :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg kan godt forstå, hvis du er irritereret. Men har du direkte sagt, at du ikke ville have noget i ugen op til brylluppet? Det har jeg faktisk gjort, for jeg ville slet ikke kunne overskue, hvis han skulle være væk weekenden før :unsure: og helt ærligt, så kan jeg godt forstå, hvis du ikke synes det er fedt at skulle til Vejle ugen før, hvad er der 3 timer hver vej i bil eller sådan noget? Derudover synes jeg, du har ret i, at det er fjollet, at det ligger i Vejle, når nu I, og de fleste af jeres venner bor i Aalborg. Kunne godt forestille mig at det ikke er alle, der har råd til/gider tage turen til Vejle, og i sidste ende går det jo så udover din mand. Så ja, jeg kan godt forstå du er skuffet.

Jeg må indrømme, at jeg ikke glæder mig voldsomt meget til at min mand skal på PA, men det ved jeg at han gør. Derfor prøver jeg at stole på ham, så godt jeg kan (det hindrer mig selvfølgelig ikke i at komme med bemærkninger som: "Nu passer du på, at du ikke drikker alt for meget, ikke skat?" og "Du ved jo godt, at man faktisk kan dø af alkoholforgiftning?" :rolleyes::lol: ).

Forhåbentlig, så ender det med at det bliver et godt arrangement, på trods af det måske ikke falder i gommens smag, men det kan kun tiden vise desværre :(

Kan det være at broderen har set dine kommentarer om hvad din H2B godt kan lide, og så tænkt "at den kælling skal sgu ikke bestemme, hvad vi skal lave til polter"? Eller at han har troet, at det var mere dine ønsker end H2B's?

Håber i hvert fald på alt det bedste for jer :) og du må da gerne skrive en update på, hvordan det går med det hele, er lidt nysgerrig :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror det er vigtigt at passe på , ikke at blande sig for meget i ens mands PA, med mindre det er fordi man ved der er noget han IKKE ville sætte pris på, eller ville blive decideret ked af over.

Jeg har lige fået datoen for min kærestes PA at vide i dag, og det er 2 uger før vores bryllup. Jeg snakkede med forloveren for et par måneder siden, og inden jeg havde sagt noget til ham, så lovede han at det ikke blev ugen før, ellers havde jeg bedt om det. Fordi jeg ved at det netop er der vi begynder at have en masse der skal ordnes, så kan jeg simpelthen ikke overskue er kæresten er hevet ud af det i 2 dage ( dagen for PA, og nok dagen efter pga. tømmermænd) . Jeg ved at de ikke har planlagt færdig endnu, og det er helt fjong, det styre de selv, jeg blander mig slet ikke i hvad de skal, bortset fra at jeg har frabedt mig at en stripper skal gnubbe sig op af min kæreste, ellers må give den alt den gas de vil, jeg har bare sagt jeg ikke sender penge, eller henter dem i Amsterdam :tunge:

Så altså med mindre du har frabedt at det skal være ugen før, så syntes jeg egentlig heller ikke du kan tillade dig at blive sur. Jeg tror simpelthen ikke folk tænker over, hvor meget man som brudepar står med, og de gør det jo ikke for at være onde, og måske var det den eneste dato hvor de fleste kunne. Kan godt se at det er træls at det skal være i Vejle, men måske der er en grund til det, måske de skal noget bestemt som netop er der. Mht. det at få ham til Vejle, så må du lige gå i tænkeboks, ved da at britsen herinde fra, fik lokket hendes kæreste fra Bornholm til København, og han fattede slet ikke mistanke :)

Hvis min kæreste drikker sig spritstiv, jamen så fair nok, det er jo hans valg, det vil jeg slet slet ikke blande mig i, og det er jo altså voksne mænd vi gifter os med, så de ved jo nok godt hvornår de skal stoppe, så de ikke dør af alkoholforgiftning :tunge:

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ved faktisk intet om H2Bs polterabend, jeg blev for flere måneder bedt om en liste over de yngre mandlige gæster og det er det, vi har stadig et par vennepar der bor i Århus så jeg er ret sikker på at vi bliver poltet samme weekend så de kan kører til København samlet.... Jeg har 2 aftaler lørdagen før brylluppet (voks og pedicure) og det har jeg skrevet til min søster da det var eneste mulighed for de to ting fordi de lukker tidligt på hverdagene og jeg er startet på nyt studieår der

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ang at få h2b til vejle, kan du så ikke finde på noget bryllupsrelateret du bare må og skal have ham med ned at se, eller printe et "gavekort" til en eller anden restaurant i vejle, som du har vundet herinde - og så kunne i jo lige få en sidste date før brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Min H2B skal til PA to uger før vielsen og jeg ved ikke (men tror nok) at jeg skal til PA dagen før - men jeg er ikke helt sikker :wink:

Jeg kan læse, at du ikke er helt vild med R - men nu er det jo ham som er valgt til bestman og står for PA, så du er nok nødt til at overdrage det til ham. Vend det om og tænk, hvis det var dig som skulle arrangere noget og så er der pludselig een som blander sig, når du selv synes du har rimelig styr på det?

Det er rigtig ærgerligt, at der er så langt væk - kan du ikke få en anden til at køre ham til Vejle, så du kan tage dig af andre og vigtigere ting? :a1221:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med så mange besvarelser og gode råd :)

Jeg har frabedt mig arrangementet tæt på brylluppet, 1 uge før kan vel ikke være ret meget tætttere når folk arbejder osv., men R havde jo skrevet rundt til alle og inviteret til den dato. Der er faktisk rigtig mange som ikke kan den dag... Men det passer åbenbart bedst R - Selvom man kan undrer sig når han går hjemme indtil 1. september..

Men h2b skal have en god dag! Så jeg finder på en snedig måde at få ham til Vejle på, er stadig ærgerlig over det, men igen, det er once in a lifetime. Så håber jeg det hele går fint og at han får en fantastisk dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dejligt med så mange besvarelser og gode råd :)

Jeg har frabedt mig arrangementet tæt på brylluppet, 1 uge før kan vel ikke være ret meget tætttere når folk arbejder osv., men R havde jo skrevet rundt til alle og inviteret til den dato. Der er faktisk rigtig mange som ikke kan den dag... Men det passer åbenbart bedst R - Selvom man kan undrer sig når han går hjemme indtil 1. september..

Men h2b skal have en god dag! Så jeg finder på en snedig måde at få ham til Vejle på, er stadig ærgerlig over det, men igen, det er once in a lifetime. Så håber jeg det hele går fint og at han får en fantastisk dag :)

Ja okay, så syntes jeg måske også det er ret frækt, når du nu har sagt sådan. Men altså man kan jo nok desværre ikke gøre så meget, uden at der så vil opstå en masse drama, og det ønsker man jo heller ikke. Jeg tænker da også at 2 uger før brylluppet ikke er optimalt, ikke fordi jeg ikke kan undvære min kæreste der, men mere fordi jeg er ret sikker på at han så godt ved det bliver den dag, når nu han ikke har været afsted de andre weekender, men altså det går jo nok alt sammen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer