Anita35

Har i et fast beløb til jeres bryllup eller ?

54 indlæg i dette emne

Jeg har det sådan at det er bare en dag i ens liv.. Jo vi kunne nok sagtens finde pengene til et større og dyre bryllup, men der er bare så mange andre ting jeg også vil have også må man gøre det lidt billigere :D ... For at købe ny bil, bryllup, hus og motorcykel lige i røven af hinanden bliver nok ikke lige let :p ..

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har det sådan at det er bare en dag i ens liv.. Jo vi kunne nok sagtens finde pengene til et større og dyre bryllup, men der er bare så mange andre ting jeg også vil have også må man gøre det lidt billigere :D ... For at købe ny bil, bryllup, hus og motorcykel lige i røven af hinanden bliver nok ikke lige let :p ..

Nu er vi jo heldigvis forskellige som personer -for mig er det ikke bare en dag i mit liv, men en af de største dage i mit liv! - og jeg vil ikke se tilbage og fortryde:) jeg har allerede nybygget hus og ny bil, og de andre ting jeg gerne vil have, skal jeg nok også få, det er jo et spørgsmål om at prioritere;)

Det er jo heldigvis ikke en konkurrence om hvem der har det dyreste bryllup, men et spørgsmål om, at man er tro mod sig selv, og får præcis det bryllup man SELV drømmer om, og ikke det alle andre drømmer om:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har det sådan at det er bare en dag i ens liv.. Jo vi kunne nok sagtens finde pengene til et større og dyre bryllup, men der er bare så mange andre ting jeg også vil have også må man gøre det lidt billigere :D ... For at købe ny bil, bryllup, hus og motorcykel lige i røven af hinanden bliver nok ikke lige let :p ..

Nu er vi jo heldigvis forskellige som personer -for mig er det ikke bare en dag i mit liv, men en af de største dage i mit liv! - og jeg vil ikke se tilbage og fortryde:) jeg har allerede nybygget hus og ny bil, og de andre ting jeg gerne vil have, skal jeg nok også få, det er jo et spørgsmål om at prioritere;)

Det er jo heldigvis ikke en konkurrence om hvem der har det dyreste bryllup, men et spørgsmål om, at man er tro mod sig selv, og får præcis det bryllup man SELV drømmer om, og ikke det alle andre drømmer om:)

Det skulle ikke forstås på den måde, jeg mener bare det er penge jeg bruger på en dag og ikke noget jeg som sådan kan bruge dagen efter.. Så derfor vil jeg ikke ud og bruge en masse penge, fordi jeg hellere vil have nogle andre ting :-) Men ja, der er vi jo forskellige .. Jeg er kun 21, så det er begrænset for hvor meget jeg har nået at invertere i, så jeg har mange ting jeg gerne vil og det ville jeg skulle vente med hvis jeg skulle holde et kæmpe bryllup. :p

Og som jeg tidligere har nævnt, så kan det blive lige så fint for mindre midler og det er det jeg tager i brug :D .. Man kan betale sig fra meget, men hvis man undlader det, så kan det gøres noget billigere... :p

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Det skulle ikke forstås på den måde, jeg mener bare det er penge jeg bruger på en dag og ikke noget jeg som sådan kan bruge dagen efter.. Så derfor vil jeg ikke ud og bruge en masse penge, fordi jeg hellere vil have nogle andre ting :-) Men ja, der er vi jo forskellige .. Jeg er kun 21, så det er begrænset for hvor meget jeg har nået at invertere i, så jeg har mange ting jeg gerne vil og det ville jeg skulle vente med hvis jeg skulle holde et kæmpe bryllup. :p

Og som jeg tidligere har nævnt, så kan det blive lige så fint for mindre midler og det er det jeg tager i brug :D .. Man kan betale sig fra meget, men hvis man undlader det, så kan det gøres noget billigere... :p

Det har du ret i, pengene er brugt på én dag, og det skal man være klar på! Og det er jo bare rigtig fint, at du har den holdning, men du behøver ikke retfærdiggøre dine valg overfor andre, heldigvis da:)

Jeg er selv kun 25, så jeg har også mange ting jeg gerne vil, og det skal nok komme, vi er jo heldigvis så unge:D

Det kan uden tvivl blive rigtig fint, det er jo igen, hvilket bryllup man ønsker:) - jeg er desværre ikke tid til at lave en masse ting selv, så får en kollega til det, og så er jeg nok bare ikke så detajleorienteret mht. pynt, invitationer osv;) - bare rammerne er de rigtige, så er jeg glad:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det skulle ikke forstås på den måde, jeg mener bare det er penge jeg bruger på en dag og ikke noget jeg som sådan kan bruge dagen efter.. Så derfor vil jeg ikke ud og bruge en masse penge, fordi jeg hellere vil have nogle andre ting :-) Men ja, der er vi jo forskellige .. Jeg er kun 21, så det er begrænset for hvor meget jeg har nået at invertere i, så jeg har mange ting jeg gerne vil og det ville jeg skulle vente med hvis jeg skulle holde et kæmpe bryllup. :p

Og som jeg tidligere har nævnt, så kan det blive lige så fint for mindre midler og det er det jeg tager i brug :D .. Man kan betale sig fra meget, men hvis man undlader det, så kan det gøres noget billigere... :p

Det har du ret i, pengene er brugt på én dag, og det skal man være klar på! Og det er jo bare rigtig fint, at du har den holdning, men du behøver ikke retfærdiggøre dine valg overfor andre, heldigvis da:)

Jeg er selv kun 25, så jeg har også mange ting jeg gerne vil, og det skal nok komme, vi er jo heldigvis så unge:D

Det kan uden tvivl blive rigtig fint, det er jo igen, hvilket bryllup man ønsker:) - jeg er desværre ikke tid til at lave en masse ting selv, så får en kollega til det, og så er jeg nok bare ikke så detajleorienteret mht. pynt, invitationer osv;) - bare rammerne er de rigtige, så er jeg glad:)

Jeg retfærdiggør slet ikke noget som helst, jeg siger bare hvilke overvejelser vi har haft :D ..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et fast beløb på max 50000, lige nu ligger budgettet på 46247, og vi ved det ikke bliver noget højere, men det falder måske med 500-1000 kr:) Vi synes vi får vores drømme bryllup for den sum vi har lagt til side, vi started med at si max. 40000 men da havde vi ikke fået det vi ønskede... Vi holder et lille bryllup med 38 gæster inkl. os :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi er ikke nået ret langt med bryllupsplanlægningen, men regner med et budget på maks 50.000 kr for 70 (inviterede) gæster, ALT INKLUSIVT.

Da vi ikke har særlig mange penge og stadig studerer tænkte jeg at 50.000 kr var rigeligt. Jeg kan nu se at jeg har taget grueligt fejl :oops:

Men økonomien er ikke til mere end det, så vi må gøre det vi kan for at få det til at fungere :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til at starte med tænkte jeg 50.000 kr, højst 60.000 kr. Men nu er det omkring 100.000 kr.

Vi har også fra start af besluttet os for, at vi ikke vil røre én finger den dag, men bare nyde det. Og så længe det er vores egne penge, og ikke et lån, så er det kun min egen samvittighed jeg skal tage hensyn til :)

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Selv hvis man låner er det da også kun noget man skal gøre op med sig selv :D .. Jeg har noget familie som brokkede sig da vi startede med at ligge budget, de mente det var mange penge.. Men der blev meldt ud at det ikke var noget man lånte til, det blev i hvert fald nedgjort.. Og jeg har det bare sådan, at hvis jeg vil låne, så låner jeg.. Har jeg økonomi til det, så kan jeg ikke se problemet? Vi skal så godt nok ikke ud at låne, men hvis vi skulle :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har valgt at gå all in til vores bryllup.
Det skulle jo gerne være once in a lifetime!
Vi laver et budget med hvad tingene koster og så regner den ud hvor meget vi skal lægge til side i måneden.

Brylluppet regner vi med at bruge ca. 100.000 på til 62 pers. og så har vi vores bryllupsrejse der trækker godt op - 60.000..
Vi vil gerne have en fest med alle dem vi elsker og holder af,

og en ferie bare for os to som gerne skulle være once in a lifetime - ligesom brylluppet :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Selvom et bryllup ikke koster særlig mange penge, kan det jo sagtens blive den mest fantastiske dag i ens liv. Det handler om hvad man ønsker, og hvem man er som personer.

For mig er det vigtigste stemningen, og at dem vi elsker at sammen med os, så er alt andet egentlig ret ligegyldigt. Selvfølgelig har jeg ting jeg gerne vil, men det betyder bare ikke særlig meget i sidste ende. Men det vigtigste for mig er også selve vielsen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi skal holde et meget billigt bryllup, da pengen er meget små så vi kommer kun til og bruge ca 12,000kr unden tøj til os og drikke vare, vi bruger alle kontakter vi har så vi kan sparre nogle penge

min kjole har min store bror betalt men fandt den billigt på dba til kun 250 kr helt ny stadig med pris mærke på, og min h2b mor betalter tøjet til ham,

drikkevaren køber min far han ønske. :tunge:

maden laver min onkel, han er kok og skal der for kun betale indkøbspriserne for mad, så vi mad til 31 menneske for 3500 kr og det er med 3 retter

kagen laver min barndoms veninde som er konditer så den skal vi kun give ca. 500 kr.

vi har så valgt ikke og købe nogle ringe, da vi bare ikke kan blive enige :pokey:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

vi skal holde et meget billigt bryllup, da pengen er meget små så vi kommer kun til og bruge ca 12,000kr unden tøj til os og drikke vare, vi bruger alle kontakter vi har så vi kan sparre nogle penge

min kjole har min store bror betalt men fandt den billigt på dba til kun 250 kr helt ny stadig med pris mærke på, og min h2b mor betalter tøjet til ham,

drikkevaren køber min far han ønske. :tunge:

maden laver min onkel, han er kok og skal der for kun betale indkøbspriserne for mad, så vi mad til 31 menneske for 3500 kr og det er med 3 retter

kagen laver min barndoms veninde som er konditer så den skal vi kun give ca. 500 kr.

vi har så valgt ikke og købe nogle ringe, da vi bare ikke kan blive enige :pokey:

Wuhu, en budget brud mere :tunge: Vores er godt nok liiiige dobbelt så meget, men vores forældre betaler så også nogle ting :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores ligger på 35000 ( der bliver inviteret 30-32 pers. men det er nok næppe alle der kommer) Vi er begge syge og på KH så det er begrænset hvad vi kan klare. MEN for os er hygge ikke lig med et kæmpe dyrt bryllup (ikke at der er noget galt med bryllupper til 100K+ :D ) Vi ønsker det lille og intimt, også fordi vores familier er ret små. Det er en dag hvor vi hylder vores kærlighed til hinanden, og for os er 30K fint. Vi kommer nok ikke til at mangle noget.. :) Men vi laver også det meste selv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget lå på 150.000 uden brýllupsrejse. Pga en del afbud (desværre) og ting, der var billigere end forventet endte vi på 113.000 i stedet :) Det er et overskud på 37.000 og dertil lægger vi så nogle af de kontanter, vi fik i gave og tager på et brag af en bryllupsrejse til Dubai, som nok ender i omkring 45.000 inkl lommepenge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har afsat 150.000 inkl. bryllupsrejse, og er indtil videre på 119.000. Vi ender med at blive 58 personer til spisning på Sauntehus slotshotel og betaler nogle overnatninger for vores nærmeste og har bestilt band til ca. 10.000 kr. Jeg har ikke lavet så mange DIY-projekter andet end indbydelserne, bordkort, menuhæfter, kirkehæfter, bordkortholdere og TAK-skiltet som vi skal have taget fotos med.

Jeg har lånt 100 champagneglas og en veninde bager bryllupskagen til 100 personer, som vi regner med kommer til reception og desuden får buffet. Kagen koster ca. 3.000 og delep om i 5 kager på stativ.

Sjovt at se hvor forskelligt vi griber bryllupperne an :7himmel:

Redigeret af SRHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores budget er på 50.000 MEN er uden ringene, kjolen og kagen.

Ringene har min H2B betalt af egen lomme, da det er min forlovelsesring vi bruger som vielsesring og så har han købt en ring til ham selv.

Kjolen har jeg selv betalt med et tilskud på 2.500 fra min mor.

Kagen får vi betalt af min far og hans kone. :)

Synes dog at det er svært at holde budgettet "nede" på 50.000. :oops:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores budget er på max 30.000 dog der der nogle poster som vores forældre har valgt at melde ud de vil give os i gave såmusik 5700 og kjole +div udstyr 2400 og bryllups rejse 10.000 kommer oven i. Gæstelisten er på i alt 70 incl os selv. Men selv bruger vi max de 30.000

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

VI startede, måske lidt naivt i fht. hvad vi ville have og antallet af gæster, med at tænke 80-max 90000kr.

Vi var næsten 90 mennesker.

Det endte dog nærmere i 120-130000kr. OOps! Vi havde endda fået dele af brylluppet i gave og/eller vennepris.

Fortryder dog intet, da vi fik alt præcis som vi gerne ville have det- og ser tilbage på dagen med stor glæde :)

Tror dog sagtens, at man kan klare det billigere, hvis det passer til det man gerne vil have etc.

:)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi startede med at lægge et budget som ville være på 65.000 kr med 45 gæster, hvor min mor betaler kjolen. senere har vi opjusteret det til 80.000 kr. men hvis vi er under 100.000 kr. er vi begge glade.. dette er uden bryllupsrejse.. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi startede med et budget på 40.000, men vidste hurtigt at det ikke kunne holde. Det mere realistiske er på 70.000 og det kan vi godt holde. Der kommer ca. 34 til spisning og vi inviterer alle vi kender til reception - men der er kun plads til 140 på båden. Så håber vi ikke der kommer flere end det :blink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan se at det er kommet bag på en del hvad tingene i realiteten koster når det magiske ord "bryllup" bliver sagt :)

Vi snakkede om 100.000, da han friede. Det synes vi begge var et pænt beløb. Da vi så satte os ned, og satte tal på, uden rigtigt at undersøge helt præcist hvad det koster (men stadig realistiske priser, da vi kender en del der efterhånden er blevet gift) endte vi 150.000.. Dette vil heller ikke være noget problem, men jeg synes satme det er mange penge! Det er så UDEN bryllupsrejse.

Jeg vil rigtig gerne længere ned, og vi har også allerede skåret i gæstelisten, så der skulle vi meget gerne spare en del.

Bryllupsrejsen er der sparet minimum 50.000 sammen til, og så vil vi ønske os tilskud til rejsen, samtidig med vi opsætter et "Gift registry" hvor gæsterne kan tilkøbe værelsesopgraderinger, ture, middage osv til os.

Jeg har planer om at lave en del af tingene selv. Invitationer, dekorationer (bordblomster er med i pakkeprisen) mfl. derudover laver jeg også selv bryllupskagen. Selvom det krævede en del overtalelse af H2B, da han ved hvordan en kage kan få mig ned med nakken. Men da jeg fortalte ham om priserne på konditornes kage, gik han med til det! :D

Jeg har så ikke medregnet evt. gaver/donationer fra familien. Vi ville gå ud fra at vi selv skulle betale det hele, og hvad der bliver til overs, går så til vores bryllupsrejse. (4 uger i USA)

Redigeret af RiivaB
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et budget på 48.000, og indtil videre, er der lidt til overs, men håber at kunne spare op til55.000, så der er til hvis det skrider, for det skal det nok gøre ;)

Har allerede brugt 3.000 til depositum på lokale og 3400 på kjolen.

Reception holder vi ved min H2B bedstefar- det er deres gave til os, og det betyder utrolig meget. Bryllupskager får jeg i gave af min veninde der er konditor. Regner med at makeup og håropsætning bliver lavet af en af mine brude piger og brudebuketten bliver bonderoser og roser fra mine forældres og en venindes have. Så der sparer vi lidt penge

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har et budget på 75.000 +- 5000, og det ser ud om om vi godt kan holde det inden for det område :) Vi sparer selvfølgelig de steder vi kan, men uden at det bliver et kæmpe sparebryllup :) Bryllupsrejsen er ikke med i de planer.. Der kunne vi nemlig godt tænke os at komme til USA :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer