Me and Him 2015

med eller uden børn? HJÆLP

22 indlæg i dette emne

Hej :-) jeg er i lidt af et dilemma! vi vil rigtig gerne have børn med til vores bryllup! (specielt min nevø og niece) men da nærmest alle børnene i vores familie er mellem 1 år og 5 år til den tid (10 børn) synes jeg det er svært. for så er de stadig for små til at side væk fra deres forældre og da de sjældent kan side en middag igennem synes jeg ikke det bliver nær så hyggeligt ved de borde der sidder børn ved. feks har min kusine tre små piger på hhv. 1 3 og 5 til den tid. så er nærmest halvdelen af bordet pludseligt børn (8 pers. borde) der kun kan side de første to retter (vi har 5 retter). og jeg er bange for det tar lidt af hyggen fra det, både for forældre og de andre som sidder ved det halvtomme bord.

min nevø og niece er 2 og 5 år

så er der to små brødre på 2 og 4 år

og så er der fætter og kusine på 2 og 5 år

så er der min kusines 3 små piger på 1, 3 og 5 år

og så er der lige min fætter på 10 år

og derudover er der den lille detalje vi spare ca 5000 kr ved at det er uden børn (men det er nu ikke så vigtigt)

men hvis vi vælger at have børn med (så bliver der self. tegnegrej ved bordene under middag)

ville i så sætte et par med børn sammen med et andet par med børn (så børnene kan underholde hinanden lidt). eller ville i prøve at fordele børnene så meget som muligt ud på de forskellige borde?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Skal der børn med, og der ikke er børnebord, så ville jeg ikke parre forældre med børn sammen med andre forældre med børn. Så bliver der først tomt ved bordene :-)

Som du selv er inde på gider børnene ikke sidde ved deres pladser så længe.

Til vores bryllup har vi børn med, men kun Henriks søskendes børn, samt vores egen datter på seks. De bliver alle placeret ved et børnebord.

Havde børnene været yngre så ville vi ikke have haft dem med. Ego der kommer frem her:-)

Vores yngste datter på to er kun med i kirke og til reception. Ellers ville hun hænge på mor og far. Det har vi ikke lyst til, på VORES dag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg vil også pare dem sammen med andre forældre :-) .. Synes ikke så små børn skal sidde alene ved et bord..

Den yngste kusine hos os er 16 til den tid, så det er SÅ let for os :D Så har jeg så en kusine med et stedbarn som er 8 til den tid, men han fungere fint med de store også.. Så har vi to vennepar som har børn som vil være 2 og 3, dem ved jeg ikke om skal med, men hvis de skal så skal de to par sidde sammen i hvert fald :-)

Så kunne jeg forestille mig der kom et eller to børn mere med, eller der er en der er gravid, men spædbørn kommer nok ikke med :p ..



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Finten er at hvis I holder børnefri fest så skal I også acceptere hvis nogen melder fra fordi de ikke kan få/vil have pasning bare lige en ting at tage med i overvejelserne (der er adskillige tråde herinde med skuffede brude fordi familie eller venner har meldt fra pga børnefri fest) vi havde kun min kusines to børn på 1 og 4 på gæstelisten, men de bliver passet af deres farmor og farfar så min kusine og hendes mand kan nyde vores bryllup uden snotnæser og trætte børn, det er helt deres eget valg og børnene var inviteret i indbydelsen

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået 1 afbud pga. vi holder børnefri fest, da det er den type forældre der ikke vil have deres børn passet af andre. Jeg syntes det er fesent, men altså fair nok, det er ikke en person jeg kommer til at mangle til min fest :tunge: Hellere det,end at have børn løbende rundt og larme , jaja jeg er sure gamle fru. Olsen :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis der ikke skal være decideret børnebord, ville jeg placere børnefamilier sammen. Ungerne kan underholde hinanden, forældrene har et emne at snakke om, og folk uden børn har ikke samme tolerancetærskel for børns opførsel, som folk med børn har. Når det så er sagt ville jeg placere de børn som kan sidde selv ved et børnebord, så det kun er de helt små der sidder ved voksenbordene.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Finten er at hvis I holder børnefri fest så skal I også acceptere hvis nogen melder fra fordi de ikke kan få/vil have pasning bare lige en ting at tage med i overvejelserne (der er adskillige tråde herinde med skuffede brude fordi familie eller venner har meldt fra pga børnefri fest) vi havde kun min kusines to børn på 1 og 4 på gæstelisten, men de bliver passet af deres farmor og farfar så min kusine og hendes mand kan nyde vores bryllup uden snotnæser og trætte børn, det er helt deres eget valg og børnene var inviteret i indbydelsen

Hvis vi gjorde det uden børn, ville vi sige til forældrene vi ville foretrække en børnefri fest men hvis de ikke kan få børnene passet er de selvfølgelig velkommen til at tage dem med. men at de skal være opmærksomme på der nok ikke vil være legekammerater :-) ville aldrig 100 % udelukke nogen <3

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

puha det lyder som et dilemma. måske man kunne tage de ældste og lave et børnebord med legerum f.eks. skaf malebøger, lego osv. som de kan hygge sig med ?

Personligt har vi valgt at kun børn der er over konfirmationsalderen må komme med, og så selvfølgelig de helt spæde der er afhænig af mor og far endnu.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle de bryllupper der har været i min familie har været med børn ( jeg har selv været med til dem som lille og synes det var sjovt! ) så jeg betvivler måske en smule at nogen i min familie synes de vil undvære børn

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Alle de bryllupper der har været i min familie har været med børn ( jeg har selv været med til dem som lille og synes det var sjovt! ) så jeg betvivler måske en smule at nogen i min familie synes de vil undvære børn

Plejer er død :tunge: Jeg syntes faktisk ofte man høre forældre sige, at de glæder sig til en voksen fest, og en fest hvor de ikke skal være forældre (det har flere af vores gæster også ytret) . Det betyder jo ikke man ikke elsker sine børn, men ind imellem er det nok rart bare at være kærester og "Ib" og "Bente", og ikke bare far og mor :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi har fået 1 afbud pga. vi holder børnefri fest, da det er den type forældre der ikke vil have deres børn passet af andre. Jeg syntes det er fesent, men altså fair nok, det er ikke en person jeg kommer til at mangle til min fest :tunge: Hellere det,end at have børn løbende rundt og larme , jaja jeg er sure gamle fru. Olsen :wink:

Ved du hvad, jeg har det faktisk lige sådan! Vi vil ikke have børn med til vores fest. Vi ved der er nogle som vil kunne komme i klemme, men det bliver altså ikke vores problem den dag. 2 par har den ene del af deres familie med til brylluppet og svigerfamilien i udlandet, så de er afhængige af venner/børns legelammerater. Vi har selv 3 børn og de får lige lov at være med i kirken og til receptionen (så får de bryllupskage og så har de haft en fest). Vi gider ikke alt det med børn der ikke gider sidde ved bordet, som pisker rundt mens der er tale, som bliver trætte osv osv. Vi er begge lærere og har som sagt 3 børn, så vi vil gerne have en dag, hvor vi er fri for børn og bare kan nyde dagen til fulde. Vi har 2 hold venner som har nyfødt på det tidspunkt. Til dem har vi sagt, at hvis de kan komme (den ene er en måned gammel på det tidspunkt, den anden har termin en uge før brylluppet, så det er ikke helt til at vide hvordan situationen lige ser ud for dem til den tid), så må de gerne tage baby med.

Vi startede faktisk med at have vores børn med på listen, men da vi kiggede på bordplan, gik det op for os at vi ikke selv gad sidde med dem. Vi ville ikke sidde og opdrage på dem hele aftenen (sid nu stille, spis nu pænt osv osv), det ville ikke være fedt for hverken os eller dem. Så tænkte vi på vores forældre, men de skal også have lov bare at slå sig løs og nyde deres børns bryllup. Derfra kunne vi ikke lige finde ud af hvem der så skulle tage tjansen, og vi blev hurtigt enige om, stores gæster ikke skal med som barnepiger men som deltagere i vores fest. Så ud med børnene! :)

Så var det svære bare hvem der skulle passe dem, for vi havde inviteret alle vores venner og familie med. Vi er endt med at nogle af mine forældres venner, som jeg er meget tæt med, fuldstændig spm fAmilie, deres døtre skal passe (de skal selv med til festen nemlig). Vi har så lige opstarten operation lær hinanden at kende, så børnene er trygge ved dem til brylluppet.

Præcis, for man kan ikke forvente at børn bare sidder stille, det er da naturligt der er krudt i måsen på dem. Og lige den dag, der gider jeg det simpelthen bare ikke. Vi har så heller ikke børn selv, og derfor er min tærskel bare oftest lavere, end folk med børn. Og jeg gider ikke sidde og blive irriteret den dag, og da jeg ved at i hvert fald et barn i familien, er sådan et der skal ses og høres KONSTANT, så har jeg fra start af sagt " ingen børn" .

Jeg har så godt nok skrevet til kærestens nevøfra Oslo, at hvis nu det glipper med barnepige, så er det okay de tager deres søn med, for det vil betyde SÅ meget for min kæreste at de kommer ( han ved ikke de kommer), så tager jeg gerne det ene barn med . Men de vil så helst afsted uden barn, og have en kæreste weekend, så det passer mig helt fint :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nå alle af familien skal med til brylluppet så brug nogle af personalet fra dagplejen eller børnehaven, som barnepige. Børnene kan være med i kirken og evt. Til receptionen. Aftenfesten er en voksenfest. Ellers få en barnepige som kan underholde alle børne og i et andet lokale. Det jeg set nogle gange, dog meget sjælen til er 100% dansk bryllup.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi vil ikke undvære vores søn på den store dag, og bedste, mormor, morfar, min søster og flere af mine veninder har tilbudt at have ham til bords. Vi bliver 50 med en helt spæd, 1 på 8 måneder, 1 på 2år, 3 på 3år, 1 på 6år, 1 på 8år 1 på 9år og 1 på 11år. De tre store sidder for enden af et bord, så de kan gå fra og lege ude eller inde. De andre sidder sammen to par med børn, der er alderssvarende og vores søn får søs til bordet og der er også en anden 3årig ved det bord. Et vennepar har valgt at komme uden børn, mest fordi de ikke vil gå fra og putte... Jeg tror det bliver super hyggeligt og ikke så stift, men vi skal også holde det i spejderhytte, vies ude og regner med at tage kubb, petanque, stangtennis og kroket med derop, så kan folk tage en duel, hvis det bliver for kedeligt at vente på vi bliver fotograferet :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi vil ikke undvære min datter på vores store dag, så hun skal med, hende far skal dog også med så barnepige så jeg ikke skal holde øje med hende så meget,

det udover kommer der 2 andre børne med, min kæreste nevøe, min niece med hun skal være blomster pige sammen med min datter i kirken, så kan de 3 lege sammen som de har gjort så tit få..

men giver ikke en børne fest så alle andre venner og familie kommer uden børn, alle gæsterne ved godt at der kommer 3 børn og ingen er blevet sure over de ikke må tag deres med.

børne kommer til og sidde ved deres forældre, men ikke sammen så der ikke bliver et stor hul når børne løber fra borderet..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Dit dilemma er der nok ikke rigtig nogen som kan svare på for om der skal børn med eller ej er en personlig sag. I forhold til det med placeringen af forældrene er det bortset fra spædbørnsforældrene sjældent sådan at forældrene er ved børnene konstant eller gentagne gange. Sidder de sammen med andre børn og sidder de tæt på udgangen passer de som regel sig selv. Det der er vigtigt er at festen holdes på et sted hvor der også er muligheder for børnene, i form af tilstødende rum eller udendørsomgivelser. En restaurant i indre by hvor der måske er 3-5 selskaber på samme tidspunkt og hvor man kun har et lokale til rådighed er ikke specielt godt når vi taler børn.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har de nærmeste børn med til vores bryllup. Det løber op på 9 børn. For os er et bryllup en familie begivenhed og der skal være en smuk plads til vores børn! Så bliver brylluppet heller ikke for "stift"... Brylluppet skal repræsentere vores liv som er fyldt med både børn og voksne. Min X mand er med til vores bryllup og jeg ved at han vil tage sig af div. små episoder der kan opstå så jeg kan nyde det gode ved både børn og voksne <3

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal jo have fest i haven med spil, bål og gerne bare tæer. Så for os er det helt naturligt at børn skal med. De største få deres eget bord med ting til leg og spil og de mindste (under 2) må sidde ved mor eller far.

Vi inviterer børn med, om forældrene så vælger at få dem passet eller tager dem med er deres valg. :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tror sådan set ikke at det er typen af fest, der afgør om folk vil have børn med eller ej. Det kommer an på hvad brudeparret har lyst til. Vores fest er på ingen måder fin og elegant, og vi håber på en hyggelig og uformel stemning. Men derfor ønsker vi stadig ikke børn til festen :)

Havde vi skulle holde en havefest ( som vi overvejede), havde det stadig været uden børn, og det ville det være uanset hvor vi holdt vores fest.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer