Rikke aka rapanden

Hvilken slags pålæg?

17 indlæg i dette emne

Hey skønne Zillaèr :)

Da jeg er en kræsenpind med pålæg, har jeg lige brug for jeres hjælp.

Vi skal til natmad have rugbrød og møllehjul med pålæg. Vi tænker at købe en 5-6 forskellig slags, og så lidt agurk, tomat , løg osv.

Men hvilke slags pålæg ville i fortrække der var? Og vi tænker reelt pålæg , ikke ost eller forskellige salater.

Vi tænker selv på noget rullepølse, hamburgerryg, spegepølse , noget kalkun/kylling pålæg, og så noget leverpostej, lyder det helt forkert?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal også have brød til natmad. Som jer, skal vi have nogenlunde det samme

Hjortespegepølse, alm og hvidløgspølse med rå og stegte løg

Rullepølse med tilbehør

Leverpostej.

Vi vælger kun at have dette pålæg. Jeg synes at det du har skrevet, virker rigtig fint. Og der behøves i mine øjne ikke flere slags pålæg :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er store fan af flæskesteg (med svær) vi plejer dog selv at lave en steg og skære den til pållæg. men en god fedtkant og lidt svær gør underværker :D mums! plejer at spise det på mit morgenbrød

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes det lyder fint Rikke, men jeg spiser kun skinke og kalkun/kylling så jeg er nok ikke den helt store hjælp.... Når jeg skal handle ind tænker jeg lidt i banerne af klassisk smørrebrød...

Haha, jeg spiser jo heller ikke selv særlig meget pålæg , så også derfor at det er lidt svært for mig. Men altså det skal jo netop bare være noget simpelt, og ikke være noget fint på nogen måde. Så altså roastbeef osv skal det ikke være. Tænker også at der burde være noget for enhver smag, ved de ting vi har tænkt på.

Og så vil vi så også sørge for at der er agurk, løg, tomat, italiensk salat og sky. Så er der ligesom lidt til at tage ovenpå sin mad, både for de yngre og de ældre :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Årgh ja flæskestegsmad, NAM!

Der kan du vælge rigtig mange ting :-) .. Tun fra dåse kan også være en mulighed, laks, kold torskerogn, fiskefilet .. Eller nogle forskellige slags spegepølse, ost. Eller noget hamberryg, rullepølse, roastbeef, leverposteg, kalkun .. Der er alt muligt :-) .. Det afhænger også af resten af jeres menu..



0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det bliver ikke fiskepålæg, eller æg, frikadeller osv. Det skal være reelt pålæg, altså noget man køber i pakker/plastik i supermarkedet. Som sagt skal det ikke være noget fint og fancy, og det skal hovedsalig være til bollerne, da det er hvad der er mest af, rugbrødet bliver bare købt som supplement :)

Tænker at vi nok ender med at holde os til hvad vi har tænkt, da det er noget som er let at gå til, og der burde være noget til alle, også kræsenpinde som mig :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tror man kan gå amok i alt slags pålæg. hver har jo sin smag. men dem i helt sikkert skal have er jo nok de altid gode rullepølse og hamberrug.

Selv har vi valgt kold kartoffelsalat og minifrikadeller. det er nemt selv at stå for og sikkert rigtigt lækkert på en varm sommeraften.. bare en ide hvis i føler pålægs dilemmaet bliver for voldsom en opgave :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

tror man kan gå amok i alt slags pålæg. hver har jo sin smag. men dem i helt sikkert skal have er jo nok de altid gode rullepølse og hamberrug.

Selv har vi valgt kold kartoffelsalat og minifrikadeller. det er nemt selv at stå for og sikkert rigtigt lækkert på en varm sommeraften.. bare en ide hvis i føler pålægs dilemmaet bliver for voldsom en opgave :)

Vi har besluttet at det skal være brød med pålæg, da vi ikke rigtig føler for andre alternativer, da jeg f.eks ikke kan lide kartoffelsalat, vi gider ikke hotdogs da jeg syntes det er noget gris,og så i pænt tøj, vi gider ikke noget varmt, osv osv osv. Så vi har låst os fast, og har som du kan se også tænkt over noget der kunne være en mulighed, var bare for at høre om folk syntes det var okay, eller havde nogle forslag jeg ikke lige havde tænkt på,da jeg som sagt ikke spiser særlig meget pålæg :)

SÅ tænker at vi bare holder os til de ting jeg har nævnt, så burde der være noget alle kan lide, og samtidig kan vi fryse det ned, hvis der nu er meget tilbage.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold ved det i har tænkt på allerede. Husk på nogle er gået til den tid, nogle spiser intet og nogle er fulde og spiser hvad som helst :)

Vi skal have svensk pølseret med rugbrød til, men vi køber også lidt pålæg ved siden af. Egentlig kun fordi min bror er muslim, så der skal og være lidt til ham.

Det er netop også det vi tænker, og er også derfor vi syntes brød med pålæg er en fin løsning. Også fordi det er let lige at kyle ind på bordet selv, så kan vi nemlig sende køkkenpersonalet hjem, når de har vasket op efter desserten, og serveret kaffe og kage.

Og så er det ting der let kan kommes i fryseren, hvis nu der er meget tilbage, og det er rimelig billigt at købe ind til :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hold ved det i har tænkt på allerede. Husk på nogle er gået til den tid, nogle spiser intet og nogle er fulde og spiser hvad som helst :)

Vi skal have svensk pølseret med rugbrød til, men vi køber også lidt pålæg ved siden af. Egentlig kun fordi min bror er muslim, så der skal og være lidt til ham.

Det er netop også det vi tænker, og er også derfor vi syntes brød med pålæg er en fin løsning. Også fordi det er let lige at kyle ind på bordet selv, så kan vi nemlig sende køkkenpersonalet hjem, når de har vasket op efter desserten, og serveret kaffe og kage.

Og så er det ting der let kan kommes i fryseren, hvis nu der er meget tilbage, og det er rimelig billigt at købe ind til :)

Ja nemlig. Jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen med vores kok, men forestiller mig, at efter desserten sætter tjeneren kaffe og slik frem og går hjem og så laver kokken natmad, hvis ikke det allerede er gjort. Jeg håber så det er noget med at det bare står i en varmekasse eller sådan noget og vi bare kan servere det når det er tid, så vi ikke skal betale for at have ham siddende og kigge til kl natmad.

Ja mon ikke der kan findes en smart løsning. Det er også derfor vi ikke gider have folk i køkkenet, for så vil der være nogle timer, hvor de ikke rigtig kan lave andet, end at tjekke om der er drkkevare på bordet. Og altså det klare vi fint selv. Der bliver nemlig et bord til drikkevare , hvor folk så bare tager fra. Og det kan vi eller vores forældre altså let lige sørge for at fylde op. Så skal dem i køkkenet bare sørge for at have anrettet pålæg på fade osv, så vi hurtigt lige kan stille det ind på bordet , og så har vi købt engangstallerkener i plast til natmaden.

Vi tager selv den sidste opvask dagen efter, vi skal bare aflevere nøglen inden mandag morgen kl. 9 :)

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til min mors 50 års fødselsdag og min søsters studentergilde har vi også fået møllehjul med pålæg. Det er bare virkeligt godt med en bolle med pålæg, når man har danset hele aftenen.

Af pålæg foreslår jeg hamburgerryg, rullepølse og forskellige slags spegepølse. Vi plejer at få fra den lokale slagter i Kvickly, som sælger nogle virkelig gode og saftige hjemmelavede spegepølser. Lad være med at købe de skiveskårne i pakke. De er bare ikk meget værd, når de skal lægge på et fad.

En anden mulighed kunne også være at lune lidt leverpostej og pynte med champignoner og stegt bacon. Den er altid et hit.

Jeg har serveret ved en del selskaber, hvor der har været møllehjul til natmad og der har det været det pålæg som jeg nævner ovenover og så skåle ved siden af med agurk, peber og løg. Pålægget havde vi stablet op på et fad, hvor vi havde en sølvpapirsbeklædt skål inden under for at få noget volumen på fadet. Det er nemt at lave i forvejen, og køber du en god spegepølse, bliver den ikke tør.

Til mit bryllup skal vi dog have pizzasnegle og rester fra buffetten.

Held og lykke

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Til min mors 50 års fødselsdag og min søsters studentergilde har vi også fået møllehjul med pålæg. Det er bare virkeligt godt med en bolle med pålæg, når man har danset hele aftenen.

Af pålæg foreslår jeg hamburgerryg, rullepølse og forskellige slags spegepølse. Vi plejer at få fra den lokale slagter i Kvickly, som sælger nogle virkelig gode og saftige hjemmelavede spegepølser. Lad være med at købe de skiveskårne i pakke. De er bare ikk meget værd, når de skal lægge på et fad.

En anden mulighed kunne også være at lune lidt leverpostej og pynte med champignoner og stegt bacon. Den er altid et hit.

Jeg har serveret ved en del selskaber, hvor der har været møllehjul til natmad og der har det været det pålæg som jeg nævner ovenover og så skåle ved siden af med agurk, peber og løg. Pålægget havde vi stablet op på et fad, hvor vi havde en sølvpapirsbeklædt skål inden under for at få noget volumen på fadet. Det er nemt at lave i forvejen, og køber du en god spegepølse, bliver den ikke tør.

Til mit bryllup skal vi dog have pizzasnegle og rester fra buffetten.

Held og lykke

Det er også de ting vi har tænkt på, og så noget kalkun/kylling pålæg. Leverpostejen bliver dog bare kold, jeg kan ikke udstå lugten af lun leverposten , så det sker ikke :tunge: Og vi gider heller ikke skulle stå og bikse med nogen som helst, det skal bare kunne hives ud af køleskabet, og smides ind på bordet :)

Men det lyder jo til at det vi har tænkt over er helt fint, for nu har flere nævnt det. Så det holder vi os bare til. Og ja en bolle med pålæg kan nemlig være lækkert som natmad, også fordi det ikke er tungt, og man let bare lige kan tage en halv bolle, hvis det er hvad der er plads til i maven :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hold ved det i har tænkt på allerede. Husk på nogle er gået til den tid, nogle spiser intet og nogle er fulde og spiser hvad som helst :)

Vi skal have svensk pølseret med rugbrød til, men vi køber også lidt pålæg ved siden af. Egentlig kun fordi min bror er muslim, så der skal og være lidt til ham.

Det er netop også det vi tænker, og er også derfor vi syntes brød med pålæg er en fin løsning. Også fordi det er let lige at kyle ind på bordet selv, så kan vi nemlig sende køkkenpersonalet hjem, når de har vasket op efter desserten, og serveret kaffe og kage.

Og så er det ting der let kan kommes i fryseren, hvis nu der er meget tilbage, og det er rimelig billigt at købe ind til :)

Ja nemlig. Jeg ved ikke lige hvordan det hænger sammen med vores kok, men forestiller mig, at efter desserten sætter tjeneren kaffe og slik frem og går hjem og så laver kokken natmad, hvis ikke det allerede er gjort. Jeg håber så det er noget med at det bare står i en varmekasse eller sådan noget og vi bare kan servere det når det er tid, så vi ikke skal betale for at have ham siddende og kigge til kl natmad.

Ja mon ikke der kan findes en smart løsning. Det er også derfor vi ikke gider have folk i køkkenet, for så vil der være nogle timer, hvor de ikke rigtig kan lave andet, end at tjekke om der er drkkevare på bordet. Og altså det klare vi fint selv. Der bliver nemlig et bord til drikkevare , hvor folk så bare tager fra. Og det kan vi eller vores forældre altså let lige sørge for at fylde op. Så skal dem i køkkenet bare sørge for at have anrettet pålæg på fade osv, så vi hurtigt lige kan stille det ind på bordet , og så har vi købt engangstallerkener i plast til natmaden.

Vi tager selv den sidste opvask dagen efter, vi skal bare aflevere nøglen inden mandag morgen kl. 9 :)

Det lyder meget som vores. Vi laver også bare et bord til drikkevarer og så henter folk selv. Men vi har serveringspersonale på og tænker at i den tid de er der, hvis ikke de har andet at lave (ved ikke om de hjælper i køkkenet med noget, det ville også være ok, for ellers skal vi selv dagen efter), men hvis ikke, så kan de jo fylde drikkevarer på, mens de er der. Vi skal bruge en til at tage imod bryllupskagen fra konditoren mens vi er i kirke. Så tænker jeg at de stiller klar til velkomstdrink også. Så er der 3 til at servere under middagen, men det er noget med at når hovedretten er serveret, går en eller to hjem. Og efter desserten går kokken også. Vi vil så lige have en til at stille kaffe og slikbuffet ind g så sender vi al personale hjem og står for resten selv.

Ja vores skal også sørge for drikkevare mens de er der, og så må vi altså selv lige klare den de sidste timer, ved at familien med garanti nok lige skal hjælpe.

Ja vores skal også komme før jeg køre til kirken, for de skal jo gøre kaffe/te klar til vi kommer tilbage , stille øl/sodavand frem, lave velkomstdrinks osv. Og jeg kan jo ikke bare give dem nøglen, for jeg skal jo som sagt gøre mig klar i lokalet. Så de skal være der inden jeg smutter. Men det er også fint nok, for så kan jeg lige få sagt hej, og lige hurtig give et par oplysninger. Selvom vi jo skal have et møde med dem inden, og jeg også laver en manual.

Det er heldigvis en af mine veninder, og så hendes kæreste der kommer, så det er bare så fint. Venindens kæreste er slagter, så det er også super at han kan skære kødet , og hvis et eller andet går galt, kan han lige bikse et eller andet sammen osv.

Vi lader dem også stille kaffe, kage osv frem, og så smutter de også. Ellers hvis de gerne vil blive og deltage i festen, så må de selvfølgelig gerne det, men mon ikke de er trætte og bare gerne vil hjem og sove :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer