Camilla_krøier

Hvor lang tid tager første kjoletilretning

11 posts in this topic

Helt lavpraktisk spørgsmål, hvor lang tid skal jeg afsætte på dagen hvor jeg skal til første tilretning af kjolen hos skrædderen? Jeg har en tid kl 10 hos skrædderen og så har jeg fået booket frisør hjemme i Malmö kl 13 og så blev jeg pludselig i tvivl om det kunne gøres på et par timer...

Jeg skal have rettet en smule i længden, have lavet sweetheart udskæring og så måske en smule ved hoften alt efter om jeg er blevet større eller mindre der siden jeg prøvede kjolen

0

Annonce ♥

For mig tog det lige under en halv time, og den skulle både lægges ind og op, og have rettet på ærmer og stivere.. Men de sætter jo bare en stak nåle i så det kan vel ikke tage såååå længe igen..

0

For mig tog det lige under en halv time, og den skulle både lægges ind og op, og have rettet på ærmer og stivere.. Men de sætter jo bare en stak nåle i så det kan vel ikke tage såååå længe igen..

Nej det var også det jeg tænkte, meeeeen så bliver man jo alligevel altid lige i tvivl....synes det er så irriterende at skemaet for det nye studie modul først kommer ud 1-2 uger før studiestart, det er jo umuligt at planlægge alle de aftaler når man ikke ved hvornår man har fri eller hvornår man skal møde....

0

Ååh det kender jeg så godt!! Håber du får det hele til at hænge sammen.. :cheerleader3:

0

Annonce ♥

Jeg var helt ekstremt overrasket. Selve skrædderen der kom var der i maks 10 minutter. Det som tog mest tid var alt muligt andet. F.eks. sko prøvning jeg skulle tage stilling til hvilke af mine 5 par jeg ville bruge!

0

Haha, det ser ud til at jeg fint kan nå det, jeg har nemlig kun et par sko (dyyyyyygtiggggg)

0

Hmm jeg håber at jeg ikke kaster for mange grus i maskineriet når jeg fortæller at det tog næsten 2 timer for min kjole. (1 time og 45 mins skåret til benet) :)

Hun skulle tage den ind og sy en dims på midten (dimsen tog 5 minutter) Nu var hun godt nok hos mig for at gøre arbejdet, men jeg så hende arbejde hele tiden bortset fra 5-10 minutter hvor hun blev påduttet kaffen. Jeg tror altså at det er meget forskelligt alt efter kjolemodel og hvordan den skal tages ind. :)

0

Hmm jeg håber at jeg ikke kaster for mange grus i maskineriet når jeg fortæller at det tog næsten 2 timer for min kjole. (1 time og 45 mins skåret til benet) :)

Hun skulle tage den ind og sy en dims på midten (dimsen tog 5 minutter) Nu var hun godt nok hos mig for at gøre arbejdet, men jeg så hende arbejde hele tiden bortset fra 5-10 minutter hvor hun blev påduttet kaffen. Jeg tror altså at det er meget forskelligt alt efter kjolemodel og hvordan den skal tages ind. :)

Men lavede hun så ikke kjolen med det samme? De fleste syerske/skræddere sætter jo bare nåle i, måler osv, og så syer de mens man ikke er der.

0

Annonce ♥

Det tænker jeg også.. Min fik bare en masse nåle i og så blev den sendt afsted igen.. Når så jeg kommer den 4/8 skulle den gerne være færdig.. :cheerleader3:

0

Jo hun syede den med det samme men det gør de jo også mange steder. :)

0

Jeg tror ikke hun syer den med det samme, hun sagde ihvertfald at hun gerne ville have mig ind en måneds tid før så hun ikke skulle stresse med at sy den og jeg stadig fik den hjem i god tid

0