Bellabum

Tidsplan om morgenen (Bryllups morgenen)

32 posts in this topic

Ved os afhænger det lidt af om vi skal vies i Nibe eller Sæby kirke...

Hvis Sæby kirke:
Vækkeuret ringer: 8.00
Morgenmad: 8.00-8.30
Bad: 8.30-9.20
Frisør: 9.20-11.20
Make-up: 11.30-12.30
Komme i kjole: 12.30-13.00
Ankomst til kirke: 13.30
Ankomst til bryghuset: 15.30
Fotograf

Bobler og åbne gaver: 16.30
Går til bords: 18.30

Hvis Nibe:
Vækkeuret ringer: 9.00
Morgenmad: 9.00-9.30
Bad: 9.30-10.20
Frisør: 10.20-12.20
Make-up: 12.30-13.30
Komme i kjole: 13.30-14.00
Ankomst til kirke: 14.30
Ankomst til bryghuset: 15.40
Fotograf

Bobler og åbne gaver: 16.30
Går til bords: 18.30

Sådan noget ca. tænker jeg :D ..

0

Annonce ♥

Jeg planlægger ALT! og jeg kunne ikke klare at min mand havde overraskelser for mig på dagen få fik ham til at spytte ud, da jeg altid er klar til ting 2 timer før tid og det skal bare ikke ændre sig på den dag så jeg kommer for sent ;)

Men jeg regner med min plan ser nogenlunde sådan her ud:

07:00 bad

07:30 Morgenmad og hygge med brudepiger og nære

08:30 køre ind mod herning

09:00 Frisør og få lagt makeup

10:30 Køre mod sunds igen

11:00 Hygge med mennesker igen

12:15: få kjolen på og ordne de sidste småting

12:55 Kom op til kirken og sørge for jeg ikke bliver set af gommen der først kommer i kirken kl 12:57

Må jeg spørge, hvorfor gommen kommer så sent. Så vidt jeg har erfaringer, bør gommen være i kirken ca. 3 kvarter før og bruden kommer så 2 min. i?

Jeg har i hvert fald sagt til H2B at han skal være der, når gæsterne begynder at komme, da han også skal sørge for at få afleveret brudebuket og brudepigebukketterne til os :wink:

0

Jeg planlægger ALT! og jeg kunne ikke klare at min mand havde overraskelser for mig på dagen få fik ham til at spytte ud, da jeg altid er klar til ting 2 timer før tid og det skal bare ikke ændre sig på den dag så jeg kommer for sent ;)

Men jeg regner med min plan ser nogenlunde sådan her ud:

07:00 bad

07:30 Morgenmad og hygge med brudepiger og nære

08:30 køre ind mod herning

09:00 Frisør og få lagt makeup

10:30 Køre mod sunds igen

11:00 Hygge med mennesker igen

12:15: få kjolen på og ordne de sidste småting

12:55 Kom op til kirken og sørge for jeg ikke bliver set af gommen der først kommer i kirken kl 12:57

Er der en speciel grund til, at gommen kommer så sent? Oftest står gommen jo og tager imod gæsterne.

Ja, gommen skal slæbes op af alteret af to uniformerede fængselsbetjente, så det bliver hans stedfar/toastmarster der tager imod gæsterne

Nårhh - okay - nu forstår jeg så også - det bliver sjovt :cheerleader3:

0

Vi skulle giftes 14.30, og det eneste der lå helt fast op til var sådan set hvornår jeg skulle have lagt hår og makeup. Jeg kan dog godt give en tidsplan af, hvordan dagen endte med at udarte sig:

9: Stod op (eller rettere, blev vækket da min ene søster hoppede op i sengen til mig :tunge: )

9.15: Morgenmad (Min far havde været tidligere oppe og ordnet det. Han er søøøød)

10: Min søster og jeg kørte til banken for at hæve penge til serveringspersonale og lige købe det sidste til drinks (spørg mig ikke, hvordan jeg kunne forholde mig så roligt til det)

11: Frisøren ankom og satte mit hår

12: Makeupartisten ankom og lagde min makeup.

12.55: Jeg skriblede par ned til parbilleder og fik lagt sidste hånd på talen til min mand

13.10: Min mor og jeg fik mig stille og roligt i kjolen

13.30: Der var jeg faktisk klar. Jeg spiste en hurtig franskbrødsmad, for jeg vidste, at jeg ikke ville få noget før efter vielse og billeder

13.35: Jeg børstede lige sporadisk tænder uden at ødelægge læbestiften. Jeg kunne jo ikke have, at der var franskbrød mellem tænderne

13.55: Chaufføren ankom og vi fik bakset mig og kjole ind i bilen

14: Vi kørte mod kirken

14.30: Vielse

Det var en stille og rolig dag, hvor der ikke var stress over noget som helst inden vielsen (og egentlig heller ikke efter). Jeg tror virkelig ikke, at man behøver at gå helt ned i minutplaner, for det hele skal nok løse sig, hvis man har ordentlige hjælpere.

Mens jeg fik lagt hår og makeup dampede mine søstre og min far for eksempel lagene af tyl på min kjole, så den ville se fin ud. Det gjorde de uden at jeg bad dem om det overhovedet. Mine søstre stressede heller ikke mig med, om deres makeup var ordentligt eller andet. Den eneste der spurgte ind til min mening var min far. Han ville gerne vide, hvad for en skjorte og slips jeg syntes han skulle have på, og det var kun fordi han ville passe ind ved siden af mig :) Så ordentlige hjælpere på dagen betyder alverden for, at man føler sig afslappet!

0

Annonce ♥

Dejligt at høre, at du/I havde en god start på bryllupsdagen. Jeg tror virkelig at den måde vi håndterer livet i det hele taget kommer til udtryk sådan en dag. Hvis man tror på at alt går godt og med løftet pande løser tingene, som de kommer, så går det meget bedre, end hvis man hele tiden går og venter på, at der er noget i planen som går galt.

Jeg uddelegerer så meget som muligt - det er ikke nemt for mig, da jeg plejer selv at have kontrol med alt - men jeg ved at jeg IKKE kan overskue det hele og et relativt langt liv har lært mig at tage imod hjælp. Og så stoler jeg også på at mine hjælpere hjælper mig, så godt de kan. Der vil ALTID være ting, som måske ikke lige er, som tænkt, men med positiv indstilling løses det hurtigere og nemmere end hvis man går i baglås.

Jeg holder fri i ugen op til brylluppet og i den uge skal jeg bare gøre ting, som er dejlige for mig (ansigtsbehandling, massage, spray tan og positiv terapeutsamtale) - på den måde håber jeg også at få min psyke til at slappe så meget af, så det skinner igennem på dagen til min H2B, familie og venner. Naturligvis skal vi også klare nogle praktiske ting, men det er ikke så meget og alle vi kender og som kommer vil os det jo kun godt :7himmel:

Edited by SRHansen
0

Ja altså jeg er så lidt en særling, jeg ved at jeg først bliver stresset, hvis jeg skal have en masse omkring mig, og hvis jeg skal planlægge alt ned i mindste detalje. Så jeg starter herhjemme med at gå i bad, lige vågne , nusse hundene osv, og min kæreste er her også. Og så går jeg i lokalet og er lidt alene mens jeg starter på hår og make-up, og først ved 12 tiden kommer min moster så, for at hjælpe mig lidt, spise frokost med mig , og til sidst køre mig i kirken. Mere går jeg ikke ned i detaljer, for så begynder jeg allerede nu at stresse over det :)

0

Vi skal også først vies kl. 15.30, så jeg føler jeg har gigant god tid på dagen. (Jeg bliver nok klogere :floejt: )

kl. 07.45: Stå op og spise morgenmad med mine forældre, søskende og min veninde

kl. 09.00: Skovtur med hundene

kl. 10.30: Gå i bad

kl. 11.30: Frokost med min familie

kl. 12.00: Frisøren kommer og ordner mit hår og make up - hun skal også ordne min mors hår.

kl. 14.45: Mine søstre og veninde hjælper mig i kjolen - og frisøren sætter mit slør i.

kl. 15.10: Min mor og søskende kører til kirken

kl. 15.20: Afgang mod kirken sammen med min pops

kl. 15.29: Ankomst til kirken

Sådan tænker jeg dagen lige nu.. jeg vil egentlig bare gerne tage dagen som den kommer. Det eneste jeg bare VIL nå er skovturen med hundene - det er min måde at stresse af på. Egentlig er lørdag min løbedag, men H2B har forbudt mig at løbe den dag. (Jeg er lidt en klumremikkel, og jeg kommer altid galt afsted når det er mest ubelejligt :floejt: Han er sikker på jeg ender på skadestuen, hvis jeg tager løbetøjet på den dag :rolleyes: ) Så jeg nøjes med en uskyldig gåtur hed hundene :lol:

Altså som crazy dog woman, kan jeg se 500 scenarier for mig, der kan ende galt med hundetur i skoven :lol: Her får kæresten lov til at lufte hunde, jeg skal sove så længe som muligt :tunge:

Haha du har ret... men chancerne for at komme til skade er større i motionsøjemed, for mit vedkommende :lol: Jeg ved bare jeg har brug for frisk luft og ro omkring mig, for ikke at stresse fuldstændig :) Men må nok hellere holde mig til de anlagte stier lige den dag :floejt::tunge:

Og INGEN flexiliner, ellers ender du sikker med både brandmærker, og blive rullet total ind, og dermed vælte :tunge: Jaja, jeg prøver lige at se de værste scenarier for mig, ahahahahaha. Ej mon ikke du nok skal klare den, det er jeg helt sikker på :)

Haha.. nu er jeg typen der lufter hunde uden snor, så der er jeg jo allerede på forkant :wink: og jo jeg overlever, da hverdag, så satser på at jeg overlever den dag også :tunge:

0