beyond

Magisk vinterdag 06-12-14: Billedspam! og en sød hemmelighed...

285 posts in this topic

Jubii!!
Så blev det endelig min tur til at oprette en tråd herinde... Har snaget rundt on-off på bryllupsklar LÆNGE...

Præsentation
Jeg hedder Rikke og er 26 27 og min kæreste hedder Kennet (uden h), han er 28 29. Vi har været kærester i over 7 år nu, og vi bor i Holstebro, sammen med vores skønne skønne hund Charlie.
Kennet friede i søndags, rigtig romantisk og lidt klichefyldt (men på den gode, sjove og nervøse måde), foran det magiske springvand i Barcelona (Font Magica), og nu skal der altså være bryllup indenfor det næste år.

Dato, sted og øvrige detaljer ligger slet ikke fast endnu, jeg vil dog af flere årsager gerne giftes inden alt for længe, så jeg prøver at overbevise h2b om at starten af 2015 vil passe godt, også i forhold til begges eksaminer o.lign...
Derudover har jeg rigtigt mange ideer og tanker om brylluppet allerede (har jo forberedt mig lidt i nogle år), og h2b lytter tålmodigt 10 minutter ad gangen for at tage brodden af den bridezilla som vi begge godt ved jeg kan blive til.

Budgettet er ikke vildt stort, planen er lige nu maksimalt 35.000,- for et bryllup med ca 35-40 inviterede (de allernærmeste i nogle (især min) store familier + de bedste venner)

Jeg håber at kunne bruge den tråd her til at få styr på mine tanker omkring bryllup osv... Og måske få lidt overblik over detaljerne når vi altså kommer lidt længere hen.

Edited by beyond
0

Annonce ♥

Overblik:

Må se om jeg ikke kan lære at lave lige så fine links-opdelinger som jeg har set mange af jer andre herinde har fået!

Frieri: Her

Forlovelsesring: Forlovelsesring

Vielsesringe: Ikke valgt endnu, måske bliver det genbrug

Dato: efter en del vrøvl blev datoen fastsat til den 6 December 2014!

Kirke: Karby Kirke, i min hjemby, på Mors

Kjolen: Købt (med billede)

Sko: Gyldent glimmer fra Asos Nye sko fra Zalando, må lige huske at poste et billede

Slør: Fra Kina

Vielsesringe: Fandt vi på chanti - Glæder mig meget til at få dem hjem.

Smykker: halskæde, enkel diamanthalskæde min far engang gav til min mor og som hun gav til mig da vi blev forlovet (må snart lave et indlæg med billede)

Øreringe håber jeg at kunne låne af en af vores bedsteforældre da jeg mangler noget lånt.

Ringe bliver nok min forlovelsesring og så en enkel i sølv eller titanium til h2b. Om et par år skal nogle diamantringe

(hvidguld) som min far gav til min mor da de var sammen smeltes om og sættes i stand som min vielsesring

- men lige nu prioriterer vi anderledes.

Hår: Sættes af svigerinde - Inspiration

Fotograf: Tanker om fotograf (fotograf fundet - er Zangenberg)

Fotovæg: Er i gang med forberedelserne...

Invitationer: Til Middagsgæster og til Reception

Pynt: Farvetema, ideer til pynt med ophæng i loftet

Bryllupskage: Privat kagebager fundet gennem bekendte skal lave kage ud fra dette

Mad: Forret laves af bekendt (10 kr per kuvert) , hovedret bestilles ude - jeg tror vi har fundet et sted hvor vi kan få kalvekød flamberet med cognac, dessert bliver enten islagkage eller hjemmebagt chokoladekage med is og frugt.

Drikkevarer: Skal til Tyskland og købe vin og Mokai, Øl og sodavand købes i bilka o.lign. når det er på tilbud.

Reception: Består af mini-sandwich, småkager, frugt og bryllupskage, samt mousserende vin og øl/vand.

DIY-Projekter: Sandwich-skilte til reception, skilt til gavebord, skilt til fotovæg, kirkehæfter, navneskilte, bordhæfter, bordoversigt, glas til stearinlys 1 og dekoration, gæstegaver (bags/æsker), skyllede ris i bags, Mr Right and MRS always right-skilt, hængepynt til reception.

Huskeliste / To-do:

Hurtigst muligt:

• Find Fested / Booke feststed (finde ud af om feststed er under renovering) = Den nedlagte friskole i min hjemby
  • Overveje om feststed er værd at flytte dato for!
  • Finde bryllupsdato = 21.02.2015 06.12.2014
  • Udarbejd foreløbig gæsteliste
  • Lav foreløbig plan for dagen
  • Læg foreløbigt budget
  • Snak med præst / Book kirke OG præst (Foreløbigt ok - men skulle lige tjekke kalender) Evt. Finde præst til ny dato!
  • Bestil tid til kjoleprøvning / Køb Kjole på Udsalg (August / Oktober) Kjolen er KØBT! Se her
  • Kig efter fotograf / Book fotograf
  • Find priser og muligheder for mad / Bestil mad
  • Overvej invitationer /Send invitationer ud
  • Find ud af hvem der kan hjælpe med hvad i vennekreds / familie
  • Book danselektioner brudevals / alm. dans Skaf dvd med brudevals - Begynd at øve Brudevals

Ny detaljeret huskeliste:

August:

• Køb Kjole
  • Find dato
  • Book fotgraf
  • Bok præst / Kirke / Feststed
  • Lav gæsteliste
  • Send invitationer ud
  • Bestil mad
  • Find sko
  • Prøv kjole igen
  • Mål borde op - tjek service
  • Lav ønskeliste færdig til gavekoordinator

September:

• Prøveattest / Vielsesattest på borger.dk
  • Søg om Navneskift
  • Bestil bryllupskage
  • Gå i gang med fotovæg
  • Find kamera og udløser til fotovæg
  • Find "fotograf" til om aftenen
  • Øv brudevals mindst 2 aftener
  • Beslut alle drikkevarer samt mængde
  • Beslut sange til kirken
  • Bestil ringe (evt. indgravering nu)
  • Revurder budgettet
  • Afslut alle indkøb fra udlandet

Oktober:

• Køb drikkevarer i Tyskland
  • Køb duge og servietter til fest + reception
  • Skilt til gavebord
  • Bordnumre
  • Gæstebog
  • Øv brudevals mindst to aftener
  • Start på kirkehæfter og bordkort samt evt. favour-bokse
  • Find indendørs fotolocation
  • Begynd på tale til bryllup (pres på for at H2B også får forberedt sin i god nok tid)
  • Find løsning til Charlie
  • Revurder budgettet

November:

• Køb ind til morgenmad
  • Køb ind natmad
  • Køb islagkager til islagkagebuffet
  • Få styr på endelig gæsteliste (Hvem kommer?)
  • Færdiggør kirkehæfter, bordkort m.m
  • Øv brudevals igennem igen og igen og igen
  • Bestil bog til morgengave
  • Lav huskeliste til hjælpere
  • Tjek at alle aftaler er i orden
  • Bestil blomster til kirken / festen
  • Lav prøveopsætning af hår
  • Køb make-up ind og afprøv make-up på dagen.
  • Alle DIY projekter skal være færdige nu
  • Revurder Budgettet

Ugen før:

• Få styr på nerverne
  • Ordne pynt
  • Køb ind til reception (frugt, sandwich)
  • Huskelister til ting der skal med til feststedet Torsdag
  • Lav kuverter til fotograf, mad, osv...
  • Pynt feststedet op
Edited by beyond
0

Budget

Max 35.000 - poster kommer senere... MEGET FORELØBIGT!

Lokaler:

2500,- med plads til reception, fest og overnatning til festgæsterne.

2000,- Til op-pyntning (materialer)

Reception: (80 mennesker)

1000,- til frugt og diverse, familiemedlemmer bager kager.

1000,- Bryllupskage (håber at kunne få bekendte til at bage denne, da den betyder INTET for nogen af os, har aldrig smagt en bryllupskage jeg kunne lide og synes ofte de koster alt for meget)

Fest: (ca. 38 inkl. os selv)

6000,- for tre-retters menu fra slagteren

3500,- drikkevarer til fest og til reception

Brud og gom:

2500,- MAX til gom

5000,- MAX til brud

Hår og make-up ordnes af bekendte/venner

Andre Bryllupsting:

0,- Musik - ville ønske vi havde råd til dj eller lignende og overvejer seriøst at ønske dette af b.la. min far

1000,- danselektioner, H2b har lovet at han godt vil gå til dans med mig da jeg hader ikke at kunne danse ordentligt sammen til fester.

Herudover må vi se om vi kan lære brudevalsen hjemme eller om der skal en lektion til i det som så må komme ind i budgettet.

4500,- til Fotograf - Håber at vi kan gøre det for dette ved at undersøge b.la. en god fotograf en veninde har brugt, samt nye eller amatørfotografer som jeg tør stole nok på (uuuh!). Endelig må vi jo nok prioritere billeder ved kirken (sammen med forældre, søskende osv...) samt par-location billeder højere end festbilleder som vi så kan få hjælp af gæsterne til.

0,- Vielsesringe. Min kære mor har gemt nogle diamantsmykker min far gav til hende da de var gift, og da jeg er deres eneste fælles datter vil hun at jeg skal have dem. Dog skal de repareres lidt og enten tilpasses eller omsmeltes hvilket selvfølgelig ikke er billigt, men håber på at kunne få den del som gave eller at sponsorere den ved evt. at sælge den ene ring for at tilpasse den anden. Vi ved allerede nu at vi hellere vil spare her og så på vores 5 eller 10 års bryllupsdag købe dyrere / opgradere ringen(e)

I alt: 29.000,-

Dog er jeg godt klar over at budgettet ikke helt holder, men må prøve at opdatere undervejs og så se om vi ikke kan holde det under 35.000. Har ganske lidt sparet op nu (ca. 10.000), som to studerende, og tror godt at vi kan spare 10.000kr mere op inden Februar. Så er der så 15.000 som vi skal ud at låne, og da min kæreste er færdiguddannet i Januar, ved vi jo at vi hurtigt vil kunne betale gælden af igen da han så uanset hvad vil stige i indkomst...

Edited by beyond
0

Frieri

Der er ingen tvivl om at jeg har været gifteklar længe... Men jeg har selvfølgelig også gerne villet vente på at min kæreste var klar. Det var han så åbenbart nu.

Vi havde netop været til bryllup i Madrid, hvorefter vi tog videre på "ferie" i Barcelona. Den første kæresteferie udenlands vi har haft råd til siden vi blev kærester for 7 år siden, så vi glædede os selvfølgelig meget! På vej i lyntoget imellem Madrid og Barcelona ser jeg så at "the Magic Fountain!" som jeg gerne ville se - kun laver lysshow Torsdag-Søndag aften. Da det er søndag nu og vi skal rejse hjem til Danmark Fredag så bliver vi enige om at vi da lige så godt kan tage derhen og se den samme aften. Jeg synes at min kæreste er meget mærkelig omkring det hele, han vil ikke rigtigt beslutte sig og synes at det skal være min afgørelse, og virker i det hele taget bare sær. Men han er jo nok også træt lige som mig :)

Da vi når til springvandet er det stadig tidligt, og jeg er rigtig sulten. Jeg vil egentlig bare spise det første det bedste kedelige junk-mad fra en af de omkringliggende turist-kiosker, men min kæreste insisterer på at vi skal finde noget bedre end sådan noget snask og er egentlig ret atypisk interesseret i det... Så vi går på må og få langs gaderne, men der er åbenbart ikke mange restauranter i dette område. Tilsidst overmander sulten mig og vi finder et lille halv-snusket sted. De snakker knap nok engelsk og selvom vi prøver at kommunikere nogle tapas-retter vi kender ud fra dere smenukort så ender vi med en mærkelig blanding af kedelige "stærke" kartofler, optøede kroketter fra fryseren og så en stor snasket hotdog med bløde løg og store skiver ost(!!) der smager himmelsk godt (i hvert fald sammenlignet med alt andet).

Nå tilbage til springvandet igen, og vi får endda nogle ret gode pladser hvor vi kan se det hele.

Musikken og lysshowet starter, og det er Disney-musik fra start. Utroligt smukt og lækker romantisk stemning. Vi står og snakker om at det bare er langt mere romantisk end vi havde forestillet os. Da en mand nede foran os går på knæ foran sin kæreste tager jeg min kærestes hånd, og jeg kan huske jeg tænker, ej hvor romantisk og sødt...

Til det næste show begynder min kæreste at snakke om at man måske bedre kan se nede fra lige foran springvandet. Men jeg synes egentlig at han er ret fjollet, der er jo så mange mennesker og vi har godt overblik hvor vi står :biggrin:

Vi snakker så om at vi jo nok skulle prøve at gå tidligt hjem fordi metroen ellers bliver proppet og vi er jo også begge trætte...

Igen foreslår min kæreste (højst ulogisk i mit hoved) at vi kan gå ned af en trappe til venstre for os, men når vi jo alligevel skal ned til højre bagefter så vil det jo bare betyde at vi skal igennem pladsen med mange mennesker så det kan jeg ikke se nogen mening i. Jeg får min vilje (igen) og på vej ned, prøver min kæreste så at trække mig igennem menneskemængden. Men han trækker mig bare helt forkert og tættere imod springvandet frem for der hvor vi kan komme ud. Så jeg stopper ham, og han siger at jeg skal holde op med at være så stædig :floejt:

Vi ender med at stå der, sådan halvt-midt på pladsen og betragte springvandet og de mange tusind mennesker vi kan se hele vejen rundt står og kigger ned. Jeg synes godt nok at min kærestes hjerte slår vildt højt og hurtigt, så jeg spørger om han er okay eller om han evt. er ved at blive syg af den tvivlsomme middag vi fik indtaget. Tilsidst tager jeg hans hånd for at trække ham videre mod metroen. Men han følger ikke med og da jeg vender mig rundt sidder han på knæ, og er ved at frembringe æsken med ringen fra sin lomme. Jeg forstår slet ikke hvad der foregår, min hjerne slår bare helt klik, og går ned. Folk hujer, pifter og jubler omkring os og min kæreste kæmper desperat for at få åbnet æsken (han havde vendt den på hovedet i forvirringen). Hans nakker lidt om at det måske er klicheagtigt, og at hvis jeg lige vil holde op med at være så stædig og tage styringen hele tiden så vil han meget gerne have lov til at fri til mig.

:a1221: :a1221: :a1221: :a1221: :a1221:

Det er selvfølgelig et ja!

Jeg får ham til at sætte ringen på min finger, og så griner og kysser vi, og griner og kysser lidt mere... Vi trak os væk fra forsamlingen af mennesker, tile n lille trappe, hvor vi bare snakkede, kyssede grinede og var glade sammen inden vi tog metroen tilbage til byen og hotellet for at fejre. Resten af aftenen og ferien var bare helt magisk, og selv nu efter at vi er kommet hjem fra ferien så går vi stadig og småfniser sammen over det hele. Både hvor (typisk) stædig jeg er, og hvor svært jeg gjorde det for min stakkels kæreste at fri sådan som han havde planlagt og bare over hvor vildt lykkelige og glad vi er begge to :heart:

post-48610-0-69359800-1406376777_thumb.p

Edited by beyond
0

Annonce ♥

Forlovelsesringen

Skal i da også lige se... Selvom budgettet var (og er) småt så synes jeg han har fundet den helt perfekte ring til mig. Lidt anderledes og spændende, hverken for rå eller pæn i looket, men helt perfekt og lige mig!

post-48610-0-20773800-1406377253_thumb.p

1

Annonce ♥

Tusind tak for den fine velkomst :)

Jeg har jo ikke så meget at berette endnu, da vi stadig overvejer dato, feststed (tæt på min familie hvor vi evt. kan få en super god præst og billig servering, eller tæt på h2b's forældre hvor v kan få gode aftaler med billig mad eller evt. her hvor vi selv bor. Uanset hvad vil mange skulle rejse for at komme til vores dag). Så alle de vigtige ting skal der gerne snart tages stilling til, men da vi liiige er kommet hjem fra ferie prøver jeg at give h2b bare en smule ro og plads før jeg går helt i bryllups-mode... Officielt altså :)

Nogle ting ligger dog allerede fast nu:

1. Feststed skal være spejderhytte, forsamlingshus eller lignende lokaler som vi kan bruge til den lyse morgen hvis vi ønsker. Allerhelst med overnatningsmuligheder for gæsterne.

2. Maden skal ikke være gourmet mad, men alm. lækker festmad. Her er et sted vi godt vil spare lidt, og håber f.eks. at kunne få hjælp af venner til at bage bryllupsage (hvis ikke min h2b selv vil det, det har han snakket lidt om da det jo normalt er ham der bager herhjemme - MEN han har aldrig bagt en lignende kage før, og så skal vi jo i hvert fald som minimum kunne låne udstyr ude før at det kan betale sig)

3. Brudekjolen skal findes snart da både en lokal brudekjole-butik har stort udsalg samtidig med at Lillys lagersalg kommer her til efteråret. Vil gerne finde en smuk kjole, men er ikke villig til at bruge en masse penge på denne post.

4. Fotograf prioriterer jeg meget højt. Jeg ønsker mig nogle smukke, sjove og specielle billeder fra denne dag til at mindes. Og her vil jeg godt ofre en relativ stor del af vores beskedne budget. Heldigvis kunne h2b godt se ideen i det.

5. Vi vil gerne lave så meget som muligt selv. Både fordi det er sjovt og fordi vi evt. kan spare lidt penge. Dog har jeg jo set herinde og hørt fra veninder at de her DIY projekter godt kan blive rigtigt dyre hvis man ikke forstår at beslutte sig 100% for hvilken retning man vil i første gang (inden man laver fejlkøb) og at prioritere hvad der er vigtigt og had der måske bare er "gejl" - især det med at prioritere får jeg nok svært ved, så håber meget at h2b vil kunne hjælpe mig med den del :biggrin:

6. Gæstelisten er også ret fast. 35 personer lige nu, det mindste vi kunne gøre det... Har egentlig mange andre jeg gerne vil se, men den slags reception kan bare hurtigt løbe op - og samtidigt vil flere skulle rejse forholdsvis langt for at komme til sådan noget, uanset hvor i landet vi ender med at holde det, og det ønsker jeg ikke at bede folk om blot for et par timer... Så receptionen er lige nu nedprioriteret/ sparet væk. Overvejer dog en mellemløsning hvor jeg lader sive til enkelte at de er velkomne til globryllup og så et glas mousserende vin foran kirken bagefter... Har godt nok ikke lige luftet den ide for h2b endnu :floejt:

Indtil der kommer flere detaljer klar herhjemme vil jeg nyde at bruge et par feriedage på at slappe af og læse nogle af jeres andres planlægningstråde og forhåbentligt suge en masse inspiration og indtryk til mig :)

0

Forresten... Hvis der er nogle der har gode tips til specielle forum opslag, planlægningstråde eller bryllupsberetninger der vil være interessant at læse for en som mig der prøver at holde et "lavbudget"-bryllup, så må i meget gerne ligge et link (eller flere) til mig :wink:

0

Annonce ♥

Velkommen til og tillykke med frieriet og nu din planlægningstråd

super sødt frieri og smuk ring

Der er en del budget bryllupper herinde, og kan give en del inspiration, og det med DIY kan hurtig løbe løbsk, hvis man ikke står fast i det man ønsker.

Glæder mig til at følge dig/jer frem til jeres store dag

0

Undersøg markedet når I køber ting til DIY (og alt andet) f.eks. kan karton hos panduro og boghandlere snildt koste 2-4 gange så meget som på nettet....

Der har vi sparet super mange penge, ved at undersøge tingene først

0

Velkommen til :)

Vi har også sparet riiiiigtig mange penge til vores bryllup - faktisk så meget at vi er endt under vores stramme budget :rolleyes:

Vores fremgangsmåde:

• Lav tingene selv! Vi har lavet alt selv
  • Undersøg markedet før du købet noget - køb brugt :)
  • Brug jeres kontakter - I kender måske nogen, som kender nogen, som kan hjælpe med noget
  • Sig ja tak, når jeres familie og venner tilbyder at hjælpe :)
  • Man kan sagtens pynte meget smukt op for stort set ingen penge: Vi brugte træ og grene fra faldne træer, gamle syltetøjsglas med genbrugsblonder, dåser med bark osv. Stof til loft lånte vi og duge fik vi os en rigtig rigtig god pris på ved et lagersalg :)
Edited by Rose90
0

Annonce ♥

Igen siger jeg tusind tak for velkomsten og de gode tips, ideer og råd i kommer med.

Der er kommet lidt mere udvikling i bryllupsplanerne, har b.la. været ude at kigge på lokaler og skrevet med en præst, så hvis alt ellers flasker sig så hedder bryllupsdatoen engang i Februar 2015 (Og ikke Valentins dag, da min kæreste vist mener at det er lidt for kikset - selvom det falder på en lørdag :huh: )

Den 21 Februar 2015!

Og så endda i min barndomsby hvor jeg er vokset op. Nok 80km fra os af - men med overnatningsmuligheder til alle og mange gæster fra forskellige steder af landet alligevel, så er det bare ret ideelt. Lokalerne er absolut ikke det smukkeste, men tænker at pynte og gå efter et "rustikt" look. Tilgengæld er det utroligt billigt, og vi kan få hjælp af bekendte deroppe til servering uden at skulle bruge en formue på den post!

Der er tale om den gamle stole, og der er et lokale der er meget velegnet til selve festen, mens jeg forestiller mig at gymnastiksalen kan bruges til receptionen og så er der overnatningsmuligheder med køjesenge i den anden end af bygningen, hvor er også er et ekstra køkken der kan bruges til at spise brunch / morgenmad i.

post-48610-0-66024800-1407093369_thumb.j

Som i nok kan se fra mine ret hurtige og ikke så gode billeder så skal der gøres en del, og gardinerne i det vi vil lave til festlokale skal helt sikkert ned. Men jeg tror sagtens at det kan blive godt, og ser muligheder frem for begrænsninger

:cheerleader3:

Edited by beyond
0

Tema!

Uuuhh - så sidder man jo her og har bestilt feststed og præst. Og så kan man jo så småt begynde at tænke på nogle farvetemaer (mens man selvfølgelig også overvejer mad og fotograf, brdekjole-snit, invitationer osv...)

Jeg tænker at det skal være noget varmt og hyggeligt i vintermånederne, så lige nu går tankerne mest i retning af noget guld, kombineret med hvidt og en eler anden svag varm farve som sart rosa, eller champagne/ivory eller lignende... Måske iblandet en lille smule dyb rød / bordeaux bare for at give et pift hist og her...

Jeg har selvfølgelig masser af inspirationsbilleder allerede, men skal lige finde ud af at lave en collage-agtig ting så jeg kan dele med jer herinde :)

Derudover skal vi selvfølgelig også have en del lyskæder til at pynte op og skabe hyggestemning i den mørke tid. Har selvfølgelig også fundet en del inspirationsbilleder der rigtigt viser hvor fint man kan gøre det. (og nogle med ideer eller inspirationsbilleder liggende de selv har kigget på er jo altid velkomne til at dele og komme med forslag her)

Ih altså - glæder mig bare rigtigt meget allerede. Selvom der er meget der skal styr på, og at pyntningen af lokalerne (som jeg også har billeder af et sted på computeren) kommer til at kræve nogle kræfter og alternative løsninger, så synes jeg lige nu bare at det er sjovt det hele :loveshower:

0

Det bliver spændende at se hvad i ender med :)

Vi holder selv lav-budget, og startede uden en opsparing overhovedet, og vi ender omkring 35-36000 kr, alt inkl :) Men vi har så valgt at betale os fra alt stortset :) Vi klare receptionen selv, laver selv invitationer, bordhæfter, kirkehæfter osv. men alt omkring festen, klare feststedet, så vi skal bare komme og gå :)

Edited by -Blomst-
0

Det bliver spændende at se hvad i ender med :)

Vi holder selv lav-budget, og startede uden en opsparing overhovedet, og vi ender omkring 35-36000 kr, alt inkl :) Men vi har så valgt at betale os fra alt stortset :) Vi klare receptionen selv, laver selv invitationer, bordhæfter, kirkehæfter osv. men alt omkring festen, klare feststedet, så vi skal bare komme og gå :)

Tak skal du have Blomst. Jeg kan sagtens forstå den model i har valgt - at stå med meget selv ER bare virkelig hårdt, og man kan nemt blive overrasket over hvor meget ekstra det egentlig kræver. Især ved så stor og omfattende en fest som et bryllup.

Men jeg har lige gemt din planlgningstråd - for det kunne da godt se ud til at der er masser af inspiration at hente når jeg får tid til at sætte mig ned og gennemlæse den!

0

Annonce ♥

KJOLEN!

Ja det er altså ikke fordi vi har vildt travlt, med 7 der to-go. Men var inde i Lilly for at kigge og få bestilt tid til at prøve brudekjoler sammen med de dejlige mennesker jeg havde tænkt mig jeg skulle hygge med det om. Men så havde de jo nogle vilde tilbud. Inklusiv 2 kjoler i str. 38 sat helt ned til 1000kr. Så min mor og jeg blev enige om at jeg var nødt til lige at prøve, og den første kjole jeg hoppede i VAR BARE DEN. Selvom jeg prøvede 4 andre som da også sad godt, og selvom jeg var nede og kigge i en anden brudekjolebutik - så var der intet at gøre. Jeg er solgt og måtte bare have den. :oops:

At min mor fik tårer i øjnene når jeg havde den på, gjorde helt sikkert det sidste udslag. Det var bare den. Havde aldrig forestillet mig at jeg skulle have en kjole med helt bare skuldre, men jo det skal jeg altså. :loveshower::a1221:

Så nu er den købt hjem, og så mangler jeg bare skørt, slør og sko for at være klar.

Den er så enkel og fin, og langt fra det jeg havde forestillet mig, men når jeg kommer i den så føles det bare som MIG! Kan ikke forklare det, men åh altså, jeg er i hvert fald solgt!

PS: Link til billede af kjolen HER sådan at min h2b ikke kan komme til at se kjolen ved et uheld når jeg åbner min planlægningstråd.

Ringene fra mine forældre blev dog noget dyre at gøre i stand eller smelte om til vielsesringe så der snakker vi stadig lidt om hvad vi gør, jeg hælder til at beholde min forlovelsesring og få indgraveret dato og så bare købe en til h2b - men jeg tror nok at han syntes det skal være en ny. Har så også kigget lidt på chanti, og kunne nok godt finde på at købe en forholdsvis billig sølvring med zirkon sten til mig, og så se hen ad vejen om den bliver brugt sådan at den skal opgraderes ved lejlighed.

Edited by beyond
1

Fotograf

Har muligvis også fundet en fotograf. Har i hvert fald fået et ret fint tilbud i dag, fra en fotograf hvis billeder jeg bare er helt vild med. Min h2b synes stadig at det er mange penge at bruge på den post, men er gået med til at få et tilbud med billeder kun fra før-under-efter vielsen samt location-billeder. Og så i stedet få en amatør vi kender gennem mine forældre til at komme og tage lidt billeder ved reception/festen. Jeg kan mærke at jeg bare føler mig helt tryg hvis vi vælger ham, så det tror jeg altså at det ender med.

Jeg synes pludselig at det går hurtigt med at få styr på en masse ting, men samtidig så kan man jo lige så godt få ordnet så meget som muligt. Dog bekymrer det mig lidt at vi stadig ikke ved om vi kan ende med at skulle rykke datoen og så er det godt nok også ærgerligt at have planlagt alt for meget. Men altså, sådan må det bare være... Kan jo heller ikke gå og vente i al evighed med at starte planlægningen.

Edited by beyond
0

Hår-inspiration!

Min svigerinde skal sætte mit hår, og jeg har en del tanker og ideer om dette. Noget med noget fransk fletning og bløde krøller/fald. Skal helt sikkert have håret væk fra ansigtet da det klæder mig bedst. Her er så de allerførste inspirationsbilleder som min svigerinde også har fået en kopi af (kan mærke bridezillaen kryber op i mig)

:loveshower:

post-48610-0-55682700-1407093766_thumb.j

0

Så fik jeg lige sneget mig ind på din tråd også :-) Fedt at du allerede har fundet KJOLEN. Men tiden løber altså også hurtigt er jeg sikker på :-) Den er super flot til dig :-)

Hvor var det fint med din kærestes frieri, det var næsten synd for ham hi hi Men det lykkedes jo til sidst :-) Stort tillykke med det kommende bryllup :-)

0

Tusind tak Malou :) Ja tiden kan jo hurtigt gå stærkt - men jeg er heller ikke kendt for at tage det roligt...

Er netop nu i gang med at lave prototype på bryllupsinvitationerne. Selvom de reelt set nok ikke skal sendes før November! Synes tilgengæld at resultatet bliver rigtig rigtig godt :cheerleader3:

- og mon ikke jeg når at finde 1000 andre småprojekter inden den store dag alligevel.

Det bliver kvadratiske pocket-invitationer i en mørk rød, med en champagne-metallic farvet papir til invitationen i midten og de 3 indstik-kort med forskellig praktisk information. Skal nok lige huske at flashe et billede herinde ved lejlighed. Mangler altså virkelig at kunne uploade direkte til Bryllupsklar fra min mobil!

Kom dog til at købe nogle simple kvadratiske foldekort i stedet for kvadratiske kuverter (tog de forkerte), men tænker at de så kan bruges til at lave fine indbydelser til dem vi inviterer til vielse og reception.

0