beyond

Magisk vinterdag 06-12-14: Billedspam! og en sød hemmelighed...

285 posts in this topic

Boudoir

Jeg har endelig fået bestilt min bog/morgengave nu, den er bare blevet så god synes jeg. Der medfølger et gaveort til h2b til at få fremkaldt de 2-4 bedste billeder til ophængning i soveværelset i A4 format.

Ih hvor jeg glæder mig til at få bogen i hånden og endnu mere til at give den til h2b. Jeg har sådan lyst til at vise nogle af de flotte billeder til jer herinde, men samtidig synes jeg jo også at de er lavet til h2b så det bør være ham der ser dem først...

Tilbagemeldinger

Vi har sidste svarfrist på torsdag, og til festen om aftenen har vi fået alle tilbagemeldinger nu. MEN til receptionen mangler vi stadig at høre fra en del. Inklusiv hele min mors familie og stort set hele h2bs familie (på nær hans to onkler der allerede nu har meldt fra fordi de ikke gider køre så lang (1 time) for så lidt (kirke + 4 timers reception) - men altså det var forventet så det rør mig ikke så meget, selvom jeg tror h2b blev lidt såret over at de ikke i det mindste kunne lyve lidt når de meldte fra). Min fars familie og vores venner/bekendte svarede ret hurtigt efter at de fik indbydelsen. Jeg tænker at det er en forglemmelse fra mange eller også tror de måske at de har sagt til allerede. Regner i hvert fald med at de fleste kommer. Der er så godt nok nogle i h2bs familie der har overvejet at holde deres familiejulefrokost der, men helt ærligt hvis de vælger det frem for vores bryllup så kommer jeg ikke til at savne dem. Det er i øvrigt de samme som h2bs forældre er sårede over at vi ikke har inviteret til om aftenen :huh: . Men her er vi heldigvis helt enige, og skulle vi have haft flere med til hele dagen så var det blevet fra MIN familie fordi det er dem vi faktisk ses med. Men vi har valgt at dele det helt lige op og kun have den aller nærmeste familie med, og det synes jeg faktisk slet ikke de skal blande sig i (slet ikke når svigerfar samtidig mener at vi bruger alt for mange penge på sådan en dag og hele tiden kommer med kommentarer om at det og det gjorde de meget billigere til deres eget bryllup. Han forstår f.eks. ikke hvorfor vi ikke laver al maden selv :angry: ) Ej nu kom det helt til at handle om min svigerfamilie, og på en meget mere negativ måde end det forhold jeg ellers har til mine svigerforældre. Det er bare lige det her med at blande sig sådan hvordan vi bør gøre det til vores bryllup som irriterer mig ret meget.

0

Annonce ♥

Jeg var også i tvivl pga økonomien, men du kan lige få budgettet for vores æsker her:

100 vingummibamseposer købt i tyskland til 60kr.

50 favouræsker fra ebay england, 123kr

Mandler 2 slags 120kr

poser til mandler 25kr

Bolcher med hjerter 40kr (tror jeg nok de er fra tiger)

Tandstikker 10kr (tiger)

Tyggegummi 30kr ca.

Parfumeprøver gratis

Så ca. 400kr printede beskeder og papir hetil ikke inkluderet. Til 39 mand. Det er helt sikkert en unødig udgift men nøj hvor har jeg haft det sjovt med at lave dem, så alene derfor er det det hele værd. Også med vores foeholdsvis lave budget til brylluppet.

Tusind tak, det er jo ikke en kæmpe bondegård, men ja som du selv skriver, en unødig udgift som jeg tvivler på min H2B synes særlig nødvendig :pokey:

Men ihhh jeg drømmer lidt videre om søde små æsker med overraskelser i :wink:

0

Boudoir

Jeg har endelig fået bestilt min bog/morgengave nu, den er bare blevet så god synes jeg. Der medfølger et gaveort til h2b til at få fremkaldt de 2-4 bedste billeder til ophængning i soveværelset i A4 format.

Ih hvor jeg glæder mig til at få bogen i hånden og endnu mere til at give den til h2b. Jeg har sådan lyst til at vise nogle af de flotte billeder til jer herinde, men samtidig synes jeg jo også at de er lavet til h2b så det bør være ham der ser dem først...

Tilbagemeldinger

Vi har sidste svarfrist på torsdag, og til festen om aftenen har vi fået alle tilbagemeldinger nu. MEN til receptionen mangler vi stadig at høre fra en del. Inklusiv hele min mors familie og stort set hele h2bs familie (på nær hans to onkler der allerede nu har meldt fra fordi de ikke gider køre så lang (1 time) for så lidt (kirke + 4 timers reception) - men altså det var forventet så det rør mig ikke så meget, selvom jeg tror h2b blev lidt såret over at de ikke i det mindste kunne lyve lidt når de meldte fra). Min fars familie og vores venner/bekendte svarede ret hurtigt efter at de fik indbydelsen. Jeg tænker at det er en forglemmelse fra mange eller også tror de måske at de har sagt til allerede. Regner i hvert fald med at de fleste kommer. Der er så godt nok nogle i h2bs familie der har overvejet at holde deres familiejulefrokost der, men helt ærligt hvis de vælger det frem for vores bryllup så kommer jeg ikke til at savne dem. Det er i øvrigt de samme som h2bs forældre er sårede over at vi ikke har inviteret til om aftenen :huh: . Men her er vi heldigvis helt enige, og skulle vi have haft flere med til hele dagen så var det blevet fra MIN familie fordi det er dem vi faktisk ses med. Men vi har valgt at dele det helt lige op og kun have den aller nærmeste familie med, og det synes jeg faktisk slet ikke de skal blande sig i (slet ikke når svigerfar samtidig mener at vi bruger alt for mange penge på sådan en dag og hele tiden kommer med kommentarer om at det og det gjorde de meget billigere til deres eget bryllup. Han forstår f.eks. ikke hvorfor vi ikke laver al maden selv :angry: ) Ej nu kom det helt til at handle om min svigerfamilie, og på en meget mere negativ måde end det forhold jeg ellers har til mine svigerforældre. Det er bare lige det her med at blande sig sådan hvordan vi bør gøre det til vores bryllup som irriterer mig ret meget.

Det er meget almindeligt ikke at skulle give besked om man kommer til receptioner, så det kan være derfor....

0

Jeg var også i tvivl pga økonomien, men du kan lige få budgettet for vores æsker her:

100 vingummibamseposer købt i tyskland til 60kr.

50 favouræsker fra ebay england, 123kr

Mandler 2 slags 120kr

poser til mandler 25kr

Bolcher med hjerter 40kr (tror jeg nok de er fra tiger)

Tandstikker 10kr (tiger)

Tyggegummi 30kr ca.

Parfumeprøver gratis

Så ca. 400kr printede beskeder og papir hetil ikke inkluderet. Til 39 mand. Det er helt sikkert en unødig udgift men nøj hvor har jeg haft det sjovt med at lave dem, så alene derfor er det det hele værd. Også med vores foeholdsvis lave budget til brylluppet.

Tusind tak, det er jo ikke en kæmpe bondegård, men ja som du selv skriver, en unødig udgift som jeg tvivler på min H2B synes særlig nødvendig :pokey:

Men ihhh jeg drømmer lidt videre om søde små æsker med overraskelser i :wink:

Man behøver jo ikke have så meget i...vores var billige da der kun var en hjertebolche og en lille pose dronningemandler i (vi havde jo velkomstposer på værelserne, så det skulle bare være en lille hyggeting)

post-72085-0-35034000-1415959503_thumb.j

0

Annonce ♥

Det er meget almindeligt ikke at skulle give besked om man kommer til receptioner, så det kan være derfor....

Det kan du selvfølgelig have en pointe i. Jeg regner med at lige sende følere ud næste weekend til dem jeg ikke har fået svar fra. Sådan helt uformelt og lige spørge om de kommer!

0

Uh, nu nærmer jeres dag sig også snart! Jeg har ikke været så meget herinde, men prøver at følge lidt med :)

Det ser super fint ud alt det du har fået lavet! Og spændende med boudoir!!

Ja, det er jo ret normalt at man ikke helt ved hvor mange der kommer til receptionen. Men det er jo meget rart at have en nogenlunde idé om det, så du kan sagtens lige sende følere ud.

Men jeg valgte at tage det som en positiv ting, at vi ikke helt vidste hvem der kom, for så blev man virkelig positivt overrasket over at se folk på dagen :)

0

Uh, nu nærmer jeres dag sig også snart! Jeg har ikke været så meget herinde, men prøver at følge lidt med :)

Det ser super fint ud alt det du har fået lavet! Og spændende med boudoir!!

Ja, det er jo ret normalt at man ikke helt ved hvor mange der kommer til receptionen. Men det er jo meget rart at have en nogenlunde idé om det, så du kan sagtens lige sende følere ud.

Men jeg valgte at tage det som en positiv ting, at vi ikke helt vidste hvem der kom, for så blev man virkelig positivt overrasket over at se folk på dagen :)

Ja i går var der kun 3 uger. Det er jo helt tosset.

Vi havde bare skrevet SU på for lige at få en føling med det i forhold til maden og drikkevarer. Men altså, det skal nok blive rigtigt spændende at se hvem der dukker op :)

0

Hvis du kender mig - læs ikke videre - TAK :wink:

Jeg har tænkt mig at skrive noget nu, som jeg egentlig havde besluttet at hole helt ude fra bryllupsklar. Men jeg kan se at en del herinde nok godt kan relatere på den ene eller anden måde, så nu kommer det lige med alligevel - fordi det påvirker simpelthen planlægningen.

Lige nu har min hjerne svært ved at koncentrere sig kun om bryllup kan jeg mærke, vi har en tid ved en fertilitetsklinik den 27 November fordi vi ikke selv har kunnet blive gravide, selvom vi har ønsket os børn længe... Min læge mener at det sagtens kan have noget at gøre med de operationer jeg fik sidste år, hvor jeg fik konstateret livmoderhalskræft (i meget tidligt stadie, 1a - så behandlingen var kun marginalt anderledes end dem der skal behandles med flere keglesnit for celleforandringer - jeg var utrolig heldig! ). Det påvirker bare rigtig meget at vores ønske ikke er blevet opfyldt. Så selvom bryllupsplanlægning burde være distraktion nok - så er det vist mere omvendt lige nu. Hvor babytanker fylder mere end bryllup (åh jeg håber virkelig ikke at nogen jeg kender læser med, vi har ikke fortalt omverdenen om at vi prøver da h2b meget gerne vil holde det privat - men hvis nogle skulle være så flabede at de kommer til at læse med i min tråd, så regner jeg med at de kan finde ud af at være meget diskrete :):unsure: )

Nå men når jeg prøver at tænke lidt på bryllup alligevel, så er status i dag at vi skal have bagt de allersidste pizzasnegle og pølsehorn (NOGEN kommer til at spise af de portioner vi bager, så derfor er vi blevet nødt til at lave lidt ekstra. Jeg er SÅ bange for at der ikke er nok!), så skal jeg lave prøveudskrift på de første færdige menukort/bordhæfter og endelig skal jeg have bestilt en bryllupskage topfigur som vi egentlig havde valgt fra - men nu vil h2b gerne have en alligevel :wink: Det er så få ting han virkelig gerne vil have til det her bryllup (og de fleste af dem er overraskende traditionelt, såsom kast med brudebuketten, "pæn" topfigur og lignende) så det får han selvfølgelig lov til at bestemme. Han har nu valgt tre ud fra en hjemmeside hvor jeg har fundet vores servietter til om aftenen og så er det meningen at jeg skal bestemme mig. Det kan nok godt tage et par timer... Jegbegynder endelig at føle at vi er ved at være "med" på planlægningsfronten. Der er stadig en del der skal nås og jeg skal nok nå at få vildt stress de næste tre uger - men jeg føler mig ikke længere håbløst bagefter og jeg tænker at vi nok skal nå at blive færdige så der kan blive en fest i hvert fald, også selvom der måske er nogle små detaljer der så ikke bliver helt perfekte - eller må udelades. Men jeg tænker at på dagen er det nok lige meget alligevel.Hvor er det vildt at tænke på at vi har planlagt det her bryllup på under 4 måneder. Ja 4 1/2 måned efter h2b friede bliver vores bryllup holdt. Og NØJ hvor synes jeg bare vi har nået meget og fået det gjort til "vores". Det synes jeg selv er lidt sejt :wink:

Edited by beyond
0

Annonce ♥

Puha, det er da også en hård omgang! Kræft, børn og bryllup lige i samme ombæring.

Jeg håber I kan klare alting og kommer godt igennem :hug:

Og at planlægge et bryllup på fire måneder, det er da også lidt af en bedrift. Sejt at I har kunnet gøre det til jeres eget. :thumbsupsmileyanim:

0

Puha, det er da også en hård omgang! Kræft, børn og bryllup lige i samme ombæring.

Jeg håber I kan klare alting og kommer godt igennem :hug:

Og at planlægge et bryllup på fire måneder, det er da også lidt af en bedrift. Sejt at I har kunnet gøre det til jeres eget. :thumbsupsmileyanim:

Mange tak.

Ja det er faktisk lidt vildt at tænke på... Nøøj hvor kan jeg godt mærke at det er lige om lidt nu... Jeg er halvvejs færdige med vores bordhæfter, skal nok lige ligge et billede ind en dag.

0

Jeg er bare alt for træt til at få lavet de sidste bordhæfter i dag. Forhåbentligt når jeg det på onsdag hvor vi holder en "hjemmedag" i studiegruppen. (der skal selvfølgelig også arbejdes med vores eksamensopgave hver især)

Men jeg kan i hvert fald virkelig mærke at jeg får meget mindre tid til bryllupsplanlægning nu her så det er godt at vi ikke mangler så mange store ting.

I går fik vi også bestilt en del ting på nettet. Blandt andet har vi fundet en topfigur til bryllupskagen og jeg tror den bliver rigtig fin - ret klassisk, men det er åbenbart også den stil han godt kan lide. Og det bliver helt sikkert også super fint på dagen :)

Jeg fik også bestilt hair-extensions i ægte hår så frisuren kan blive helt perfekt på bryllupsdagen. Jeg tænker at det også kan bruges bagefter og selvom jeg først havde sparet det væk, så overhørte h2b mig og min svigerinde snakke om det (som skal sætte mit hår) og han mente helt bestemt at jeg skulle have det hvis det var det jeg ville - så jeg kunne føle mig allermest smuk på min bryllupsdag :a1221: - Der scorede han vist lige en del point.

Vi fandt også en del små-pynte-ting. Jeg glæder mig meget til at se det hele spille sammen på dagen, der er også en masse jeg ikke har fået vist jer herinde, men efter dagen skal jeg nok ligge masser af detalje-billeder op :biggrin:

0

Puha - Det at få et barn er heller ikke noget som er alles ret og når det så sker hvad det forhåbentlig gør, er det 10 gange større end det at blive gift eller noget andet her i livet. Så det er bestemt forståeligt at hjernen har svært ved at koncentrere sig om - kun - bryllup og et eller sted er det heller ikke sundt kun at fokusere på én ting. Det gælder både bryllup, fordi man nemt glemmer at det er noget som er overstået på kun én dag, men det gælder vel også barn/barnløshed. For mange af dem jeg har hørt om (inkl. os selv kan man vel sige) kom det på et tidspunkt hvor man egentlig havde "lagt det lidt fra sig" og måske kan det have noget at sige. Det skal jeg ikke kunne sige, og det er formentlig også svært at abstrahere fra det, med så brændende et ønske. Men forstår godt at I vil holde det indenfor egne rækker og man må så håbe at de allernærmeste har så meget gefühle at de godt ved at det vil være upassende at komme med hentydninger i retning af børn.

0

Annonce ♥

Favour bokse!

Så blev jeg færdig med favourboksene.

I allesammen er der en pose vingummi, et stykke tyggegummi, en tandstik, to mandler (chokomandel og chokolakridsmandel) og et hjertebolche, samt en lille hilsen med tak som jeg viste i går. I damernes er der derudover en lille parfume eller cremeprøve med fra yves roches eller fra matas.

attachicon.gif2014-11-12 14.25.53.jpgattachicon.gif2014-11-12 14.26.04.jpgattachicon.gif2014-11-12 14.31.03.jpgattachicon.gif2014-11-13 11.53.49.jpg

Hvor ER de blevet fine søde!!! virkelig!

0

Puha - Det at få et barn er heller ikke noget som er alles ret og når det så sker hvad det forhåbentlig gør, er det 10 gange større end det at blive gift eller noget andet her i livet. Så det er bestemt forståeligt at hjernen har svært ved at koncentrere sig om - kun - bryllup og et eller sted er det heller ikke sundt kun at fokusere på én ting. Det gælder både bryllup, fordi man nemt glemmer at det er noget som er overstået på kun én dag, men det gælder vel også barn/barnløshed. For mange af dem jeg har hørt om (inkl. os selv kan man vel sige) kom det på et tidspunkt hvor man egentlig havde "lagt det lidt fra sig" og måske kan det have noget at sige. Det skal jeg ikke kunne sige, og det er formentlig også svært at abstrahere fra det, med så brændende et ønske. Men forstår godt at I vil holde det indenfor egne rækker og man må så håbe at de allernærmeste har så meget gefühle at de godt ved at det vil være upassende at komme med hentydninger i retning af børn.

Ja jeg tror virkelig også på at.det er langt det sundeste hvis man kan adsprede tankerne lidt, og ikke mindst ikke gå og fokusere alt for meget på noget man ikke kan ændre på alligevel. Nu er eksamenerne så startet igår så det hjælper helt sikkert på det :) Selv brylluppet kommer lige på pause (med 2 uger og 5 dage igen - gisp) ihvertfald for et par dage.

Jeg tror det jeg har frygtet mest ved brylluppet er at der kommer hentydninger om børn i taler eller lignende... Fordi jeg nok vil have svært ved at tackle det. Men har prøvet at arbejde med mig selv og huske at hvis der kommer spørgsmål så er det ho i en god mening.

0

Favour bokse!

Så blev jeg færdig med favourboksene.

I allesammen er der en pose vingummi, et stykke tyggegummi, en tandstik, to mandler (chokomandel og chokolakridsmandel) og et hjertebolche, samt en lille hilsen med tak som jeg viste i går. I damernes er der derudover en lille parfume eller cremeprøve med fra yves roches eller fra matas.

attachicon.gif2014-11-12 14.25.53.jpgattachicon.gif2014-11-12 14.26.04.jpgattachicon.gif2014-11-12 14.31.03.jpgattachicon.gif2014-11-13 11.53.49.jpg

Hvor ER de blevet fine søde!!! virkelig!

Årh! Tak skal du have :) Jeg er virkelig også glad for dem og rigtig glad for at jeg har lavet dem!

0

Annonce ♥

Har lige læst din tråd. Hvor ser det ud til at blive et lækkert bryllup med alle de detaljer. Jeg imponeres :-)

Ej tusind tak skal du have! Jeg synes jo faktisk ikke vi har så mange detaljer, men når jeg så tænker over det så er det stadig en hel masse ting. Og mange af dem har jeg jo ikke engang nået at få skrevet om herinde.

0

Jeg har så mange billeder jeg gerne vil vise jer af vores bordhæfter, pynt osv. Men jeg er så travl og stresset at jeg slet ikke får opdateret herinde, og jeg åbner kun computeren for at printe bryllupsting eller lave eksamensopgave. Her fra min mobil kan jeg dog godt vise et billede af vores bordnumre, det er en passende størrelse træstamme som min svigerfar skåret i skiver, hvorefter vi har tørret dem og så er numrene fra søstrene grene sat fast med et søm og lim ovenpå og det hele er malet med guld spraymaling. Når de er helt tørre skal de have en omgang mere med guld glimmer spray så de bliver rigtig bling bling blikfang på bordene. Det lille hjerte og skiltet med love skal vist stå på buffetbordet eller gavebordet :)

0

Jeg kan ikke se noget billede?

Nej den blev vist ikke uploadet, og jeg har den ikke på computeren endnu. Hmm, øv altså. Må se om jeg kan få uploadet nogle billeder imorgen. Har så mange fine ting jeg ikke har fået billeder af endnu. Vores topfigur og 100 just married balloner f.eks. :wink:

0

Annonce ♥

Milepæl - wuhuu - 14 dage!

Det er jo lige om lidt, vi mangler stadig en del, men de vigtigste ting er heldigvis ved at være på plads. Og så må vi bare håbe på at der er råd til at betale alle regningerne. :biggrin: Ej det skal nok gå, men det er da dyrt med sådan et bryllup, selvom jeg lige akkurat tror vi holder de 30.000 som vi har budgetteret med. Men nu skulle vi jo også lige spare det op 2 mdr hurtigere end vi regnede med i starten :)

Sammen med eksamensopgave osv. så undrer jeg mig godt nok meget over hvad jeg dog skal få tiden til at gå med efter brylluppet. Skal selvfølgelig læse op til eksamenerne i Januar, og måske så småt starte på det der jul som jeg ligesom har skubbet i baggrunden indtil videre, men altså... Så meget tid og så mange tanker :o:)

Kan mærke at jeg rigtigt begynder at glæde mig nu. Især efter at vi snakkede med præsten i forgårs så er det ligesom bare blevet langt mere virkeligt. Det bliver Så fedt at se alle sine ideer folde sig ud i virkeligheden men allermest så bliver det vildt fedt at sige JA til manden i mit liv og fejre vores kærlighed sammen med alle dem vi holder af :loveboard:

0

Ja du må lige dele lidt ud af dine diy :biggrin:

Jeg har det også sådan med efter brylluppet: Hvad så?! Nu er der jo otte måneder til jeg er gift, men alligevel. Hvad så bagefter? Vi vil ikke have børn, så så er der ikke noget at planlægge og se frem til :unsure:

Tillykke med 14 dages milepæl :toot:

0

Øv altså. Har lige fået et afbud til om aftenen. Af en der havde sagt ja. Kan slet ikke forstå det. Skrev til hende i sidste uge at børn selvfølgelig var velkomne til receptionen men at jeg tænkte det nok ikke var aktuelt for hende når hun og deres pasningsmuligheder bor så langt væk.

Så skriver hun hertil aften at hun så vil komme med sin dreng og så køre hjem efter receptionen istedet :(

Det var jo ikke det jeg mente eller havde i tankerne og der er jo en grund til at hun er inviteret hele dagen. Prøvede at skrive at det var vi da skuffede over og at vi jo havde planlagt og tilrettelagt efter at hun kom - men det hjalp ikke. Jeg kan godt se nogle af hendes grunde til at gøre det sådan her, men nøj jeg synes virkelig at der er for sent at komme med et afbud nu. Der er pludselig en del ting jeg skal lave om (og print af 16 nye bordhæfter er jo heller ikke billigt - håber vi har papir nok da den farve ikke er sådan lige at skaffe hjem igen!)

Øv øv øv - har virkelig prøvet at være positiv og ikke-bridezilla hele vejen igennem, men lige nu er jeg godt nok ret skuffet og træt af det!

0