Camilla_krøier

Natmad hvornår?

21 indlæg i dette emne

Vi var ude og snakke med hotellet i dag og så gennemgik vi tidsplan osv, men jeg er mega meget i tvivl om hvad tid vi skal have natmad.... Vi starter med velkomstdrinks kl 18 og går til bords 18:30.... Hvis vi vil holde det indenfor de 8 timer vi har skal der serveres natmad kl 1 (hot dogs) men jeg synes måske det er lige tidligt nok og vi måske burde rykke det til kl 2, på den anden side har mange af vores gæster været oppe kl 5-6 stykker fordi de skulle med færgen kl 7 og så er det også en lang dag.....

Nogen tanker?

Vi skal kun have musik fra playliste og mange af vores gæster er ikke festaber

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har sat vores til kl 2. Vi sætter os også til bords kl 18.30. Grunden til det er blevet kl 2 er, at det er der bandet holder op med at spille, så jeg synes det kunne være en fin afslutning på festen (vi har betalt for stedet til kl 3, men kan købe forlængelse). Tænker ikke festen behøver vare længere end det :)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tænker at vores bliver serveret engang mellem 1-2 , men tror jeg ligesom tager føling med det på dagen. Vi sender jo vores køkkenpersonale hjem, når de har sat kaffe/kage frem, så vi skal selv lige hive natmaden frem.

0

Del dette indlæg

Jeg tror måske at de ældste i selskabet godt kunne finde på at gå i seng efterfølgende netop fordi de har været oppe så tidligt, alle vores gæster skal jo sove på hotellet så der er ingen der skal kører hjem....

Vi har også et mindre opholdsrum til rådighed hvor man kan hører lidt musik, snakke, spille pool, drikke et par øl og sådan som vi har planer om at gå op i når de fleste er gået i seng så det bliver lidt mere hygge.....

0

Del dette indlæg

Jeg tror også at vores gæster begynder at tage hjem efter natmaden, men det gør mig slet slet ikke noget, så kan jeg nemlig selv komme hjem i seng :tunge:

Haha... Her tror jeg også det ender med at A-menneske bruden går i seng når hun er træt og B-menneske gommen lige tager en omgang pool eller 7 mere med drengene....

Jeg kan med garanti ikke sove særlig meget om natten op til fordi jeg spekulere på om der nu er styr på alting og Sune kan sove fra alting og går ud fra at der er styr på alting....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Jeg tror også at vores gæster begynder at tage hjem efter natmaden, men det gør mig slet slet ikke noget, så kan jeg nemlig selv komme hjem i seng :tunge:

Haha... Her tror jeg også det ender med at A-menneske bruden går i seng når hun er træt og B-menneske gommen lige tager en omgang pool eller 7 mere med drengene....

Jeg kan med garanti ikke sove særlig meget om natten op til fordi jeg spekulere på om der nu er styr på alting og Sune kan sove fra alting og går ud fra at der er styr på alting....

Jeg tror heller ikke jeg får sovet særlig meget, sådan plejer det i hvert fald at være op til store begivenheder, ja selv jul og fødselsdage :tunge:

Og så har jeg jo bare ikke ligeså meget overskud og energi som et "normalt" menneske, så jeg holder i hvert fald ikke til næste morgen, det er helt sikkert. Så altså kan jeg ikke klare mere kl. 2, så siger jeg altså tak for i dag, og så går hjem i seng. Men altså nu er det jo også mest familie vi skal have med, mange skal køre hjem, nogle har børn de skal være friske til dagen efter osv osv, så tror slet ikke der er nogen der fester til den lyse morgen. Men det gør mig som sagt slet ikke noget, for jeg kan jo ikke selv klare det, det er også derfor vi har valgt en vielse kl. 15, så dagen ikke bliver alt for lang for mig.

Redigeret af Rikke aka rapanden
0

Del dette indlæg

Jeg regner også med at natmaden bliver mellem kl 1 og kl 2. Regner som mange af de andre med at vi loge tager en føler på det.

Vi skal have bryllupskage kl 23 og bandet vil gerne spille brudevalsen som så bliver ca kl 23:45. Så passer det nemlig med at bandet spiller første sæt fra 00-01, holder en pause og så spiller andet sæt. Der er ikke så mange "unge" mennesker med til vores bryllup, så regner ikke med at der bliver festet til næste morgen. Ikke at festen skal slutte kl 2, men tror de fleste går hjem efter band og natmad. Men nu må vi jo se... :-)

0

Del dette indlæg

Det bedste man kan gøre er at tage stilling på stedet om muligt. Det er meget svært at planlægge hvornår rette tidspunkt er for natmaden. Trækker middagen m.v. ud sådan at brudevalsen først afvikles kl. 24 er kl. 1 lige tidligt nok men er man ude i at brudevalsen måske afvikles allerede kl. 22.30 eller 23 er det noget andet. Jeg har det også selv sådan at natmad nødvendigvis ikke er skrub af mad men den holdning har de desværre ikke på alle feststeder. Særligt ikke de steder hvor der er fast sluttidspunkt på. Ved den sidste bryllupsfest jeg spillede på Skjalm Hvide var det meget enkelt. Der fik de slet ikke natmad .:)

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Det er muligt at rykke det på dagen, vi skal bare give besked mindst en time før så de ikke når at lave en masse pølser klar.... I princippet bestemmer vi jo helt selv hvornår festen slutter det er et spørgsmål om hvad vi vil betale og det er heldigvis også noget vi først behøver tage stilling til på dagen.... Eneste krav er at natmaden skal serveres mindst en time før vi lukker og slukker så alle kan nå at spise det de vil uden at give personalet stress på....

0

Del dette indlæg

Hov tanketorsk. De fik da natmad deroppe. Der kom en pølsevogn .:)

Vedr. det med sluttidspunkt for festen så er det - selvom det formentlig er hollandske forhold - jo meget væsentligt at der er fælles fodslag mellem hvad I forstår ved festens sluttidspunkt og hvad hotellet forstår ved det.

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Vi har lavet en aftale med feststedet om at vi tager stilling til tidspunktet for natmaden under festen. De skal kun bruge knap en halv time til at forberede det, så det kan hurtigt laves, når vi fornemmer der er stemning for det :)

Jeg synes det ville være så ærgerligt, hvis vi f.eks. havde planlagt natmaden til kl. 1, hvis det er der der er allermest gang i festen. Synes nogen gange man oplever til fester, at gassen går lidt af folk, når natmaden kommer på bordet.

0

Del dette indlæg

Det er også korrekt. Selvom brudepar, toastmaster, DJ's whatever gør sit til at fortælle folk at det ikke er skrub af mad men blot et mellemmåltid så vil der altid være optræk til opbrud fra flere efter natmaden og ofte er dem der er tilbage efter natmaden kun hvad jeg plejer at kalde "den hårde kerne". Det er typisk også der hvor man selv får en fornemmelse af at man går fra at spille bredt for alle til mere at agere "jukeboks" for dem der nu engang er tilbage :)

0

Del dette indlæg

Jeg vil som skrevet tro at en del ser natmaden som en afslutning og går i seng derefter og så ser vi hvor mange der er tilbage, om vi skal købe ekstra tid eller trække hen til opholdsrummet med pool, kortspil og terninger som en mere hygge-agtig ting...men igen det kommer jo meget an på ens gæster, vi har ikke så mange som fester på dansegulvet, de er mere "vi sidder og får nogen øl og snakker"....

0

Del dette indlæg

Annonce ♥

Sådan er det faktisk ofte til mange bryllupsfester. Særligt hvis det er stegende hedt udenfor. Og ja der plejer at være gang i den på første sal når man går og pakker ned på Skjalm Hvide.

Jeg synes det er super fedt at der er den mulighed at man kan flytte festen derhen når en større del er gået på eget værelse, på den måde kan folk hygge så lang tid de gider uden at det koster en større formue at have måske 10 mennesker hængende over de sidste par øl....

0

Del dette indlæg

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.

OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.

LOG IND HER

Annonce ♥

Annoncer