MandogKone

Brudevalsen - Afsindigt tempo?

8 posts in this topic

Hej Allesammen

Min kæreste og jeg skal giftes d. 6. september og har i nogen tid prøvet at øve brudevalsen.

Men men men... Vi har ikke noget orkester til brylluppet og har nu brugt lang tid på at finde

en version af brudevalsen som ikke spilles i normalt tempo. Når vi har kigget på brudevals

fra bl.a. Frederik og Mary's bryllup er takten nogenlunde en fjerdedel af original melodien.

Er der nogen af jer dejlige mennesker der ligger inde med en version af brudevalsen i langsomt tempo?

Vi har forsøgt os med diverse computer-programmer til at sænke tempoet på original-melodien.

Men det resulterer bare i at alle tonerne bliver "trukket" ud og det lyder ret... ikke pænt...

Håber nogen af jer har erfaringer eller ideer til hvad vi kan gøre så vi ikke kommer til at

spæne rundt til et af aftenens højdepunkter.

Mange sommerhilsner

Mand og Kone

0

Annonce ♥

I kunne prøve at tage fat i den klassiske udgave af brudevalsen. Den er der mange som vælger i dag fordi de godt vil have en mere langsom udgave. Andre som det brudepar jeg var ude ved i går ønsker den almindelige udgave hvor vi så "bare" sænker hastigheden.

0

I kunne prøve at tage fat i den klassiske udgave af brudevalsen. Den er der mange som vælger i dag fordi de godt vil have en mere langsom udgave. Andre som det brudepar jeg var ude ved i går ønsker den almindelige udgave hvor vi så "bare" sænker hastigheden.

Når jeg søger på klassisk brudevals, så fremkommer den hurtige almindelige stadigvæk.. men jeg kan tydeligt mærke at jeg bedre kan følge med til Mary og Frederiks - jeg har altså også svært ved at nå at flytte fødderne hurtigt nok, selvom jeg tidligere har gået til dans i mange år.. kan du skrive lidt mere om hvordan jeg finder den du skriver om Bent? :)

0

Har du prøvet at være inde under planlægningsværktøjer her på siden? Der ligger en klassisk version i hvert fald. Ved ikke om det er den i leder efter, men der ligger i hvert fald en derinde.

0

Annonce ♥

Så skal jeg lige ind og hente den præcise titel m.v. når jeg skal ind og opdatere musik her senere på ugen, men den er hentet på Itunes.

0

Så skal jeg lige ind og hente den præcise titel m.v. når jeg skal ind og opdatere musik her senere på ugen, men den er hentet på Itunes.

Det må du meget gerne :)

0

Du kan hente app'en Djay2 i app-store og afspille brudevalsen her. I kan selv skrue på tempoet og på den måde helt selv styre, hvor stærkt det skal gå. Vi har selv sat skruet 6% ned fra den oprindelige version.

Go' fornøjelse!

0

Den jeg tænker på er Brudevals "et folkesagn" med det Kongelige Kapel.

Nu kender jeg ikke den app der henvises til hvor man kan ændre hastigheden men det typiske med sådanne programmer og de billigere afspillere med hastighedskontrol er at klangen også ændres. Dvs. stemmer og toner får en anden klang. De afspillere jeg selv bruger som er standard indenfor faget har såkaldt mastertempo hvilket betyder at klagen ikke ændres når hastigheden ændres. Det er så næppe hørbart hvis vi taler 0-6 % og slet ikke når musikken spiller og folk har deres fokus på parret.

0

Annonce ♥