Rodschou

hvad skal gæsterne lave når i for taget billeder?

25 indlæg i dette emne

nu er der under 14 dage til vores store dag,

men har stadig ikke fundet ud af om der skal være til underholdning til gæsterne, imens vi for taget billeder.

vi skal ikke holde receptionen så alle gæsterne kører fra kirken og ud til forsamlingshuset hvor festen skal holdes, men hvad skal de lave?

hvad skal jeres gæster lave imens i for taget billeder?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hos os er der stillet frem med velkomstdrinks, snacks og lidt frugt. Så laver jeg en ramme i træ og hønsenet og laber er hjerte af servietter og så skal min kommende svigerfar tage parbilleder.

Udover det vil gæstebogen være sat frem og jeg laver nok også en lille konkurence med tip en 13'ner om brudeparret. Udover det kan de vel selv underholde sig imens.

De bryllupper jeg har været til har der ikke været andet en drikkevarer og lette snacks og der har der ofte været en periode på 3 timer fra man ankom til forretten blev serveret. Så ifht det sys jeg vi laver meget de kan underholde sig med :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores gæster skal checke ind på hotellet, evt skifte tøj og ellers bare slappe af et par timer (vi holder reception lige efter vielsen og får taget billeder efterfølgende)

Hvis vi skulle være i et forsamlingshus med grønne områder ville jeg ligge forskellige havespil og lign, lidt øl og vand og evt lidt snacks

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi skal vies kl. 13 og er nok færdige i kirken omkring kl. 14, hvor der vil være lykkeønskninger fra gæsterne og hvor vi skal have taget bryllupsbilleder. Til gæsterne er der lidt kørsel fra kirken til feststedet, så er der reception fra kl. 15, hvor vi regner med at ankomme kort tid efter. Når gæsterne ankommer til feststedet sørger vi for at der er lidt godt at drikke og vi sætter gæstebog frem. Vi regner også med at gæsterne kan underholde sig selv. Når vi så ankommer bliver der serveret bryllupskage.

Der er så 3 timer fra reception og til selve festen kl. 18, men vi har ikke tænkt på noget underholdning, vi regner med at folk kan underholde sig selv og snakke sammen mv. og så går vi rundt og mingler og får snakket med de forskellige gæster. Vi regner med 30 til receptionen og 26 til selve brylluppet. Jeg snakker så med min onkel om at han kan gå rundt og tage parbilleder af gæsterne til receptionen. De fleste af gæsterne kender også hinanden lidt på kryds og tværs.

For os skal det bare være en hyggelig og afslappet stemning, så vi har ikke planlagt at der skal ske en helt masse.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vores gæster får velkomstdrink, og så vil der være kaffe/te, sodavand/øl, og slikbuffet :) Vi holder heller ikke reception, men gæsterne køre fra kirken herud til festlokalet. Og vi smutter bare lige ned bag lokalet og får taget lidt billeder, og så smutter vi op til gæsterne igen :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her to uger før får I næppe ændret i tidsplanen, men hvis I friske og spontane vil jeg fortælle at vi bliver fotograferet inden vielsen. Så undgår vi nemlig at vores gæster sættes i vacuum. Det synes jeg selv er god stil :) Jeg har kun været til bryllupper hvor gæsterne er blevet sat til at vente, og det var ærlig talt kedeligt, også selvom der var noget at drikke og vejret var godt. Men der var heller ingen havespil, så det synes jeg er en rigtig god idé.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her to uger før får I næppe ændret i tidsplanen, men hvis I friske og spontane vil jeg fortælle at vi bliver fotograferet inden vielsen. Så undgår vi nemlig at vores gæster sættes i vacuum. Det synes jeg selv er god stil :) Jeg har kun været til bryllupper hvor gæsterne er blevet sat til at vente, og det var ærlig talt kedeligt, også selvom der var noget at drikke og vejret var godt. Men der var heller ingen havespil, så det synes jeg er en rigtig god idé.

Men så ser gommen jo en før vielsen, hvilket for mange er vigtigt at han ikke gør. Ellers en meget smart ide.

Så længe det ikke tager for lang tid at få taget billeder, og gæsterne får lidt snacks og drikke, så er jeg ret sikker på at de ikke keder sig. Det har jeg da i hvert fald ikke gjort til de bryllupper jeg har været til, så snakker man jo bare med de andre gæster, pudre næsen osv :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vores gæster kedede sig på ingen måde! Her var velkomstdrinks, sodavand, øl og så var det muligt at lave sig en sanwich :) Nu holdt vi festen på en stor grund, så folk havde mulighed for at sætte sig under forskellige parasoller som stod rundt omkring - der sad de jo så bare og hyggede sammen <3

Vi havde også en fotovæg som var blevet brugt meget flittigt :)

Tilføjet: Hos os var der heller ikke reception, men folk tog til stedet bagefter alligevel. Har hørt at enkelte som ikke gjorde, fik afvide at festen var startet og de bare kunne komme :lol:

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her to uger før får I næppe ændret i tidsplanen, men hvis I friske og spontane vil jeg fortælle at vi bliver fotograferet inden vielsen. Så undgår vi nemlig at vores gæster sættes i vacuum. Det synes jeg selv er god stil :) Jeg har kun været til bryllupper hvor gæsterne er blevet sat til at vente, og det var ærlig talt kedeligt, også selvom der var noget at drikke og vejret var godt. Men der var heller ingen havespil, så det synes jeg er en rigtig god idé.

Men så ser gommen jo en før vielsen, hvilket for mange er vigtigt at han ikke gør. Ellers en meget smart ide.

Nu har vi boet sammen i flere år og været kærester længere, så det er næppe nogen overraskelse :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Her to uger før får I næppe ændret i tidsplanen, men hvis I friske og spontane vil jeg fortælle at vi bliver fotograferet inden vielsen. Så undgår vi nemlig at vores gæster sættes i vacuum. Det synes jeg selv er god stil :) Jeg har kun været til bryllupper hvor gæsterne er blevet sat til at vente, og det var ærlig talt kedeligt, også selvom der var noget at drikke og vejret var godt. Men der var heller ingen havespil, så det synes jeg er en rigtig god idé.

Men så ser gommen jo en før vielsen, hvilket for mange er vigtigt at han ikke gør. Ellers en meget smart ide.

Nu har vi boet sammen i flere år og været kærester længere, så det er næppe nogen overraskelse :wink:

Mente i forhold til kjolen :) Vi sover skam også sammen natten før, men kjolen vil jeg først have at han ser, når jeg træder ind i kirken , og sådan tror jeg at mange har det. Som sagt er man ligeglad, så er det da et super forslag.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

I USA er det blevet ret populært at lave "first look"-billeder inden vielsen - altså det øjeblik hvor gommen ser bruden i kjolen første gang. Det er virkelig nogle meget fine og rørende billeder, der kommer ud af det, og det gør parbillederne lidt mere intime og personlige at se på. Men for mit eget vedkommende ville jeg nok ikke kunne undvære at se ham deroppe for enden af gulvet :)

Ellers vil jeg bare sige, at det er en god ide at udpege en ansvarlig for receptionen, så folk ved hvad der skal ske og ikke ske. Har hørt om nogle bryllupper, hvor der var sat mad og drikke frem mens brudeparret var ude og få taget billeder, men gæsterne var usikre på om de måtte begynde før brudeparret ankom, så der blev ikke taget noget. Ligeledes med billeder, der skal være en til at opfordre folk til at gå ud og få taget par- eller gruppebilleder.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det er en god ide at toastmasteren eller en anden tager hånd om den situation men ellers vil jeg ligesom de øvrige sige at det ikke var noget jeg ville bekymre mig om. jeg ser jo typisk folk når de ankommer til feststedet fordi det er der hvor jeg går og stiller op og folk mingler, hygger sig etc. og det virker bestemt ikke som at de keder sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

De voksen kommer til at underholde dem selv med kaffe, the, øl, sodavand og frisk frugt.

og har så fundet på lidt underholdning til de 2 børn på 7 som er med, min far laver ballon dyr/hatte eller hvad de gerne vil har,(han er super go til det :cheerleader3: )

der ud over sætter vi balloner op ud på en træ væg, som de så kan prøve og ramme med dat pile hvor jeg kommer små poser slik i..

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi holder reception efter vielsen, så det er dér, vores gæster befinder sig om eftermiddagen. Vi vil så gerne selv være med til starten af receptionen, og blandt andet skære kage ud, så vi får først taget billeder sidst på eftermiddagen.

Min mormor bor 30 meter fra feststedet, og vi får billederne taget i hendes have, så vi stikker lige af en halv time før receptionen slutter og får taget nogle billeder. Imens fortsætter gæsterne formodentlig med at drikke bobler/kaffe og hygge sig. ()()

Gruppebilleder får vi taget i forsamlingshuset lige inden middagen.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har reception efter kirken fra 14 - 17, men forventer at vores gæster kører til middagsstedet, hvor mange også overnatter ca. kl. 16.45. De kan checke ind fra kl. 15.00, så det kan de også vælge at gøre. Vi har receptionsbuffet og skærer kagen for, inden vi smutter afsted til fotograferingen kl. 16.00 og jeg forventer blot at folk snakker og de kender hinanden på kryds og tværs, så det er jeg ikke bekymret for :bunny_4:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

:biggrin:Vi skal vies kl. 15, så er vel senest færdige kl. 16, så tager vi gruppebillede med alle (har to par med et tidligt født barn og et sensitivt adoptivbarn, så de smutter måske allerede inden vi er tilbage fra billeder :( Herefter er der bruchetta, frugt og bobler og vi stiller kubb, kroket, petanque, stangtennis og lignende frem på forhånd, da det er udendørs, børnevenlig og afslappet vielse/fest. Tror slet ikke de får tid til spil, da flere venner allerede snakker om polaoidkameraet, og vores venner og familier kender hinanden på kryds og tværs, så de mingler nok bare :biggrin:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skal vies det samme sted som vi holder både reception og fest. Vi starter med at skære bryllupskage efter vielsen, så folk kan hygge sig med den. Derudover vil der være cupcakes, tærter, frugt, snacks, bobler, øl, vand, sodavand i lange baner.

Mens vi er ude og få taget billeder vil der være photo booth, slå-søm-i-træ, have-hygge-spil, tip 13 om brudeparret, skattejagt for børnene - så tænker de nok kan få tiden til at gå :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi kører fra kirken og direkte til feststedet, og der skærer vi kagen for. En halv time eller 20 min. efter kører vi ud og bliver fotograferet, så gæsterne har mulighed for at hygge sig med vores Photobooth, kage og kaffe. De har også mulighed for at checke ind på overnatningssteder i nærheden, som mange gæster har arrangeret (gæsterne skal køre 1 time og 10 min. fra kirken til feststedet).

Har også overvejet at de kan spille vikingespil på en nærliggende græsplæne, hvis det er godt vejr og ellers så kan de jo mingle! Vi bliver nemlig 84 i alt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Altså til de få bryllupper hvor jeg har deltaget har vi efter vielse først kørt hjem til brudeparret for at "pynte huset lidt" ( der er de så på vej mod fotografering).

Herefter er vi så kørt til feststedet og fået en velkomstdrink evt bryllupskage, småkager eller frugt ( reception om I vil) - dog kun med de samme deltagere hele dagen. Og så har folk bare snakket og hygget til brudeparret kom og skar bryllupskage for :) og ellers vente til man ska til bords.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså til de få bryllupper hvor jeg har deltaget har vi efter vielse først kørt hjem til brudeparret for at "pynte huset lidt" ( der er de så på vej mod fotografering).

Puh, du siger noget. Vi har heldigvis konfiskeret alle ekstra nøgler, så ingen har adgang.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg tænker lidt, at der ikke er nogen grund til at "overbeskæftige" gæsterne. Tænker de skal have en chance for at slappe af/skifte tøj eller hvad de nu har lyst til at lave. Personligt ville jeg være glad for sådan et lille pusterum. Faktisk er jeg lidt ked af, at vores ikke er blevet længere end en time.

De fleste mennesker er jo heldigvis intelligente nok til at kunne beskæftige sig selv. Vi skal fx holde vores bryllup i naturskønne omgivelser, hvor jeg kunne forestille mig, at folk kunne finde på at gå en lille tur.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså til de få bryllupper hvor jeg har deltaget har vi efter vielse først kørt hjem til brudeparret for at "pynte huset lidt" ( der er de så på vej mod fotografering).

Puh, du siger noget. Vi har heldigvis konfiskeret alle ekstra nøgler, så ingen har adgang.

Der er løsninger på alt siger jeg bare 😉

Vi har engang haft en glarmester til at ta et vindue ud og sætte det i igen 😀

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Med hensyn til pynt af hus, så regner jeg med, at venner/familie ikke laver noget vildt. De ved stort set alle hvor ekstranøglen hænger, og jeg ved bare, at de ikke gør noget vanvittigt som at så karse i sengen eller ødelægge noget... Nok bare lidt fis og ballade, ville næsten blive skuffet, hvis de ikke gjorde noget. Jeg tager op i hytten fredag formiddag, og Kim sover hos mine forældre natten før, så de får god tid til det, hvis det er det de vil :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer