rikke_n

Skifte plads?

5 indlæg i dette emne

Nu har jeg efterhånden læst mange gange at brudeparret vælger at flytte rundt fra bord til bord... Men hvordan kringler man lige den?

Hvis man nu f.eks. har 8 runde borde til 8 pers., så skal der sidde 6 pers. ved hvert bord så der er plads til 2 ekstra?

Hvornår flytter man? Mellem hver ret eller? Så når man jo ikke at sidde ved alle 8 borde...

Og skal man slæbe rundt på tallerken, 3 vinglas og et vandglas hver gang man flytter?

Jeg må indrømme at jeg har rigtig svært ved at se hvordan det kan lade sig gøre, så kom gerne med en forklaring så jeg kan blive klogere :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt blive noget rod og forvirrende men det er til at have med at gøre hvis man nøjes med at flytte mellem hver ret. Selvom man kun sidder ved enkelte borde er det jo ikke sådan at man ikke taler med dem ved de andre borde. Jeg har én gang oplevet at et brudepar flyttede rundt til alle borde undervejs men det var også rigtig smart lavet. De havde lavet en bordopstilling som en stjerne og brudeparret havde så et lille endebord og sad inderst i stjernen hvor bordenderne var holdt fri så brudeparrets endebord lige kunne stødes op til de enkelte borde. Det fungerede perfekt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi gjorde det og var rigtig glade for den beslutning.

Vi havde på forhånd informeret 2 par om at vi ville komme og bytte plads med dem efter henholdsvis for- og hovedret. Da vi sagde velkommen osv. fortalte vi så resten af selskabet om vores plan og det gik fuldstændig glat. Gæsterne var lynhurtige til lige at flytte glassene med rundt også for os.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi flytter rundt med et endebord.

Valgte netop runde borde fra fordi vi synes det blev for bøvlet. Felixias metode lyder dog smart så der ikke er nogle tomme pladser ( jeg ville synes det var ærgeligt at der skulle være 2 tomme pladser ved flere borde).

Vi har valgt at nå rundt til fire borde ( skal have 4 retter) og håber ikke der er nogle sure miner fra de gæster ved de 8 borde som vi ikke når rundt til ( det er min mor bekymret for).

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Det kan godt blive noget rod og forvirrende men det er til at have med at gøre hvis man nøjes med at flytte mellem hver ret. Selvom man kun sidder ved enkelte borde er det jo ikke sådan at man ikke taler med dem ved de andre borde. Jeg har én gang oplevet at et brudepar flyttede rundt til alle borde undervejs men det var også rigtig smart lavet. De havde lavet en bordopstilling som en stjerne og brudeparret havde så et lille endebord og sad inderst i stjernen hvor bordenderne var holdt fri så brudeparrets endebord lige kunne stødes op til de enkelte borde. Det fungerede perfekt.

Det lyder rigtig smart, måske vi skulle overveje det :) Og det giver også bedre mulighed for at snakke med alle - det er bare mere om de har lange borde og om der er plads til det...

Rigtig smart måde at gøre det på Felixia :) Jeg må se hvad jeg kan få gennemtrumfet herhjemme :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer