Loony

Kan man være bekendt kun at ønske sig penge?

29 indlæg i dette emne

Kære zilla'er

Hvad synes I om ovenstående spørgsmål, kan man være det bekendt?

Min kommende H2B og jeg har ikke de helt store materielle ønsker når det kommer til bryllupsgaver. Vi er begge to stadig på su, men sparer op til et bryllup med en pakkeløsning (kan til tider være svært!), da vi gerne vil skåne os selv og vores familier for en masse arbejde og stress omkring et kommende bryllup. Vi har valgt at spare på udgifter i form af nyt tøj (regner selv med at købe brugt brudekjole) mm. Vi bor i en lejlighed på knap 48 m2, og synes snart ikke at vi kan have mere i den :-)

Vi har nok ikke det helt store budget til en efterfølgende bryllupsrejse, men tænker at det kan lade sig at gøre, hvis vi får pengegaver som tilskud til at få en bryllupsrejse. Jeg kan bare ikke helt afgøre med mig selv, om det er uhøfligt? Og om hvordan man evt kan gøre det på en pæn made? Synes også bare at det er lidt ærgeligt hvis vi får en masse blomster, vaser, sengetøj, bestik mm. som vi i princippet ikke har brug for. Hmm... lidt af et dilemma.

Hvad synes I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os primært penge til bryllupsrejse, vi har boet sammen i 7 år så vi mangler ikke tallerkner eller glas.... Folk bliver ved med at spørge om vi ikke ønsker os noget andet (smadder irriterende i øvrigt når vores ønske står i indbydelsen) så har fundet nogen håndklæder og et par sengetøj som et alternativ, men pointeret at vi altså ikke ønsker os ting (H2B har direkte forbudt tallerkner og køkkenmaskinen fordi han ikke gider at have 27 tallerkner som minde om vores bryllup....

Så ja man kan sagtens tillade sig det, men bliv ikke overrasket hvis nogen alligevel insistere på en ønskeseddel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi har sørget for at ønske os meget få ting, da vi primært ønsker og håber at få penge, som vi kan tage med os på bryllupsrejsen. Men da der altid vil være nogen, som insisterer på, at købe ting, så har vi sørget for at der er lidt forskelligt at vælge imellem i forskellige prisklasser :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

vi ønsker også også primært penge, netop som Camilla skriver, når man har været sammen i flere år, så har man stort set det hele...men vi har tænkt os at skrive det som tilskud til bryllupsrejse og ny seng, samt ønsker vi os weekendophold på kro, spa mv...

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hvis det er som tilskud til bryllupsrejse, ville jeg ikke som gæst synes, at det var mærkeligt eller upassende.

Hvis det bare var penge generelt, ville jeg synes, at det var lidt tamt.

Så ja - synes godt I kan være bekendt at ønske jer penge, jeg ville bare sørge for at få formuleret, at det er tilskud til bryllupsrejsen, som I ønsker jer.

Held og lykke med det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Enig med Ki. Ønskede brudeparret, til et bryllup jeg var inviteret til, penge (uspecificeret) ville jeg nærmest føle at jeg betalte for festen. Jeg ville dog ikke have noget imod at glæde brudeparret med et tilskud til bryllupsrejsen - det er da en rigtig god gave, som gæsterne samlet kan give :)

Vi ønsker os også penge til bryllupsrejsen. Vi er dog bevidste om at nogen kan være beklemte ved at give penge - uanset om det er som tilskud til bryllupsrejse. Vi kan også forstå, at nogle i familien ikke vil give penge, og derfor efterspørger en ønskeseddel. Så må man jo igang med at finde på ting og det er helt fint :) Vi vil også gerne have et par ting, hvor vi kan sige "den er fra vores bryllup"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det er meget upassende :unsure: Hvis der var flere ting at vælge imellem kunne jeg sagtens finde på at give penge, men står der kun penge (eller kun én ting for den sags skyld), så mister jeg lysten til at give noget overhovedet. Jeg elsker udvælgelsesprocessen og tanken der ligger bag en gave. Tager man det fra mig, så forsvinder 97 % af glæden ved at give.

For os var det meget vigtigt at der stod forskellige gaver, samt et punkt hvor der stod at folk altså også godt måtte være kreative - på den måde får man også de personlige gaver :)

Når vi så også skrev penge, så stod til penge til bryllupsrejse, penge til møbel, osv

Hvad med at ønske jer oplevelser? Det gjorde vi og vi glæder os over at skulle alle mulige ting her vores første år som mand og kone :)

Redigeret af Rose90
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Folk må jo altid gerne selv finde på noget, men hvorfor skulle vi skrive 120 ting på ønskesedlen som bare ville ende i hjørnet af en eller anden skuffe.... Det er da alt andet en kreativt....

Så kan man jo bare skrive penge og hvad folk ellers kan finde på

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det kommer an på hvordan man skriver det.... Vi har skrevet:

At rejse er at leve så derfor ønsker vi os allermest tilskud til et fantastisk rejseminde

Det er godt formuleret :) Den ville vi også læse som at vi godt måtte finde på noget andet ^^ Men det er jo så også bare os der er lidt gaveskøre :P :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes det kommer an på hvordan man skriver det.... Vi har skrevet:

At rejse er at leve så derfor ønsker vi os allermest tilskud til et fantastisk rejseminde

Det er godt formuleret :) Den ville vi også læse som at vi godt måtte finde på noget andet ^^ Men det er jo så også bare os der er lidt gaveskøre :P :)

Lige præcis, så synes jeg ikke man har lukket helt af for noget andet men samtidig fået formuleret hvad vi helst vil have... Når man når en vis alder så har man jo rigtig mange ting og selvom jeg sikkert godt kunne finde en køkkenting eller to så gider Sune ikke at have sådan noget og det er jo et fælles bryllup så derfor ingen praktisk ønskeseddel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tusind tak for alle svar!

Dejligt med alle de forskellige tanker I har. Det giver en lettelse at høre, at nogle af jer andre også har de samme tanker.

Jeg må indrømme, at jeg ikke selv tænker så meget over det, hvis andre ønsker sig penge til bryllup. Jeg beslutter mig for, hvilket beløb jeg vil give for - om de så skal bruges på noget brudeparret ønsker sig, eller gives kontant gør ingen forskel for mig, så længe det er ønsket. Vi ved dog, at det ikke er alle der tænker sådan. Desuden har vi ikke lyst til at gøre vores gæster utilpasse, vi ved jo selv hvordan det er, ikke at have det største rådighedsbeløb, så folk skal ikke føle sig presset til at give et bestemt beløb. Sagen er bare den, at vi elsker at opleve. Det kunne være rigtig dejligt året efter brylluppet, at kunne tage fotoalbummet frem og glæde sig over den oplevelse vores kære gæster har givet os!

Håber at det er okay at vi låner den fine formulering I har brugt Camilla_krøier :) Og så kan jeg forstå, at vi alligevel skal finde et par ønsker :tunge:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tusind tak for alle svar!

Dejligt med alle de forskellige tanker I har. Det giver en lettelse at høre, at nogle af jer andre også har de samme tanker.

Jeg må indrømme, at jeg ikke selv tænker så meget over det, hvis andre ønsker sig penge til bryllup. Jeg beslutter mig for, hvilket beløb jeg vil give for - om de så skal bruges på noget brudeparret ønsker sig, eller gives kontant gør ingen forskel for mig, så længe det er ønsket. Vi ved dog, at det ikke er alle der tænker sådan. Desuden har vi ikke lyst til at gøre vores gæster utilpasse, vi ved jo selv hvordan det er, ikke at have det største rådighedsbeløb, så folk skal ikke føle sig presset til at give et bestemt beløb. Sagen er bare den, at vi elsker at opleve. Det kunne være rigtig dejligt året efter brylluppet, at kunne tage fotoalbummet frem og glæde sig over den oplevelse vores kære gæster har givet os!

Håber at det er okay at vi låner den fine formulering I har brugt Camilla_krøier :) Og så kan jeg forstå, at vi alligevel skal finde et par ønsker :tunge:

Du låner bare.....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg er enig med alle de andre!

Vi ønsker os også penge, og så har vi skrevet hvad det er vi ønsker os (som er for dyrt) f.eks. ønsker vi os nogle dyre spisebordsstole, men det er sådan lidt lamt bare at give en eller to spisebordsstole i gave :oops: For vi vil jo først have dem når vi kan købe et helt sæt, så får vi kun to, og ingen penge til de sidste 4, så vil vi jo ikke have brug for de første to, før vi selv har sparet op.

Vi ønsker os også f.eks. gavekort til Ikea, gavekort til havecenter osv.

Jeg bryder mig ikke selv om at give penge gaver, men f.eks. med et tilskud til en bryllupsrejse synes jeg det er fint, og f.eks. ville jeg, som gæst f.eks. pakke det sjovt ind, måske købe et badehåndklæde der havde påsyet parrets navne, og skrive et lille brev om, at tilskuddet er til deres bryllupsrejse, til et varmt sted.. Er det måske mere hiker typerne kunne man indgravere en lommelærke, eller et eller andet, og give sammen med pengetilskuddet. Det er forholdsvis billige ting, som så pepper gaven lidt op, selvom det bare er penge.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Vi skrev, at vi ønskede os brændende en bryllupsrejse til Thailand, og hvis man havde lyst til at være med, skulle man kontakte vores gavekoordinator. Vi lavede alligevel en lille ønskeseddel ved siden af. 3/4 af alle gæster gav penge til rejsen, som min søster havde lavet sådan en stor check, lissom dem man vinder på tv, hvor alle givernes navne stod på 😊

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Vi ønsker os altså også kun penge. Som tilskud til bryllupsrejse. Vi har jo alt. Og er på ingen måde interesseret i at få nye tallerkner eller andet, bare fordi der er nogen, der ikke vil give penge! Det er da vores bryllup og vi må vel ønske os det, vi synes, vi har brug for?

Vi er selvfølgelig forberedt på at visse personer kommer med gaver, vi IKKE har ønsket, for det gør de HELT BEVIDST hver eneste gang vi holder noget. Om det er vores eller vores søns fødselsdag eller jul, så køber de partout alt andet end lige det, der står på ønskesedlen. Jeg ved også godt, en ønskeseddel ikke er en bestillingsseddel. Men her hos os har vi så lidt penge, at det vi ønsker os er noget vi HAR BRUG FOR, men måske ikke selv lige har råd til at købe. Derfor er vi virkelig trætte af at få alt muligt ragelse, vi ikke kan bruge og som selvfølgelig heller ikke kan byttes! Aj, undskyld mit sure opstød... Det var ikke meningen.

Jeg er bare godt og grundigt ked af, at folks ønsker ikke bliver respekteret, og man selv synes, man er bedre til selv at finde på noget "kreativt", som folk i virkeligheden slet ikke har brug for eller ønsket sig.

Men igen må jeg jo nok også erkende at det kommer an på, hvem der gør det og hvor gode de er til at ramme det, modtageren kan lide. Puha, det er virkelig svært. Men vi ønsker os i hvert fald stadig det, vi helt selv synes, vi har brug for, og så tager vi den derfra. :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig, at det er lidt upassende at ønske sig penge, for så kunne man lige så godt have sparet lidt på festen-agtigt. Men jeg kan godt forstå idéen om at ønske sig penge til et eller andet særligt, som fx en bryllupsrejse. Men man bør forsøge at have et alternativ til dem, som er imod pengegaver. Netop for at undgå mærkelige gaver eller noget, som man har i forvejen. Til vores bryllup har vi blandt andet ønsket os gavekort til IKEA til nye skabe. Men vi har også ønsket os oplevelser og overraskelser for at give plads til dem, som hader ønskelister :)

Mine naboer har lige inviteret til bryllup og deres eneste ønske er penge til bryllupsrejse. Så vi har tænkt os at give dem et tilskud til det, og så tilbyde at passe deres katte mens de er afsted for at gøre gaven lidt personlig. Jeg synes dog, at det er svært at beslutte, hvilket beløb man skal give, fordi jeg normalt bare betaler det som gaven jeg har tiltænkt dem koster.

Jeg kan godt lide Camillas formulering - den passer lige ind i min ånd. At ønske sig noget specifikt, men der er stadigvæk en åbning.

Dog vil jeg lige tilføje, at min nabo synes, at hun havde fået verdens bedste idé ved at sende hendes kontonr ud til folk på Facebook, for så kunne de jo også bare indbetale pengene direkte og så skulle de ikk have problemer med kontanter til brylluppet. Ja det er praktisk, men ikke særlig elegant synes jeg. Så føler jeg ikke rigtig, at jeg giver en gave, men bare at jeg betaler en regning på netbank som jeg plejer og bare skal give et tomt kort til dem på dagen. Hvad synes I?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig, at det er lidt upassende at ønske sig penge, for så kunne man lige så godt have sparet lidt på festen-agtigt. Men jeg kan godt forstå idéen om at ønske sig penge til et eller andet særligt, som fx en bryllupsrejse. Men man bør forsøge at have et alternativ til dem, som er imod pengegaver. Netop for at undgå mærkelige gaver eller noget, som man har i forvejen. Til vores bryllup har vi blandt andet ønsket os gavekort til IKEA til nye skabe. Men vi har også ønsket os oplevelser og overraskelser for at give plads til dem, som hader ønskelister :)

Mine naboer har lige inviteret til bryllup og deres eneste ønske er penge til bryllupsrejse. Så vi har tænkt os at give dem et tilskud til det, og så tilbyde at passe deres katte mens de er afsted for at gøre gaven lidt personlig. Jeg synes dog, at det er svært at beslutte, hvilket beløb man skal give, fordi jeg normalt bare betaler det som gaven jeg har tiltænkt dem koster.

Jeg kan godt lide Camillas formulering - den passer lige ind i min ånd. At ønske sig noget specifikt, men der er stadigvæk en åbning.

Dog vil jeg lige tilføje, at min nabo synes, at hun havde fået verdens bedste idé ved at sende hendes kontonr ud til folk på Facebook, for så kunne de jo også bare indbetale pengene direkte og så skulle de ikk have problemer med kontanter til brylluppet. Ja det er praktisk, men ikke særlig elegant synes jeg. Så føler jeg ikke rigtig, at jeg giver en gave, men bare at jeg betaler en regning på netbank som jeg plejer og bare skal give et tomt kort til dem på dagen. Hvad synes I?

Det syntes jeg dælme er fesent, så virker det jo netop som om at gæsterne betaler for festen. Jeg ville i hvert fald aldrig give en pengegave på den måde.

Vi ønsker og også tilskud til bryllupsrejse, men derudover ønsker vi os også ting . Selvom vi har boet sammen i 6 år, er der masser af ting vi gerne vil have, f.eks nye spisebordstole, le cruset gryder , nye lamper osv. Og da vi begge er syge, og dermed er på pension og ledighedsydelse ( ledig fleksjober) , så er det en super mulighed for os for at få noget af det vi ønsker os, uden at skulle spare op i 5 år, før vi har fået det hele :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg synes egentlig, at det er lidt upassende at ønske sig penge, for så kunne man lige så godt have sparet lidt på festen-agtigt. Men jeg kan godt forstå idéen om at ønske sig penge til et eller andet særligt, som fx en bryllupsrejse. Men man bør forsøge at have et alternativ til dem, som er imod pengegaver. Netop for at undgå mærkelige gaver eller noget, som man har i forvejen. Til vores bryllup har vi blandt andet ønsket os gavekort til IKEA til nye skabe. Men vi har også ønsket os oplevelser og overraskelser for at give plads til dem, som hader ønskelister :)

Mine naboer har lige inviteret til bryllup og deres eneste ønske er penge til bryllupsrejse. Så vi har tænkt os at give dem et tilskud til det, og så tilbyde at passe deres katte mens de er afsted for at gøre gaven lidt personlig. Jeg synes dog, at det er svært at beslutte, hvilket beløb man skal give, fordi jeg normalt bare betaler det som gaven jeg har tiltænkt dem koster.

Jeg kan godt lide Camillas formulering - den passer lige ind i min ånd. At ønske sig noget specifikt, men der er stadigvæk en åbning.

Dog vil jeg lige tilføje, at min nabo synes, at hun havde fået verdens bedste idé ved at sende hendes kontonr ud til folk på Facebook, for så kunne de jo også bare indbetale pengene direkte og så skulle de ikk have problemer med kontanter til brylluppet. Ja det er praktisk, men ikke særlig elegant synes jeg. Så føler jeg ikke rigtig, at jeg giver en gave, men bare at jeg betaler en regning på netbank som jeg plejer og bare skal give et tomt kort til dem på dagen. Hvad synes I?

Ja okay det er sgu fesent, en ting var hvis det var en gavekoordinator der samlede sammen og så købte et rejsegavekort (hvis man har bestemt sig for selskab) men at det er værtsparrets egen konto er lidt sært....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg synes egentlig, at det er lidt upassende at ønske sig penge, for så kunne man lige så godt have sparet lidt på festen-agtigt. Men jeg kan godt forstå idéen om at ønske sig penge til et eller andet særligt, som fx en bryllupsrejse. Men man bør forsøge at have et alternativ til dem, som er imod pengegaver. Netop for at undgå mærkelige gaver eller noget, som man har i forvejen. Til vores bryllup har vi blandt andet ønsket os gavekort til IKEA til nye skabe. Men vi har også ønsket os oplevelser og overraskelser for at give plads til dem, som hader ønskelister :)

Mine naboer har lige inviteret til bryllup og deres eneste ønske er penge til bryllupsrejse. Så vi har tænkt os at give dem et tilskud til det, og så tilbyde at passe deres katte mens de er afsted for at gøre gaven lidt personlig. Jeg synes dog, at det er svært at beslutte, hvilket beløb man skal give, fordi jeg normalt bare betaler det som gaven jeg har tiltænkt dem koster.

Jeg kan godt lide Camillas formulering - den passer lige ind i min ånd. At ønske sig noget specifikt, men der er stadigvæk en åbning.

Dog vil jeg lige tilføje, at min nabo synes, at hun havde fået verdens bedste idé ved at sende hendes kontonr ud til folk på Facebook, for så kunne de jo også bare indbetale pengene direkte og så skulle de ikk have problemer med kontanter til brylluppet. Ja det er praktisk, men ikke særlig elegant synes jeg. Så føler jeg ikke rigtig, at jeg giver en gave, men bare at jeg betaler en regning på netbank som jeg plejer og bare skal give et tomt kort til dem på dagen. Hvad synes I?

Det er da godt nok fesen, ville personligt aldrig gøre det på den måde, nu skal vi til bryllup lørdag, og de ønsker sig også penge til bryllupsrejse, der har hele vennekredsen og nogle enkelte familiemedlemmer gået sammen til en check, der er pakket ind i en stor kasse, hvor indholdet er en "børne"trillebør ( en joke fra min svogers PA, hvor han blev kørt hjem fra stranden af i en trillebør stang stiv ) hvor der i trillebøren er lidt lækkert til dem begge samt en mindre æske( formet som et telt( fra den anden parts PA) med checken i fra os alle, vi har valgt at gøre lidt sjovt ud af det, netop for det ikke sku være fesen .....

Redigeret af Marie E
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Som gæst ville jeg nok også foretrække at give en fysisk gave, i den naive tro at brudeparret forevigt ville tænke på mig, når de så den stå på reolen, hehe :)

Men synes det er fair at ønske sig penge, hvis man gør det på en lidt classy måde :)

Redigeret af AnetteG
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nu heller aldrig været den største fan af pengegaver, men når jeg ved, at det er til et specifikt formål - bryllupsrejse, møbler, eller noget i den dur, har jeg ikke et problem med det.

Jeg synes dog, det er ret kedeligt og uopfindsomt "bare" at lave en overførelse, eller lægge pengene i et kort. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har nu heller aldrig været den største fan af pengegaver, men når jeg ved, at det er til et specifikt formål - bryllupsrejse, møbler, eller noget i den dur, har jeg ikke et problem med det.

Jeg synes dog, det er ret kedeligt og uopfindsomt "bare" at lave en overførelse, eller lægge pengene i et kort. :)

Ja det er MEGET federe at få et eller andet kreativt, for så viser det også at folk har tænkt over det, og brugt tid på det. Om det så er et pengetræ, en svævende kop, et "skrabelod" , eller noget helt andet, er for mig ligemeget.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer