allimaknesdam

Homobryllup for 2 lækre kællinger :-)

9 posts in this topic

Annonce ♥

Annonce ♥

Yay, tillykke!! :loveshower:

Jeg kan anbefale jer at gå ind på offbeatbride.com.

Det er en blog/forum for brudepar, der gerne vil have et utraditionelt bryllup - men selvom det kan se vildt (læs: overdrevet fedt!) ud ved første øjekast, så er der plads til alle, også selvom man ikke er helt så geeky som mange af de brudepar, der er featuret derinde :)

Anyways, der er rigtig mange billeder og artikler om homobryllupper og masser af ideer til, hvordan man fx kan lave en anderledes ceremoni. Generelt er der også mange artikler om, hvordan man tackler folks reaktioner på, hvis man dropper forskellige traditioner - eller laver sine egne.

God planlægning!

0

Jeg var til "homobryllupsfest" for nogle år siden og det blev som enhver anden traditionel bryllupsfest :) Alle gæster var faktisk lidt i tvivl om hvordan vi lige skulle tackle den med traditionerne, den ene var dansk og den anden fra Argentina hvor det bestemt ikke er tilladt at være homoseksuel, derfor var vi kun danskere til festen - alle danske traditioner blev brugt flittigt, selv strømpebånd fik de vist (de smed begge bukserne og havde strømpebånd på) :) Festen var en af de sjoveste fester jeg har været til, og bare det at kunne se kærligheden mellem to mennesker, gjorde det til en fantastisk aften :)

0

Sådan skal det vel også være. Hvis "homobryllupsfester" blev holdt anderledes end alle andre bryllupsfester (hvor ingen iøvrigt kan sammenlignes) ville det jo næppe være i strid med det som de homoseksuelle/lesbiske par ønsker og det de har kæmpet for. Nemlig som noget helt naturligt at blive respekteret på lige fod med alle andre i forhold til det at danne par og at kunne blive gift.

0

Annonce ♥

Hej :)
Min kæreste og jeg (som også begge er kvinder) har også diskuteret hvordan vi vil gøre det til vores bryllup, og vi er blevet enige om dette:
Tøj: Vi vælger begge at have kjoler på, jeg skal i hvid og min kæreste vil gerne i lavendel.

Kysserunde: Min familie/venner -> min brud når jeg er væk, hendes familie/venner -> mig når hun er væk.
Selv vielses: Vi går op af "kirkegulvet" sammen og ned sammen (vi skal på Rådhus og derefter egen ceremoni)

Vi snakkede længe om at droppe forskellige traditioner, men blev i sidste ende enige om at de er en del af det at holde bryllup, så vi vil bare ændre dem lidt så de passer til dem vi er :)

0