SRHansen

HJÆLP mht. til råd om reception for 100 personer

10 indlæg i dette emne

Hej - vi har planlagt en reception efter kirkebrylluppet (fra 13 - 14.00) men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lade det forløbe, så vi har taget så meget hensyn vi kan til gæster mv.

Så I må MEGET gerne komme med jeres forslag og kommentarer til mine tanker:

  • Kl. ca. 14.00 begynder gæsterne at ankomme. Vi regner med ca. 100 personer
  • Vi holder det i vores eget hjem, hvor vi har en stor stue, som har udgang til en have, som har udgang igen til et græsområde. Vi satser på godt vejr, men kan stille nogle pavilloner op, hvis der skulle komme regn den dag, men ellers er det bare meningen at folk skal stå op og vi stiller et par borde kun til afsætning og et par stole til de ældre
  • Vi vil lade folk stille evt. gaver på et bord tæt på indgangen. Jeg tænker at lade gaverne fra receptionsgæsterne bliver stående i vores hjem, da gæsterne jo tager deres gaver med til spisestedet. Hvad gør I?
  • Vi serverer receptionsmenu med nemme små retter, bryllupskage med champagne, øl og vand og har to tjenere til at hjælpe til
  • Vi har en fotograf, som skal have taget billede af bordene og kagen m.v.
  • Hvad skal rækkefølgen være: skal folk have champagnen i hånden når de kommer (vi kommer måske senere pga. fotos i kirken)
  • Når vi ankommer ca. kl. 14.30 vil vi byde velkommen i champagne og sige værsågod til at folk kan begynde at spise af de fade, som tjenerne har sat på bordene
  • Ca. kl. 15.30 skærer vi bryllupskagen for og skåler igen? Eller hvad? Skal een af tjenerne stå og skære ud til alle gæsterne herefter, eller skal vi bare lade folk selv gøre det?
  • Kl. 16.00 kører vi afsted til fotos det sted, hvor vi skal spise og vi har sagt at gæsterne som skal deltage om aftenen skal køre senest kl. 17.00, for at nå at være fremme til velkomstdrink.
  • De øvrige gæster kan blive til kl. 17, hvorefter tjenerne kan ryddet op.

Ser frem til at høre, hvad I synes og hvilke erfaringer I har med receptioner, så det kommer til at glide let og ubesværet :help:

Redigeret af SRHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht gaver så tror jeg bare vi sætter et bord frem med gæstebog i den ene ende og muligheden for at stille evt gaver i den anden ende (vi forventer ikke at receptionsgæsterne har gaver med, men det er der nok nogen der har (overvejer at der nok kommer en del buketter)

Vi holder receptionen i sognehuset ved siden af kirken så jeg går ud fra at vi kommer nogenlunde på samme tidspunkt som gæsterne før alle er kommet ind, har været på toilettet osv. så går pigerne rundt med velkomstdrinks og vi skåler med gæsterne og takker dem for at komme

Jeg regner med at vi skærer kagen som noget af det første (vi servere bryllupskage, frugttårn og pizzasnegle af forskellig slags). Umiddelbart tror jeg faktisk at vi får en af pigerne til at skære kagen så folk bare skal tage en tallerken både fordi det er hurtigere når der er mange der skal have og fordi nogen ikke helt kan styre det der med størrelse og jeg ville få stress hvis jeg ikke var sikker på om der var nok til alle

Lav en liste til serveringspersonalet og læg alting frem så de ikke skal panikke rundt efter noget 5 min før gæsterne kommer

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht gaver så tror jeg bare vi sætter et bord frem med gæstebog i den ene ende og muligheden for at stille evt gaver i den anden ende (vi forventer ikke at receptionsgæsterne har gaver med, men det er der nok nogen der har (overvejer at der nok kommer en del buketter)

Vi holder receptionen i sognehuset ved siden af kirken så jeg går ud fra at vi kommer nogenlunde på samme tidspunkt som gæsterne før alle er kommet ind, har været på toilettet osv. så går pigerne rundt med velkomstdrinks og vi skåler med gæsterne og takker dem for at komme

Jeg regner med at vi skærer kagen som noget af det første (vi servere bryllupskage, frugttårn og pizzasnegle af forskellig slags). Umiddelbart tror jeg faktisk at vi får en af pigerne til at skære kagen så folk bare skal tage en tallerken både fordi det er hurtigere når der er mange der skal have og fordi nogen ikke helt kan styre det der med størrelse og jeg ville få stress hvis jeg ikke var sikker på om der var nok til alle

Lav en liste til serveringspersonalet og læg alting frem så de ikke skal panikke rundt efter noget 5 min før gæsterne kommer

Tak for rådene :7himmel:

Jeg har lavet en liste til dem, for ellers husker jeg måske heller ikke de ting, som skal stilles frem.

Du har nok ret mht. bryllupskagen. Tror at vi byder velkommen, når vi kommer, hvorefter vi skærer bryllupskagen for og så kan folk ellers bare mingle og snakke og hygge, inden vi smutter kl. 16.00.

Vi skal nok passe på med ikke at lave for mange "opråb", det kan godt forstyrre mere end gavne, når snakken går.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Mht gaver så tror jeg bare vi sætter et bord frem med gæstebog i den ene ende og muligheden for at stille evt gaver i den anden ende (vi forventer ikke at receptionsgæsterne har gaver med, men det er der nok nogen der har (overvejer at der nok kommer en del buketter)

Vi holder receptionen i sognehuset ved siden af kirken så jeg går ud fra at vi kommer nogenlunde på samme tidspunkt som gæsterne før alle er kommet ind, har været på toilettet osv. så går pigerne rundt med velkomstdrinks og vi skåler med gæsterne og takker dem for at komme

Jeg regner med at vi skærer kagen som noget af det første (vi servere bryllupskage, frugttårn og pizzasnegle af forskellig slags). Umiddelbart tror jeg faktisk at vi får en af pigerne til at skære kagen så folk bare skal tage en tallerken både fordi det er hurtigere når der er mange der skal have og fordi nogen ikke helt kan styre det der med størrelse og jeg ville få stress hvis jeg ikke var sikker på om der var nok til alle

Lav en liste til serveringspersonalet og læg alting frem så de ikke skal panikke rundt efter noget 5 min før gæsterne kommer

Tak for rådene :7himmel:

Jeg har lavet en liste til dem, for ellers husker jeg måske heller ikke de ting, som skal stilles frem.

Du har nok ret mht. bryllupskagen. Tror at vi byder velkommen, når vi kommer, hvorefter vi skærer bryllupskagen for og så kan folk ellers bare mingle og snakke og hygge, inden vi smutter kl. 16.00.

Vi skal nok passe på med ikke at lave for mange "opråb", det kan godt forstyrre mere end gavne, når snakken går.

Vi vil gøre ret meget for at komme rundt til alle vores receptionsgæster (dem der kun er med til receptionen) man kan lynhurtigt falder i snak med en lille gruppe og så ikke rigtig komme længere og en del af vores receptionsgæster kender kun os så det bliver også noget med at få dem til at føle sig "med"

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht gaver så tror jeg bare vi sætter et bord frem med gæstebog i den ene ende og muligheden for at stille evt gaver i den anden ende (vi forventer ikke at receptionsgæsterne har gaver med, men det er der nok nogen der har (overvejer at der nok kommer en del buketter)

Vi holder receptionen i sognehuset ved siden af kirken så jeg går ud fra at vi kommer nogenlunde på samme tidspunkt som gæsterne før alle er kommet ind, har været på toilettet osv. så går pigerne rundt med velkomstdrinks og vi skåler med gæsterne og takker dem for at komme

Jeg regner med at vi skærer kagen som noget af det første (vi servere bryllupskage, frugttårn og pizzasnegle af forskellig slags). Umiddelbart tror jeg faktisk at vi får en af pigerne til at skære kagen så folk bare skal tage en tallerken både fordi det er hurtigere når der er mange der skal have og fordi nogen ikke helt kan styre det der med størrelse og jeg ville få stress hvis jeg ikke var sikker på om der var nok til alle

Lav en liste til serveringspersonalet og læg alting frem så de ikke skal panikke rundt efter noget 5 min før gæsterne kommer

Tak for rådene :7himmel:

Jeg har lavet en liste til dem, for ellers husker jeg måske heller ikke de ting, som skal stilles frem.

Du har nok ret mht. bryllupskagen. Tror at vi byder velkommen, når vi kommer, hvorefter vi skærer bryllupskagen for og så kan folk ellers bare mingle og snakke og hygge, inden vi smutter kl. 16.00.

Vi skal nok passe på med ikke at lave for mange "opråb", det kan godt forstyrre mere end gavne, når snakken går.

Vi vil gøre ret meget for at komme rundt til alle vores receptionsgæster (dem der kun er med til receptionen) man kan lynhurtigt falder i snak med en lille gruppe og så ikke rigtig komme længere og en del af vores receptionsgæster kender kun os så det bliver også noget med at få dem til at føle sig "med"

Ja - det tror jeg også er vigtigt. Kan huske da jeg var til en stor reception sidst. Vi kunne se brudeparret valse rundt, men de stod meget længe ved deres familier - og nåede ikke frem til os, inden det var tid til at gå, da de skulle holde middag med de dertil indbudte.

Den anden reception jeg var til, var de gode til at være der for os, men bruden var så stresset, så hun besvimede nærmest. De havde også tre små børn at tage hensyn til - men en god oplevelse ellers :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht gaver så tror jeg bare vi sætter et bord frem med gæstebog i den ene ende og muligheden for at stille evt gaver i den anden ende (vi forventer ikke at receptionsgæsterne har gaver med, men det er der nok nogen der har (overvejer at der nok kommer en del buketter)

Vi holder receptionen i sognehuset ved siden af kirken så jeg går ud fra at vi kommer nogenlunde på samme tidspunkt som gæsterne før alle er kommet ind, har været på toilettet osv. så går pigerne rundt med velkomstdrinks og vi skåler med gæsterne og takker dem for at komme

Jeg regner med at vi skærer kagen som noget af det første (vi servere bryllupskage, frugttårn og pizzasnegle af forskellig slags). Umiddelbart tror jeg faktisk at vi får en af pigerne til at skære kagen så folk bare skal tage en tallerken både fordi det er hurtigere når der er mange der skal have og fordi nogen ikke helt kan styre det der med størrelse og jeg ville få stress hvis jeg ikke var sikker på om der var nok til alle

Lav en liste til serveringspersonalet og læg alting frem så de ikke skal panikke rundt efter noget 5 min før gæsterne kommer

Tak for rådene :7himmel:

Jeg har lavet en liste til dem, for ellers husker jeg måske heller ikke de ting, som skal stilles frem.

Du har nok ret mht. bryllupskagen. Tror at vi byder velkommen, når vi kommer, hvorefter vi skærer bryllupskagen for og så kan folk ellers bare mingle og snakke og hygge, inden vi smutter kl. 16.00.

Vi skal nok passe på med ikke at lave for mange "opråb", det kan godt forstyrre mere end gavne, når snakken går.

Vi vil gøre ret meget for at komme rundt til alle vores receptionsgæster (dem der kun er med til receptionen) man kan lynhurtigt falder i snak med en lille gruppe og så ikke rigtig komme længere og en del af vores receptionsgæster kender kun os så det bliver også noget med at få dem til at føle sig "med"

Ja - det tror jeg også er vigtigt. Kan huske da jeg var til en stor reception sidst. Vi kunne se brudeparret valse rundt, men de stod meget længe ved deres familier - og nåede ikke frem til os, inden det var tid til at gå, da de skulle holde middag med de dertil indbudte.

Den anden reception jeg var til, var de gode til at være der for os, men bruden var så stresset, så hun besvimede nærmest. De havde også tre små børn at tage hensyn til - men en god oplevelse ellers :7himmel:

Vores plan er bare kort at sige goddag og give et kram til dem der skal med til festen om aftenen for dem får vi forhåbentlig tid til at snakke med senere plus at de kender ihvertfald nogen af de andre gæster så de skal nok finde nogen at snakke med

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Mht gaver så tror jeg bare vi sætter et bord frem med gæstebog i den ene ende og muligheden for at stille evt gaver i den anden ende (vi forventer ikke at receptionsgæsterne har gaver med, men det er der nok nogen der har (overvejer at der nok kommer en del buketter)

Vi holder receptionen i sognehuset ved siden af kirken så jeg går ud fra at vi kommer nogenlunde på samme tidspunkt som gæsterne før alle er kommet ind, har været på toilettet osv. så går pigerne rundt med velkomstdrinks og vi skåler med gæsterne og takker dem for at komme

Jeg regner med at vi skærer kagen som noget af det første (vi servere bryllupskage, frugttårn og pizzasnegle af forskellig slags). Umiddelbart tror jeg faktisk at vi får en af pigerne til at skære kagen så folk bare skal tage en tallerken både fordi det er hurtigere når der er mange der skal have og fordi nogen ikke helt kan styre det der med størrelse og jeg ville få stress hvis jeg ikke var sikker på om der var nok til alle

Lav en liste til serveringspersonalet og læg alting frem så de ikke skal panikke rundt efter noget 5 min før gæsterne kommer

Tak for rådene :7himmel:

Jeg har lavet en liste til dem, for ellers husker jeg måske heller ikke de ting, som skal stilles frem.

Du har nok ret mht. bryllupskagen. Tror at vi byder velkommen, når vi kommer, hvorefter vi skærer bryllupskagen for og så kan folk ellers bare mingle og snakke og hygge, inden vi smutter kl. 16.00.

Vi skal nok passe på med ikke at lave for mange "opråb", det kan godt forstyrre mere end gavne, når snakken går.

Vi vil gøre ret meget for at komme rundt til alle vores receptionsgæster (dem der kun er med til receptionen) man kan lynhurtigt falder i snak med en lille gruppe og så ikke rigtig komme længere og en del af vores receptionsgæster kender kun os så det bliver også noget med at få dem til at føle sig "med"

Ja - det tror jeg også er vigtigt. Kan huske da jeg var til en stor reception sidst. Vi kunne se brudeparret valse rundt, men de stod meget længe ved deres familier - og nåede ikke frem til os, inden det var tid til at gå, da de skulle holde middag med de dertil indbudte.

Den anden reception jeg var til, var de gode til at være der for os, men bruden var så stresset, så hun besvimede nærmest. De havde også tre små børn at tage hensyn til - men en god oplevelse ellers :7himmel:

Vores plan er bare kort at sige goddag og give et kram til dem der skal med til festen om aftenen for dem får vi forhåbentlig tid til at snakke med senere plus at de kender ihvertfald nogen af de andre gæster så de skal nok finde nogen at snakke med

Præcis :wink:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Hej - vi har planlagt en reception efter kirkebrylluppet (fra 13 - 14.00) men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lade det forløbe, så vi har taget så meget hensyn vi kan til gæster mv.

Så I må MEGET gerne komme med jeres forslag og kommentarer til mine tanker:

  • Kl. ca. 14.00 begynder gæsterne at ankomme. Vi regner med ca. 100 personer
  • Vi holder det i vores eget hjem, hvor vi har en stor stue, som har udgang til en have, som har udgang igen til et græsområde. Vi satser på godt vejr, men kan stille nogle pavilloner op, hvis der skulle komme regn den dag, men ellers er det bare meningen at folk skal stå op og vi stiller et par borde kun til afsætning og et par stole til de ældre
  • Vi vil lade folk stille evt. gaver på et bord tæt på indgangen. Jeg tænker at lade gaverne fra receptionsgæsterne bliver stående i vores hjem, da gæsterne jo tager deres gaver med til spisestedet. Hvad gør I?
  • Vi serverer receptionsmenu med nemme små retter, bryllupskage med champagne, øl og vand og har to tjenere til at hjælpe til
  • Vi har en fotograf, som skal have taget billede af bordene og kagen m.v.
  • Hvad skal rækkefølgen være: skal folk have champagnen i hånden når de kommer (vi kommer måske senere pga. fotos i kirken)
  • Når vi ankommer ca. kl. 14.30 vil vi byde velkommen i champagne og sige værsågod til at folk kan begynde at spise af de fade, som tjenerne har sat på bordene
  • Ca. kl. 15.30 skærer vi bryllupskagen for og skåler igen? Eller hvad? Skal een af tjenerne stå og skære ud til alle gæsterne herefter, eller skal vi bare lade folk selv gøre det?
  • Kl. 16.00 kører vi afsted til fotos det sted, hvor vi skal spise og vi har sagt at gæsterne som skal deltage om aftenen skal køre senest kl. 17.00, for at nå at være fremme til velkomstdrink.
  • De øvrige gæster kan blive til kl. 17, hvorefter tjenerne kan ryddet op.

Ser frem til at høre, hvad I synes og hvilke erfaringer I har med receptioner, så det kommer til at glide let og ubesværet :help:

Jeg ville helt sikkert få en af tjenerene til at skære kagen. Så er der styr på det, og den bliver skåret jævnt, plus hvis der er flere lag, så er der en, der har forstand på hvordan det lige skal gøres.

Omkring champagnen, så tror jeg, at jeg ville hælde det i glas, så folk selv kunne tage et glas, når de havde lyst. Det kan evt. være skænket inden gæsterne kommer? Selvfølgelig skal der da skåles, når I skærer kagen ud, måske en af tjenerne diskret kan gå rundt og toppe glassene op hos folk lige inden?

Tænker det måske også er smart med et alkoholfrit alternativ til folk, der skal køre i bil, er gravide, eller måske bare ikke har lyst til alkohol.

Hvis det var mig, så ville jeg helt sikkert også lade gaverne stå hjemme, der er jo ingen grund til at slæbe dem frem og tilbage, det er jo bare dobbelt arbejde. Jeg tænker også, at dem der skal med om aftenen også er til receptionen og ser gaverne der.

Personligt ville jeg synes at 2 1/2 time uden at kunne sidde ned ville være uendeligt længe! Især med høje hæle, som jo lidt hører sig til, når man har pænt tøj på. Jeg ville ende med at kæmpe med de gamle om at få en siddeplads! Jeg tænker det er et problem, der måske kan løses ved at stille nogle klapstole udenfor? Så ødelægger det ikke helhedsindtrykket indenfor, men man har mulighed, for at gå ud og sætte sig.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej - vi har planlagt en reception efter kirkebrylluppet (fra 13 - 14.00) men jeg er i tvivl om hvordan jeg skal lade det forløbe, så vi har taget så meget hensyn vi kan til gæster mv.

Så I må MEGET gerne komme med jeres forslag og kommentarer til mine tanker:

  • Kl. ca. 14.00 begynder gæsterne at ankomme. Vi regner med ca. 100 personer
  • Vi holder det i vores eget hjem, hvor vi har en stor stue, som har udgang til en have, som har udgang igen til et græsområde. Vi satser på godt vejr, men kan stille nogle pavilloner op, hvis der skulle komme regn den dag, men ellers er det bare meningen at folk skal stå op og vi stiller et par borde kun til afsætning og et par stole til de ældre
  • Vi vil lade folk stille evt. gaver på et bord tæt på indgangen. Jeg tænker at lade gaverne fra receptionsgæsterne bliver stående i vores hjem, da gæsterne jo tager deres gaver med til spisestedet. Hvad gør I?
  • Vi serverer receptionsmenu med nemme små retter, bryllupskage med champagne, øl og vand og har to tjenere til at hjælpe til
  • Vi har en fotograf, som skal have taget billede af bordene og kagen m.v.
  • Hvad skal rækkefølgen være: skal folk have champagnen i hånden når de kommer (vi kommer måske senere pga. fotos i kirken)
  • Når vi ankommer ca. kl. 14.30 vil vi byde velkommen i champagne og sige værsågod til at folk kan begynde at spise af de fade, som tjenerne har sat på bordene
  • Ca. kl. 15.30 skærer vi bryllupskagen for og skåler igen? Eller hvad? Skal een af tjenerne stå og skære ud til alle gæsterne herefter, eller skal vi bare lade folk selv gøre det?
  • Kl. 16.00 kører vi afsted til fotos det sted, hvor vi skal spise og vi har sagt at gæsterne som skal deltage om aftenen skal køre senest kl. 17.00, for at nå at være fremme til velkomstdrink.
  • De øvrige gæster kan blive til kl. 17, hvorefter tjenerne kan ryddet op.

Ser frem til at høre, hvad I synes og hvilke erfaringer I har med receptioner, så det kommer til at glide let og ubesværet :help:

Jeg ville helt sikkert få en af tjenerene til at skære kagen. Så er der styr på det, og den bliver skåret jævnt, plus hvis der er flere lag, så er der en, der har forstand på hvordan det lige skal gøres.

Omkring champagnen, så tror jeg, at jeg ville hælde det i glas, så folk selv kunne tage et glas, når de havde lyst. Det kan evt. være skænket inden gæsterne kommer? Selvfølgelig skal der da skåles, når I skærer kagen ud, måske en af tjenerne diskret kan gå rundt og toppe glassene op hos folk lige inden?

Tænker det måske også er smart med et alkoholfrit alternativ til folk, der skal køre i bil, er gravide, eller måske bare ikke har lyst til alkohol.

Hvis det var mig, så ville jeg helt sikkert også lade gaverne stå hjemme, der er jo ingen grund til at slæbe dem frem og tilbage, det er jo bare dobbelt arbejde. Jeg tænker også, at dem der skal med om aftenen også er til receptionen og ser gaverne der.

Personligt ville jeg synes at 2 1/2 time uden at kunne sidde ned ville være uendeligt længe! Især med høje hæle, som jo lidt hører sig til, når man har pænt tøj på. Jeg ville ende med at kæmpe med de gamle om at få en siddeplads! Jeg tænker det er et problem, der måske kan løses ved at stille nogle klapstole udenfor? Så ødelægger det ikke helhedsindtrykket indenfor, men man har mulighed, for at gå ud og sætte sig.

Tak for grundigt svar :wink:

Jeg tænker også at glassene er fyldt op, når gæsterne kommer og så har vi en sofa og et par stole rundt omkring, hvor de ældre og evt. andre lige kan sætte sig og slappe af. Det kommer også meget an på vejret, men vi vil sætte pavilloner op, hvis der skulle falde nogle dråber regn.

Jeg vil sætte en kurv til kort til receptionen og bede min døtre om at tage dem med til middagen, hvor den kan stilles frem på gavebordet dér og ellers lade de andre fysiske gaver stå hjemme. Så har vi også noget at glæde os til at se på, når vi kommer hjem om søndagen.

Jeg vil lade en tjener skære for og hvis det virker akavet - skal hun bare overlade det til gæsterne selv - så må vi se.

Uhh - glæder mig :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer