Me and Him 2015

Navne ændring, hvor tidligt?

4 indlæg i dette emne

Hej alle sammen :)

I forbindelse med at vi skal have ændret efternave til vielsen, ville jeg rigtigt gerne have ændret stavemåden i mit fornavn.

(Naja -> Naya) og dette ville jeg naturligvis gerne have til at stå på invitationerne vi sender ud! men det er jo et halvt år før brylluppet vi havde tænkt os at sende dem :huh: Og jeg vil ikke satse og skrive Naya alligevel, hvis nu det så viser sig ikke at kunne lade sig gøre...

Nogle gode råd?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan du ikke blot bede om at få ændret dit navn nu? Eller vil du gerne det skal være i forbindelse med vielsen?

Min H2B fik tilføjet et mellemnavn for nogle år siden (som var i familien, og som jeg skal hedde til efternavn) - det gik let og smertefrit :)

Redigeret af Pleazure
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvis navnet er et godkendt navn, så burde der intet problem være i at du skifter til det. Jeg skriver også fornavn i forbindelse med vielsen, og går fra at hedde Rikke, til at hedde Rikke-Marie :)

Jeg ville egentlig have skiftet det i foråretsammen med efternavn, men så satte vi en dato og så kunne jeg ligeså godt vente, så jeg ikke skulle betale for det :) Jeg har så bare skriver Rikke i Invitationerne. Jeg tror ikke man kan skifte navn før man har udfyldt ægteskabserklæringen, for før er der jo ikke noget bevis på at man skal giftes, og så vil man nok blive opkrævet penge for det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer