Frk. dm

Hvad gør i med naboerne?

9 posts in this topic

I dette lokal samfund med max 100 husstande er vi vant til at de nærmeste naboer er inviteret med til det meste - men gælder det også bryllupper??

Eller holder man efterfølgende en lille sammenkomst for dem som tak for opmærksomheden?

0

Annonce ♥

Altså det kommer jo an på hvad i har mest lyst til, men en mulighed kunne være bare at invitere dem med til reception, hvis i skal have det. Og eller kan i lave noget åben hus med kaffe og kage weekenden efter eller sådan noget. Jeg ville kun invitere naboer med hvis det var nogen jeg havde noget sammen med. Enten bare en snak eller en kop kaffe i ny og næ og eller børnene leger med deres børn (så ville jeg blot invitere til reception) og var det sådan mere venneagtigt, ville jeg invitere dem med, lige som alle vores andre venner :)

0

Her skal naboerne med, vi bliver inviteret med til deres sølv og guldbryllupper, runde fødselsdage osv. så jeg er bange for det ville være en fornærmelse ellers. Men de laver så også bare alt sammen, skal der stilles telt op eller rejses flagstang ser de det som en anledning til at komme rendende for at hjælpe. :)

0

Vi har inviteret vores med til reception!

0

Annonce ♥

Vi kommer ikke sammen med vores naboer, men snakker med mange af dem "over hækken" og de var alle inviteret i kirken og til receptionen.

0

Vi har kun lige købt hus, sååå jeg har ikke planer om de skal inviteres med :D .. Kun H2B's bedsteforældre som bor lige overfor :D ..

Jeg tror det afhænger meget af hvor tætte man er med sine naboer og hvor stort et selskab man i forvejen har.

0

Vores naboer er ikke inviteret. Vi har for det første ikke plads, for det andet holder vi ikke reception, og for det tredje har vi ikke rigtig noget forhold til dem, andet end sådan noget med at hilse på hinanden osv. Eller det vil sige den ene nabo skal med i kirken, men det er fordi han er hyret til at spille cello til min indgang. Ham småsludre jeg lidt med engang imellem over hegnet, men ikke noget der gør at jeg ville invitere ham til vores bryllup.

Hvis man nu tit ses med sine naboer, og nærmest har et venneforhold med dem, så kan man jo sagtens invitere dem med, for så er det vel meget passende. Ellers må jeg erkende jeg syntes det er lidt underligt. Men vi vil så også bare gerne være sammen med de nærmeste, og ikke dele dagen med gud og hver mand :)

Men i bund og grund skal man jo gøre hvad man selv føler for :)

0

Vi er 10 huse her i vores række af rækkehuse og jeg har smidt en invitation ind til dem til at komme og få et glas til i receptionen og at vi giftes i kirken kl. 13.00 - så kan de selv vælge, hvor meget de vil deltage.

Da festen ikke holdes hjemme, bliver der ikke så meget larm for børnefamilierne :toot:

0

Annonce ♥

Vi bor i Malmö og vi skal giftes på Sjælland så ingen af vores naboer er inviteret, så tætte er vi ikke med dem.... Overvejer at stille en skål med chokolade på vores postkasse (som alle skal forbi) og ellers ikke noget

1