Rikke aka rapanden

Ingen polterabend :)

19 indlæg i dette emne

Ja jeg har besluttet at jeg ikke vil have en polter, jeg har simpelthen hverken lyst eller overskud til det. Planen har fra start af været at jeg skulle vide datoen, da jeg ellers bryder helt sammen, eller vi risikerede at jeg kun havde sovet 3 timer.

Min mor skal først til at at igang med at planlægge polter nu her, så det får hun altså fortalt at hun ikke skal, men at jeg derimod gerne vil ud og spise med hende, min moster, min svigermor og min fars kæreste. Jeg har tænkt rigtig meget over det de sidste par uger, og har nærmest haft lyst til at hyle ved tanken om en polter, nu føler jeg mig SÅ lettet, efter at have besluttet det.

Andre som også har fravalgt en polter?

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har besluttet at jeg ikke vil have en polter, jeg har simpelthen hverken lyst eller overskud til det. Planen har fra start af været at jeg skulle vide datoen, da jeg ellers bryder helt sammen, eller vi risikerede at jeg kun havde sovet 3 timer.

Min mor skal først til at at igang med at planlægge polter nu her, så det får hun altså fortalt at hun ikke skal, men at jeg derimod gerne vil ud og spise med hende, min moster, min svigermor og min fars kæreste. Jeg har tænkt rigtig meget over det de sidste par uger, og har nærmest haft lyst til at hyle ved tanken om en polter, nu føler jeg mig SÅ lettet, efter at have besluttet det.

Andre som også har fravalgt en polter?

Jeg var til min egen 1. polterabend i går og du kan læse om det under forum Polterabend, hvis du har lyst. Den var fantastisk, men da jeg blev gift 1. gang ammede jeg stadig min som (som i dag er 16 år) og den gang havde jeg slet ikke overskud til en polterabend. Jeg frabad mig det ikke aktivt, men jeg tror at alle omkring mig godt vidste, at det var sådan det var dengang og dengang passede det mig rigtig godt.

Havde op til fødslen haft det psykisk dårligt, og da sønnike var ca. 3 år gammel fik jeg en depression, som jeg arbejdede meget med i flere år.

Det vigtigste IGEN er, at du skal have en god fornemmelse med, hvad der er rigtigt for dig - lige præcis på dette tidspunkt i dig liv og så stå ved det. Det har virket for mig :heart:

Redigeret af SRHansen
0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg har besluttet at jeg ikke vil have en polter, jeg har simpelthen hverken lyst eller overskud til det. Planen har fra start af været at jeg skulle vide datoen, da jeg ellers bryder helt sammen, eller vi risikerede at jeg kun havde sovet 3 timer.

Min mor skal først til at at igang med at planlægge polter nu her, så det får hun altså fortalt at hun ikke skal, men at jeg derimod gerne vil ud og spise med hende, min moster, min svigermor og min fars kæreste. Jeg har tænkt rigtig meget over det de sidste par uger, og har nærmest haft lyst til at hyle ved tanken om en polter, nu føler jeg mig SÅ lettet, efter at have besluttet det.

Andre som også har fravalgt en polter?

Ej hvor er det befriende Rikke, og læse hvad du har skrevet! Jeg skal dog først giftes om et år, men rygterne fra mine brudepiger om vild polter er allerede kommet frem. Og ja for at være ærligt er jeg allerede nu angst for det, og har vitterlig ike lyst.

Jeg har en lidt svag psyke der gør i at jeg er angst for alt for mange mennesker og er rigtig dårlig til at håndtere situationer jeg ikke kender. Altså at pludselig blive kastet ud i noget, jeg ikke ved på forhånd.

Har dog hele tiden haft i hovedet at :"jamen jeg var jo med til deres", og "Det er en tradition", men efter at have læst hvad du har skrevet, giver det mig mere mod på at måske sige fra!

Jeg ville gerne bare have en hyggelig dag med mine 2 brudepiger, måske noget welnessværk, eller bare ud og spise, og så tøse aften bagefter. Og det vil jeg helt klart overveje at høre dem om!

Tak fordi du var så ærlig og turde skrive det jeg tænker og føler:) Håber du får en dejlig dag på dine præmisser!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg har besluttet at jeg ikke vil have en polter, jeg har simpelthen hverken lyst eller overskud til det. Planen har fra start af været at jeg skulle vide datoen, da jeg ellers bryder helt sammen, eller vi risikerede at jeg kun havde sovet 3 timer.

Min mor skal først til at at igang med at planlægge polter nu her, så det får hun altså fortalt at hun ikke skal, men at jeg derimod gerne vil ud og spise med hende, min moster, min svigermor og min fars kæreste. Jeg har tænkt rigtig meget over det de sidste par uger, og har nærmest haft lyst til at hyle ved tanken om en polter, nu føler jeg mig SÅ lettet, efter at have besluttet det.

Andre som også har fravalgt en polter?

Ej hvor er det befriende Rikke, og læse hvad du har skrevet! Jeg skal dog først giftes om et år, men rygterne fra mine brudepiger om vild polter er allerede kommet frem. Og ja for at være ærligt er jeg allerede nu angst for det, og har vitterlig ike lyst.

Jeg har en lidt svag psyke der gør i at jeg er angst for alt for mange mennesker og er rigtig dårlig til at håndtere situationer jeg ikke kender. Altså at pludselig blive kastet ud i noget, jeg ikke ved på forhånd.

Har dog hele tiden haft i hovedet at :"jamen jeg var jo med til deres", og "Det er en tradition", men efter at have læst hvad du har skrevet, giver det mig mere mod på at måske sige fra!

Jeg ville gerne bare have en hyggelig dag med mine 2 brudepiger, måske noget welnessværk, eller bare ud og spise, og så tøse aften bagefter. Og det vil jeg helt klart overveje at høre dem om!

Tak fordi du var så ærlig og turde skrive det jeg tænker og føler:) Håber du får en dejlig dag på dine præmisser!

Jeg er sensitiv og lider ag angst og stress og jeg har også været ude og sige fra ifht polterabend. Jeg vil meget gerne have en, men det skal være på mine præmisser. Jeg skal have datoen af vide i god tid så jeg mentalt er forberedt og så skal det være noget stille og roligt tøsehygge. Hvad de så finder på er op til dem.

Jeg er bare nød til at kende dagen og vide at det ikke er noget vildt eller grænseoverskridende. Jeg lider bla af social angst og har meget svært ved at håndterer nye steder, mennesker osv når jeg ikke er mentalt forberedt. Så derfor har jeg meldt det ud på forhånd og de kender mig jo, så det var der ikke noget problem i :-) Så nu glæder jeg mig bare til dagen engang til næste år :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ja jeg har besluttet at jeg ikke vil have en polter, jeg har simpelthen hverken lyst eller overskud til det. Planen har fra start af været at jeg skulle vide datoen, da jeg ellers bryder helt sammen, eller vi risikerede at jeg kun havde sovet 3 timer.

Min mor skal først til at at igang med at planlægge polter nu her, så det får hun altså fortalt at hun ikke skal, men at jeg derimod gerne vil ud og spise med hende, min moster, min svigermor og min fars kæreste. Jeg har tænkt rigtig meget over det de sidste par uger, og har nærmest haft lyst til at hyle ved tanken om en polter, nu føler jeg mig SÅ lettet, efter at have besluttet det.

Andre som også har fravalgt en polter?

Ej hvor er det befriende Rikke, og læse hvad du har skrevet! Jeg skal dog først giftes om et år, men rygterne fra mine brudepiger om vild polter er allerede kommet frem. Og ja for at være ærligt er jeg allerede nu angst for det, og har vitterlig ike lyst.

Jeg har en lidt svag psyke der gør i at jeg er angst for alt for mange mennesker og er rigtig dårlig til at håndtere situationer jeg ikke kender. Altså at pludselig blive kastet ud i noget, jeg ikke ved på forhånd.

Har dog hele tiden haft i hovedet at :"jamen jeg var jo med til deres", og "Det er en tradition", men efter at have læst hvad du har skrevet, giver det mig mere mod på at måske sige fra!

Jeg ville gerne bare have en hyggelig dag med mine 2 brudepiger, måske noget welnessværk, eller bare ud og spise, og så tøse aften bagefter. Og det vil jeg helt klart overveje at høre dem om!

Tak fordi du var så ærlig og turde skrive det jeg tænker og føler:) Håber du får en dejlig dag på dine præmisser!

Jeg er sensitiv og lider ag angst og stress og jeg har også været ude og sige fra ifht polterabend. Jeg vil meget gerne have en, men det skal være på mine præmisser. Jeg skal have datoen af vide i god tid så jeg mentalt er forberedt og så skal det være noget stille og roligt tøsehygge. Hvad de så finder på er op til dem.

Jeg er bare nød til at kende dagen og vide at det ikke er noget vildt eller grænseoverskridende. Jeg lider bla af social angst og har meget svært ved at håndterer nye steder, mennesker osv når jeg ikke er mentalt forberedt. Så derfor har jeg meldt det ud på forhånd og de kender mig jo, så det var der ikke noget problem i :-) Så nu glæder jeg mig bare til dagen engang til næste år :-)

Dejligt at du har nogle forstående veninder, som også kan klare, at de ikke bare kan tordne derudad. Det er vigtigt, så det bliver godt for dig :7himmel:

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Ja jeg har besluttet at jeg ikke vil have en polter, jeg har simpelthen hverken lyst eller overskud til det. Planen har fra start af været at jeg skulle vide datoen, da jeg ellers bryder helt sammen, eller vi risikerede at jeg kun havde sovet 3 timer.

Min mor skal først til at at igang med at planlægge polter nu her, så det får hun altså fortalt at hun ikke skal, men at jeg derimod gerne vil ud og spise med hende, min moster, min svigermor og min fars kæreste. Jeg har tænkt rigtig meget over det de sidste par uger, og har nærmest haft lyst til at hyle ved tanken om en polter, nu føler jeg mig SÅ lettet, efter at have besluttet det.

Andre som også har fravalgt en polter?

Ej hvor er det befriende Rikke, og læse hvad du har skrevet! Jeg skal dog først giftes om et år, men rygterne fra mine brudepiger om vild polter er allerede kommet frem. Og ja for at være ærligt er jeg allerede nu angst for det, og har vitterlig ike lyst.

Jeg har en lidt svag psyke der gør i at jeg er angst for alt for mange mennesker og er rigtig dårlig til at håndtere situationer jeg ikke kender. Altså at pludselig blive kastet ud i noget, jeg ikke ved på forhånd.

Har dog hele tiden haft i hovedet at :"jamen jeg var jo med til deres", og "Det er en tradition", men efter at have læst hvad du har skrevet, giver det mig mere mod på at måske sige fra!

Jeg ville gerne bare have en hyggelig dag med mine 2 brudepiger, måske noget welnessværk, eller bare ud og spise, og så tøse aften bagefter. Og det vil jeg helt klart overveje at høre dem om!

Tak fordi du var så ærlig og turde skrive det jeg tænker og føler:) Håber du får en dejlig dag på dine præmisser!

Først var meningen at jeg bare skulle kende datoen, og at det skulle være en slags hyggedag, og ikke noget vildt, grænseoverskridende osv. Men jeg fik det simpelthen bare mere og mere dårligt, for jeg har virkelig bare ikke lyst . Jeg er kronisk syg, og har derfor ikke særlig meget energi, mit humør kan vende på 1 minut, jeg kan have svært ved at overskue ting osv, så tanken om at skulle være sammen med mennesker en halv eller hel dag, hylede mig simpelthen SÅ meget ud af den.

Så jeg er virkelig glad for at jeg fik sagt fra, og folk roser mig også for at lytte til mig selv, og sige fra. Så hellere en god middag med kvinderne i den nærmeste familie, det kan jeg se det hyggelige i, og det er heller ikke noget der tager særlig lang tid.

Så mit råd er helt sikkert at føle efter hvad der er rigtigt for en selv. Og selvom nogle folk mener at man ikke skal blande sig i sin egen polter osv ( dette er også vist herinde) , så mener jeg stadig at man skal sige til/fra, hvis der er et behov for det. Vi er alle forskellige, har alle forskellig bagage osv, og ingen gider da ende med en dag i helvede, hverken for en selv, eller dem som er med som gæster.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Kan se at dette er en ældre tråd, men den er alligevel relevant for mig.

Jeg lider af angst og i perioder også stress i mild grad. Tanken om en vild dag med mig i centrum, udklædning og en masse pinlige episoder, gør mig fysisk dårlig. Især fordi jeg har en svigermor der syntes det sjoveste er at få den kommende brud til at sælge ting (især kys) på gaden, iført latterligt kostume.

Jeg har snakket meget med min veninde (der skal være brudepige) omkring det, og hun er helt med på hvad jeg syntes er ok og hvad jeg ikke syntes er ok. Hun ved at jeg ikke vil sættes i spotlight, at jeg ikke vil gøres til grin eller sælge ting og at jeg ikke vil klædes ud. (Er gået med til mild udklædning forudsat at hele selskabet i så fald er klædt ud).

At være ind over på den måde har givet mig ekstremt meget ro på omkring det. Jeg stoler på at min veninde kan slå igennem overfor andre der skulle finde på at komme med påfund jeg ikke kan gå ind for og jeg har lovet hende at hvis de udsætter mig for noget jeg ikke vil, så siger jeg fra med det samme og tager hjem.

Det er vigtigt at sige fra og lytte til sig selv. Jeg har så valgt at jeg gerne vil have den tradition med også, så længe det foregår på en måde jeg kan være med på. Nogen i min omgangskreds vil have svært ved at acceptere det, men det kommer de altså til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg ville godt nok også være ked af at skulle majes ud i et latterligt kostume og sælge kys på gaden. Forstår slet ikke dem, der imod brudens vilje arrangerer sådan noget.

Synes det er godt, du har fået din veninde ind over, og at hun så vil sørge for at dine grænser ikke overskrides.

Håber du får en dejlig dag :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

På et tidspunkt gik der lidt inflation i det med polterabender. Forstået på den måde at det bare ikke kunne blive vildt nok og at der bare skulle prøves grænser af. Min egen oplevelse af det, er at den slags polterabender er gået hen og blevet kommercielt og derved er gået lidt i sig selv. Det er også hvad jeg fornemmer når man hører om polterabends ude til bryllupsfesterne. Der fornemmer jeg klart at mange polterabends ikke er "cirkus" og pinlige oplevelser, men mere hyggelige sammenkomster. Angiveligt fordi man har formået at lytte til og læse brudene/gommene og hvad de er til.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

På et tidspunkt gik der lidt inflation i det med polterabender. Forstået på den måde at det bare ikke kunne blive vildt nok og at der bare skulle prøves grænser af. Min egen oplevelse af det, er at den slags polterabender er gået hen og blevet kommercielt og derved er gået lidt i sig selv. Det er også hvad jeg fornemmer når man hører om polterabends ude til bryllupsfesterne. Der fornemmer jeg klart at mange polterabends ikke er "cirkus" og pinlige oplevelser, men mere hyggelige sammenkomster. Angiveligt fordi man har formået at lytte til og læse brudene/gommene og hvad de er til.

Hvor er det godt du skriver det, for jeg er heller ikke til alt det vilde dér...jeg håber, at hvis nogen overhovedet arrangerer noget for mig, at jeg så kan få dem til at respektere, at jeg meget hellere vil i f.eks. spa, måske noget smykkekursus og så noget med noget god mad og aftenhygge, måske med lidt drinks men ikke diskotek, det har jeg ikke orket længe, har ikke lyst til at feste med en masse fremmede mennesker. Så hellere tøsehygge i nogens sofa med tøsesnak, chips og sådan :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg fra valgte det første gang jeg blev gift (for 17 år siden ) da led jeg af en lorte sygelig jalousi og ammede og kunne ikke magte det. Nu glæder jeg mig for vildt til det bliver min tur til A girl's Night out, men jeg synes det er op til en selv, der kan ligge mange gode grunde bag den beslutning man tager, og jeg håber at dine nærmeste forstår og respektere dit valg.... Og at du får et dejligt bryllup og evt polterabend (stille og roligt med dine tætteste )

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

... men jeg synes det er op til en selv, der kan ligge mange gode grunde bag den beslutning man tager....

Spot on. :)

Men som det bliver nævnt tidligere i denne tråd, er polterabenderne som tager overhånd nærmest ikke eksisterende længere. Så hvis det er fordi man er bange for at det tager overhånd, synes jeg hellere man skal tage den med de nærmeste i stedet for at frabede sig det. Hvis det er fordi man generelt ikke kan overskue det, så er det jo også ganske fair - måske passer det bare ikke lige ind som tingene er pt. :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har været den stride brise to bedste, har givet min bedste veninde en seddel med dem jeg gerne vil have med til min polterabend og hvad jeg kan tænke mig at vi skal lave. Stoler på at det ikke bliver noget vildt. Hendes egen polterabend havde hendes mor og søster arrangeret og var stille og rolig, men ganske hyggelig

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg har været den stride brise to bedste, har givet min bedste veninde en seddel med dem jeg gerne vil have med til min polterabend og hvad jeg kan tænke mig at vi skal lave. Stoler på at det ikke bliver noget vildt. Hendes egen polterabend havde hendes mor og søster arrangeret og var stille og rolig, men ganske hyggelig

Jeg har været med til adskillige PA efterhånden, og ikke en eneste gang har bruden blandet sig eller vidst noget om, hvad der skulle ske eller om der overhovedet skulle ske noget. Det er gået over al forventning hver gang, så jeg tror stadig på, at man kan få en god dag uden at bruden skal blandes ind fra starten :) men jeg ved at det er tendensen at bruden involverer sig selv, selvom jeg synes, at det er den mere kedelige variant, det skal imo være en overraskelse for bruden, men det kan være jeg er old fashioned ;)

2

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

men det kan være jeg er old fashioned ;)

Det er det nok ja :) :) Det samme kan jeg sige for min del. Ingen af dem jeg har været til polterabends med har haft indflydelse på hvad der blev lavet og mange ting opstod spontant på dagen (eks. at bade i Storkespringvandet). Men selvom det hedder sig at der er ligestilling så er grænserne når vi taler om H2B nok også "lidt" mere yderligtgående i forhold til hvad man og hvad man ikke kan. Jeg tror så mere det handler om at forventningsafstemme end om at diktere et eksakt indhold og handlingsplan. Dvs. overordnede rammer for hvad man vil og måske i højere grad hvad man ikke vil. Det kan være fornuftigt nok.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg genopliver lige den gamle tråd her.
Både min kæreste og jeg har aktivt frabedt os polterabend -  Vi har skrevet det på vores bryllupshjemmeside.

Vi har simpelthen ikke lyst. Vi er ikke så vilde med fester og vi drikker stort set aldrig...

 

Vi opfordrer derimod vores gæster til at deltage i Aalborg Pride, som ligger dagen før brylluppet. Vi går selv med i paraden og bliver på pride pladsen i Karolinelund en time eller to bagefter. Dem der har lyst kan blive hængende længere - der er program indtil kl. 23. Så må det gøre det ud for vores polterabend.

 

 

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Kan godt forstå dem som, fra beder sig en polterabend. Men samtidig kunne man jo også bare fortælle dem omk. sig at man ikke ønsker noget vildt, det kunne jo også være som en alm. hygge aften med tøserne, bio tur og ud at spise, tænker de fleste som regel godt kan overkomme det.

 

Min kommende mand er ikke meget for det vilde, og det tror jeg egentligt også vil blive respekteret af vennerne, til den tid.

 

Det eneste jeg har sagt til mine tøser er at jeg virkelig ikke ønsker det skal blive en dyr fornøjelse for dem som er med og at det ikke har noget med dyr at gøre, da jeg er så bange for alle slags dyr - store som små, så det ville jeg virkelig ikke syntes var fedt på nogen som helst måde, så netop hellere bare en hygge aften. Har selv måtte deltage i dyrer PA til 800kr og over, og det har bare ikke altid været lige fedt, når der også kom nyt tøj til bryllup og bryllupsgave kort tid efter. Pengene har desværre aldrig vokset på træerne her omkring.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Syntes også der er sket en udvikling på det punkt over til det du nævner. Tidligere var man ofte ude for at der til festerne var indslag, billeder m.v. fra brudeparrets polterabender, en sang som bruden havde indspillet der skulle synges m.v.  men oplever det ikke så tit længere. Nu har jeg spillet en del på klubber det sidste halve års tid for bare at prøve noget andet, og der - og i byen - syntes jeg heller ikke rigtig man ser brude der er udover og sælge kys m.v. på samme måde som tidligere Jeg tror det handler om at mange brudepar har etableret sig, i form af hus, måske børn mv. og ikke er til det store/vilde. Både fordi der er én dag i morgen men måske også fordi der gik lidt inflation i det med vilde polterabender på et tidspunkt. Måske det er lidt på retræte.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Rikke,

 

Jeg synes det er helt fair at melde ud, at du ikke ønsker en traditionel polterabend, men ønsker at have fokus på det hyggelige og have de nærmeste omkring dig. Det er faktisk modigt af dig.

Jeg har kun oplevet det, at veninder eller venner er blevet gift i smug på rådhuset, og at du så ikke fik mulighed for at arrangere en polterabend.

 

Mvh.

Kamilla

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer