Hjortshøj

J&P - 8. august 2015 :) Beretning for en fantastisk dag <3

141 posts in this topic

Super fedt ur. Det skal han da nok blive glad for. :cheerleader3:

Jeg er vild med den dybblå farve.. meget cool morgengave.

Den med dates er super sød. Så er i sikre på at få noget tid sammen... en ægtepardate... super fint tænkt. :a1221:

0

Annonce ♥

Så fin ide med dates! Måske nupper jeg lidt :P

Du skal være velkommen :tunge:

Har bare 1000 gange i løbet af forberedelserne fået at vide, at nu skal vi huske hinanden og nyde hinanden - så sådan bliver det :wink:

0

Super fedt ur. Det skal han da nok blive glad for. :cheerleader3:

Jeg er vild med den dybblå farve.. meget cool morgengave.

Den med dates er super sød. Så er i sikre på at få noget tid sammen... en ægtepardate... super fint tænkt. :a1221:

Ja, det er jeg også ret sikker på :wink: Elsker også farven, og specielt fordi det er lidt anderledes.

Præcis - og det er jo vigtigt at prioritere tiden med hinanden - jeg glæder mig helt vildt til at se, hvad han siger til det - og til om han kan gætte, hvad vi skal på de forskellige dates ud fra de forskellige symboler :tunge:

0

Jeg overvejer at lave sådan en bog selv til Hubby.. men kan ligesom ikke helt komme igang... kan du ikke give mig nogle forslag? Ellers havde jeg tænkt en lille bog med grunde hvorfor jeg elsker ham, men de er ligesom med i min tale.,... Hmmm.. hvad gør en klog?(som ikke er mig lige nu, for jeg er ideforladt :lol: )

0

Annonce ♥

Jeg overvejer at lave sådan en bog selv til Hubby.. men kan ligesom ikke helt komme igang... kan du ikke give mig nogle forslag? Ellers havde jeg tænkt en lille bog med grunde hvorfor jeg elsker ham, men de er ligesom med i min tale.,... Hmmm.. hvad gør en klog?(som ikke er mig lige nu, for jeg er ideforladt :lol: )

Det er en god ide med en "jeg elsker dig fordi..."-bog. Det har jeg bare givet J tidligere, så det synes jeg ikke lige :wink:

Jeg har fundet en papkasse, som jeg har puttet 12 forskellige ting i - det er en pakke mel (til en bagedag), 6 øl (til en fifa og øl dag), en pistol (til en James Bond dag) osv :biggrin: Det tror jeg faktisk bliver meget godt :loveflag:

0

Annonce ♥

Stort tillykke med dagen! Håber, I får en helt fantastisk dag! :loveshower::loveshower::loveshower:

Håber dagen i dag bliver helt fantastisk for jer... stort tillykke...

:cheerleader3: Kæmpe tillykke til jer :loveshower: . Håber jeres dag bliver helt uforglemmelig og dejlig.

Vi glæder os til billeder og beretning :wink:

sort tillykke med dagen :loveflag: håber I får en helt fantastisk dag i det dejlige vejr :heart:

Stort tillykke med dagen, glæder mig til at se beretningen med en masse billeder :loveshower:

Kæmpe tillykke med dagen håber i havde en helt fantastisk dag :loveshower:

Tillykke tillykke tillykke tillykke :-)

håber i havde en fatastisk dag :-)

Mange tak allesammen! Vi havde en helt fantastisk dag :loveshower:

Der kommer beretning om lidt, men billederne, må vente indtil vi får dem fra gæster og fotograf. Vi har kun nogle få :loveflag:

0

Annonce ♥

:heart:Beretning - laaang

Så må det være ved t være tid til en beretning for vores stor dag - som var helt fantastisk!! ()()

Jeg sov hos mine forældre, sammen med min bettesøster, mens J sov alene hjemme i lejligheden. Lørdag vågnede jeg kl.5.15. Lå lidt og vendte og drejede mig, puttede og skrev lidt med nogle veninder. Kl.8 stod jeg op. Min mor fandt min morgengave frem, som hun havde gemt for J. Det var det fineste billede med puzzlespilsbrikker, som beskriver nogle af højdepunkterne i vores forhold. Det er SÅ fint! <3 Jeg spiste morgenmad med min familie og hyggede med dem, inden jeg smuttede i bad.
Da jeg kom ud af badet var mine forældres venner kommet (som også skulle med til brylluppet). Han er tidligere konditor, og han skulle hjælpe min mor med at pynte bryllupskagen. Så stod den på make-up (som jeg selv lagde), inden frokost. Efter frokosten kom J’s fætters kæreste (som er frisør og nordisk mester i brudeopsæt) og J’s to kusiner. Jeg, min bettesøster og min mor fik hjælpe med vores hår, mens vi hyggede og lavede beautysalon i mine forældres stue. Det var så hyggeligt og afslappende! GP

Tøserne gik i kirken. Jeg fik kjole, slør og det hele på – min mor, bettesøster, far og mine forældres venner blev alle meget rørte over at se mig. Det var virkelig et stort øjeblik. Familien gjorde sig færdige og også gik mod kirken. Da klokken var 14.45, fik jeg min brudebuket, og min far og jeg bevægede os på gåben mod kirken. Det var en vild oplevelse at få gennem byen med fin brudekjole og slør og det hele! Vi var ved indgangen til kirkens område ca. kl.14.55. Her blev vi uden for kirkens område, snakkede, nød vejret og fik taget billeder af fotografen. Da klokken blev 15 kom vi op til kirken, og min far og jeg kikkede på hinanden, inden vi blev enige om, at vi ikke ville blive mere klar til at gå ind, end vi var på det tidspunkt. Så der blev ringet med kirkeklokken i 3,5min., hvorefter dørene åbnede, musikken spillede, og vi arm i arm bevægede os op ad kirkegulvet. Wow en viiild oplevelse!!! At se alle gæsterne i deres pæne tøj, at mærke stemningen og musikken i kirken, og at se J og hans bestman, som stod for enden af kirkegulvet og ventede på mig. Jeg blev så rørt, og Jens fældede også en tåre eller to. Jeg rystede, svedte og glædede mig så meget til at opleve det hele! :iloveyou:
Præsten holdte en fantastisk personlig tale for os. Om vores tid sammen og om vores fælles interesse for James Bond. Det var så godt. Vi blev viet, og fik begge to, ret rystende, sagt ja på de rigtige tidspunkter. Efter selve vielsen spillede min storesøster ”You’ll be in my heart” fra Tarzan på sin saxofon. Det rørte mig SÅ meget, og det var vildt magisk. Den sang rører mig så meget. Jeg græd, og J og jeg sad der hånd i hånd og lyttede til hende – hun er fantastisk! :thumbsupsmileyanim: Det var SÅ magisk i kirken. Da vi havde sunget den sidste salme, skulle vi jo ud af kirken. En fantastisk oplevelse at gå der hånd i hånd med min mand. Da vi kom ud i våbenhuset var døren ud af kirken åben, og her stod 9 af dem, J spiller håndbold med i spillertøj og lavede espalier med håndbolde og Cocio. J anede ikke noget om det, så det var noget helt specielt at mærke, hvor overrasket han blev. Vi kom ud, gæsterne fulgte efter, og så fik vi ellers en masse lykønskninger efterfulgt af en ordentligt røvfuld ris – selv graver mente, vi fik utrolig meget ris. Wow det sad alle steder!!

Efter al den ris og lykønskningerne skulle vi have taget gruppebilleder af fotografen. Vi fik taget et kongebillede med alle, som var med i kirke. Efter det fik vi taget nogle forskellige gruppebilleder :biggrin: J og jeg fik taget lidt billeder i kirken, inden vi skulle køre til en sø i nabobyen hvor vi også ville have taget billeder. Vi skulle køre i min folkevogn, og selvfølgelig skulle jeg køre. Det var ret sjovt, og der lev taget mange billeder af, at J skulle sidde på passagersædet med min brudebuket :super: Vi fik taget nogle forskellige ”officielle” billeder ved søen. Nogle af mig alene, nogle af J alene og nogle forskellige med os begge to.

Vi var tilbage i mine forældres have omkring kl.18, hvor alle gæsterne var i fuld gang med at nyde den stående forret, som var lakseroulader. Det var SÅ hyggeligt. J og jeg fik en tallerken hver. Da vi havde spist lidt, annoncerede mine søstre, at de ville spille et nummer for os. Bettesøster på klaver og sang, storesøster på guitar, plejesøster på tamburin, yngste nevø på rasle æg, ældste nevø på tromme (han ville dog ikke alligevel). De spillede ”Man er, som man er” fra Krummerne – det var så rørende. Min Bettesøster synger så godt, men hun er MEGET genert omkring det. Så det var virkelig noget helt specielt. Jeg tudede så meget – de er for vilde! :loveboard:

Efter musikken bevægede vi os så småt i forsamlingshuset (på den anden side af vejen). Gæsterne fandt deres pladser, og J og jeg sagde sammen velkommen og fortalte lidt om de praktiske ting til festen. Folk fik drikkevarer, og J holdte efterfølgende sin tale. Han takkede gæsterne for at komme, takkede mine forældre for al deres hjælp og takkede mig fordi jeg er, som jeg er.

Så var maden klar – vi fik helstegt pattegris, to slags kartofler og fire slags salater. Det spillede så godt til vin og fadøl! Da alle havde spist første portion, var det min tur til at tale. Jeg takkede gæsterne, takkede alle fra polterabend, takkede min svigerfamilie, takkede mine søstre, takkede mine forældre og takkede J. Jeg gav også J en boks med 12 forskellige ting i. Hver ting er et symbol på en date. Så jeg har arrangeret en date i de næste 12 måneder, for at vores første år sammen som ægtepar bliver ekstra kærligt og hyggeligt (y)

Der var en del indslag:
- Min mor holdt tal – det var som et eventyr, hvor prinsesse Pernille var på jagt efter den frø, som kunne blive hendes prins.
- J’s moster, kusine og mormor holdte tale, og gav mig et overlevelseskit til vores tid sammen.

- J’s bedstefar fortalte historier.
- J’s forældre havde fået en til at komme og spille og synge tre forskellige sange for os. Der var noget fra James Bond, fra Grease og fra Dirty Dancing.
- J’s bror havde arrangeret, at vi alle fik en rød hjerteballon, som var fyldt med helium, som så alle skulle sendes mod himlen på det samme tidspunkt.
- Mine veninder fra gym havde en boks og en masse hjerter med. Gæsterne skulle så skrive hilsner/råd på hjerterne. De kom i boksen, som blev forseglet, og nu må vi så først læse dem på vores 1 års bryllupsdag.
- Tøserne fra polterabend fik afspillet den sang, som vi indspillede til polterabend. Vi skulle så ”optræde” med den, hvor jeg fik en mikrofon og skulle mime igennem sangen. Det var super sjovt.
- Mine forældres venner (om kom tidligt på dagen) havde en sang med, hvor vi skulle synge, puste en ballon op og så alle sætte os på ballonen på samme tid – skide sjovt :D

Mange gange i løbet af dagen/aftenen skulle vi under bordet og kysse, op på stolene og kysse, jeg skulle vise strømpebånd, Jens skulle vise underbukser, og der var kysserunder, hver gang en af os ikke var til stede. J blev overkysset med læbestift :blush:

Vi kom også alle til at lege lidt med det helium der – jeg har aldrig prøvet det før, men det var SÅ sjovt :floejt:

Til dessert skulle vi have bryllupskage. Min mor havde bagt den, det var brownie i bunden, hindbærmousse og en top af ’den du ved nok’, og så var den pyntet med marcipan. Vi stod alle om kagen, da J og jeg skar det første stykke sammen (selvfølgelig med min hånd øverst – ergo kommer jeg til at bestemme i ægteskabet), og gav hinanden den første bid på samme tid. Så lækker en kage :metteholm

Der blev hygget, snakket, danset, drukket og skrevet i gæstebogen, hvor vi havde lavet en form for quiz. Omkring kl.23.45 havde min søster i al hemmelighed fundet sin saxofon frem og begyndte at spille brudevalsen. Så vi dansede og nød tiden der sammen, indtil gæsterne stod så tæt, at J blev løftet op og fik klippet strømper (og man kunne se hans tæer med neglelak på ;) ), og tøserne rev mit slør.

Kl.1 blev der serveret hotdogs som natmad, hvorefter de ældre gæste begyndte at bevæge sig hjem ad. Musikken spillede indtil kl.2.30. Efter det, gik en del folk hjem. Vi tilbageværende fandt nogle cder og hyggede videre indtil kl.4, hvor vi gik over på
den anden side af vejen og sov i mine forældres hus. Det havde været en helt fantastisk dag, og tiden fløj afsted. Da der kom ro på, lå J og jeg og snakkede en del, og jeg tror først, vi sov omkring kl.6.
Søndag stod hele dagen på oprydning (og en afsked med min bettesøster, som skulle på efterskole). Vi var først hjemme i lejligheden igen omkring kl.20. Mandag stod på kirkegårdsbesøg. Først med J’s bedstemor, hvor vi lagde halvdelen af brudebuketten ved J’s bedstefar. Bagefter med min bedstemor, hvor vi lagde den anden halvdel af brudebuketten ved min bedstefar. Til aften spiste vi rester med mine forældre, inden vi endnu en gang fyldte bilen med gaver og ting og kørte hjem.

I går var store gavedag, hvor vi fik åbnet alle gaverne og fik overblik over, hvad vi havde fået – wow det var indbringende.

post-71807-0-70166700-1439381338_thumb.j

Edited by Hjortshøj
0

Annonce ♥