Fru T.

Når man går til bords....

22 posts in this topic

Annonce ♥

Jeg troede faktisk ikke at vi skulle det, men da vi lige havde en lille møde med vores toastmaster i går, synes han og min h2b at det var en selvfølge.

Så alle gæsterne går ind til borderne, finder deres pladser. Så spiller DJ'en brudemarchen og vi kommer ind. Mener at alle gæsterne rejser sig op og klapper.

0

Hmm... Jeg har aldrig hørt om det før og heller ikke oplevet det tik de 4 bryllupper jeg har været til. Vi får også først musik senere. Så tror ikke det bliver aktuelt hos os. Men man skal jo gøre hvad man føler for :-)

0

Annonce ♥

Det er ikke noget vi gør, for det første er der ingen dør der adskiller der hvor vi skal sidde, med "gangen", og for det andet er det slet slet ikke mig. Jeg troede faktisk ikke det var noget man gjorde mere, troede kun det var i "gamle" dage, hvor et bryllup ofte var suppe steg os is, eller i USA, men har da kunne læse herinde at flere vælger at gøre det, og at mange feststeder ligesom siger at " sådan gør man" .

Men ja vi vælger det i hvert fald fra. Vi siger bare værsgo`, og så går vi og gæsterne hen til pladserne , BUM :biggrin:

Edited by Rikke aka rapanden
0

Vi havde slet ikke tænkt på det, men da vi skulle til bords, fik vi pænt af vide, at vi skulle vente med at gå ind til sidst, og da vi så gik ind spillede DJ'en en eller anden sang, jeg kan ikke huske hvilken. Jeg kan dog huske, at både min mand og jeg fik mega grineflip, vi syntes simpelthen det var for komisk :-)

0

Det er heller ikke noget vi selv havde overvejet, før vores DJ spurgte, om vi ønskede at blive "spillet" ind til Brudemarchen. Vi har faktisk heller ikke helt fundet ud af om vi gør det endnu selvom brylluppet er på lørdag, men vi har aftalt med DJ'en at vi lige aftaler nærmere, når vi ankommer til feststedet ca. 1/2 time før vi går til bords.

På en måde synes jeg det kunne være meget sjovt, men på en anden måde synes jeg måske også det virker lidt "selvoptaget". Hmm.. der er stadig beslutninger der skal tages med kun 3 dage igen :)

0

Annonce ♥

Det er meget forskelligt hvad folk gør. Nogle brudepar går ind som de første/sammen med gæsterne og der plejer jeg blot at spille almindelig indgangsmusik. Andre gange går brudeparret ind til sidst og der får de brudemarchen (ofte kombineret med noget andet). Det er sjældent noget jeg selv taler med folk om inden.

0

Jeg har det sådan, at bare ordet "indgangsmusik" giver mig knopper :lol: Vi er heldigvis i rummet fra start af, og der er som sagt ingen dør imellem lokalet og gangen. Så det er så nemt at vi bare siger folk gerne må finde deres pladser, og så gør vi det samme og byder velkommen :)

0

Det handler måske også lidt om at de her tider hvor det er blevet så almindeligt at gæster og brudepar er samlet inden middagen til kaffe og for manges vedkommende bryllupskage der har man allerede sagt "goddag" og tillykke til brudeparret. På samme med velkomst- og velbekommensange. Det ser man heller ikke så meget mere som "i gamle dage".

0

Hov jeg vrøvler da også,vi siger ikke velkommen når vi går til bord, det har vi jo gjort tidligere :tunge: Der vil derimod lige komme et par oplysninger, og så vil vi sætte os :)

Og ja, heller ingen velkomstsang her, så får jeg også bare knopper :tunge:

0

Annonce ♥

Regner faktisk med at vi skal have et enkelt velkomstvers, min mors moster har lavet et på godt gameldaws bornholmsk så det er mest for sjov og få at se ansigtsudtrykket på alle jyderne og københavnerne (H2B mener at han forstår lige så meget af min familie som hans kammerat forstår hans kinesiske svigerfamilie) så ikke for at holde traditioner, men for at drille Sune

0

Regner faktisk med at vi skal have et enkelt velkomstvers, min mors moster har lavet et på godt gameldaws bornholmsk så det er mest for sjov og få at se ansigtsudtrykket på alle jyderne og københavnerne (H2B mener at han forstår lige så meget af min familie som hans kammerat forstår hans kinesiske svigerfamilie) så ikke for at holde traditioner, men for at drille Sune

Bornholmsk er jo heller ikke til at forstå et klap af. Hvis der bliver talt laaaaaaaangsooooomt, kan man måske lige fange lidt :tunge:

0

Bornholmsk er jo heller ikke til at forstå et klap af. Hvis der bliver talt laaaaaaaangsooooomt, kan man måske lige fange lidt :tunge:

De fleste i familien kan minimere dialekten lidt, men min farfar er en udfordring (selv min søster giver op) så han bliver placeret mellem bruden og brudens mor for vi kan forstå ham og så taler vi så højt så min halvdøve farfar kan hører os :-D

0

De fleste i familien kan minimere dialekten lidt, men min farfar er en udfordring (selv min søster giver op) så han bliver placeret mellem bruden og brudens mor for vi kan forstå ham og så taler vi så højt så min halvdøve farfar kan hører os :-D

Jaja, der er jo mange som skruer ned for dialekten, og så er jeg da også med. Men ellers er det ligesom med sønderjysk, der står jeg simpelthen også af, hvis de bare plapre løs på dialekt. Min far boede nede ved Aabenraa i nogle år , og når hans naboer osv var ppå besøg, der sagde jeg bare ja og nikkede, og håbede det var på de rette tidspunkter :lol:

0

Annonce ♥

Jeg har heller ikke prøvet den form for indmarch. Jeg tænker, at vi skåler velkommen med vores gæster, får taget et fællesfoto og så får de overrakt et menuhæfte, hvor de kan se, hvor de skal sidde og alle finder frem til deres pladser.

Normalt venter man til middage med at sætte sig, til alle har fundet deres pladser ved det bord, de skal sidde ved og det regner jeg også med sker den dag.

Det er ikke så vigtigt for mig :wink:

0

Hvad der er vigtigt når/hvis man ikke har egentlige velkomst og i særdeleshed velbekomme sange er at man får lukket middagen rigtigt af. Det ses alt for tit at folk bare bliver siddende når middagen reelt set er afsluttet og det betyder at personalet ikke kan rydde af og gøre klar til brudevals hvilket ofte indbefatter at der også skal fjernes et bord eller to.

0

Så er det jo meget enkelt. Bare der er nogle som tager initiativet. I lørdags kom toastmasteren for skade at sige at folk bare kunne blive siddende efter middagen. Der var klokken 23.15 så jeg fik ham til at opfordre folk til at gå ud og trække frisk luft.

0

Annonce ♥

Ofte når man til bryllupper går til bords, står gæsterne op og venter, mens man med musikken bliver "spillet til bords".... Går ud fra det er en lidt gammel tradition.

Nogen der har gjort noget andet?

Vi gik ind til bryllupsmarchen :) jeg synes det var så dejligt at få endnu en tur op ad gulvet sammen med min mand :) Muligvis det er en gammel tradition, men også noget jeg forbinder med bryllup... man kan jo få spillet hvilket som helst en sang man har lyst til... :)

0