Sign in to follow this  
Followers 0
Eheliw15

Fra ca.100 til mindre med PersonligTrænerHjælp - Nu: 91 kg.

24 posts in this topic

Nu sker det !!! Har jeg bestemt !!!

Jeg vejer ca. 100 kg. og vil meget gerne ned i vægt inden brylluppet.

Så nu har H2B og jeg købt en pakke med timer hos en personlig træner i vores fitness.

I dag skal vi have første time og jeg glæder mig!

Han vil samtidig gi os en kostplan som vi skal følge i starten - bare for at komme i gang - og hjælpe os med træningen så vi gør det ordentligt.

Det er meningen at vi skal have ham en time om ugen og så selv træne 2 gange om ugen.

Vi går i krig med de bedste intentioner og du er velkommen til at følge med :lol:

1. update - 1 måned med træner

2. update

3. update

Edited by Eheliw15
0

Annonce ♥

Spændende! Håber da for jer, at det kan gøre en forskel :)
Det vil jeg glæde mig til at følge :)

0

Held og lykke! Jeg går til coach og diætist selv, så hvis du har brug for noget, så skriv endelig.

Bare husk:

1) Du FALDER i. Det sker og kan ikke undgås. To skridt frem og et tilbage. Det vigtigste er nr 2.

2) NÅR du falder i, så sig aldrig "i morgen..." men snarere "næste MÅLTID". Fokuser altid på næste måltid.

3) Få en mad-app (jeg bruger fitnesspal). Det er super godt til at se give et indtryk af hvad man spiser. Du vil blive overrasket af hvor mange kalorier der er hist og her.

4) For mig har det været SUPER rart at HVER AFTEN sætte mig med en journal og overveje hvad jeg har spist, hvad jeg har gjort godt og den slags. Hvor lang tid siden er det jeg har drukket sodavand / faldet i vandet og den slags. Du får tid til at tænke, for ofte så "ved" man tingene, og så glemmer man dem, så det er vigtig at tage sig tid til at mindes hvorfor man prøver at tabe sig.

Jeg har haft sedler alle steder, men jeg vidste de var der, så jeg læste dem ikke, og til sidst glemte jeg dem. Men det hjælper at sætte sig ned hver aften og virkelig tænke.

Hvis du falder i, eller har brug for hjælp, så skriv endelig. Jeg har tabt mig 5kg på 3 måneder. Det lyder ikke af meget, men det er tabt på en sund måde, med kostomlægning og ændring af ens mentalitet. Det er ikke tabt på nogen hurtig-kur, som jeg så tager på igen om lidt :P

0

Hej ise87,

Tusind tak for gode råd :biggrin:

Vi er allerede gået i gang med kostplan og skriver ned alt hvad vi propper ind. Hold nu op det er mere end man tror!!! :blink:

Jeg glæder mig til at komme i gang med mere træning og få mere energi - og måske ikke være så svedt når cykelturen til job er ovre :wink:

Edited by Eheliw15
0

Annonce ♥

Hej ise87,

Tusind tak for gode råd :biggrin:

Vi er allerede gået i gang med kostplan og skriver ned alt hvad vi propper ind. Hold nu op det er mere end man tror!!! :blink:

Jeg glæder mig til at komme i gang med mere træning og få mere energi - og måske være så svedt når cykelturen til job er ovre :wink:

I øvrigt: spis Rugsprø. Der er næsten ingen kalorier i og er super som erstatning af rugbrød eller lignende. Som du nævner, så overraskes man virkelig af antallet af kalorier. Vejede det samme som dig næsten, og jeg må spise 1600 kalorier. Til at starte med virkede det umuligt

Edited by ise87
0

Fedt at I har taget dette initiativ, det kommer I til at blive rigtig glade for. Det vil give jer mere energi og I vil føle jer bedre tilpas, når I træner og spiser fornuftigt.

Så klø på :)

0

Tid til første update - 1 måned med træner

Så har vi været i gang med træningen i en måned og hvor er der sket meget!

Ikke kun godt men også skidt, rigtig skidt :td:

Vi startede hårdt ud med LCHF som Ryan (vores træner) foreslog. Skønt med æg og bacon HVER DAG til morgen og rigtig fløde i sovsen.

Der blev H2B meget glad :tunge: meeen..... på LCHF må man jo ikke få sukker og slet ingen stivelse! så ingen kartofler, pasta, ris eller brød til at suge alt den dejlige sovs :(

Men vi prøvede og det er jo slet ikke så slemt at undvære alt det stivelse. Faktisk begyndte vi at kunne se en forskel og mærke en forskel og kroppen.

Jeg følte mig ikke så oppustet mere efter aftensmaden og følte mig faktisk mæt i længere tid :thumbsupsmileyanim: Fedt!!!

Så skulle vi have vores første weekend i Dk hvor vi var inviteret til have fest. Så vi havde trænet op til denne weekend - så vi kunne få øl og vin og alt det mad som de serverede. Og det gik bare super !!!!!

Så skulle vi med færgen hjem søndag og her bliver jeg så utilpas at jeg slet ikke kan være nogen stedet... Øv, tænker jeg, at kroppen skal reagere sådan bare fordi vi syndede lidt lørdag aften...

Men men men så har omgangssygen ramt mig. Lige der midt på færgen mellem Hirtshals og Stavanger. Heldigvis havde vi stor lugar med stor bad, så det indtog jeg da bare på hele sejlturen... Skønt med en båd der vipper - kvalme - opkast - og i den anden ende :boohoo:

Så jeg blev hjemme fra job i to dage - og så var det H2B tur til at ligge syg på toilettet - Åhh hvor er mænd ynkelige når de er syge (Men min er vel ikke den eneste) :back2topic:

Men ingen træning i næsten 1,5 uge. Og det kunne mærkes da vi endelige var friske nok til at komme til træning igen!!!

Kan ikke anbefale nogen at holde "fri" fra træning - man kommer så langt bagud på så kort tid!

Så det var stor set forfra med øvelserne og konditionstræningen.

Men nu har vi haft vores første vejning siden vi startede - næsten en måned efter.

Og jeg har smidt 4,5 kg. i alt og 1,2!!!! kg ren fedt...

Det er så fed en fornemmelse at have gjort fremskridt. :cheerleader3: :cheerleader3::cheerleader3:

Så nu kan det kun gå fremad og blive bedre - og så undgår vi lige alt slags sygdom fra nu af tak!

Edited by Eheliw15
0

Har du ikke nogle gode opskrifter og ideer til den kost i følger? Har nemlig selv været igang med den i 3 dage men fik virkelig dårlig mave ( tænker maveinfluenza) og vil gerne igang igen, måske et forslag til en dagskost?

OG mega flot, synes det er sejt gået og virkelig fedt at din h2b også er helt med på at træne. Det nægter min så det bliver kun til en masse gå ture, jeg har ikke rigtig mod på at tage afsted alene og min veninde som ellers gerne vil med kan bare aldrig få det til at passe med at få hendes søn passet. Så det er rigtig øv.

0

Annonce ♥

Har du ikke nogle gode opskrifter og ideer til den kost i følger? Har nemlig selv været igang med den i 3 dage men fik virkelig dårlig mave ( tænker maveinfluenza) og vil gerne igang igen, måske et forslag til en dagskost?

OG mega flot, synes det er sejt gået og virkelig fedt at din h2b også er helt med på at træne. Det nægter min så det bliver kun til en masse gå ture, jeg har ikke rigtig mod på at tage afsted alene og min veninde som ellers gerne vil med kan bare aldrig få det til at passe med at få hendes søn passet. Så det er rigtig øv.

Ej øv for dumme mavesygdomme! Og så lige når man er gået ind i det med bedste intentioner :(

Vi fik anbefalet denne hjemmeside: http://www.dietdoctor.com/wp-content/uploads/2011/03/LCHF-for-begyndere2.pdf (kunne ikke vedhæfte den, men nu kan du selv printe)

På hjemmesiden www.dietdoctor.com kan du finde mere info - den ligner godt nok ikke noget man kan tage for gode vare, men opskrifterne er vel gode nok :wink:

Vi laver faktisk meget salat - i går fik vi bare den bedte "cesar salad" med sliced oksemørbrad og lun philidelphiacreme (spørg mig ikke om opskriften, det var H2B der stod for den :tunge: )

Vi laver meget fiskesuppe, som er utrolig nem - bare svits grøntsager, bruger løg, forårsløg, porre, peberfrugt, hvidløg, artiskok(som er mega besværlig at skrælle) i rigelig smør, put fond og fløde (gerne lidt tør hvidvin i først) i og lad det koge lidt. Kom så den rå fisk i og lad simre til fisken er god. Wupti - god fiskesuppe.

Vi laver det også nogle gange med dampede muslinger - så damper vi bare dem først inden fløden kommes i :lol:

Ellers er kylling fyldt med cremeost og med bacon om også en favorit og så på grøntsager og tomater og med lidt fløde til at gi en sovs.

Søg på nettet, der er tusindvis af lækre opskrifter - www.madbanditten.dk kan anbefales. Man kan jo lave alle opskrifter, bare man tager stivelse og sukker fra.

Og sig så lige til din H2B at kan skal komme op af sofaen og med ud at træne - det bliver så meget lettere at være to og så er der bonus på energien i soveværelset om aftenen :bed:

Vi laver også øvelserne hjemme - men ikke så tit.

- Squat http://www.womenshealthmag.com/fitness/types-of-squats

- Lunges http://www.womenshealthmag.com/fitness/switch-lunge

- Planken

- Planken med bold - du står i planken i et minut og skubber en bold ind i væggen med den ene hånd og griber med den anden i et minut

- Ligger på maven og løfter overkrop og ben samtidig

- Ligger på ryggen med armene lige op og benene op og bøjede og skiftevis stækker højre arm+ventsre ben og venstre arm+højre ben (kræver koordinering!)

Kunne ikke lige finde de sidste på nettet....

Beklager den lange smøre :rolleyes:

0

Tusind tak, ih nogle mega gode opskrifter, er det ligegyldigt hvilken slags fisk man bruger?? Vi skal så meget igang med det her igen, kunne tydeligt mærke de få dage vi var igang at jeg var mæt hele tiden og det var bare den fedeste følelse. Jeg har godt nok tidligere smidt 26 kg. ved en masse motion og sundt mad, meeen dengang var der kun mig og idag er der jo h2b og vores lille søn på 20 mdr og det er bare ikke så ligetil længere.

Det er ikke fordi han sidder i sofaen han synes bare han har en masse han gerne vil have lavet derhjemme udenfor og det siger ham ingenting og løfte jern. Før vi fik barn var han af og til med men så sad han bare på motionscyklen og indtil vi skulle hjem og surmulede. Han vil rigtig gerne med ud og gå og cykle og vi har også forsøgt og løbe sammen men han kan ikke løbe så langsomt som jeg løber :) Og så bliver det også lidt problematisk at vi skal have barnet passet hver gang vi skal afsted. Så vi har faktisk en babyjogger som klapvogn og vi går rigtig mange ture med den og så ønsker jeg mig inderligt en cykelanhænger så vi alle tre kan komme ud og cykle sammen. Men de der øvelser tror jeg lige jeg skal udfordre ham med, for dem kan vi jo lave hjemme i stuen, mega god ide. Og så må jeg nok også hellere afsløre at jeg både har løbebånd og en gammel gammel knirkende udgave af en crosstrainer. Måske en ide og ligge nogle faste dage med træning?

Og så igang med kosten, min allerværste last er aftenerne i sofaen med en stor skål slik, det er sååå hyggeligt.. :-/ Men det dur jo bare ikke hver dag...

Er der noget med at man må få flæskesvær på den her kur??

0

Tusind tak, ih nogle mega gode opskrifter, er det ligegyldigt hvilken slags fisk man bruger?? Vi skal så meget igang med det her igen, kunne tydeligt mærke de få dage vi var igang at jeg var mæt hele tiden og det var bare den fedeste følelse. Jeg har godt nok tidligere smidt 26 kg. ved en masse motion og sundt mad, meeen dengang var der kun mig og idag er der jo h2b og vores lille søn på 20 mdr og det er bare ikke så ligetil længere.

Det er ikke fordi han sidder i sofaen han synes bare han har en masse han gerne vil have lavet derhjemme udenfor og det siger ham ingenting og løfte jern. Før vi fik barn var han af og til med men så sad han bare på motionscyklen og indtil vi skulle hjem og surmulede. Han vil rigtig gerne med ud og gå og cykle og vi har også forsøgt og løbe sammen men han kan ikke løbe så langsomt som jeg løber :) Og så bliver det også lidt problematisk at vi skal have barnet passet hver gang vi skal afsted. Så vi har faktisk en babyjogger som klapvogn og vi går rigtig mange ture med den og så ønsker jeg mig inderligt en cykelanhænger så vi alle tre kan komme ud og cykle sammen. Men de der øvelser tror jeg lige jeg skal udfordre ham med, for dem kan vi jo lave hjemme i stuen, mega god ide. Og så må jeg nok også hellere afsløre at jeg både har løbebånd og en gammel gammel knirkende udgave af en crosstrainer. Måske en ide og ligge nogle faste dage med træning?

Og så igang med kosten, min allerværste last er aftenerne i sofaen med en stor skål slik, det er sååå hyggeligt.. :-/ Men det dur jo bare ikke hver dag...

Er der noget med at man må få flæskesvær på den her kur??

Velbekom :cheerleader3: - du fik mig da lige til at overveje at lave en tråd med LCHF opskrifter under Slankeopskrifter.

Så det tror jeg jeg vil se på i næste uge (så har jeg lige weekenden til at prøve lidt forskelligt :wink: )

Jamen så er det da bare med at komme i gang med de gamle redskaber :wink:

Vi bruger mest laks. Men alt slags fisk kan vel i realiteten bruges...

:heart: FLÆSKESVÆR :heart:Aldrig om jeg havde skænket det en tanke - men det vokser jo over jorden og der er ikke sukker i og det er vel sådan set bare poppet fedt.... Jeg ville nok købe dem hos min lokale slagter eller lave dem selv. Det er jo ikke altid til at vide hvad de egentlig har puttet i posen fra supermarkedet :wink:

0

Ej ja mega god ide, den vil jeg virkelig glæde mig til at læse :)

Ja jeg må igang med at lægge en motionsplan og så er det bare igang. Erfaringerne siger mig at med faste dage så holder det bedre. :)

Jeg elsker laks, det skal prøves. Ja jeg tænker måske kuller eller torsk også er godt men de er jo ikke så fede..Men det er stadig fisk :)

JA flæskevær kunne jo være en super god weekend snak når man føler der skal forkælelse til ;-)

0

Annonce ♥

2. update

Så blev der brugt ca. 10 gange mere med personlig træner.

Vi har måske syndet lidt for meget på det sidste, men ikke helt så meget som vi kunne have gjort :wink::metteholm

Vi er begyndt at træne 5-6 gange om ugen og man kan virkelig se det på vores holdning :b223:

H2B har jo altid været en lidt stor dreng, men nu begynder man faktisk at kunne se lidt muskler rundt omkring.

Han har altid været lidt krum i ryggen og sidder meget forkert på stolen!!! Men det har vores træner åbenbart besluttet at ændre. For nu er ryggen mere ret og det giver ham faktisk en meget bedre overkrop :a1221: mums

Mig selv - Jeg kan se en forskel i spejlet, men ikke mærke det vilde på tøjet.

Jeg har fået mere timeglasfigur og mine baller går lidt ind nu istedet for ud :cheerleader3: Og H2B siger at de er blevet mere runde og lækre :cheerleader3:

Mine kære håndtag i siderne er næsten væk - så nu mangler vi bare maven. Men træneren siger at det hovedsagelig er kosten der hjælper med det!!!

Men men men... Vi var på vægten i går :)

Jeg har tabt 1 kg - men 3 kg REN fedt!!! Hvilket vil sige at jeg har taget 2 kg på i muskelmasse.

Så nu går der nok ikke længe inden vi skal begynde at overveje endnu mere hvad vi propper i munden - lige nu skal vi jo bare spise når vi er sultne og gerne alt med smør og fløde!!!

Edited by Eheliw15
0

3. update

Uha det er længe siden jeg har skrevet herinde, men der sker bare så meget lige for tiden :loveshower:

Julen er nu veloverstået og sikke da en jul. Dejlig mad og dejlig samvær med familie og skønne venner.

Jeg har holdt hovedet koldt gennem hele julen og alligevel ikke manglet noget!

Selvfølgelig har jeg ikke spist de 2-3 protioner jeg plejede at spise og ikke taget chokolade hver gang jeg blev budt (Nu skal det så også lige siges at mor og svigermor er FORFÆRDELIGE hvad angår at nødde andre. Sætninger som "ta lidt mere", "vil du ikke har mere chokolade?", "Kan du ikke lige spise resten?" hører vi konstant!)

Men vi har fået god mad og dejlig vin i rigelige mængder og snuppet en lang gå/løbetur lidt flere gange end vi er vandte med med vores familier.

Nu er vi hjemme igen og klar til at springe ud i LCHF med begge ben igen

og jeg stod på vægten i morges sagde den 91,0 kg. !!!!

Jeg er klar til at tage 2015 med storm og bevare min nyfundne levevej :cheerleader3:

Edited by Eheliw15
0

Skide godt gået :cheerleader3: LCHF fungerer også bare rigtig godt!

0

Som kvinde siger man, at man skal ned under en fedtprocent på 15 før vores mavemuskler kan ses, det ved jeg ikke om det er det du går efter, men det er ret godt at vide hvor man skal sigte efter..

Skide flot med dit vægttab! Det ser ud som om det spiller, held og lykke!

0

Annonce ♥

Super flot gået, jeg er sikker på I begge bliver brandlækre til brylluppet!! :cheerleader3:

Bare klø på, godt begyndt er jo halv fuldendt. :cheerleader3:

0

Skide godt gået :cheerleader3: LCHF fungerer også bare rigtig godt!

Tak :cheerleader3: Ja det fungere bare super godt for os :cheerleader3:

Som kvinde siger man, at man skal ned under en fedtprocent på 15 før vores mavemuskler kan ses, det ved jeg ikke om det er det du går efter, men det er ret godt at vide hvor man skal sigte efter..

Skide flot med dit vægttab! Det ser ud som om det spiller, held og lykke!

Fedt at få at vide :cheerleader3: Det har PT ikke snakket noget om, endnu måske :wink: Lige nu er det bare med at få raslet nogle kilo af og så kan vi altid fokusere på det der "fitness-teknik" :wink: hehe

Super flot gået, jeg er sikker på I begge bliver brandlækre til brylluppet!! :cheerleader3:

Bare klø på, godt begyndt er jo halv fuldendt. :cheerleader3:

Hehe ja det er da det det gerne skulle endnu ud i :tunge: Haha :tunge:

Tak for opbakning - det er fedt at få noget respons :cheerleader3:

0

jeg har personligt selv tabt ca. 8 kg siden nytår. udelukkende på at drikke selv pressede juice til morgen og frokost, samt lidt ekstra i løbet af dagen. ellers har jeg forsøgt at spise sundere og mindre mad til aften. vil understrege at jeg ikke har manglet noget, og har samtidig fået lidt til den søde tand, når jeg har haft lyst til det.

0

jeg har personligt selv tabt ca. 8 kg siden nytår. udelukkende på at drikke selv pressede juice til morgen og frokost, samt lidt ekstra i løbet af dagen. ellers har jeg forsøgt at spise sundere og mindre mad til aften. vil understrege at jeg ikke har manglet noget, og har samtidig fået lidt til den søde tand, når jeg har haft lyst til det.

Ej hvor fedt Tuni :biggrin:

Godt gået!

Ja det er bare med at finde det som passer for en. Vi ved jo allesammen at det er et helvede når man egentlig ikke rigtig gider eller har motivationen :tunge:

0

Annonce ♥

3. update

Uha det er længe siden jeg har skrevet herinde, men der sker bare så meget lige for tiden :loveshower:

Julen er nu veloverstået og sikke da en jul. Dejlig mad og dejlig samvær med familie og skønne venner.

Selvfølgelig har jeg ikke spist de 2-3 protioner jeg plejede at spise og ikke taget chokolade hver gang jeg blev budt (Nu skal det så også lige siges at mor og svigermor er FORFÆRDELIGE hvad angår at nødde andre. Sætninger som "ta lidt mere", "vil du ikke har mere chokolade?", "Kan du ikke lige spise resten?" hører vi konstant!)

Men vi har fået god mad og dejlig vin i rigelige mængder og snuppet en lang gå/løbetur lidt flere gange end vi er vandte med med vores familier.

Jeg er klar til at tage 2015 med storm og bevare min nyfundne levevej :cheerleader3:

ELSKER min nye LCHF livsstil! Overvejer faktisk at blive ved efter bryllup - jeg har smidt ca. 1,5 kg på 2 uger :loveshower: Ved godt der er en del af det der er vand og oppustethed også.. men alligevel....

0

3. update

ELSKER min nye LCHF livsstil! Overvejer faktisk at blive ved efter bryllup - jeg har smidt ca. 1,5 kg på 2 uger :loveshower: Ved godt der er en del af det der er vand og oppustethed også.. men alligevel....

Hvor er det fedt Christina!!!

Juhhhuuuu at det lykkes for dig. :cheerleader3::cheerleader3:

Vi er faldet lidt af da vores træner ikke har været i Norge (han er fra London) . Man træner bare ikke lige så hårdt med sig selv som man gør med en der står og råber ved siden af :tunge:

0

3. update

Hvor er det fedt Christina!!!

Juhhhuuuu at det lykkes for dig. :cheerleader3::cheerleader3:

Vi er faldet lidt af da vores træner ikke har været i Norge (han er fra London) . Man træner bare ikke lige så hårdt med sig selv som man gør med en der står og råber ved siden af :tunge:

I know that feeling - jeg træner også bedst når jeg bliver råbt ad.... hahaha :toot::toot:

0

Hvor er det fedt at du har tabt dig så meget.... :cheerleader3::loveshower:

Ville ønske jeg havde din motivation og drive... Jeg har prøvet og det gik også skide godt, men så kom der sygdom, dårlige nyheder i familien og ja, masser af dårlige undskyldninger... Jeg prøver virkelig at hoppe tilbage på vognen.. Det vil jeg bare SÅ gerne... Det må jeg da kunne... :pokey:

0