anettedennis

Når I at pakke gaver op?

23 posts in this topic

Når i at pakke jeres gaver op på dagen?

Vi skal først vies kl. 15.45. Og har et stramt program derefter; FOTO, velkomst osv.

Vi kan simpelthen ikke når at pakke gaver op på dagen! Det var jeg ellers lidt imod.. Men der se ikke timer nok!

Hvad gør / hvad mener i andre?

0

Annonce ♥

Jeg regner med at vi tager det sådan i etaper i løbet af aftenen. Man kan jo sagten lige gå op og åbne lidt op mellem retterne. Vi skal også have bufet til hovedret, så tænker at der kunne vi også sagtens pakke lidt op, mens gæsterne tager mad osv. Og så evt, efter middagen, når folk sidder og hygger med kaffe og kage osv.

For mig er det vigtigt at få pakket dem op på dagen, så folk kan se vi åbner dem, og se hvad vi får :)

Vi skal forresten også først vies kl. 15 :)

0

Annonce ♥

Vi venter også til dagen efter. Kan simpelthen ikke overskue, hvis jeg også skal have presset oppakning ind i vores tidsplan, så vil jeg hellere gøre det i ro og mag i dagene efter brylluppet. Til gengæld har vi (okay jeg, H2B har ikke haft så meget at sige her) så besluttet at sende personlige håndskrevne takkekort ud, så folk ved, at vi har set, og værdsætter deres gave.

0

Vi opfordrer vores gæster til at pakke ind i cellofan og skrive i kortet hvad de giver, for tror ikke vi får tid til det. Er der et par stykker i papir, så når vi nok dem. De fleste sover der, så kan vi åbne de sidste efter morgenmaden :wink:

0

Det er en rigtig god ide med cellofan, det bruger jeg altid selv som gæst når det er større fester for ellers kan man ikke nå det hvis man kun har en aften.... Jeg satser på at vi ikke får så mange ting-gaver (vi ønsker os penge til rejse) men nu må vi se

0

Gavebordet står i festlokalet, så vi har muligheden for at pakke op uden at forlade gæsterne - sådan lidt i etaper, men vi har ikke kalkuleret med at nå det - det er bare en bonus hvis vi gør, for vi vil gerne prioritere at tale med vores gæster :)

0

Annonce ♥

Jeg tror ikke vi når at pakke gaverne op og jeg vil også rigtigt gerne have TID til at pakke dem op og rent faktisk SE dem, læse kortene osv. Så derfor overvejer vi kraftigt i ind ydelserne at opfordre folk til at pakke dem ind i cellofan.

Vi holder i brunch næste dag. Men siger til festen at de som evt har overnattet og er i byen er velkommen til at komme og spise rester næste dag ved 13-14-tiden og så lukker vi gaverne op ved samme lejlighed...

0

Vi når ikke at pakke op da vores vielse også ligger ret sent. Så det bliver dagen efter. Vi skal sove på feststedet og det skal en del gæster også. Vi servere morgenmad dagen efter hvor alle gæster velkommen og så pakker vi ud der. Vi får vores toastmaster til at sige i velkomsttalen at vi ikke når at pakke ud, men siger mange tak og pakker ud dagen efter.

0

Annonce ♥

Pakkede op på dagen da :) Det er det eneste rigtige synes vi - det skylder man gæsterne. Det var også meget vigtigt for vores gæster at vi gjorde det :) De spurgte rigtig meget til det indtil vi (endelig) gik i gang :rolleyes:

Vores toastmaster gav os besked på at vi først måtte gøre det efter desserten - så vi tog nogle der og så resten af kage og brudevalss :)

Edited by Rose90
0

Jeg kan kun anbefale at pakke op dagen efter - vi blev gift i lørdags og havde på forhånd besluttet at vente med gaverne. Vi gjorde gæsterne opmærksomme på det i vores velkomst + skilt på gavebordet. Vi er SÅ glade for vores beslutning, og der er absolut ingen gæster som har tænkt negativt omkring det. Men der er selvfølgelig forskel på folk. Når jeg ser tilbage på dagen, kan jeg slet ikke forestille mig at bruge tid på gaverne - vi brugte i stedet tiden med alle de fantastiske mennesker - og vi ville begge ha' været kede af hvis gaverne var noget, der skulle hurtigt overstås.

Vi brugte 4(!) timer søndag på gaveoppakning og tog så et billede af os selv sammen med gaven og sendte en tak til giverne (det blev folk glade for). :) Gaveoppakningen blev altså en rigtig dejlig stund for os, hvor vi nød hver enkelt gave sådan som de hver især fortjener.

Men altså, det er jo forskelligt hvad folk synes. Gør hvad I selv føler for, det vil altid være det bedste valg. :)

0

Jeg kan kun anbefale at pakke op dagen efter - vi blev gift i lørdags og havde på forhånd besluttet at vente med gaverne. Vi gjorde gæsterne opmærksomme på det i vores velkomst + skilt på gavebordet. Vi er SÅ glade for vores beslutning, og der er absolut ingen gæster som har tænkt negativt omkring det. Men der er selvfølgelig forskel på folk. Når jeg ser tilbage på dagen, kan jeg slet ikke forestille mig at bruge tid på gaverne - vi brugte i stedet tiden med alle de fantastiske mennesker - og vi ville begge ha' været kede af hvis gaverne var noget, der skulle hurtigt overstås.

Vi brugte 4(!) timer søndag på gaveoppakning og tog så et billede af os selv sammen med gaven og sendte en tak til giverne (det blev folk glade for). :) Gaveoppakningen blev altså en rigtig dejlig stund for os, hvor vi nød hver enkelt gave sådan som de hver især fortjener.

Men altså, det er jo forskelligt hvad folk synes. Gør hvad I selv føler for, det vil altid være det bedste valg. :)

PS. Vi blev allerede viet kl. 13, og der var bare fuld gang i den indtil kl. 04 / så jeg ville aldrig prioritere gaverne på selve dagen...

0

Vi har skrevet at vi gerne vil have at gaverne bliver pakket ind i cellofan, da vi gerne vil bruge tiden sammen med bores gæster. Det er jeg rigtig glad for, for jeg kan forstå på vores toastmaster at der kommer en hel del indslag, så vi får nok ikke så mange pauser mellem retterne. De gæster vi har talt med, synes det lyder som en god ide.

0

Annonce ♥

Vi vil nok også pakke gaverne op klatvis af hensyn til gæsterne. Hvad gaver angår er vi nok nødt til at sætte os selv lidt i baggrunden. Jeg ville helst foretrække at pakke gaverne bare mig og min mand dagen efter, så vi har god tid til at beundre dem, og ikke bekymre sig om at finde en grimasse der kan passe. Det bliver en øvelse udi diplomatiets kunst ;)

0

Annonce ♥