mms8777

SARANG - Beretning fra et bling bryllup (uformelle gruppebillede)

75 indlæg i dette emne

Annonce ♥

Maden



...opdagede jeg stort set ikke.


Havde bare ingen appetit, og er nu rigtig træt af, at jeg ikke følte, at jeg kunne nyde maden. Men kunne simpelthen ikke få den ned.


Der ud over så syntes jeg simpelthen at maden druknede i alle de mange indslag. Vi havde intet mindre end 10 indsalg og det kombineret med manglende appetit gjorde at jeg ikke har det helt store at sige om maden.


Men i følge vores gæster smagte det dejligt.



Til forret fik vi nødeglasseret laks med hvidvinssauce. Jg er ret sippet med laks, og denne havde desværre fået et lille minut for meget og var derfor blevet lidt tør og bitter.



Mellem forret og hovedret fik vi en lille mojito sorbet til at rense smagspaletten med. Dejlig frisk.



Hovedretten besøg af en duet af kalvemørbrad og andebryst. Dette var tilgengæld en fantastisk kombination for jeg elsker and. Gæsterne var også enige at det ved første øjekast lyder mærkelig men bare fungere så godt når det kommer til stykket.



Desserten var en søjle af små nydelser som bestod af saltet karamelmousse, vaniljeparfait og råsyltedet bær.


Da tjenerne kom ind med desserten havde de stjernekastere i hånden, det var super hyggeligt.


Alle tallerkener var pyntedet med vores navne i chokolade. Sød detalje :)


post-67017-0-77045100-1407754383_thumb.j

post-67017-0-82363900-1407754389_thumb.j

post-67017-0-93784600-1407754395_thumb.j

post-67017-0-13581000-1407754615_thumb.j

post-67017-0-20610400-1407754624_thumb.j

post-67017-0-53860500-1407754640_thumb.j

post-67017-0-87490200-1407754648_thumb.j

post-67017-0-53496500-1407754660_thumb.j

post-67017-0-58963600-1407754666_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Super flot og helt vildt elegant udsmykning. Maden lyder helt vildt lækker og jeg er bare vildt sulten....

Hvor synd at du ikke rigtigt kunne spise noget, mne forstår dig godt - Der må have været så meget andet, som optog din opmærksomhed.

Lyder fantastisk med 10 indslag, det er jo helt vildt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hvor er det bare dejligt og inspirerende at se så flotte fotos fra et bryllup, hvor der er tænkt over alle detaljerne og det lykkes.

Ærgerligt at du ikke havde appetit, for maden ser også fantastisk ud.

Og tillykke med jeres store dag - vores går jo løs om 19 dage - glæder mig vildt ()()

1

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg er også bare så ærgerlig over, at jeg ikke kunne spise noget, for havde virkelig glædet mig til maden. Min umiddelbare tanke efter brylluppet var, at mit råd til andre ville være ikke at vægte maden så højt, men så snakkede jeg med en veninde der fortalte mig, at da hun blev gift kunne hun heller ikke få en bid ned, men når hun selv er til bryllup er maden næsten det vigtigste. Tror aldrig jeg har fået så god en fransk hotdog som den der blev serveret til natmad, for der kunne jeg lige få en enkelt ned. Ellers var også natmaden en succes, der bar måde fransk og alm. hotdog.

Så nu glæder jeg mig bare SÅ meget til at mine veninder skal giftes, så jeg kan få lov til at æde som et svin.

Rammen er hængt op i loftet med noget alm. tyndt snor

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Jeg har netop hørt det samme fra flere andre brudepar at de heller ikke har kunnet få en bid ned på dagen. Man har så travlt med det hele og er fuldt op af spænding og indtryk. Så tror det er neget normalt :-)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Tror også det er meget normalt. Jeg kunne heller ikke spise noget til mit bryllup :) tror det er adrenalinen osv der kører rundt i kroppen på en - der gik faktisk flere dage før min appetit var tilbage igen.

Vi havde en masse rester, så jeg fik heldigvis mulighed for at smage i dagene efter brylluppet :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Talerne



Wow vi havde mange indslag, også mange flere end jeg havde regnet med.


Hvor bliver man bare lykkelig når det går op for én, hvor mange mennesker der holder af én.



Første tale kom fra min far. Min far har altid været en spasmager, så hans tale var selvfølgelig fuld af sjove historier fra min barndom omkring det at blive gift og have kærester osv. Også Martin fik en tur, bl.a. at havde spurgt min far om lov til at gifte sig med mig over facebook :)



Den næste tale var Martins. Den var simpelthen så sød og rørende. Både forlover og hans mor græd da han talte til dem.


Det overraskede mig meget hvilke tanker han egentlig gør sig om mig i hverdagen. Han fangede virkelig hvem jeg er som person og hvorfor han elsker det i den tale.


Og så sluttede han lige af med at overraske mig med en sangerinde :)


WOW



Så blev det forlovers tur. Han er bare en rigtig god dreng og det afspejlede sig selvfølgelig i hans tale, der både var sød, kærlig og sjov. I ham har Martin bare en fantastisk ven.



Så kom turen til Martins far. Han tale var helt i stil med ham selv - helt nede på jorden, hvilket er det jeg holder af ham for. Til mig snakkede han lidt om, at jeg er praktisk anlagt, at jeg er løsningsorienteret og fyldt med en masser ideer og tanker. Det kom bag på mig, at det faktisk er ting han har lagt mærke til og jeg fornemmede også at det var de ting han sætter pris på ved mig. Dejlig tale fra en mand af ellers få ord.



Så blev det min tur. Jeg har efterfølgende fået så meget ros for min tale, og jeg synes også selv, at den var ret god. Svigermor græd, far græd, mor græd - så noget ramte den. Det eneste tidspunkt stemmen knækkede for mig, var da jeg talte til mig far. Min far er ikke min biologiske far men har været i mit liv siden jeg var 2 og jeg har i dag ingen kontakt til min biologiske far, så jeg ser "min far" som MIN FAR. Og det var selvfølgelig også det talen handlede om. At se min far blive så rørt var ret stort, for så vidste jeg at han forstod hvor vigtigt det var for mig at få fortalt ham.



Så kom min farmor med et MEGET langt indslag. Sødt men langt + at hun havde lavet en 10 vers sang. Puha en omgang, men selvfølgelig dejligt at hun havde lyst til at holde en tale :)



Næste indslag var fra min mor. Min mor og far er skilt, så hun følte nok, at der også skulle komme noget fra hende. Hun tør dog ikke holde en tale og havde derfor skrevet en sang. Min mor har en fantastisk humor, og havde derfor skrevet en sang fra vores to dyr, en main coon kat ved navn Frederik og en rød cocker spaniel ved navn Lady. Hele indslaget startede med at der ud af højtalerne strømmede vov vov vov og miav miav miav og så gik sangen igang. Den handlede om at de var sure på os, fordi de ikke var med til festen, og om hvad de nu planlagde at gøre at ulykker derhjemme. Så sjovt!



Så var der et indslag fra mine 2 bedste veninder, som i kan se hvad handlede om på billedet. De ramte virkelig plet med hvem jeg er og hvem jeg er i deres øjne.



Så blev det Martins venners tur. de havde lavet et power point med ikke just flatterende billeder og videoer fra PA. Hele forsamlingen var flade af grin. Det var så sjovt.



Den sidste tale kom fra vores toastmaster, som BTW havde gjort et kæmpe flot stykke arbejde. Uden hende var festen ikke lykkedes så godt som den gjorde. Hun fik det hele til at gå op i en højere enhed. Jeg er hende så taknemmelig.


post-67017-0-33671400-1407946815_thumb.j

post-67017-0-65048500-1407946823_thumb.j

post-67017-0-11829500-1407946832_thumb.j

post-67017-0-27233000-1407946840_thumb.j

post-67017-0-13523100-1407946848_thumb.j

post-67017-0-63963200-1407946858_thumb.j

post-67017-0-39207100-1407946897_thumb.j

post-67017-0-69937600-1407946911_thumb.j

post-67017-0-60707700-1407946925_thumb.j

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt endelig at læse din beretning, når jeg ivrigt har fulgt din bling-bling planlægning i foråret (og med endelig, mener jeg mig selv spm har været længe om at få kigget BK igennem igen efter mit eget bryllup).

Hvor er du dog smuk! (Havde forestillet mig at du bar blondine - aner ikke hvorfor??).

Synes Alle dine fine ideer er så smukke!

Til vores bryllup havde jeg heller ingen appetit, maden bliver stadig rost af gæsterne og den så også toplækker ud, man kan nok bare ikke rigtig nyde den på den dag?!

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Ih hvor dejligt endelig at læse din beretning, når jeg ivrigt har fulgt din bling-bling planlægning i foråret (og med endelig, mener jeg mig selv spm har været længe om at få kigget BK igennem igen efter mit eget bryllup).

Hvor er du dog smuk! (Havde forestillet mig at du bar blondine - aner ikke hvorfor??).

Synes Alle dine fine ideer er så smukke!

Til vores bryllup havde jeg heller ingen appetit, maden bliver stadig rost af gæsterne og den så også toplækker ud, man kan nok bare ikke rigtig nyde den på den dag?!

Haha for 4 mdr siden var jeg faktisk også lyshåret, men er oprindeligt mørkhåret, så det gik jeg tilbage til inden brylluppet

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer