pia.hersom

Hvor lang tid i forvejen skal man købe kjolen?

26 posts in this topic

Jeg skal giftes i juli 2015 og skal allerede ud og prøve kjoler nu her i september.

Butikkerne jeg bestilte tid i, lød til atjeg var ude i god tid, men det ved jeg ikke helt om jeg er.

Nu er jeg nok også farvet af at jeg har set rigtig mange afsnit af Say yes to the dress... Men der er et år altså ikke lang tid.

Hvad gør i og hvad er jeres erfaringer?

Og hvad med indsyning -sørger butikken for det?

0

Annonce ♥

Jeg har læst 6-8 måneder før. Men du kan vel sagtens køben den nu.

Held og lykke med at finde den drømme kjole :-)

0

Jeg tror det mest alm er 6-8 måneder... Jeg købte først min knapt 4 måneder før

0

Du er i god tid ;-)

Jeg købte min 8 måneder før.

Husk bare at du skal være helt sikker, der er mange herinde som, efterfølgende har fortrudt deres køb. Jo før man er ude jo længere tid til at skifte mening..

0

Annonce ♥

Der kommer jo også en del lagersalg til efteråret, så det er måske værd at vente på dem. Jeg har selv købt min i januar (på et outletsalg) og skal giftes om lige knap en måned. Et tip ville nok være at vælge en kjole med snører i ryggen, så den hurtigt kan tilpasses hvis du taber dig uden at skulle ud og give ekstra for det. Min er med lynlås og er hos skrædderen nu.

VH Rikke

0

Tak for alle jeres svar :-) Det er jo ikke fordi jeg skal købe kjolen fordi jeg tager ud og prøver :-) Jeg har bare så mange krav til kjolen at jeg er bange for at gøre det i sidste øjeblik for så ikke at finde den :-) og så har den serie helt klar fået mig til at tro at jeg skal være ude i rigtig god tid :-P

0

Husk nu at du ikke bor i USA bare så du ikke bliver skuffet....

0

Annonce ♥

Det skal jeg nok Camilla :-)

Man kan meget hurtigt forelske sig i kæmpelokaler med podier, men forholdene er lidt mere beskedne de fleste steder ;-)

0

Tak for alle jeres svar.

Jeg snakkede med en veninde som også er forlovet og hun har været inde og spørge i en butik.

De så helst at man kom 6 måneder før, men kunne man tidligere, så var det bare godt, for så kunne de bruge længere tid på én, end hvis kjolen skulle bruges om lidt.

så deres svar var, jo før jo bedre :)

0

Jeg vil også sige, at det kommer an på, hvad du forventer. Hvis du præcis ved, hvilken model og design af kjole du vil have, skal du nok være ude i god tid. Hvis du er mere "vag" - ved måske bare at den skal være lang, være havfrueform eller lignende, kan du sagtens vente lidt.

Der er mange penge at spare, hvis du køber en brugt - men det kræver at du har lidt mere is i maven og giver dig god tid til at søge.

Jeg prøvede kjole 1. gang i Rikke Gudnitz tilbage i april måned - fandt ikke kjolen der, men fik tilbud om kæmperabat, da de ved at det gælder om at slå til, når man har fat i bruden :c166:

2. gang var hos Nikolaj Kjoler i Kbh. og det var i maj måned, hvor de havde kanonudsalg. Jeg fandt KJOLEN og sparede dermed 50% - dog lægger de ikke selv længere kjolerne op - de henviser til 2 skræddere i byen, som de kender. Jeg valgte at tage min ned til en lokal syerske - som først blev lidt af en gyserhistorie pga. misforståelse os imellem, men som endte godt og med et flot resultat, så nu hænger kjolen i skabet og er superflot (læs evt. min tråd).

Håber det hjælper dig og pøj-pøj med at finde din kjole :thumbsupsmileyanim:

0

Annonce ♥

Det skal jeg nok Camilla :-)

Man kan meget hurtigt forelske sig i kæmpelokaler med podier, men forholdene er lidt mere beskedne de fleste steder ;-)

Nu ved jeg selvfølgelig ikke hvordan det er i Danmark, men de to steder jeg har været har de, specielt det ene sted virkelig haft gode forhold. Begge steder får man sit eget værelse f.eks. så man ikke generes af folk udefra.

---

Derudover: Jeg besluttede at gå på kjole jagt i februar, og jeg fik hurtigt lært sætningen "Jeg skal giftes 30 august I ÅR", alle stederne gispede de lidt og synes at jeg godt nok var sent ude.

De fleste kjoler tog i mellem 3-6 måneder at bestille hjem. Det kommer jo klart an på hvilket mærke mans kal have også, jeg valgte en ladybird, og den tog lige under 4 måneder at få hjem.

0

Tak SRHansen :) Det gør det skam.

:thumbsupsmileyanim:

0

Jeg skal giftes 4. april næste år og købte min her i slutningen af juli. Jeg tænkte selv, at det godtnok var tidligt - og havde faktisk ikke fundet datoen på det tidspunkt, hvor jeg købte den.

Grunden til jeg var så tidligt ude, var fordi der var sommerudsalg i Luxux (Nordjylland) og vi er begge studerende, så ville ikke give en bondegård.

Kjolen var sat ned til 3000 kr fra 8000 kr, og jeg freakin' ELSKER den kjole, så jeg var ikke i tvivl om at jeg skulle have den med hjem - også selvom at det var lidt tidligt.

I virkeligheden kan man vel altid finde en kjole, der måske var endnu bedre, men sådan kan man jo sige om alle ting man køber ;) Når man kan mærke at det er KJOLEN - og det kan man!! (selvom jeg troede det var noget pjat), så elsker man jo den - og så leder man jo i princippet ikke efter en anden..

Jeg skal så selv sørge for at få den syet om ca. en måned før brylluppet, fordi det var en outlet-kjole, så man skulle tage den med hjem, med det samme :)

For mig var det helt sikkert den rigtige beslutning, selvom det måske var tidligt.. Men når kan forelske sig så meget i en kjole - og den oveni købet var så billig, så var det for mig svar nok! :loveshower:

Kæmpe held og lykke med at finde den rigtige..

- Christina :D

0

altså ... jeg køber min kjole måneden før mit bryllup !! :s

Jeg skal selv giftes til august 2015, men skal stille op i en konkurrence 1½-2 mdr før brylluppet ... så jeg tror du er helt fint ude nu .. jeg er meget stresset over jeg skal finde min kjole på SÅ kort tid ! :/

0

Annonce ♥

Jeg har da planer om at starte mit kigger/prøveri i januar måned efter at jeg har været på bryllupsmessen med H2B, for der er det tit at man kan få et godt tilbud om at få visse procenter på kjoler og sådan når man bestiller tid på messen til at prøve kjoler.

Så jeg vil sige at du ikke er for tidligt ude... jeg synes du er tilpas tid ude :loveshower:

God jagt :wink::cheerleader3:

0

Jeg skal prøve på næste lørdag og jeg er også 2015 brud. :)

De sagde at det var en god idé nu her, for hvis de ikke har den i min størrelse og skal bestille den hjem, så kan det taget op til 6 måneder.

Og så skal man jo også have den rettet til. :wink:

0

Hej

Jeg er også ny herinde (blev forlovet i juni) og har netop også funderet over det med brudekjoler. Her er mine tips

Start så tidlig som muligt

• Dette sikrer dig en god fornemmelse for hvad du finder flot, og nogle gange har man brug for tid til at tygge på det
  • Derudover, så er der NOGLE steder der gerne vil være ca. 8måneder i forvejen. Dette kan være grundet at kjolen skal bestilles og det kan tage 3-4 måneder. Der er dog masser af kjoler ellers, så selv hvis du er 2 måneder fra brylluppet, så kan du sagtens finde en

Som god tommelfingerrel, så tænk: mere tid desto større muligheder.

Om du så skal giftes om 2 måneder, så skal du skam nok finde noget, ingen tvivl om det, men for mig gælder det om at have tid nok til at overveje og genovervej mine muligheder...

0

Det er selvfølgelig en rigtig god ide at undersøge markedet for hvad der findes af kjoler, inden man for alvor går i gang.

For at finde ud af hvornår "det er alvor", er det især vigtigt at forhøre sig hos de forskellige butikker, hvor lang tid i forvejen de skal bestille ens kjole hjem og ikke mindst forhøre sig hos en skrædder, hvor længe hun/han skal bruge på at sy kjolen om, hvis den kræver dette.

Vælger man at få sin kjole specialsyet hos en skrædder, skal man selvfølgelig forhøre sig om produktionstiden.

Og alt dette kan man jo godt starte med at undersøge halvandet år i forvejen:-)

Nogle finder kjolen med det samme, de begynder at lede og er 100 % sikre på, at det er KJOLEN. Andre søger og søger til de til sidst har fået så mange muligheder, at de ikke kan vælge. (brylluppet bliver skønt, også selvom kjolen kun er 99% perfekt:-))

Et lille råd i forhold til at vælge kjole: Vælg snit/detaljer, som du ved klæder dig og føler dig godt tilpas i. Altså går du altid i v-hals, ved det klæder dig og føler dig godt tilpas i sådan en udskæring, så vælg en kjole med v-hals. Man må ikke gøre det sværere for sig selv end det i forvejen er med alle de beslutninger til brylluppet. Jeg synes også, at det er vigtigt at ligne sig selv til brylluppet... med kjolen, makeuppen og håret... selvfølgelig bare en del mere knald på end normalt:-)

0

Annonce ♥

Jeg skal giftes i juli 2015 og skal allerede ud og prøve kjoler nu her i september.

Butikkerne jeg bestilte tid i, lød til atjeg var ude i god tid, men det ved jeg ikke helt om jeg er.

Nu er jeg nok også farvet af at jeg har set rigtig mange afsnit af Say yes to the dress... Men der er et år altså ikke lang tid.

Hvad gør i og hvad er jeres erfaringer?

Og hvad med indsyning -sørger butikken for det?

Nej dog! Hej "June" - det er godt nok længe siden, jeg har set dig nogensteder :) Blev helt paf, da jeg så dit navn og billede herinde :) Fedt!

Jeg blev gift i August 2013, og min kjole er købt i oktober 2012 - så man kan altså sagtens være ude i god tid - også i Danmark. Min kjole blev opbevaret af butikken, til jeg skulle til prøvning osv. Den er købt hos Panayotis i Vejle, som har egen skrædder tilknyttet, så det var dejligt nemt :)

0

jeg har lige købt min. og vi skal først giftes 1. august 2015 men pga af vores budget skulle jeg finde en billig kjole så valgte at tage på lagersalg og fandt den smukkeste kjole som var sat 6000kr ned. jeg får den jo så først syet til lige op til bryllupet

0

Truntegirl1985 - hvor meget skal du give for oplægning ?

Edited by Bowiie89
0

ved det faktisk ikke endnu for har ikke hørt ham der skal gøre det endnu men ved en veninde har fået en pris på 250kr i timen ved en lokal skrædder her i svendborg

0

ved det faktisk ikke endnu for har ikke hørt ham der skal gøre det endnu men ved en veninde har fået en pris på 250kr i timen ved en lokal skrædder her i svendborg

Må man spørge hvor du var på lagersalg henne ?

0