LBBMSK

Slæb eller ej?

12 posts in this topic

Hej alle,

Måske henvender det spørgsmål sig mest til jer, der allerede er blevet gift - men alles tanker er velkomne :-)

Jeg er ved at bestemme mig for, hvilken brudekjole, jeg skal have - kun et stort dilemma har jeg stadig ikke løst: skal kjolen være med slæb eller ej?

Jeg ønsker mig egentlig en kjole med slæb, fordi jeg på denne ene dag gerne vil være en rigtig "prinsesse". Til kirken og bryllupsfoto vil den være så perfekt. Men hvad med resten af dagen og festen?

Jeg ved, at slæbet kan sættes op på kjolen (nederst på ryggen hvor bindebåndene ender), så det ikke hænger mere - men hvad er erfaringerne? Hvor længe har man slæbet nede i løbet af dagen? Og kan det "betale sig" at have et slæb, hvis man alligevel sætter det op? Og hvad hvis kjolen er beskidt under slæbet?

Jeg har også overvejet et mindre langt slæb, som så ikke kan sættes op - er der nogen, der har erfaringer med dette? Er den stadig til at danse i og sådan? Og vil diverse brødre, onkler og bedstefædre komme til at jokke på kjolen? ;-)

Som jeg ønsker mig min kjole, er den ikke uden slæb - men jeg vil stadig gerne høre fra jer, der ikke har/havde slæb - hvordan var jeres dag i kjolen? Burde jeg prioritere bedre at kunne komme omkring til festen? (Misforstå mig ikke: jeg synes, kjoler uden slæb også er fantastisk smukke!)

Dette var mange spørgsmål fra en vordende brud :) jeg håber, I kan hjælpe mig med input til at løse dette dilemma: langt slæb, kort slæb eller intet slæb? Fordele og ulemper? Praktik over æstetik?

På forhånd tak for svar :-)

Hilsen

Line

0

Annonce ♥

Jeg skal først giftes om lige omkring en måned og har et lille slæb på min kjole... Men lige meget hvad så er det min oplevelse at man ikke skal tænke så meget over kjolen før man kommer ud og prøver dem, de fleste ender alligevel i en anden kjole end de havde regnet med (mig selv inklusiv)

1

Annonce ♥

Jeg havde langt slæb på min kjole, det havde jeg ingen problemer med overhovedet, det blev "kastet" over armen når vi skulle ind i bilen eller gå et længere stykke, bla i skoven da billederne skulle tages.. Jeg fik først sat mit slæb op på kjolen efter brudevalsen, og vi skulle til at danse :) selvfølgelig blev det beskidt, men pyt med det, jeg skal jo ikke bruge kjolen igen - og efter rens er den faktisk blevet pæn ren igen! Så jeg vil sige hvis du har en drøm om slæb, så do it!! :)

0

Jeg er ikke gift endnu, men skal have kjole med slæb + langt slør på. Jeg tænker ikke så meget over det, for der er både ophæng og dansestrop i kjolen, jeg regner med bare at bruge dansestroppen, fremfor at binde kjolen op, men nu må vi se.

Jeg tænker også at man jo altså sidder ned meget af tiden, så tror ikke det hæmmer en så pokkers meget :)

0

Annonce ♥

Jeg havde vel også et ret stort slæb på min kjole, og elskede det! Men jeg var ikke hys - som mange er, sorry, og løftede ikke op i slæbet på noget tidspunkt. Har man slæb på kjolen, skal det være på gulvet og ikke i hånden - i mine øjne. Jo self. ved dans og sådan, hvor man ikke kan komme omkring i langt slæb ;) Ellers lad være. Ja den bliver beskidt på undersiden, og hvad så? Der ligger vel ingen under din kjole hehe. Min er minimalt beskidt af at slæbe rundt efter mig i mange timer (jeg måtte desværre smide kjolen om aftenen pga. jeg var dårlig, ikke pga. slæbet).

Så hvis du ikke er hys med at det er på gulvet, så vælg slæb, og få din syerske til at lave ophæng i den (du bliver givetvis træt af at rende med en dansestrop), eller gør som dronningen og få syet et aftageligt slæb :)

Hvis du føler det er i vejen, så vælg en kjole uden slæb :)

0

Jeg havde vel også et ret stort slæb på min kjole, og elskede det! Men jeg var ikke hys - som mange er, sorry, og løftede ikke op i slæbet på noget tidspunkt. Har man slæb på kjolen, skal det være på gulvet og ikke i hånden - i mine øjne. Jo self. ved dans og sådan, hvor man ikke kan komme omkring i langt slæb ;) Ellers lad være. Ja den bliver beskidt på undersiden, og hvad så? Der ligger vel ingen under din kjole hehe. Min er minimalt beskidt af at slæbe rundt efter mig i mange timer (jeg måtte desværre smide kjolen om aftenen pga. jeg var dårlig, ikke pga. slæbet).

Så hvis du ikke er hys med at det er på gulvet, så vælg slæb, og få din syerske til at lave ophæng i den (du bliver givetvis træt af at rende med en dansestrop), eller gør som dronningen og få syet et aftageligt slæb :)

Hvis du føler det er i vejen, så vælg en kjole uden slæb :)

Jeg har faktisk netop de tanker, at det er bedøvende ligegyldigt om min kjole bliver beskidt på undersiden, for det ser man jo alligevel ikke, kun hvis man går og løfter slæbet hele tiden. Og altså kjolen kan jo renses bagefter, og man skal jo ikke bruge den igen. Så jeg tror også jeg kommer til at lade den hænge, pånær lige når vi skal danse, der bruger jeg nok dansestroppen. Jeg har som nævnt ophæng i min kjole, men regner ikke med at bruge det, for har jo netop købt slæb, fordi jeg ønsker slæb :)

0

Jeg blev gift i weekenden og må siges at have haft ganske langt slæb.

JEG ELSKEDE DET!

Ingen tvivl om at min kjole ikke var praktisk hvis jeg skulle ud og bowle eller på vandretur i alperne.. den gav også sjove situationer da vores reception var en kanalrundfart og den fyldte ganske meget i den smalle gang der er i midten af sådan en båd.

En ting som overraskede mig meget, var hvor roligt jeg tog det med at den blev snavset. På dagen.. efter kirken.. v ar jeg meget sådan "pyt"

Jeg elskede det :-)

0

Annonce ♥