Lenebee7

"Madpakke" til gæster efter vielse.

9 posts in this topic

Hej alle,

Går lige og grubler... Vi skal vies kl. 12.30 - herefter har vi reception, hvor der bliver serveret nogle Brødstave a la grissinier (vand og brød koncept, da vi holder festen i det gamle statsfængsel i Horsens). Vi skal også have bryllupskage og en slikbuffet yum yum :-). Men kom til at tænke på, at kage og slik jo nok ikke er specielt mættende til en hel eftermiddag - så burde vi servere en slags madpakke til gæsterne lige efter vielsen inden vi når til receptionen? . Grunden til at jeg tænker i "madpakke" løsning, er for, at vi selv kan stå for det, og ikke skal tilkøbe det som en del af receptionsprisen. Og i så fald - hvad og hvordan kunne det gøres? PS. Vi skal giftes d. 29. November - så vejret kan sætte sine begrænsninger - så derfor tænker jeg i sådan en slags "madpakke-løsning".

Hvad tænker I?

0

Annonce ♥

Jeg tænker også at det måske var bedre at servere noget mere "mad-agtigt" til selve receptionen.

Min første tanke var en skål dampede varm og cremet suppe. Gerne på en god base af kartofler eller rodfrugter som vil give en god mæthed og så et godt stykke grovbrød til. November og efterår kan jo være koldt og blæsende og høj sæson for en masse gode suppe-grøntsager. Der findes jo mange muligheder inden for suppe som kartoffelsuppe, græskar suppe, tomatsuppe mm

En anden mulighed kunne være pizzasnegle og pølsehorn, pålægskagemænd, mini sandwicher eller noget tapas halløj... Det er vel kun fantasien som sætter grænser :-) Så kan man jo sagtens have slikbuffet bagefter...

0

Altså vi har tænkt os at servere små sanwiches.

bare store toastbrød/sandwichbrød med miracle whip lidt forskelligt pålæg (vi tænker kylling, roastbeef og laks) og salat.

vi skære dem så til 4 små trekanter og sætter evt en tandstik i for at holde sammen på det.

Så kan man bare smide dem på nogle store fade og ligge en stak små frokost servietter ved siden af (som tallerken)

0

Annonce ♥

Vi har en del børn med, så vi har valgt at få bruchetta af lidt groft brød. Lækkert, ikke for let og ikke for tungt. De kan vel laves aftenen før og bare smækkes i ovnen.. Vores kokke står dog for vores, vi skal have frisk frugt og asti/juice til

0

Tak for alle jeres inputs - dejligt med lidt sparring.

Umiddelbart tænker jeg det er lidt underligt at udlevere madpakke når I skal have reception, medmindre der er en lang køretur, så ville jeg nok heller servere et lidt mere mættende alternativ til receptionen....

Det er på ingen måde en lang køretur - knap 10 min., så det er i hvert fald ikke det jeg kan bruge som undskyldning ;)

Jeg tænker også at det måske var bedre at servere noget mere "mad-agtigt" til selve receptionen.

Min første tanke var en skål dampede varm og cremet suppe. Gerne på en god base af kartofler eller rodfrugter som vil give en god mæthed og så et godt stykke grovbrød til. November og efterår kan jo være koldt og blæsende og høj sæson for en masse gode suppe-grøntsager. Der findes jo mange muligheder inden for suppe som kartoffelsuppe, græskar suppe, tomatsuppe mm

En anden mulighed kunne være pizzasnegle og pølsehorn, pålægskagemænd, mini sandwicher eller noget tapas halløj... Det er vel kun fantasien som sætter grænser :-) Så kan man jo sagtens have slikbuffet bagefter...

Altså vi har tænkt os at servere små sanwiches.

bare store toastbrød/sandwichbrød med miracle whip lidt forskelligt pålæg (vi tænker kylling, roastbeef og laks) og salat.

vi skære dem så til 4 små trekanter og sætter evt en tandstik i for at holde sammen på det.

Så kan man bare smide dem på nogle store fade og ligge en stak små frokost servietter ved siden af (som tallerken)

Vi har en del børn med, så vi har valgt at få bruchetta af lidt groft brød. Lækkert, ikke for let og ikke for tungt. De kan vel laves aftenen før og bare smækkes i ovnen.. Vores kokke står dog for vores, vi skal have frisk frugt og asti/juice til

Gode ideer - dog ikke muligt. Vi holder ikke receptionen privat eller i forsamlingshus, så vi har ikke mulighed for at lave mad selv til receptionen - derfor var det jeg tænkte i en slags "madpakke", hvis vi skulle spare lidt penge, og ikke bede feststedet om at lave noget mere fyldigt. Vi bliver nok omkring 100 mand til selve reception, så det kan hurtigt blive en stor ekstra udskrivning alt efter kuvertprisen....

Jeg må lige gå i tænkeboks.

Til reception vil jeg ikke mene at man får mad, da det jo netop er en reception og ikke bryllupsmiddag :)

Det var umiddelbart også min tanke - men kom så til at tænke på at der er rigtig mange som kommer fra Sjælland, Fyn, Sydjylland og Nordjylland, så det kan sagtens ske at de småsultne, når vielsen er ovre, hvis de ikke har fået en stor morgenmad.

Decisions decisions :blink:

0

Annonce ♥

Tænker også at folk ikke bliver mindre sultne blot fordi man kalder det en reception fremfor en bryllupsmiddag. Men det har jo også meget at sige om vi taler om en egentlig reception hvor folk forlader stedet når receptionen er slut (en ekstern reception) og derved selv indtager mad senere, eller det vi taler om er en forløber for en senere bryllupsmiddag hvor alle receptionsgæster deltager og dermed er "låst" til først at få noget at spise under middagen. I den situation bliver det jo en meget lang dag hvis middagen først starter ved 17-18 tiden

0