Aurora2

Hvornår skal jeg sende invitationer ud?

16 posts in this topic

Halløj :)

Min kæreste og jeg skal giftes 4. april 2015 og min kæreste vil lave en salgs video-invitation, som skal sendes ud til gæsterne på en DVD med posten, som en slags overraskelse/lidt sjovere end papir-invitation.

Min kæreste vil derfor ikke have, at vi sender "Save the date"kort ud til gæsterne, da han mener, at det ødelægger overraskelsen med videoen, hvis folk allerede ved hvilken dato det er (det må jeg så give ham ret i). :rolleyes:

Min bekymring er selvfølgelig, at folk ikke kan komme, fordi de ikke får en dato at vide i god tid.

Der er lige nu ca. 8 mdr til brylluppet.

Hvormår synes i, at vi skal sende denne video-invitation ud?? :rolleyes:

0

Annonce ♥

Jeg vil nok sende den ud 6 måneder før

Når det er i april vil jeg også sige 6-7 måneder før

Okay, så skal vi da ud af starthullerne ;)

0

Annonce ♥

Vi skal giftes 23/8-2014, og vi sendte invitationer ud i juledagene, for så var der ikke nogen, der måske købte billige rejser efter skolestart i god tid. Jeg tænker, du skal overveje, om der fx er påske/pinse eller andet, hvor folk plejer at planlægge at tage af sted på familieture eller lignende. Send den ud, når I synes, men ikke for sent :-)

0

Annonce ♥

Vi sendte indbydelser ud 3 måneder før, og har kun fået 1 afbud .

Jeg vidste ikke at man sendte det ud tidligere... På trods af min alder er jeg novice indenfor alt hvad der hedder bryllup. Er rigtig glad for at snuse lidt rundt herinde.

0

Vi gav familie og venner besked ca. 6 mdr. før og sendte selve indbydelserne med mange detaljer ud 3 mdr. før og fik kun afbud fra et par.

Vil også mene at 6 mdr. for jeres vedkommende vil være fint :loveshower:

0

Jeg vil også sige 6 mdr. før når I ikke sender save the date ud :)

Vi skal giftes 23/8-2014, og vi sendte invitationer ud i juledagene, for så var der ikke nogen, der måske købte billige rejser efter skolestart i god tid. Jeg tænker, du skal overveje, om der fx er påske/pinse eller andet, hvor folk plejer at planlægge at tage af sted på familieture eller lignende. Send den ud, når I synes, men ikke for sent :-)

Vores blev sendt ud ca 6 måneder før, og vi har kun fået 4 afbud.. Men de fleste kendte datoen i forvejen! Så tror som de andre at det er vigtigt at være i god tid hvis i gerne vil have at alle/næsten alle kommer...

Mange tak for alle jeres besvarelser, kan se, at der er enighed om ca. 6 mdr., så det vil jeg få gjort noget ved :)

Vi sendte indbydelser ud 3 måneder før, og har kun fået 1 afbud .

Jeg vidste ikke at man sendte det ud tidligere... På trods af min alder er jeg novice indenfor alt hvad der hedder bryllup. Er rigtig glad for at snuse lidt rundt herinde.

Vi gav familie og venner besked ca. 6 mdr. før og sendte selve indbydelserne med mange detaljer ud 3 mdr. før og fik kun afbud fra et par.

Vil også mene at 6 mdr. for jeres vedkommende vil være fint :loveshower:

Rigtig fin idé med video-invitationen :)

Jeg vil også mene, at 6 mdr. før er i god tid, når det er i april. Jeg kan se, at I skal giftes i påsken, så jo før I sender ud, desto større chance er der selvfølgelig for at ingen laver aftaler eller skal ud at rejse :)

Tak for alle jeres svar. Nu hvor jeg "har" jer, vil jeg lige høre, hvor lang tid før, man skal bede om svar (S.U)? :D

0

Annonce ♥

Vi havde SU en måned før, fordi det var der var bindende mht. bestiling af antal spisende gæster hos Sauntehus Slotshotel. Men ellers vil jeg også sige 1 - 1,5 mdr. før.

Edited by SRHansen
0

Vi skal også giftes den 4/4 2015 :-)

Du skal tænke på at det er i påsken, og mange kunne måske gå hen at bestille påskeferie?

Tror vi sender 4-5 måneder før, men fortæller folk datoen snart.

Det er lige præcis det jeg er bange for, så hellere jo før jo bedre, selvom min mor synes det er voldsomt tidligt ;)

0

Annonce ♥