Shii

En gæst og deres kjole...

37 posts in this topic

Annonce ♥

Hvis man har skrevet dress code i invitationen forventer man at det bliver overholdt, ellers skal man ikke blande sig i hvad gæsterne har på.....

Kjolen tja...., Det er jo kun et spørgsmål om hvilken smag man har, eller i dette tilfælde ikke har :wink: men igen, det behøver man ikke bruge energi på at bekymre sig over, det er op til den enkelte hvad de vælger at have på.

0

Jeg synes ikke der er noget galt med den kjole, den er jo heller ikke ligefrem hulkort. Tilgengæld synes jeg det er fedt hun har forsøgt at finde en kjole som både stiller dig tilfreds (ikke er for goth) og hende selv. Og det lyder jo egentligt til det er lykkes meget godt for hende :)

personligt har vi ikke overhovedet blandet os i gæsternes tøj. Forloveren spurgte om han måtte komme i shorts og jeg sagde at det var jeg ligeglad med, men han bestemte sig alligevel for at tage skjorte og pæne bukser på, når han nu skulle stå med gommen i kirken. Sidder lige og kommer i tanke om at jeg faktisk ikke aner hvad tøj han havde på til festen... :)

Min bror der ellers er ret lemfældig med tøj og normalt har sorte bukser, sorte T-shirts og et varierende antal sorte sweatshirts (afhængig af årstiden) på, havde lånt en hvid skjorte og så også rigtig fin ud. Det havde han dog gjort selv og da han for flere måneder siden spurgte hvad han skulle have på svarede jeg ar jeg var ligeglad, bare det var rent :)

Men som mange andre skriver... vi er forskellige og har forskellige ønsker og det ene er ikke mere rigtigt end det andet! For mig betød det bare ikke rigtig noget.

Egentlig tror jeg at de fleste gerne vil "dresse up" fordi de ved det er en stor fest, specielt for brudeparret, så jeg tænker at de fleste nok skal gøre deres bedste til er bryllup uden det behøver at blive pålagt dem.

Edited by Christina G
1

Vi blander os heller ikke i hvad vores gæster tager på, men jeg kender min familie og venner nok til at jeg ved de alle kommer i fint tøj, men tror ikke det er så meget jakkesæt hos vores venner men skjorte og jeans :) dog har min mor blandet sig i min svogers valg af tøj da hun synes han skulle have en pæn skjorte på og ikke jeans og T-shirt, så mutti køber en ny skjorte til ham ;) For min skyld måtte han gerne komme i sin gamle t-shirt (bare den er ren som en anden skrev)

Jeg synes nu også at jeans og t-shirt kan være pæn, det kommer altid an på hvad og hvordan man sætter tingene sammen..

Og selv elsker jeg the little black dress :a1221: men som andre skriver der er forskel på sort i sort Goth agtig stil og så en elegant sort kjole..

Kjolen hun har valgt er ikke lige min stil, men jeg ville være helt tilfreds med at hun havde valgt den.. Hvis du ikke havde set den nu, så havde du jo først set den til brylluppet og så var det ikke engang sikkert at du havde tænkt så meget over den :wink:

0

Annonce ♥

Jeg synes faktisk den er ret sød den kjole. Ja den har et lidt alternativt print, men pyt da med det. Det er ikke en kjole jeg ville have valgt, men jeg synes bestemt at snittet ser klædeligt ud.

0

Tænker at kjolen, om end at den er særpræget, så kunne det være MEGET værre :cheerleader3: .

Jeg har også tænkt meget over det der med farver på folks tøj... Som sådan er jeg faktisk ligeglad med farverne (selvom sort ikke er en farve*G*), men da vi har valgt at lægge så mange penge i dette bryllup og holder det et relativt fint sted, så har vi valgt at skrive festtøj som i jakke/jakkesæt og kjole. På denne måde så sikrer vi os at ingen kommer iført cowboybukser og tshirt med pletter og huller.

Jeg er ligeglad med farverne, så længe folk bare har det behageligt i det tøj de vælger at tage på :wink:

0

Syntes heller ikke man kan stille det med påklædning og at invitere folk så kategorisk op. Man inviterer forhåbentlig heller ikke folk blot fordi de er gode til at finde rette påklædning til et bryllup. Man ser da af og til nogle gæster som "falder udenfor" i deres påklædning i forhold til de øvrige men slet ikke i et sådan omfang at det er noget som ikke bare forsvinder ind i "mængden". Dresscodes kan være gode en gang i mellem hvis man ønsker at sætte sit eget præg på det men det vigtigste er vel at gæsterne kommer med godt humør og er med til at skabe en god fest

0

Vi har netop ingen dresscode, så det var også derfor jeg var overrasket over jeg overhovedet blev spurgt.

Inde i mit eget hoved ville jeg nok tænke, hvis det var mig der skulle afsted, at hvis jeg var i tvivl, så ville jeg vælge noget andet... Just in case.

Dog synes jeg virkelig, helt oprigtig at kjolen er grim. Mest pga. de der klamme insekter. Men jeg synes designet (hedder det det?) er super smukt, og jeg synes kjolen er SÅ meget hende! Altså stilen passer bare, og er bare super sød synes jeg!

0

Annonce ♥

Vi har dresscode til vores bryllup, og hvis I også har det, så synes jeg godt i kan diktere jeres gæsters påklædning.

Vi andre går jo ikke rundt i festligt tøj normalt heller, så vi skal ALLE have noget anderledes tøj på.

Faktisk ville jeg mene, at det IKKE at bede hende om at tage "ordentligt bryllupstøj" på er at pointere hendes forskellighed.

Jeg tror ikke nogen vil bryde sig om at HUN får lov at tage noget andet tøj på, mens andre ikke må, fordi man måske er bange for at støde hende...

Hvis I IKKE har dresscode...

Så kommer det vel ikke dig ved. I realiteten kan du jo bare have dresscode hvis du vil sikre dig folk ser ud som du vil have det.

Smag er subjektivt, after all.

Edited by ise87
0

Annonce ♥