Ki Schou

Live streaming af jeres bryllup - kunne du tænke dig det?

21 indlæg i dette emne

Jeg er blevet kontaktet af et firma, der har speciale i live streaming af firmarelaterede events.

De overvejer at gå ind på det danske bryllupsmarked og tilbyde live streaming af bryllupper, som er blevet en stor trend i flere andre lande, men er der mon et marked for dette her i Danmark?

Kunne du forestille dig at betale for, at jeres bryllup bliver live streamet og lagt på fx Facebook og Youtube? Hvor man selvfølgelig også kan se det efterfølgende.

Kunne godt tænke mig at høre jeres tanker omkring dette :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Annonce ♥

Det virker noget forlorent i mine øjne. Jeg ville ikke være interesseret i at få mit bryllup live streamet - det lyder som et cirkus. Det tager hele intimiteten væk fra brylluppet.

Kan dog godt se ideen, hvis en gæst har ønsket at deltage, men har været nødt til at melde afbud. Men det skulle i så fald ikke være offentligt tilgængeligt, og de skulle ikke vide at de har den mulighed forinden - de dovne må bare blive væk ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Nej tak, har i forvejen leget med tanken om at skrive i invitationerne at der ikke må lægges billeder op på de sociale medier.

Da jeg selv godt kan lide at have kontrol med hvad der bliver lagt på facebook og andre steder.

Så live streaming kommer ikke rigtig til at passe ind i det koncept.

Jeg kan se det kan være en fordel for dem som måske har familie på den anden side af jorden, der måske ikke har mulighed for at være med fysisk. Men med live streaming kan de være lidt med alligevel.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Louise

Jeg har ingen idé om, hvordan man ordner det juridiske aspekt - hvad der er tilladt osv.

Dette er blot en finger stukket i jorden for at se, om dette mon var noget for de danske brudepar :)

Jeg tror det ikke, og det viser jeres reaktioner også, så min formodning var ikke skudt ved siden af ;)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Tænker også lidt i samme baner. De gange jeg har været med i 4 brylluper og Hvad Bruden ikke ved har jeg skullet underskrive en erklæring til dem som giver dem rettigheder m.v. Om gæsterne har gjort det samme de gange skal jeg ikke kunne sige men man har jo også set problemstillingen i relation til vores egen branche og nogle af de mere ungdommelige diskoteker/dj's hvor det er meget oppe i tiden at lægge billeder op på hjemmesider og ikke mindst facebook af forskellige personer/situationer fremfor som os andre at respektere privatlivets fred og anerkende at folk skal have lov til at holde fest i fred uden at se sig selv eller gæster udbasuneret på de sociale medier eller diverse hjemmesider. Det er heller ikke juridisk holdbart.

Jeg tror også at det i sig selv ville få det ti lat virke stift og opstillet. Det samme var min oplevelse med ovenstående TV udsendelser. Ihvertfald den ene hvor de var meget på.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Ki

Jeg vil så gå lidt imod stømmen her og sige Ja tak

Mig og min H2B har boet 6 år i udlandet, og fået et stort netværk fra hele verden

Der er utroligt mange bryllupper, som jeg er gået glip af, og jeg tænker der også vil komme nogen af dem vi invitere, som ikke vil tage den lange rejse fra Australien og sydamerika.

I dette tilfælde ville det være fantastisk at give dem muligheden for at være med alligevel

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Hej Ki

Jeg vil så gå lidt imod stømmen her og sige Ja tak

Mig og min H2B har boet 6 år i udlandet, og fået et stort netværk fra hele verden

Der er utroligt mange bryllupper, som jeg er gået glip af, og jeg tænker der også vil komme nogen af dem vi invitere, som ikke vil tage den lange rejse fra Australien og sydamerika.

I dette tilfælde ville det være fantastisk at give dem muligheden for at være med alligevel

Det kan jeg godt forstå Marianne. Firmaet jeg talte med nævnte også det med, at man på den måde kunne "invitere" venner og familie i udlandet, som en af de mest oplagte grunde.

Louise G - du har fat i en pointe, for ja man skal jo finde ud af, hvad reglerne er. Ved dog at de har meget stor erfaring inden steaming af firmarelaterede events, så der må også foreligge nogle regler, som måske er de samme som ved et bryllup. Men du har ret, det er jo en vinkel, man skal have med i sine betragtninger :)

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Uden at vide det tænker jeg at man måske kan lave en hjemmeside hvor de ligger krypteret og hvor man skal have password for at kunne komme ind til et bestemt bryllup, på den måde ligger det ikke åbent for Gud og hvermand som nok er noget af det der ville holde mig tilbage....

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Altså nu har jeg jo svigerfamilie i Spanien som ikke kan deltage til vores bryllup. Men jeg ville stadig ikke hoppe på ideen, så vil jeg 500 gange hellere sende dem billeder, og fortælle dem om dagen hvis de vil have det.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Nej, det er ikke noget jeg vil bruge. dem der ikke kommer med, kan godt vente og se billederne efterfølgende.

vi sætter et camera op til at tage billeder med få sekunders mellemrum hele aften og så sætter vi billederne sammen til en video og smider noget musik over :-) har tidligere set vender gøre det til fester, og det er blevet mega fedt.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Jeg kan godt se idéen i det hvis man har familie og venner rundt om i verden som ikke kan være med, men jeg ville aldrig selv have mit bryllup livestreamet... Dem der ikke kan være med af den ene eller anden årsag, må vente på billeder.

Jeg havde en borger i hjemmeplejen som pga. sygdom ikke kunne være fysisk med til sin søsters bryllup i Toscana, hun var med over skype og det var en succes for hende, men hun sagde at det virkede som om at rigtig mange af gæsterne var alt for fokuserede på at være "på" og det blev lidt træls i længden.

0

Del dette indlæg


Link to post
Share on other sites

Annonce ♥

Log ind for at besvare

Folk bliver vildt glade for svar!

Ikke medlem endnu?

Opret dig gerne. Det er gratis og tager 10 sekunder.


OPRET NY GRATIS MEDLEMSPROFIL

Allerede medlem?

Du kan med fordel logge ind.


LOG IND HER

Annonce ♥


Annoncer