britsen914

Indgangs- og udgangsmusik

16 posts in this topic

Hej piger.

Kommer lige med et hastespørgsmål.

ham der skal spille orgel når vi skal gå ind og ud har spurgt om specielle ønsker. Han synes nemlig parcabels canon in D er meget sørgelig og spørger om vi ikke skal have noget andet...

Han er med på den værste med vi ved ikke hvad det skal være... vi ved det ikke skal være de traditionelle...

HJÆLP!

0

Annonce ♥

Vi skal have et smukt fransk stykke til indgang (kan desværre ikke lige huske navnet) og så Prince of Denmark's march ud (bedst kendt som melodien der indledte alle engelske radioudsendelser til Danmark under 2. verdenskrig) jeg fik lov til at bestemme indgang og så bestemte Sune udgang ud fra de melodier organisten spillede for os

0

Vi gik fuldstændig klassisk med Here comes the bride.. og udgang var Bryllupsmarch fra En Skærsommernatsdrøm

0

Vi gik fuldstændig klassisk med Here comes the bride.. og udgang var Bryllupsmarch fra En Skærsommernatsdrøm

Og begge bliver spillet totalt smukt af organisterne ved Holmens :)

0

Annonce ♥

Altså hvis i gerne vil have Canon in D, så skal han da bare spille den... længere er den da ikke.

0

Jeg synes overhovedet ikke, Canon in D Major er sørgelig! Den er meget smuk, og jeg gik selv ind til den, så hvis det er den, I vil ha', skal I bare holde ved :)

Vi gik ud til Jesu, bleibet meine freude.

0

Jeg synes Bachs preludium in major. C er så smuk, den mister dog lidt når det er orgel istedet for klaver..... Vi snakker også om Jesus bleibet meine freude

Det klassiske indgangsstykke 'here comes the Bride' synes jeg er alt for bombastisk til mig

Min bror skal spille udgangsmusikken (på guitar ). Ved dog endnu ikke hvilket stykke musik det skal være....

0

Jeg skal gå ind til Canon in D og vi går ud til Händel - Alla Hornpipe :)

0

Annonce ♥

Vi skal gå "ind" (vielse udendørs med klaver) til Bachs præludium nu. 1 i C dur og "ud" til Åpent Landskab instrumental, bliver super smukt tror jeg :loveshower:

0

Vi valgte lidt utraditionelt at jeg skulle gå ind til Bachs Air on a g-string. Meget smukt og stille stykke musik med en fantastisk stemning som jeg kun kan anbefale.

Vi gik også ud til noget utraditionelt. Lefebure-Wely Sortie in E-flat. Lidt cirkus/tivoli agtig og rigtig flot og festlig (find youtube indspilning med Arturo Barba). Tror dog ikke, der er mange organister, der har den i deres sædvanlige repertoire.

0

Jeg har fundet denne fantastiske indgang musik på youtube, synes simpelthen den er så flot at jeg næsten får tårer i øjnene når jeg forstiller mig gå op gulvet til den om små tre uger.

0

Vi havde snakket om , at indgangspræludiet gerne må være: Canon i D af Pachelbel, men da der er vikar den dag i vores kirke (som ikke er så dygtig), kan den ikke spilles. Vi skal til samtale i dag med præsten for at høre, hvad der så skal spilles.

Udgangspræludiet som vi ønskede er: Charles-Marie Widor Toccata af 5. orgelsymfoni (prøv at hør den på YouTube) - men det lader sig heller ikke gøre, så vi er spændt på, hvad præsten giver besked om i dag.

Det er nok prisen for at blive viet i en lille kirke (som ikke er noget ved musikken og ingen prestige har) - men det må vi tage med, da vi VIL giftes i den kirke.

Pøj-pøj med at finder frem til noget dejlig musik :7himmel:

0

Annonce ♥

Vi havde snakket om , at indgangspræludiet gerne må være: Canon i D af Pachelbel, men da der er vikar den dag i vores kirke (som ikke er så dygtig), kan den ikke spilles. Vi skal til samtale i dag med præsten for at høre, hvad der så skal spilles.

Udgangspræludiet som vi ønskede er: Charles-Marie Widor Toccata af 5. orgelsymfoni (prøv at hør den på YouTube) - men det lader sig heller ikke gøre, så vi er spændt på, hvad præsten giver besked om i dag.

Det er nok prisen for at blive viet i en lille kirke (som ikke er noget ved musikken og ingen prestige har) - men det må vi tage med, da vi VIL giftes i den kirke.

Vi ønskede os også oprindeligt Charles-Marie Widor Toccata af 5. orgelsymfoni, men fik at vide at det kunne det lille orgel i kirken ikke klare :)

Præsten foreslog derfor en række andre sange, som vi så valgte i stedet :)

0

Wow - sikken dejlig oplevelse. Har netop snakket med ham som skal spille på orgel til vores bryllup og efter at have talt frem og tilbage (han var meget interesseret i vores smag), så blev vi enige om at han spiller: Bachs præludium nr. 1 i C dur http://www.youtube.com/watch?v=yd_hikxOU9Q som indgangsmusik og Vincent Lübecks chacon som udgangspræludium http://www.youtube.com/watch?v=CdgI3_WHvRg

Jeg glæder mig så meget til den dag ,hvor alting skal gå op i en højere enhed og vi kan nyde frugten af alt vores arbejde :7himmel:

1

Jeg har fundet denne fantastiske indgang musik på youtube, synes simpelthen den er så flot at jeg næsten får tårer i øjnene når jeg forstiller mig gå op gulvet til den om små tre uger.

Hvor har du evt fundet noder til den henne?

0

Hvor har du evt fundet noder til den henne?

Jeg har downloadet musikken til min iPod og så bliver den afspillet på musik anlæg. Men jeg kan se på youtube at der er mange der har skrevet onde kan få noderne af den mand som har lagt musikken ind på youtube, og han har sendt det til deres mailadresse. Måske kan du prøve det hvis du skal have noderne, ellers er det super nemt at downloade :)

0

Annonce ♥