Jasminelle

01.08.2015 - Så er der snart billeder fra fotografen

361 posts in this topic

Yaaaay, endelig min tur til at lave en planlægningstråd :heart:

Jeg er rimelig sikker på at jeg har ventet i 100 år?! Well, det mener herren altså ikke :wink:

Nå, men nu må jeg jo prøve at se om jeg kan finde ud af det her!

Først skal i da lige høre "kort" om os
Og så skal i da lige høre hvordan han valgte at fri

- og så kan planlægningen ellers komme igang! :loveshower:

Farve koder

Grøn = Er på plads
Gul = Arbejdes der på / næsten på plads
Rød = Intet er sikkert endnu / ikke ordnet

Det praktiske

Beløb: Det er svært at skrive et bestemt beløb, men helst ikke mere end 80.000 kr.
Dato: 01.08.2015 (samme dag som vi mødte hinanden første gang, bare 7 år senere :wink:)

Vielse: Sankt Nikolai Kirke i Nakskov - billeder af kirken her og lidt flere her
Feststed: Vi er ikke helt sikre endnu, valget står mellem 3 forskellige steder - Bandholm Hotel, Skovriddergården eller Vindeholme Slot. Det endelige feststed kan ses her

Gæster: Invitationerne er sendt ud så gæstelisten er også færdig - her kan i læse lidt om vores overvejelser og problemer
Musik: Vi er endt med en jukeboks - det bliver så fedt!
Fotograf: Der er blevet ændret lidt i planerne. Min venindes kæreste skal stadig tage billeder, men først til festen - så hvem vi har valgt her til kirke og locationbilleder
Ringene: Ringene er fundet, slet ikke hvad vi troede det ville ende med - men jeg ELSKER dem nu. Så er de kommet hjem og de er bedre end på billedet, se dem her
Transport: Hestevogn - man er vel lidt prinsesse? :tunge: Er blevet bestilt

Menu: Menuen er på plads, vi har valgt dette

Det kreative

Farvetema: Det var faktisk overraskende nemt, vi var enige med det samme - cremehvid, rød og sort
STD kort: Er droppet helt. Har lavet STD/invitationer i stedet for

Invitationerne: Er færdige og sendt ud. Det tog laaaang tid, men er super duper tilfreds med resultatet :thumbsupsmileyanim: De kan ses her og blærerækken her
Favouræsker: Designet er fundet og er godt igang med at skære og samle de sidste, de kan ses her. Har også fået købt lidt lækkert til æskerne her. Har købt ind til flowerbombs og nu er de første lavet: flowerbombs
Bordplan: Ikke lavet endnu
Gæstebog: Ikke købt eller lavet
Bordkort: Ikke lavet endnu men der er mange ideer
Bordnr: Rammer er købt og de første er lavet, kan ses her
Menukort: Ikke lavet endnu, men der er mange ideer

Fotovæg: Min morbror og far er godt igang :biggrin: Jeg har dog fået købt lidt fra Ebay til fotovæggen, kan ses her og lidt mere her. Tapet til væggen er købt
Slikbuffet: Over halvdelen af slikket er købt, kan ses her og lidt mere her - slikposer ender nok med at blive samme design som risposerne
Takkekort: Ikke lavet endnu, men der er da blevet købt lidt til det, kan ses her

Risposer: Startede med små poser, men valgte noget andet og blev kreativ, se her

Receptionen

Sugerør: til receptionen og festen, har købt 425, tænker at jeg måske skal op på 500? De kan ses her
Vifter: Har været ude i noget DIY med vifter og første model blev faktisk overraskende god! Tilbehør og 1. prøve kan ses her

Bruden

Kjolen: Min blonde-tyl-drøm er købt

Slør: Købt
Sko: Skoene er ikke købt endnu men jeg har set på disse - er det blevet i tvivl og jeg heller vil have peep-toe? Jeg er endt med dem her
Hår: Min kusine har sin egen frisørsalon, så hun vil gerne ordne mit hår og det eneste hun vil have for det er nogle gamle billeder af vores farmor og farfar :thumbsupsmileyanim:
Det er da billigt! Har mange ideer og de kan ses her
Negle: Min kære søster vil gerne betale mine negle og har fundet en god en i København! :thumbsupsmileyanim:
Smykker: Halskæden er købt, armbåndet fra min farmor, hairpiece bestilt.. Mangler bare øreringe og evt. armbånd. Halskæden kan ses her
Undertøj: Ikke købt
Buketten: Enten skal det være kun med røde roser, ellers en blanding af roser og calla liljer - inspiration her. Broche som skal holde en kniplet blonde her

Strømpebånd: Laver mit strømpebånd selv, har fået noget af det hjem - kan ses her... EDIT: Jeg laver det IKKE selv, det gik da helt galt! Men søde Lena har lavet et til mig: strømpebånd

Gommen

Tøj: Tøjet er købt + slips og manchet knapper. Han bliver altså lidt lækker min kommende mand <3
Sko: Der er både købt sko og strømper, her
Knaphulsblomst: De er bestilt

Brudepige

Hvem: Vi har valgt det skal være H2B's lillesøster, min storesøster og 2 af mine bedste veninder
Tøj: Vi skulle kun sørge for tøj til H2B's lillesøster, kan ses her. Mine store brudepiger har selv fundet kjoler.
Sko: Lillesøster har fået sko, de andre har selv sørget for dem.
Hår: Ordner de selv

Andet

Morgengave: Ved endnu ikke om vi giver hinanden morgengaver
Pude til ringe: Måske er det bare min drøm? Men jeg vil altså gerne have en pude :tunge:

Edited by Jasminelle
0

Annonce ♥

Vores historie

Vores liv startede sammen d. 5. august 2008, det var en tirsdag og det hele var sådan lidt pludseligt.

Vi mødte hinanden d. 1. august 2008 til aftenåben i vores by. Jeg kiggede i hans øjne og faldt bare med det samme for de klare blå øjne der kiggede tilbage på mig. Han har efter fortalt at det samme skete for ham, han faldt også for mine blå øjne. Desværre havde jeg på daværende tidspunkt en kæreste. Ikke en jeg var specielt glad for, han behandlede mig som skidt, låste mig inde i stuen når han forlod lejligheden osv., så min H2B var min redning for at komme ud af det forhold.

Om søndagen d. 3. august inviterede han mig hjem til ham. På dette tidspunkt bor han hjemme hos sin far efter ham og ekskæresten gik fra hinanden. Jeg tog hjem til ham og ja, jeg var altså bare faldet for ham, men jeg havde jo stadig min daværende kæreste.

Mandag tog jeg mig mod til at slog op min daværende kæreste. Min veninde var med da jeg faktisk var rigtig bange for ham, men jeg fik klaret det og nu kunne jeg være sammen med ham jeg var forelsket i.

Tirsdag kom han hjem til mig, jeg boede også hos mine forældre. Han spurgte min mor om han gerne måtte komme sammen med mig – og hun sagde heldigvis ja! :D

Torsdag tog jeg hjem til ham igen, han spurgte om jeg ville sove der og fra den nat sov vi aldrig alene igen.

Fredag flyttede jeg ind hos ham og hans far, og så boede vi en uge der og en uge hos mine forældre osv. Efter 7-8 måneder fik vi dog nok af at flytte frem og tilbage hele tiden og vi fandt os derfor en lejlighed sammen, og efter 9 måneder boede vi sammen og vores fælles lejlighed.

På min fødselsdag d. 18/09 2009 blev vi ringforlovet, men har hele tiden sagt at jeg gerne ville have et rigtig frieri, men måtte dog vente 5 år på det.

I 2013 bliver jeg gravid med vores første barn, med termin d. 23/12 2013. Skæbnen ville dog at vi ikke skulle have vores søn. 5 dage før termin får vi beskeden at hans hjerte ikke længere slår, og 4 dage efter, 22 december, føder jeg vores velskabte søn. Smuk og lækker som en lille baby, desværre bare ikke i live.

Hele denne episode har kun gjort os stærkere og tættere, og nok også grunden til at vi gifter os nu.

Edited by Jasminelle
0

Frieri

Han valgte at fri søndag d. 9. august 2014.

Han gjorde det på sin helt egen – ikke helt romantiske – måde, og en måde jeg ved vi kommer til at grine af i mange mange år, og så skriger det bare at det er ham der har gjort det.

Jeg var i bad, han kommer ind i badet til mig og siger ”Ej, jeg har det bare så varmt” – vi bader færdig, jeg går ind og skal have tøj på. Han kalder på mig, jeg vender mig om og der sidder han, med en buket røde roser og en rød æske med ringen i midten. Jeg står splitternøgen og våd og ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv, men siger selvfølgelig ja <3

Det tog mig derefter omkring en time at få tøj på, kunne slet ikke finde ud af hvordan jeg skulle gøre, haha :D

Edited by Jasminelle
0

Annonce ♥

Jeg elsker de der "kejtet" frieri :heart: Sådan et fik jeg også :heart:

Kondolerer med jeres søn :( Ved I hvad der gik galt? Det er selvfølgelig helt okay, hvis du ikke ønsker at tale om det :hug:

Elsker at det ikke er Hollywood-agtigt, men personligt og med kærlighed :heart:

Der var en masse blodpropper i moderkagen og en enkelt i navlestrengen der så har været skyld i hans død.

Vi har efterfølgende fundet ud af at jeg har en genfejl der gør at mit blod størkner for hurtigt og jeg har derfor tendens til blodpropper, og især når min krop kommer på arbejde, som f.eks. når den skal forsyne både mig og et barn :td:

0

Kirken

Vi har valgt at blive gift i Sankt Nikolai Kirke, både fordi den er smuk, men også fordi det er i denne kirke vores søn, Isaac, er blevet begravet.

Vi har samtidig valgt at den skal være den samme præst som ham der begravede Isaac.

Vi synes der er noget smukt over det, og samtidig får kirken en ny betydning for os, og noget i mig siger at Isaac så vil være med os i tankerne og sjælen.

post-59006-0-56586400-1407851801_thumb.p

post-59006-0-56620000-1407851816_thumb.p

Edited by Jasminelle
0

Annonce ♥

Åh nej dog :( Er der så "råd" for det, når i bliver gravide igen?

Ja heldigvis kan man gøre noget. Jeg skal have tilføjet K-vitamin hver dag i gennem hele graviditeten og det er så ved indsprøjtning, så skal lære at stikke mit selv, men hvad gør man ikke for at få et levende barn

0

Annonce ♥

:balloons: velkommen til og tillykke med brylluppet og frieriet :iloveyou: elsker de der lidt kikset frierier :loveshower::loveshower:

Dog er jeg :boohoo: af at hører det med jeres søn :heart: og kondolerer for jeres tab

Smuk kirke i har valgt, og forstår godt valget af kirken :heart:

0

Stort tillykke med frieri og bryllup :cheerleader3:

Kondolere med jeres søn - sad med en klump i halsen og tårer på spring da jeg læste det og at i så vælger samme kirke.. åhh så flot... jeg ved han vil være med hele dagen... :hug::boohoo:

Men velkommen til og jeg vil se frem til at følge jeres planer.

0

Annonce ♥

Stort tillykke med frieri og bryllup :cheerleader3:

Kondolere med jeres søn - sad med en klump i halsen og tårer på spring da jeg læste det og at i så vælger samme kirke.. åhh så flot... jeg ved han vil være med hele dagen... :hug::boohoo:

Men velkommen til og jeg vil se frem til at følge jeres planer.

Tusind tak :D

Jeg er også sikker på at han nok skal kigge med :)

0

Tiden har bare slet slet ikke været der til at skrive herinde eller overhovedet at koncentrere mig om bryllup!

Nå, men nu er jeg tilbage og der er faktisk sket en masse, men der er også kun 6 måneder tilbage :blink::o

0

Annonce ♥

Feststedet

Vi har set på mange forskellige steder, sammenlignet priser og beliggenhed, og vi fandt vores sted.

Selv det er dyre end de andre stedet vi kiggede på, ja så vandt både beliggenheden og stedet over prisen.

Vi har simpelthen valgt Vindeholme Slot :loveshower:

Prisen er 1299 kr. pr. person, men det er så også med mad, fri bar, serveringspersonale og oppyntning = vi skal ikke lave noget selv :cheerleader3:

post-59006-0-55011700-1423590923_thumb.j

post-59006-0-53694800-1423590932_thumb.j

post-59006-0-86002900-1423590940_thumb.j

Edited by Jasminelle
0

Gæstelisten

Åh der har været mange problemer med den gæsteliste. Hvem skulle med, hvem skulle ikke med - hvem kunne vi tillade os ikke skulle med? Alle kender vel til de problemer med gæstelisten?

Problemet lå mest i at vi kun må være 50 gæster på slottet og da vi begge har rigtig store familier, måtte vi jo vælge dem vi følte var de nærmeste, hvilket betyder at fætre og kusiner ikke kunne komme med. Det gav så også problemer for jeg har en fætter + hans kæreste og de er også vores bedste venner.

Næste problem blev børn? min H2B har en lillesøster på 12 år som også skal være brudepige og hvad skulle hun så lave alle de timer som det eneste "barn"? Ja det blev så til at min H2B har sin fætre og kusiner under 18 med til festen (5, 8 og 12 år) - på den måde har hans lillesøster noget at lave.

Det blev en god blanding af alt det vi gerne ville og ikke ville, og alligevel er der opstået problemer :td: Vi er lige blevet ringet op idag at en kusine og fætter over 18 år er skide sure på os, og deres forældre har nok ikke lyst til at komme fordi de føler at de ikke er en del af familien! :angry:

Nå, men så må de sgu bare blive væk!

Edited by Jasminelle
0

Velkommen tilbage på BK - jeg har også haft en oplevelse af lige at blacke ud et halvt års tid efter dato og sådan faldt på plads, men nu er det ligesom relevant rigtigt at begynde at gøre ting igen.

Sikke et smukt slot, I skal holde festen på! Det er godt nok helt fantastisk :)

Jeg kan i aller højeste grad nikke genkendende til gæsteliste-problematikken. Det er simpelthen så svært at vælge, og der er altid en risiko for at nogen bliver skuffede - uanset hvor mange og hvor bredt, man inviterer. Mest af alt synes jeg faktisk det er voldsomt af jeres kusine og fætter at ringe og være sure. Jeg håber at det blev lukket på en okay måde, selvom det aldrig kan være rart!

Er det en mulighed for jer at indbyde folk til selve vielsen i kirken? Jeg synes hele dagen er en fest, og kirke-begivenheden er vel på papiret den vigtigste del af dagen - det er ikke sikkert at det løser problematikken, men måske det kan bløde lidt op?

Vi har også enorme familier, og derfor kommer der også til at blive mange, der ikke bliver inviteret til middagen. Heldigvis er det en mulighed for os at holde en reception, og det håber jeg kan bløde lidt op der. Vi er de første i S' familie, der ikke inviterer alle - lidt riscy!

0

Velkommen tilbage på BK - jeg har også haft en oplevelse af lige at blacke ud et halvt års tid efter dato og sådan faldt på plads, men nu er det ligesom relevant rigtigt at begynde at gøre ting igen.

Sikke et smukt slot, I skal holde festen på! Det er godt nok helt fantastisk :)

Jeg kan i aller højeste grad nikke genkendende til gæsteliste-problematikken. Det er simpelthen så svært at vælge, og der er altid en risiko for at nogen bliver skuffede - uanset hvor mange og hvor bredt, man inviterer. Mest af alt synes jeg faktisk det er voldsomt af jeres kusine og fætter at ringe og være sure. Jeg håber at det blev lukket på en okay måde, selvom det aldrig kan være rart!

Er det en mulighed for jer at indbyde folk til selve vielsen i kirken? Jeg synes hele dagen er en fest, og kirke-begivenheden er vel på papiret den vigtigste del af dagen - det er ikke sikkert at det løser problematikken, men måske det kan bløde lidt op?

Vi har også enorme familier, og derfor kommer der også til at blive mange, der ikke bliver inviteret til middagen. Heldigvis er det en mulighed for os at holde en reception, og det håber jeg kan bløde lidt op der. Vi er de første i S' familie, der ikke inviterer alle - lidt riscy!

Jeg følte lidt at der var laaaaang tid til bryllup så kunne sagtens slappe lidt af + vi har været i gang med fertilitetsbehandling så det har taget rigtig meget tid :)

Jamen der er faktisk reception, som er åben for alle der har været med i kirken, men alligevel er der brok. Vi må se hvad der sker

0

RINGENE ER FUNDET :cheerleader3:

... Det har bare været det sværeste for os.

H2B er ikke til en glat guldring uden noget som helst - men det skal stadig være "normalt".

Jeg er helt ude i noget Ege Art - men det kunne jeg ikke helt få ham med på :td:

Vi har kigget og kigget, den lokale guldsmed havde INTET spændende, så nettet blev kigget igennem igen.

Det endte med disse. Jeg kan leve med dem fordi det ikke er en skinnende guldring, H2B elsker de små dutter (eller hvad det er :blink: ) på hans ring, og så en sten for mig, ham og vores lille Isaac :loveboard:

Ja jeg er faktisk endt med at blive helt vild med dem :floejt:

post-59006-0-86179700-1423948964_thumb.j

Edited by Jasminelle
0